- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Melyik tápegységet vegyem?
- Durva lett a Lian Li motorizált asztala
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Jo fuvar pl: rolos ponyva a poton, elponyvazol, felrakjak az arut 2000 km mulva elponyvazol es leszedik.
Szar fuvar pl: gatyas pot, hot retek es faradt leszel mire elponyvazol, bekaval megrakod a potot 33 palettaval, ures palettat kipakolod nekik, 400 km mulva ugyanez forditva.
[ Szerkesztve ]
-
fesii
aktív tag
No ezt hogyan?
Már bocsánat de a legtöbb hugyosban parkoló és parkoló lezáró az a szotyi (waberers) Nyílván előbb megállna egy normális kuton ha engednék neki.. ergo hajtás van...
Bécsi dombon ha én meglököm a vasat pl csak 100-ig a gyuris biztos, hogy elszáguld melettem...
Van 1000 sofőr abból maximum 100 sofőrnek van jó helye.
Előszeretettel menőznek, hogy ők mennyit keresnek.
A nagy profi őreg már 5hete kint volt és aztmondta nem panaszkodom 300 körül kaptam 14 kint töltött nappal kaptam annyit múltkor. Ennyit a gyuriról.
Persze beszéltem már olyannal is aki aztmondta onnan megy nyugdíjba... ( 10éve kezdett a cégnél valószinű nem a szar melókat kapja)
Arról nem is beszélve, hogy azért látni ennyi ilyen gyuris képet mer a pro kijön az iskolából majd felül egyedül egy ekkora dögre ahelyett, hogy először elmenne négykézbe és megtanulná azt, hogy attól mert a gps ballra fordit egy 3,6-os híd alá attól az még nem biztos, hogy jó nekünk...[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
Lapos volt az egyik kerék, és nem volt emelője a kerékcseréhez. Természetesen román a sofőr.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
Mondok erre egy jó hazai példát: SPAR. Behívnak lerakodni, beállsz rámpára majd odatolják az elektromos békát, hogy le kell szedned magadnak. Előtte persze aláírsz egy nyilatkozatot, hogy van rá képesítésed, tisztában vagy a biztonsági szabályokkal bla bla bla. Ha nem írod alá akkor nem kapsz elektromos békát, adnak egy kézi békát és lehet nekiesni a motyónak. Ha RedBull-t vittél és alacsonyabb a pót, mint a rámpa akkor rábaszcsiztál, mert egy raklap egy tonna és igazán élvezetes emelkedőn felhúzni.
Ha valami balhé van, pl átgurulsz valaki lábán, akkor a Spar levédi magát a nyilatkozattal, te meg szívsz..A jó munka-rossz munkához is tudok példát írni, bár én nem jártam soha ponyvással. Hűtőnél van olyan fuvar a raktárban megrakják 33 raklap cuccal a pótot, elviszed mondjuk a Tescohoz ott leszedik, átveszik, visszarakják a csereraklapot és mehetsz a dolgodra. Hozzá sem kell nyúlnod az áruhoz.
És van olyan is, amikor a vevő ( például most megint Spar ) úgy kéri az árut: 1 raklap 1 tétel és egy szavatossági idő. Rövid szavatossági idejű hűtött élelmiszerből nem nagy divat homogén, egész raklapokat rendelni, nem ritka, hogy a 33 raklapnyi helyre felkerül 180-190 tétel. Te bemész a raktárba leszeded magadnak, majd szétpakolod a 180 tételt 180 raklapra. Csináltam ilyet, jó kis sport nekiesni 19 tonna sajtnak és 3,5 órát pakolászni a +2 fokos raktárban...A másik kedvenc melóm az volt, amikor hűtős póttal jártam Albertirsára és Csányba ásványvízért. Rolóponyvás pótot egy normális targoncával max 15 perc alatt megraknak 30 raklap vízzel. Hűtős pótnál lehet fent békázni a közel 800 kilós raklapot. Ez még önmagában nem is baj ( gép leenged, pót felemel.. ), de amíg a ponyva oldal irányban enged, ha nem feszíted le rendesen, addig a fix oldalfal már nem. A szénsavmentes és az enyhe ásványvízből normálisan befér egymás mellé három raklappal, a dús már nem. Azzal mocskos nagy szopás megrakni egy pótkocsit, főleg nyáron amikor meg is vannak duzzadva a flakonok..
