- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Fujifilm X
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Androidos tablet topic
- Apple notebookok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Na látom jól alalkul az észak-nyugat- és a dél-nyugat-magyarországi pH! különítmény is. Hajrá srácok, csak így tovább. Már csak mi vagyunk lusták itt középen.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Xantomas
őstag
válasz Ariadne #5901 üzenetére
Nem lusták. Lefoglaltak
Már egy jóideje tervezek menni egy komolyabb túrát a Kelet-Bakonyban, vizsgák után ki is pipálom a dolgot.
Tudnál mondani pár helyet, amit még kifejezetten érdemes megnézni, te vagy itt köztünk a nagy túraszakértő
Be kéne barangolnom bringával, utána 1-2 héttel később gyalogosan, fotózva, felfedezni az igazi eldugott szép részeket. (Római-fürdő, Tési fennsík)"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Cathfaern
nagyúr
rétisün, illetve akik használnak több biciklit (vagy váltottak másról outira):
Mennyi különbség van átlagsebességben egy trekking és egy outi között? (ugyanazt az útvonalat és eddzettséget feltételezve). Illetve outi kereke mennyire bírja a városban közlekedést? Kb. 1-2 km-t kell letekernem mire kiérek, viszont addig vannak olyan szépségek, hogy pl. a bicikli út ahol keresztezi az utat, sikerült ~45-50 fokos padkát berakniuk (még ha nem is túl magas, de érezhetően megdobja a biciklit)Illetve pedálfordulatszámmérőm egyik pillanatról a másikra bemondta az unalmast, egyik nap még ment, másik nap meg már konstans 0-t mutatott. Biciklihez közben nem lett nyúlva, csak le lett az óra nullázva. Kábelek látszólag rendben vannak, van valakinek ötlete mi lehet a baja? (Trek Incite 11i)
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Cathfaern #5903 üzenetére
Illetve pedálfordulatszámmérőm egyik pillanatról a másikra bemondta az unalmast, egyik nap még ment, másik nap meg már konstans 0-t mutatott. Biciklihez közben nem lett nyúlva, csak le lett az óra nullázva. Kábelek látszólag rendben vannak, van valakinek ötlete mi lehet a baja? (Trek Incite 11i)
Nem hagytad el a pedálról a mágnest? Vagy az érzékelő nem fordult el egy kicsit, hogy már ne érzékelje a mágnest?tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Ariadne
őstag
válasz Xantomas #5902 üzenetére
Ó, ez hízelgő, de szakértő azért nem vagyok, max jártam már pár helyen...
Péntekig eléggé elfoglalt leszek, de szólj rám majd hétvégén, és nézek neked pontos útvonalakat, van itt nálam Bakony térkép is meg vissza tudom nézni/vissza tudok emlékezni a régebbi túrákra. Valami jó kis brutál szinteset keresek... Rómaifürdős képeidre kíváncsi leszek, ott a zöm kb. ugyanolyan képeket készít, te hátha tudsz találni valami eredeti látásmódot.
Cathfaern: 1-2 km-es táv miatt nem érdemes lecserélni a bringát, annyi különbséget nem jelent, és az outi érzékenyebb az úthibákra... Én Velence10X-en is cross-szal mentem, kifejezetten nem akarok outit, ezekre az utakra, városba meg pláne nem érzem megfelelőnek...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rétisün
veterán
válasz Cathfaern #5903 üzenetére
az én esetemben az átlagok között nem lehet túl nagy különbség (persze a városban eleve kisebb átlag jön ki, a sok megállás-elindulás, kerékpárúton gyalogoskerülgetés stb.) mivel a dolgozóbajárós bicajom gyakorlatilag egy egyeneskormányos outi.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz postajoska #5886 üzenetére
150-ből nem fogod tudni összehozni. Talán használtan, de még úgyis necces.
-
fidig
tag
Na ez túra...
A remény hal meg utoljára...mert ő a gyilkos :)
-
Cathfaern
nagyúr
Köszönöm a válaszokat Igazából esetemben elég sok ellenérv szól az outival szemben, de attól még vonzana a dolog De akkor végleg leteszek róla.
Esetleg külsőt érdemes lenne cserélni ha 99%-ban aszfalton lesz csak használva? Jelenleg ehhez nagyon hasonló van rajta: [link]
(Sajnos) pár terepes próbálgatás után rá kellett jönnöm, hogy bár biztos vannak terepre is jó trekkingek, azért nem ebben az árkategóriában. El lehet vele menni, de érezni rajta, hogy hamar szétmenne ha az ember kicsit jobban odarakná. -
Ariadne
őstag
Hú, jól néz ki. Az érdekes, hogy nem meredekek az emelkedők egyáltalán. Ez tényleg olyan lehet, hogy az ára 490 euró, de az élmény megfizethetetlen...
