- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Djuree
félisten
válasz Packersbay #28950 üzenetére
ez jónak tűnik
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
ludsimon
veterán
Hát igen, Meme Mester ismét nagyon pro!!
Ez villámgyors volt!
Holnap délután már valószínű az új tányér a helyén lesz.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
-
lorcsi
veterán
válasz ludsimon #28955 üzenetére
én azt hittem hogy már itt is vele beszéltét , és azért artad
-
Doki-HUN1978
senior tag
Ezen majdnem beszartam.
"Könnyített" a maga 16,5 kilójával..."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
hoffman_
nagyúr
Ennyiért ajándék, új árába bele se merek gondolni.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
válasz hoffman_ #28964 üzenetére
Szerintem mai gazdasági helyzetben használtan ennyiért róka fully-t is lehet kapni.
Viszont egy ilyen marokváltós gépet szívesen kipróbálnék.
Egyszerűen nem tudom elképzelni milyen a marokváltó felső kategóriában.Eddig csak alacsony minőségűvel találkoztam.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
hoffman_
nagyúr
válasz Bati0501 #28966 üzenetére
Alivio, meg Deore? Milyen linket nézel te Amúgy a marokváltót én személy szerint nem szeretem.
mod:
Jaa, értem, hogy globálisan. Egyetlen oka van, költségcsökkentés. Rábiggyesztenek egy Deore váltót hátra, már rá lehet írni, hogy Deore, holott a 90%-a a cuccnak Alivio.
ludsimon:
Való igaz, kevesebbért is lehet már nagyon baba fully-kat kapni, én magamnak tuti azt vennék, leginkább salieri gépét, példának okáért. De azért ezen van bőven érték-növelő alkatrész, ennyibe bőven jó. Egy XTR hajtókar 100-150 ezer...
mod:
Nem hát, ezt azért én is észrevettem Azért 350-ért ne akarjunk már full XTR @ Fox @ fully-t
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
válasz hoffman_ #28968 üzenetére
Nézd meg jobban!
Ez bizony nem fully.Szerk.: Tudom na.
Szerintem felesleges árnövelő az XTR rajta. A célközönség a hobbikerékpárosok, ma meg szerintem már inkább a tartósságra adnak az emberek. XT bőven jó, SLX, de nekem még egy full Deore is megtenné valami Rebával az elején.
A másik véglet a versenyző. Ők meg inkább megvesznek egy újat.[ Szerkesztve ]
undefined
-
venember83
nagyúr
válasz hoffman_ #28968 üzenetére
Egy új XTR hajtómű. De egy használt, inkább gond: használtat vegyen az, aki hajlandó súlyos tízezreket kiperkálni a nem szabványos furattávolságú tányérokért.
Amúgy vicces, hogy micsoda kerekeket és kormányt pakoltak a bringára, tuti, hogy ezt nem így használta az egykori tulaj.
[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz venember83 #28967 üzenetére
Csak fura (volt),h ilyen szintű bicajon marokváltó van.Pont tegnap vettük elő tesóm tízenvalahány éves bicaját,és azon is marokváltó féle van,és ahhoz képest elég jó állapotban van.Ezt a darálást tapasztaltam is tegnap,egy kicsit kellett a váltó főlün forgatni,és már jó is volt.De nem értem,h minek?Ha "sima" váltós,az miért nem jó?Az tényleg darálja?
hoffman_: gondolkoztam,h oda írjam-e,h nem ezen a bicajon van alivio meg deore... azon a Kelly's vannak ezek,amit vki kérdezett,h azt vagy egy Cube-ot válasszon.Pont mondtad is,h a Kelly's-t.Meg persze más bicókon is láttam már.
Erre tippeltem,h költséghatékonyság miatt van rajtuk különböző,de nekem akkor is furcsa.
(Nekem se szimpik a marokváltók ) -
dqdb
nagyúr
válasz Bati0501 #28972 üzenetére
Ha "sima" váltós,az miért nem jó?
Versenyzői szemszögből: nagyon könnyű (a SRAM XX Trigger 183 gramm, míg a SRAM XX Grip Shift 80 gramm), bukásnál nem olyan sérülékeny, mint a hagyományos váltókar és tartós a minimális mechanika miatt, ami kívülről védettebb, mint hagyományos karnál.Csak fura (volt),h ilyen szintű bicajon marokváltó van.