<tRucKdriFteR>
-
#81556480
törölt tag
A jogszabály szerint nem is kötelezhetnek pakolásra, jól tudom? Azaz max csak felügyelned kell a rakodást. Valamelyik cég megköveteli ( kb99%? ) hogy rakodás közben vedd ki a pihenődet. Namár most ezek kapásból egy normálisabbnak mondható cégeknél is így van. És rögtön belefutottunk egy-két kötelezően be vett törvényszegésbe.
-
fesii
aktív tag
válasz #81556480 #1812 üzenetére
Miért ne kötelezhetnének pakolásra? Az már máskérdés, hogy az ágyat nem vagy köteles felvinni a nyolcadik emeletre hanem kis túlzással elég leszórnod a platóról. Möbelix-es dolgozó körberöhögne ha ilyet mondanék.
Rakodás közbe csak akkor szoktam kivenni a pihenőt ha különben nem érnék haza...
Egyébként ez az a szakma ahol az ember néha fizet. -
titán
válasz #81556480 #1812 üzenetére
A gartnernal csinalnak olyat, hogy odakuldenek rakodni, de meg van elotted egy vagon kamion. Hazaszolsz, hogy ez a munkaidobe nem fog beleferni. Visszairnak, hogy majd kapsz egy rampat es ott vedd ki a pihenod, mialatt megraknak. Na es mikor vegeznek? Hat akkor meg kartya nelkul allj ki valahova. Ja jovan hulyegyerek, pihenni mikor fogok? Ezt megcsinaltak ugy is, hogy ejfeltol olaszban tilalom volt es este kilenc korul ertem oda, mondta a csaj ejjel 2-3 korul majd. Persze otthonrol hajtottak, hogy rakodjak meg. En meg fogtam magam es felrealtam hetvegezni szepen egy csendes helyen es hazairtam mi a szitu. Hetfon reggel kellett visszamennem. Nem rossz ceg amugy, de a munkak nagy resze nagyon ocsmany.
Waberersnel sosem volt ilyen, hogy rakodas kozben piheno.
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Gondolom akkor ilyen szempontból a tartályos meg a konténeres a jó (arra gondolok mikor egy komplett konténert raknak a platóra) vagy még esetleg a járműszállítás?
BANZAII
-
zsid
senior tag
A konténeres az jó, ha nem vagy egy idegbeteg fajta. Azt tényleg csak felrakják meg leveszik. Viszont a konténer nem csak termináltól terminálig utazik kamionon. A konténer meg és kirakodás már khm. Az esetek többségében a konténerben kartonos áru van raklap nélkül, aminek a be- és kirakodása emberi erővel történik. Egy ilyen 3-4000 kartonos móka eltart 3-4-5-6 óráig, csak a rakodás.
De olyan is van - mint amilyen a reggeli lesz - hogy megrakják a kontit 15 perc alatt és 3-6 órát várok a vámpapírokra. Ezt azért nem mindenki bírja cérnával, nem vagyunk egyformák. Én elvagyok, filmezek, alszok, netezek, de van aki megbolondul a várakozástól.A tartályos melók nem rosszak és is arra pályázok, de én csak ADR-re pályázok. A tartályos cumót általában várják, ritka amikor várni kell, mert még nincs elég hely a lefejtéshez. Tartányos ADR-nél be kell tartani mindent, egyben van az autó, nincs okosság és a fizetés is korrekt általában.
<tRucKdriFteR>
-
MaciG
addikt
És ennek a Tartányos ADR-nek van valami hátránya? Mert egy ADR vizsga nem nagy kunszt és ha jó a meló meg jól fizet akkor gondolom sokan ezt akarják csinálni.
Nekem a várakozással nincs bajom, én is aludnék, neteznék,játszanék vagy olvasnék.