Cathfaern: Crossra akár ilyen vékony outis külsőt is fel lehet tenni, szóval a lehetőségek elég tágak. Csak meg kell nézni hozzá, pontosan milyen felnid van, hogy mennyire keskeny külső az, ami még rámegy. A minimumig azért nem érdemes elmenni, a képen látható megoldás pl. már kissé felütésveszélyes.
[Linkek javítva]
[ Módosította: Cathfaern ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Ariadne #5912 üzenetére
Na ezt jól elrontottam a módosítással, akkor még 1x:
Crossra akár ilyen vékony outis külsőt is fel lehet tenni,szóval a lehetőségek elég tágak. Csak meg kell nézni hozzá, pontosan milyen felnid van, hogy mennyire keskeny külső az, ami még rámegy. A minimumig azért nem érdemes elmenni, a képen látható megoldás pl. már kissé felütésveszélyes.
fidig: Hú azért nézem az 5. nap a maga 65 km/2600 m szintjével elég húzós, pláne ha előtte már 4 napon át bringázott az ember... Az itthoni túráikban nem látok nagy kunsztot, de társasági szempontból biztos jók.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nagyúr
Milyen City-Trekking gumit vegyek, ami max 2000Ft és jó. Méret: 50-559
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Misály
addikt
Bevallaljak egy janos hegyi mokat ma vagy ne? Ez itt a kerdes.
-
Teasüti
nagyúr
Azt el lehet játszani, h fogok egy szikét és levagdosom a bütyköket a külsőmről (mondjuk a közepéről, a szélsőket meghagyva), így simább futófelületet létrehozva?
(#5916) Misály
Miért ne? Ez a kérdés.[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #5919 üzenetére
Erre nem tudok mit reagálni.
(#5917) Teasüti: felesleges. Elég pár satufékezés, és 100km a forró aszfalton, és ugyan ott vagy.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #5919 üzenetére
Értem, köszi!
szerk: Bizonytalan vagyok, h komolyan vegyem-e, amit írsz, vagy csak még nem látom benne a gúnyos iróniát.
Mit értesz az alatt, h "nem ők"? Talán az éles kövek? Meg a fentiek miért akarnának sima futófelületet?Misály: jó a gondolat, csak ha azt nézem, h évekig koptattam az egyiket a párból és még mindig megvannak a bütykök, akkor azt kell mondjam, ez egy igen hosszútávú projekt lenne.
Főleg, h mai fejjel már nem érzem szükségességét, h farolva közlekedjek.[ Szerkesztve ]
-
DemonDani
addikt
válasz Dluinet #5915 üzenetére
2000Ft eléggé mind1 kategória, próbálj meg valami nevesebb gyártótól keresni, erre felé talán a Kenda a legjobb, vagy tedd fel a lécet 3000-re és akkor már talán találsz valamit a Schwalbe vagy Continental kínálatában. Mintát meg neked kell nagyjából felmérni, ha mindig használod, akkor nem árt ha van pár vízelvezető csapás rajta, én a legegyszerűbbet választanám, mert hát itt is van amire lángok vannak vágva
(#5923) Tamoo
Lehetne rá letölteni mintákat az internyetről, aztán 2 kattintással installálod[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Teasüti
nagyúr
Na most akkor, mivel nem értek a szóból, egyszerűbb, ha azt mondjátok hülye vagyok és kész.
(#5924) DemonDani
Biciklinél nincs jelentősége a mintázatnak vízelvezetés szempontjából. Ez nem autó.
Teljesen eltérő tömeg/felület arányok vannak, biciklinél nincs aquaplaning.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #5921 üzenetére
Nem ők, hanem profi szerelőik. De valóban vagdossák a gumikat a talaj típusa és annak állapota függvényében. Mondjuk ők profik, és magasról tesznek a tapadásra a legtöbb esetben, nekik csak a gyorsaság számít.
Tamoo: Gyártanak olyan gumit, amire olyan futófelület-csíkot/csíkokat ragasztasz, amilyet akarsz. Igaz, ezeket csak profik használják.
5925: "...biciklinél nincs aquaplaning..." - S ezt az aquaplaning is tudja?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #5926 üzenetére
Wow, érdekes infó.
Ennyi erővel mehetnének slick-en is, ha már a tapadás nem lényeg 50-nél lefelé az erdőben...Köszi a magyarázatot!
