Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Júniusban a hardverek is vakációra mennek
ph Az asztali gépek mellett monitorok, komponensek, notebook, okosprojektor és flash NAS váltott jegyet a hétvégi kirándulásra.
-
Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
ma A hivatalos kedvcsináló megnyerő, csak nem hivatalos forrásból érkezett.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz
TomMusic #212554 üzenetére
A tökéletes rugózás az az lenne, ha egyesítenénk a spirálrugó és a légrugó előnyeit, viszont mára nem véletlen, hogy a levegősök kerültek többségbe.
A sprirálrugó linearitása ugyan nagyon szépen hangzik, de pont ez a karakterisztika a fő gond is vele.
Mivel teljesen lineáris nagyon könnű felütni, így légyegében semmi felütés elleni védelemmel nem rendelkezik és nincs annál rosszabb dolog, amikor elfogy a rugóút és egy akkorát koppansz, hogy utána te mint rider elpattaszt a bringástól a földtől és ledob a gép, vagy ráomlassz a gépre és esel rajta keresztül. A linearitása miatt a spirálrugó által kezelhető erőhatások spektruma jóval szűkebb. Ha a felütés elleni védelmet növelni akarod egy keményebb rugóval, akkor meg oda a kényelmes és lágy megindulás és beton kemény pattogós lesz az egész. A hátsó tagoknál a felütés csillapítására szoktak lenni a gumi gyűrűk, amik sokat segítenek, de ne gondoljuk azt, hogy ezzel meg lett oldva a progresszivitás hiánya. Egyúttal ez a válasz is arra, hogy elől miért haltak ki a rugós villák, míg hátul mint tag miért működik: a váz felfüggesztés kialakításánál a kerékút - rugóstag mozgás arányát progresszívre lehet hangolni és ezzel kezelhető a probléma, míg elől ez a lehetőség nem létezik.
A súlykülönbség egyértelmű általában rugónként +0,5kg a büntetés, ami lejtő orientációnál sokszor vállaható.Másik gond, hogy imádjuk a nagyon finom megindulását, de ha a kezdeti megindulás annyira kis erőtől is bekövetkezik, akkor bringa is túl billegős lehet, nem támaszt kanyarban (nagyon beül), tekerék közben bobozik. Ezeket hivatott korrigálni a mára egyre okosabb csillapítási egységek, amik egyébként már remek munkát végeznek és ezt a feladatot a hi és low speed compression és rebound olajkörök brutálisan jól kezelik (levegősnél is). Viszont összességében igaz, hogy szeretjük, hogy érzékeny a spirálrugó, de pont ezt az jellegét szándékosan csillapítjuk.
Előnye a rugós tagnak, hogy ott a rugózás és a csillapítás elválik egymástól, így a hőelvezetés könnyebb téma, így konzisztensebb tud lenni egy hátsó tag viselkedése. Levegős tagoknál erre vannak a tartalék olajtartájok (piggiback) ami a melegedéstől táguló olaj számára túlfolyó tartájként működik. Ezt autósportban is alkalmazzák rugós felfüggesztés csillapítási rendszereiben is (jellemzően rally és egyéb terep autós sportokban).
Meg persze a fentieket lehetne még bőven folytatni.
A levegős karakterisztikájáról és gondjairól szintén lehet egy külön esszét írni, attól most megkímélnék mindenkit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Elektromos autók - motorok
- Házi hangfal építés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- Sorozatok
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 2 akku, Motion Controller 2 - 1 év garancia
- DJI Air 3 Fly more Combo FMC drón +Garancia +Care Refresh biztosítás 2025.09.03-ig
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- KOMONO 16.5mm szíj
- Kiárusítás! Haj - és Szakállápolási márkás gépek - ilyen olcsón, hol?