Ami engem zavar az, ha rakodni kell, úgy hogy arról nem volt szó (szerződésben) és ha megy a mutyi a koronggal/kártyával, mert alapjában véve nagyon nyugodt vagyok, de ha tudom, hogy vaj van a fülem mögött akkor nagyon rá tudok stresszelni.BANZAII
-
#81556480
törölt tag
na, pesten belüli áruterítésre akarnak invitálni a wabihoz. de szerintem kihagyom.
-
zsid
senior tag
Háát nem tudom hány ADR vizsgán voltál eddig, de már láttam olyat elhasalni ADR vizsgán aki ADR-rel dolgozik 20 éve. Röhögtem is rendesen, csak úgy hullottak az "apuk"
Okosított vizsgán tényleg nem nagy szám az ADR, viszont rendes szabályos vizsgára fel kell ám készülni tisztességesen. És nem csak a vizsgára. Az ADR-t azért nem szeretik a legtöbben, mert a nyitott sárga tábla vonzza a hatóságot. Mozgalmasabb időszakban nyugodtan lehet számolni heti 1 full kontrollt és ha valami nem oké, akkor ott nagyon vastagon fog a toll. Amíg sima gépjárművezetőként legfeljebb 800 000 forintig büntethetnek, addig ADRnél 25 000 euroig és persze a többivel ellentétben az ADR-es büntik halmozhatók. Itt egy hibás bejegyzés a fuvarokmányon vagy a helyes szállítási megnevezés hiánya is 6 jegyű csekket vonz maga után. Hiányzó védőfelszerelés és kötelező tartozékok 150 000Ft - darabonként
Sokkal macerásabb, mint mondjuk egy élelmiszer tartályos meló, cserébe a pénz jobb szokott lenni és az okosság kizárva. Ha pl beraksz egy rakott ADR-es tartályt valahol az árokba és kifolyik a cumó az akár 1-3 év letöltendő, ha ezt mágnessel, hamis kártyával stb. túlvezetve csinálod akkor néhány országban ezt elkönyvelik szándékosságnak és onnantól 3-8 év letöltendő jár érte.
Minél keletebben vagyunk annál bátrabbak az emberek, de nyugatra senki nem küld sz@r autót veszélyes árúval. Amíg hűtőnél, ponyvánál sokan bevállalják hogy kisebb-nagyobb műszaki hibával csalingáznak össze-vissza Európában, addig itt ez kizárt.
<tRucKdriFteR>
-
Zolás
addikt
Ha jól tudom ennek is vannak fokozatai, és lehet nem is rakhatod le rögtön azt a vizsgát, ami tartályos adrhez kell. A darabárus adr tényleg nem egy durva vizsga, de a végén keményen térdelni kell a sikerért.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
titán
En okositott vizsgan voltam es ott is volt sok esetben, hogy a vizsgaztato es az oktato sem tudta a kerdesre a valaszt, ugy neztek meg a felirt cetliken, hogy mit kell beixelni. Penteken mentunk be delutan eloszor, vasarnap vizsga.
Zolás Nincs ilyen korlatozas, leteheted egybol az egeszet. Nekem is megvan az osszes, csak a robbanoanyag nincs, ahhoz valami engedely kell a honvedsegtol, szoval csak specialis esetekben van vizsga ebben a kategoriaban, a tobbi szabadon leteheto, ha van ra pezeta.
-
ooloo
őstag
Nem rémlik , hogy nagyot mondtam volna .... Én a saját tapasztalatomat , véleményemet írtam le . Miért ne különbözhetne az én véleményem másokétól ? Vagy álljak be a sorba és én is szidjam a céget ?
Vannak a cégnél szép számmal olyan sofőrök , akik talicskásnak sem lennének jók . Vannak olyanok akik szidják a céget , hogy alig vannak otthon és a pénz is kevés , de akkor miért nem váltanak ? Ezek az emberek a mérvadók ? Ezek véleménye a frankó ?Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
titán
Miért ne különbözhetne az én véleményem másokétól ?
Mar miert ne kulonbozhetne? Az enyem is kulonbozik a tiedtol, ez igy teljesen jo. Csak nekem ez a resze nem tetszett:
aki nem tudja megkeresni a 380-400 ezer forintot , és nincs itthon 3-4 hetente min.2-4 napot ( ha "kocsigazda" ) , az saját tutyimutyisságának töketlenségének áldozata ...