Nézd meg a fenti árakat, és máris nem "csak" egy markolatváltó lesz az[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Vasinger!
nagyúr
Aki ilyen dög melegben menne biciklizni, mint amilyen én voltam, az feltétlenül kenje be magát vastagon, legalább 40-es naptejjel, mert rongyá fog égni. Jah és UV szűrős szemüveget is vigyen. Nekem UV szűrős a lencsém, direkt a legerősebb lencsét raktam be, de még így is durván érzem a szememet...
-
Doki-HUN1978
senior tag
Kis segítséget kérnék a technikai kérdésekben jártasabb fórumtársaktól.
Hayes Sole fék van a bringámon.
Amennyiben meg szeretném növelni az első tárcsám méretét, milyen lehetőségek adódnak?Láttam léteznek adapterek, csakhogy ezekkel az a problémám, hogy a féknyereg felfogató csavarok nálam a küllőkre merőlegesen helyezkednek el, nem pedig párhuzamosan és eddig csak utóbbi rendszerre láttam adaptert.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #28977 üzenetére
Az egyik IS, a másik PM. Ha megírod, hogy milyen villád és milyen féked van, mekkora a jelenlegi tárcsa, és mekkorát szeretnél helyette, megírjuk, milyen adapterre lesz szükséged. (Mármint a többiek, mert én megyek a strandra. )
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
tvse1995
senior tag
Erre szerintetek mennyit kéne költeni, hogy használható legyen?
Nem kell nagy túrákra gondolni inkább csak mindennapi használat.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #28983 üzenetére
Igen, az agyhoz ugyanott rögzül mindegyik ugyanolyan szabványú tárcsa.
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #28970 üzenetére
Igen, a felniken meg a kormányon én is megütköztem. És valóban, egy új XTR ára ennyi. De egy ilyen tekerő boltban újonnan szintén nem 350, még ilyen "gagyesz" felnikkel sem És múltkor megbeszéltük, hogy magyar ember használtpiacon duhajkodik
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Doki-HUN1978
senior tag
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #28967 üzenetére
Nah jah. A Shimano markolatváltói hulladékok, de a Sram rendesen bevásárolt, mikor a Sach-ot bekebelezte, és sokak örömére tovább is vitte a markolatváltók fejlesztését.
Rémisztő, hogy egy régi, Sachs markolatváltó milyen iszonyat könnyű, és a mikrofokozatok miatt milyen jól belőhető a kellő pozició.
De a versenyzők inkább a gyors, több fokozat váltása miatt szeretik, hogy egy mozdulattal átdob az ember akár 10 fokozatot, és a túlhúzás miatt terhelés alatt is átdobja, majd pozicionálja, ahova kell.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Jamby18
senior tag
Na megint variálok... bringacsere akció [link]
Régi 26-os median kerómat levennék 30eft-ba mint "megtakarítás" illetve a capriolo adrenalinomat is, de az pocséklás lenne, a median ha érhet vagy 5 ezret és így is leveszik 30 ba, tehát el kéne adnom a capriolot, de még 40ért se viszik....
Ahogy a pdf-ben is látszik [link]ezt az AIM-ot 120eft-ért meg tudnám venni.. mit kéne tennem segítsetek, nem akarok már megint bukni.. maradjak a s*ggemen és használjam el?Szeretnék jobb telót, jobb gumikat és legalább egy sram x5 hátsó váltót, de az meg visz magával mindent (küllőzés, új fogaskoszorú, lánc, fékváltókar) tehát már megint ott járnék hogy vehetek egy új kerót.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz Jamby18 #28991 üzenetére
Nem tudom, 120-ért XCM teló, váltás/hajtás Alivio vagy alatti. Nem tűnik az évezred vételének. Használtakat olyat linkelgetnek 130-150-ért, hogy hajaj...