(#5926) venember83
Jogos, a szélsőséges helyzetekre nem gondoltam, mint mikor 70-nel száguldozunk lefelé a dombról esőben...
De az esetek többségében nincs felúszás, mivel a keskeny gumi kicsi futófelületére arányaiban nagyobb tömeg kerül, mint egy autónál. Mindezt megfejelve a gumi tórusz jellegű formájával (ellentétben a kocsik lapos gumijaival), egész egyszerűen könnyedén kihajtja maga elől a vizet.[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #5925 üzenetére
[link]
Aki akarja megvagdoshatja, de kb a negyedére csökkenti a gumi élettartamát.Én pont ellenkezőleg, a magas futóélből vagdostam ki, hogy téligumiként rendesen tudjam használni, és belekapjon a hóba. Sárban se utolsó, mert jóval nagyobb a térköz a "bütykök között, és könyebben kidobja a sarat magából, viszont több mint 800g... két keréken majdnem fél kg + a mostani, ráadásul szélesebb gumikhoz képest.
Azt, hogy nincs aquaplanning, azt mondjad annak, aki esőben, vizes aszfalton akár kisebb kanyarodás közben esik el, mert nemes egyszerűséggel a gumi nem érintkezik az aszfalttal, és az eleje kivágódik oldalra.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
szki
őstag
válasz Cathfaern #5911 üzenetére
Engem is ez foglalkoztat, hogy a 622/19-es trekking felnire a jelenlegi 32-es gumi helyett ilyesmi 28-asat, esetleg 25-öset tenni. Bár nem értem ezeket a gumi méreteket, mert tolómérővel megmérve 28 mm széles csak a gumi felfújva, és nem 32 mm. Ehhez hasonló mintázatú a mostani gumim, ami 12 éves, de nincs semmi komoly baja
Viszont a jelenlegi méret mellett szól, hogy gyakran pocsék utakon tekerek jól megpakolva, és nem lenne jó felütéses defektet kapni. Tehát én meghagyom a 25-ös, és még vékonyabb gumikat az outis csapatnak!
Mennyivel egyszerűbb volt az autóimra nyári és téli gumikat vennem mindig!Ariadne: az a virsli gumi végül is milyen széles névlegesen?
#5925 Teasüti: van vízen felúszás bicajnál is! Persze elég gyorsan kell tekerni Amúgy ki lehet számítani, hogy a talajjal érintkezve 1 négyzetcentiméter felületre mekkora nyomóerő jut egy bicajnál, és egy autónál.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Innen:
Autók és teherautók esetében megtörténhet, hogy ha túl gyorsan mennek esős időben, akkor a gumi alatt egy vízhártya alakul ki, a külső elveszíti a tapadását. Ez végzetes lehet, így a gumi gyártók jókora barázdákat vájnak a futófelületbe, amely elvezeti az alatta felgyülemlett vizet. Az autóknál ez a hatás azért alakul ki, mivel a guminak négyzet alakú futófelülete van, és a belépő kontaktus egyenes, és merőleges a haladási irányra. E miatt a víz könnyen a gumi alá jut, és nehezen távozik onnan. A kis nyomás miatt (kisebb, mint a kerékpároknál használt nyomás), a víz nyomása elegendő lehet, hogy a gumi kontaktfelületének közepét felnyomja és a víz megragadjon ott. A kontaktfelület így nagy mértékben lecsökken, és ha a nyomás megnő az egész gumi alatt kialakulhat a vízhártya.A kerékpárnál ez nem fordulhat elő. Először is a gumi profilja nem lapos, hanem félkörív alakú. Ez már magában lehetetlenné tesz jelentős vízmennyiség felhalmozódást. A vizet a gumi oldalra szorítja ki. Másodszor, az érintkezési felület is jóval kisebb, mivel a külső egész vékony az autógumikhoz képest. Harmadszor, a kerékpárral nehéz akkora sebességet elérni, ahol a hidroplán hatás érvényesülhet. Negyedszer, a gumiknál használt nyomás nagyobb, így a víznek nincs esélye "bennragadni" a gumi alatt.
A tömeg/felület arány számításba inkább nem bocsátkoznék, mivel a sok változóhoz szinte végtelen kombináció társul. Mégis egészen pontosan milyen feltételeket kellene összehasonlítani egymással? Másrészt így hasraütésre nem tudok meghatározni egy felfekvő felületet (esetleg nyomáspróba festékkel) és hírtelenjében nem találok erre vonatkozó adatokat a neten.