Ezt te igy kijelntetted. Elarulom sok frencsinel a fonok lopja a soforok fizeteset, szoval ha megszakadsz se fogsz ennyit keresni. Vagy balfaxok a fuvarszervezok es emiatt nem ugy kapod a fuvarokat ahogy kene, sok dolog kozrejatszik abban, hogy te ott mennyit keresel. Ezert jobb a napidij fizetes szempontjabol, mert ott senkit se erdekel van-e munka vagy nincs. A rosszabb oldala viszont az, hogy a napidijert altalaban eleg sokat kell dolgozni.
-
Zolás
addikt
Köszönöm, mobilról hosszú lett volna leírni ezt az egészet. Pontosan így gondolom én is. Tutyimutyi egy fenét. Az irányítók és főnökök iszonyat suttyók. Pár mázlista, és a nyalifalik megkeresik a lóvét. A többiek meg szívnak.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
ooloo
őstag
"Mar miert ne kulonbozhetne? Az enyem is kulonbozik a tiedtol, ez igy teljesen jo. Csak nekem ez a resze nem tetszett"
Tehát ... abban egyet értünk , hogy lehet más a véleményem , a tapasztalatom . Köszönöm !
Az , hogy aljas módon még le is merem írni .... én ilyen aljas vagyok .
Továbbá ... sajnálom , ha olyat is írtam , ami Neked nem tetszik . Azt gondolom ez egy fórum , ahol különböző vélemények , tapasztalatok - esetenként - ütköznek/ütközhetnek . Ez így jó .
Remélem nem veszed zokon , ha a további hozzászólásaim megfogalmazásánál sem veszem figyelembe mi tetszik Neked , és mi nem .Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
Pontosan ...
Nekem ez a második helyem házon belül . Elmenni nem akartam , mert a céggel semmi bajom nem volt , és a fizetésem is rendben volt . A felettesekkel volt nézeteltérésem . Flegma , beképzelt irányító ... folyton ideges nagyfőnök , aki soha nem ért rá , ha problémám akadt .... "mondja gyorsan , mert sietek" . Ismerek olyan sofőrt is , aki az 5. váltás után - szintén házon belül - találta meg a neki tetsző helyet .
Sok kilépett dolgozó jön vissza lógó orral .... azt hiszik máshol kolbászból fonják a kerítést !
Az élet egy folyamatos "harc" aki nem veszi fel a kesztyűt , az elesik . Én is olyan Világban szeretnék élni , ahol megkérdezik , hogy jó lesz ez a fuvar , vagy keressünk másikat ? Vagy .... ugye nem haragszik meg érte , de meglepjük egy kis prémiummal . Hmmmm , de jó lenne .
A valóság sokkal prózaibb .... aki folyton arra vár , hogy mások kaparják ki neki a gesztenyét , az éhes marad !
Sok Waberer's - es nem tudja kiszámolni a járatra járó költségtérítést .... pedig ez az esetleges reklamáció alapja . Én ráírok mindent a menetlevélre ... fogyasztás , átlagtonna , az esetleges kerülő oka . Az érvényben lévő táblázat szerint pontosan kiszámolható , hogy mennyi jár az adott fuvarra . Ezt rendszeresen fényképezem magamnak . Ha látják , hogy nehéz falat vagy , odébb mennek egy "ajtóval" . Lehet , hogy nem leszel a főnök kedvence , de ha rendesen végzed a munkád , akkor megtalálod a számításod , amennyiben az nem a fellegeket súrolja .
Talán így kéne tennie minden sofőrnek , és akkor nem lenne ennyi elégedetlenkedő .
Lehet másokat okolni a kudarcok miatt , ahogyan teszik ezt pár hozzászólással feljebb , de felesleges .
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
Megyek még egy keveset ... Rómát el szeretném érni ! Felhő sehol ... 15 fokot mér a hőmérő , de napon többnek érezni .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
titán
Na a franciak is kezdik a keverest:
A Franciaországban dolgozó, illetve az országon áthaladó külföldi teherautó-sofőröknek pedig ezentúl az őket foglalkoztató külföldi vállalkozás a franciaországi átlagbért lesz köteles megfizetni, amely egy francia kamionos esetében nettó 2600 euró.
ooloo
-
#81556480
törölt tag
A fuvardíj bizonyos százalékát adják fizetésképpen, az teljesítményarányos fizetés? magyarul jogszabályellenes ?