A bringa vásárlás nehéz döntés, én is sokat morfondíroztam, hogy foltozgassam a régi montit, vagy vegyek új gépet... Ha nincs a bringával konkrétan gondod, megfelel az igényeidnek, akkor szerintem használd és örülj neki. Ha már költeni kell rá, hogy menetbiztos legyen, akkor érdemes új gépet nézni, de csak azért lecserélni dolgokat, mert jobbak... Mindig lenne mit cserélni, és az ember összes pénze elmegy. Sokat gondolkodtam én is integrált hajtáson, de inkább elmegyek pár kempinges/vonatos túrára az országban, sokkal több élményt ad, mint az, ha a jó dolgot lecserélem jobbra, amire igazából nincs szükség.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #28992 üzenetére
Én is kezdek...
Asszony bringáján van egy, ő nem szereti (még) de nekem iszonyatosan kézre áll, és egyszer sem sikerült véletlenül váltani vele.Egy a probléma. Hiába cserélhető a gumija, nem kapni hozzá sehol se, bár találtam ebayen, de drágább a PK, mint a cucc, igaz, elég rendesen retro kategoria a 99-es gyártásával.
Ilyen a szerkezet, de a hatszögletű markolattal, nem a hullámossal.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
bubi92
őstag
retrobringának megint egy piros pont. csütörtökön bevittem a kerekem, másnapra ígérte, igaz csak ma mentem el érte, és negyed annyit fizettem mint amennyiért bajnok honlapjára kivan írva...
-
Stauffenberg
nagyúr
Van valakinek tapasztalata a 29"-es MTB bicajokkal? Gondoltam rá, hogy veszek egy crossway bringát az outi mellé, de igazság szerint nem tudom mennyi értelme lenne, hiszen aszfaltra ott van a célszerszám és akkor jöhetne egy MTB arra az esetre ha az erdőben tekernék (csak semmi sziklán leereszkedés meg ugrándozás).
De nekem tetszenek ezek a 29"-es MTB kerók. Józan paraszti ésszel azt gondolom, hogy jobban lehet velük haladni egy Lada Nivával kitaposott föld úton egy erdőben, mint a kicsivel, ráadásul a terepezést is jobban bírja, mint a crossway.
De mivel ilyenem még nem volt, ezért megkérdezlek titeket is, hogy mit gondoltok róluk.
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz Stauffenberg #28997 üzenetére
29"-esnek csak akkor van értelme, ha indokolja a magasságod, amúgy nem opció. 180 fölött már jöhet, 185-190 fölött, meg ha nem is kötelező, de mindenképp jó.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
venember83
nagyúr
válasz Stauffenberg #28997 üzenetére
Xantomas a te embered.
-
Xantomas
őstag
válasz Cathfaern #28995 üzenetére
Pedig de.
Nem hivatalosan, de a hajtómű tányér kopásával egyenesen arányosan kell finomhangolni az első váltót is, és a nyeregvázcsövön minimálisan is, de lefele tolni a váltót.
Ahogy kopnak a fogak, esik be egyre jobban a lánc, és a váltó terelője nem ott kapja el a láncot ahol kell.Fontos még az, hogy a terelő kerete hajlamos meghajolni, időnként azt is ki kell egyengetni egy fogóval (összenyomni).
Alsó, és felső kat váltók közt a különbség a tartósságban van csak, váltásmechanizmusban, kialakításban szinte semmi. Ahogy kopnak el a csapszegek, úgy válik lötyögőssé, pontatlanná a váltó. Ugyanez a visszahúzó rugóval, ha gyengül a rugó, nem fogja tudni behúzni a megfelelő helyre, ha nem teljesen tiszta, surlódásmentes a bowden útja.
Az viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen a hajtómű kialakítása, és ahhoz milyen váltókar van. Ha nincsenek a hajtóművön váltáskönnyítő szemek, akkor oda frikciós (vagy pozicionálatlan) kar kell, mert nem fogja tudni feldobni a láncot a pozícióba állított váltó.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- HP ProBook 430 G5, Core i5-8250U, 13.3" HD, 8-16GB DDR4, 128-256GB SSD, 4 órás akku (Bios jelszavas)
- Új! Gamer pc, i5, 32gb, rtx 3060 12gb, 1,5TB nvme M.2, 650W 80+
- Új iPhone 15 Pro 128Gb Natural Titanium
- iPhone 13 Pro 128gb Sierra blue
- PowerColor Radeon RX 6700XT Red Devil 12GB OC DDR6 (OC) Rgb Videokártya