Ha meg kellene becsülnöm, azt mondanám, h nagyságrendileg hasonló lehet az arány egy átlag városi autónál öntömeggel és egy átlag MTB-nél átlag testtömeggel. De ha már outit nézünk, ott a nyakamat rá, h a bicikli javára tolódik el a tömeg/felület arány. Már az MTB-hez képest is szvsz egy nagyságrenddel kisebb lehet a futófelület.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #5934 üzenetére
Mondjuk erre legkönnyebben úgy lehet választ kapni bármiféle számítás nélkül, egyszerű paraszti ésszel, h meg kell nézni egy laza talajon, h a bicikli mennyire süllyed el, és egy autó mennyire!
Sztem outival nem is lenne érdemes bemenni enyhén áztatott laza talajra, mert nem jössz ki onnan. -
Cathfaern
nagyúr
Azért egy pillanat, attól hogy nem feltétlen van vízen felúszás bicikli esetén, még nem jelenti azt, hogy a vizes aszfalt tapadása ugyanakkora, mint a szárazé. Attól, hogy vízes úton könnyen / könnyebben megcsúszik a kerék, még nem feltétlen vízen felúszás esete áll fenn.
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #5932 üzenetére
Na éppen ezaz. Egészen addig, míg egyenesen mész, nem fut fel a vízre. De mihelyst kanyarodni kezdesz, alacsonyabb nyomáson, a gumi kiterül, a kormányfordítás miatt elfordul, és bár az érintkezési felület lényegesen nem növekszik meg, csak az iránya.
Az sem teljesen igaz, hogy a gumi profilja nem lapos. Egy slick mtb külsővel, 2-3 barra fújva menj bele egy pocsojába, és nézd meg, hogy milyen nyomot hagy utána. nem pár mm széleset, hanem kb olyan széleset mint maga a gumi.
Outinál más a helyzet, ott egy kopott, 23mm széles gumi, kb 1,5 centis nyomot hagy maga után, még 8 barra fújva is.Eleve, az autók gumijának is más az anyaga. Locsolj rá autó, és kerékpár gumira vizet. A más anyag, felületi érdesség miatt bizony a kerékpár gumik nem taszítják annyira a vizet.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Cathfaern
nagyúr
válasz venember83 #5941 üzenetére
Pontosan. De a vízenfelúszás gyakorlatilag olyan érzés, mint ha jégen menne az ember, ami azt jelenti, hogy egyenesen sem lehetne menni borulás nélkül.
-
KaraDani
addikt
Szemezgetek ezzel a sisakkal. Nem látott valaki valamelyik boltban ilyet? Készleten a webshopos boltokban nem írják sehol. Mit ajánlanátok még 20k-ig bezárólag?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #5939 üzenetére
+1
To all:
Amúgy ezzel ne gyertek, h kanyarodás, meg mittomén. Szar érzés, ha kiesik alólad az első kerék, átéltem már. De felúszáshoz köze nincsen.
Vizes úton nemes egyszerűséggel alig tapad, de nem azért, mert bármilyen vízhártya alakulna ki a gumi alatt.Félkör profil miatt bedöntve se növekszik meg jelentősen a felfekvő felület. Nagyobb nyomáson meg kb semennyire.
Vizes aszfalton inkább dönteném be egy slick-el a gépet, mint egy bütykös tereppel.
Utóbbi deformálódik, kúszik lefelé az ívről, és nem is fogja az utat.Én már ott tartok, h ha leesik egy kis eső, akkor már nem is merem bedönteni szinte semennyire aszfalton 20 km/h felett. Elég volt egyszer így elesni.
(#5936) Tamoo
Miért lenne az? Akkor az aquaplaningről beszélgetni is fölösleges. -
Tamoo
MODERÁTOR
válasz KaraDani #5943 üzenetére
Csak úgy linkelek párat amik tetszenek. Itthon beszerezhetőségtől ártól (+bogárhálótól) függetlenül
fox flux
MET Terra Soft Touch
661 ReCon
MET Dedalo talán még ez isTeasüti: "Akkor az aquaplaningről beszélgetni is fölösleges."
[ Szerkesztve ]
-
dudi6
senior tag
Sziasztok! Bicikli vásárlás előtt állok és szeretnék segítséget kérni tőletek. Budapesten munkába járásra kellene és néha túrázgatni (földúton, esetleg hegyekben). 60.000 Ft-ig bezárólag szeretnék. Az következők közül melyiket ajánlanátok, vagy esetleg mást? 188cm és 78 kg vagyok.
Capriolo Varanus Capriolo Gila Magellan Sixteamvagy használtan egy Mongoose crossway 450 : 1 2 3 4
Előre is köszönöm...[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- OLED TV topic
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- NBA és kosárlabda topic
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!