-
Zolás
addikt
válasz #81556480 #1839 üzenetére
Minél több fuvart csinálsz, annál több a lóvé. Ugyanaz mint a kilóméterdíj, csak ügyesebben megfogalmazva. Honnan tudod mennyi a fuvardíj? Annyit csalnak el tőled, amennyit nem szégyellnek.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
-
zsid
senior tag
Hogy felpörgött a topik. Már csak az a hóhányó Bombagyáros kellene ide, de megint valahol a rénszarvasok között lopja a napot...
<tRucKdriFteR>
-
ooloo
őstag
Nem lenne ellenemre .... De a németek tervét megvétózták a főleg keleti sofőröket foglalkoztató cégek . Ezek jelentős része nyugati érdekeltségű vállalkozás . A németek felfüggesztették a törvény bevezetését . A szotyisnál 5 oldalas üzenetben közölték a "jó" hírt . Olyan hangvételű volt az üzenet , mintha a magyar sofőröket valami nagy veszély fenyegette volna , de a szotyis fejesei kiállnak a sofőrök mellett és megmentik őket a német agressziótól . Az üzenetet töröltem , de valahogy így kezdődött .... Nyugodjon meg . Ön érvényes munkaszerződéssel rendelkezik , amire a magyar törvények vonatkoznak ....... bla bla bla bla ....
Nevettem egy jót .... a törvényekre hivatkozik az , aki maga sem tartja be a törvényeket .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
titán
Azt elhiszem. Viszont tovabbra is csak azt gondolom errol, hogy egyik orszag sem szolhat bele abba, hogy egy masik orszag fuvarozo vallalata mennyit fizet a dolgozojanak. Ennyi erovel magyarorszag is kitalalhatna, hogy a duna magyar szakaszan lehajozo kapitanyoknak ennyi meg ennyi bert kell fizetni. Szerinted a nemetek ezen mekkorat rohognenek? Hogy a magyarok szabjak meg mennyit fizessenek a sajat kapitanyuknak? Hat jo nagyot. Na kb erre lehet szamitani most is. Ugy gondolom eleve jogtalan a kezdemenyezes, masreszt ellenorizhetetlen is, mert semmi koze a francianak meg a nemetnek, hogy en mennyit keresek, nincs es nem is lehet ralatasa a bankszamlamra stbstb....
-
ooloo
őstag
A sofőröknek nem jönne rosszul egy ilyen elszámolási rendszer ..... németben német bérek ... franciában francia bérek ... és mivel a menetlevélen rögzítésre kerül , hogy mikor léptél be , és mikor ki egy adott Országból , még a kiszámításával sem lenne semmi gond . Ha csak azt nézem , hogy beleszólnak egy másik ország "belügyeibe" akkor tényleg aljas dolognak tartom én is ....
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
titán
Persze, hogy nem jonne rosszul, foleg aki keletebbrol jon. Egy franciaval/nemettel szemben viszont igazsagtalan, mert neked kifizeti a francia bert mondjuk es te azt a penzt hazakuldod (nagy reszet biztos), ami sokkal tobbet er itthon mint ott, gondolok itt alberletre, lakasvasarlasra stb, szoval nem az igazi szerintem. A menetlevelen meg csak a wabinal kell rogziteni hatarlepest, mas cegnel nem hallottam ilyenrol. A gartnernal pl csak a magyar hatart kell rogziteni, a tobbit nem.
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
A menetlevélről én igen sokmindent hallottam már. Én úgy tudom minden határátlépést fel kell tüntetin. valaki azt is mondta sorszámozottnak kell lennie. én egy szar a4-es nyomtatott akármit használtam. a cég szerint jó volt. de nem tűnt valami hivatalosnak. sok emberrel találkoztam aki semmiféle menetlevelet nem vezetett (ami biztos nem jó)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Okos Otthon / Smart Home
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest