Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Xantomas

    őstag

    válasz Cathfaern #28995 üzenetére

    Pedig de.
    Nem hivatalosan, de a hajtómű tányér kopásával egyenesen arányosan kell finomhangolni az első váltót is, és a nyeregvázcsövön minimálisan is, de lefele tolni a váltót.
    Ahogy kopnak a fogak, esik be egyre jobban a lánc, és a váltó terelője nem ott kapja el a láncot ahol kell.

    Fontos még az, hogy a terelő kerete hajlamos meghajolni, időnként azt is ki kell egyengetni egy fogóval (összenyomni).

    Alsó, és felső kat váltók közt a különbség a tartósságban van csak, váltásmechanizmusban, kialakításban szinte semmi. Ahogy kopnak el a csapszegek, úgy válik lötyögőssé, pontatlanná a váltó. Ugyanez a visszahúzó rugóval, ha gyengül a rugó, nem fogja tudni behúzni a megfelelő helyre, ha nem teljesen tiszta, surlódásmentes a bowden útja.

    Az viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen a hajtómű kialakítása, és ahhoz milyen váltókar van. Ha nincsenek a hajtóművön váltáskönnyítő szemek, akkor oda frikciós (vagy pozicionálatlan) kar kell, mert nem fogja tudni feldobni a láncot a pozícióba állított váltó.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

Aktív témák