- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
( kellene már egy rendes kamera )
<tRucKdriFteR>
-
fesii
aktív tag
Hála isten úgy még nem mentem angolba hogy nem ment a komp vagy valami baj volt de múltkor calais előtt pisilni kellett volna kimentünk egy pihenőbe majd padlogázzal tovább Mondjuk míg visszafelé bemegyünk sörér a pidou-ba rendszeresen megmásznak általában belgába szoktunk megállni had sétáljanak egy jót
-
félisten
Mostanaban en sem jartam arra, nem is hianyzik. Legutobb talan tavaly marciusban, de akkor meg nem volt ennyire durva a helyzet, persze sorert mi is bementunk. Miert van ott ez a nagy sor mostanaban? Anno semmi gond nem szokott lenni, csak ha leszakadt a vezetek a vonatnal, vagy ha vihar volt es kestek a kompok.
-
nagyúr
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van arra vonatkozó jogszabály valahol, hogy ha analóg tachográf van a teherautóba, akkor neked rendelkezned kell PC-s kiértékelő programmal? Én úgy tudom, hogy ezt nagy cégek veszik meg, ahol van több autó, hogy tudják az adatokat összesíteni, kiértékelni. 1 autó esetében ezt kézzel és szemmel is meg lehet oldani. Köszönöm!
-
#81556480
törölt tag
Bajban vagyok gyerekek
Sose használtam még villany makográfot ( ahogy a szögedi kolléga mondta egy parkolóba), azaz digitális tachografot.
megtudjátok mondani mi a tipusa ? esetleg leírást? vagy mi a bánatból lehet megtanulni a használatát ?? mennyi idő kiismerni egy ilyet ?
jövőhéten megyek tesztvezetni egy céghez
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1915 üzenetére
Szia !
Gyújtás rá ( közben nem levenni a gyújtást ! ) . Kártya be az 1-es résen .... minden kérdésre ok gomb megnyom . Nem valószínű , hogy állítgatnod kell bármit is a kártya élesítésénél . Ha a kártya élesítve van ( ez eltarthat egy percig is , akár ) , akkor már leveheted a gyújtást . Ennyi az egész . A beállítások közül nagyon fontos ... a kezdő Ország és a Cél Ország megadása ( Spanyolban a valós régiókód ) ... illetve a kompra állás beadása . Esetleg még a nyomtatás . A többi nem annyira lényeges és rájössz az első pár héten . A nyelvezet vélhetően Magyar lesz , de a parkolókban a kollégák is sokat segíthetnek .
Vagy ... a gépkönyv mellékleteként egy kimerítő leírást is kapsz a Tachográfról Magyar nyelven .
Ui.
A kártya akkor van élesítve , amikor a bal alsó sarokban látható 'ágyacska" ( nekem széknek tűnik ) melletti kocka felett egy másik kocka is megjelenik .
Még valami ... vannak tachográfok , amik a megállást követően automatikusan pihenőre rakják magukat , de a legtöbb kalapácsra vált . Ezt ne felejtsd el korrigálni minden megállásnál . A napodat is "kalapáccsal" indítsd a kezdő Ország megadása után . Ennek hiányát is szankcionálhatja a hatóság ! Úgy 5 perc "kalapács" után indulhatsz , vagy visszarakhatod pihenőre . A nap lezárásánál nem kell "kalapács" , csak megadni a cél Országot .
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1919 üzenetére
Szia !
Az én véleményem szerint felesleges a "lépcsőzetes" tengelyszámnöveléses elvet követni . Amennyiben eléggé elkötelezettnek érzed magad , és kellő alázattal viseltetsz a 40 tonna + 16.5 méteres szerelvénnyel szemben , akkor nagy gond nem lehet . Én személyautóról szálltam át a nyergesre , és ha újra kellene kezdenem , akkor sem csinálnám másképp . Igaz ugyan , hogy az első hónapban leadtam 10 kilót ( mások pénzt áldoznak , hogy fogyjanak , én még kerestem is a "fogyókúra" alatt , hihi ) , de kihívás és a sikerélmény kárpótolt mindent .
Természetesen ez nem vonatkozik a "megélhetési" sofőrökre .... csak a fanatikusokra , akiknek bejönnek a jó Nők , a jó gépek és a szabad élet .... némi kompromisszummal .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
Nem azért van mert félek ( kicsi para van bennem de ez természetes) hanem mert az 1 hónap alatt meg kell csinálnom az E-t
egyébként a hosszától félek kicsit. azt nem nagyon érzem. Utánfutóval, bármekkorával (tudom más, de valakinek ez se megy) centire tolatok tükörből bárhová
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1921 üzenetére
Megint csak a saját véleményemet tudom mondani ... az eddigi tapasztalataim alapján a fuvarok 95% - ban ( de inkább több ) olyan felrakók-lerakók , ahol napi szinten van kamionforgalom . Nagyon ritka a "szűz" terep . Ésssss ... a gyakorlat teszi a MESTERT . A rutinról beszélek .... azt nem adják ingyen , és a tankönyvekből sem tanulható meg . Azt az évek alatt végrehajtott feladatokból szerzi az ember . Tehát.. minél többet vársz , annál később jutsz hozzá .
Amúgy fordulékony kis dög a nyerges .... néha elképzelhetetlen helyeken képes elmenni , vagy éppen befordulni . De itt is érvényes az óvatosság ... ha kell többször kiszáll és ellenőriz !!
Persze , vannak őstehetségek , akik annyira érzik a gépet , mintha a testük meghosszabbítása lenne a szerelvény , de Ők kevesen vannak , és általában több évtizedes tapasztalat van mögöttük .Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1924 üzenetére
Itt is érvényes , hogy nyitott szemmel járj .... ha a rutinosabb kollégákat figyeled , akkor sokat tanulhatsz . Később már szinte érezni fogod mennyire engedd ki az elejét , vagy milyen ívet adj egy adott beálláshoz a szerelvénynek . Lehet , hogy egyedül vagyok a véleményemmel , de nekem könnyebb vezetni mint egy személyautót .
Egyébként kezes jószág a nyerges ... nem kell tőle félni , de tisztelni kötelező !
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
thEndeR
tag
Belenéztek..
-
fesii
aktív tag
válasz #81556480 #1924 üzenetére
Tachograf simulator
Itt tudsz próbálkozni a tachográffal. Először asszem a siemens software-t kell letölteni aztán a megfelelő tachográfot
Először gyújtás majd csak utánna tudod betenni a kártyát úgy hogy rákattintasz a kártya foglalatra[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
Én mondhatni végigjártam a ranglétrát: 3.5t > 7,5t>18t> majd tandem és nyerges. Sok előnye van, van idő beletanulni a "szakmába".
Én kis autóval kezdtem, ment a hústerítés ezerrel, belváros, külváros,vidék és ahogy nőttek az autók úgy változott a munka, úgy szorultam ki egyre inkább a sűrűn lakott részekről, de az alapok meg voltak és mire eljutottam a nyergesig már csak arra kellett figyelni, hogy hova fordulok, mert a munka többi része már be volt gyakorolva.
Nagyon sok olyan kollégát láttam már aki személyautóról ült nemzetközi nyergesre és amikor kapott egy belföldi fuvart akkor a szállítólevelek és a rakodási lista után majd sírva fakadt és azt sem tudta merre van arccal.A másik ami érdeke,s hogy én is viszonylag hulladék autókkal dolgoztam az első időkben. Nem volt ritka, hogy szerelni kellett vagy valamennyire összetákolni, hogy haza juss vele.. ( fú de utáltam )
Önmagában a nagy autók vezetését elsajátítani nem nagy dolog, csak gyakorlat kérdése. A szakmához tartozó többi ismeret elsajátításához viszont jó alapot ad, ha fokozatosan megy felfelé az ember. Bár ez lehet csak az én véleményem.
<tRucKdriFteR>
-
ooloo
őstag
Én személyautóról szálltam rá a nyergesre úgy , hogy a tanfolyam és vizsgán kívül nem ültem előtte nagy autón . És az sem volt , hogy hazai pályán bohóckodjak egy -két hónapot ... rögtön Nemzetközi "vizeken" kezdtem . Ez a verzió nem mindenkinek való ... csak annak aki szereti csinálni , és nem majrézik be az első kanyarnál , hanem kihívásnak tekinti a nehézségeket . Van olyan vélemény is , hogy sok a "megélhetési" kamionos . Nekik ez a verzió nem biztos , hogy jó választás , de az én véleményem az , hogy ezek az emberek nem ide valók , még akkor sem , ha előtte fél évet garázsmesterként a telephelyen gyakorolnak . Nem azért jön ide , mert kamionozni szeretne és úgy mellékesként imád vezetni , hanem azért mert a jövedelme AKÁR 400.000 ft is lehet . Veszélyes kombináció ha valaki kezdő ... az agya tele az otthoni problémákkal ( ezen agyal vezetés közben ) .... és most ül először nagy autó .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1930 üzenetére
Eddigi hozzászólásaiból az jön le , hogy szereted csinálni ... Neked nem lenne gond a nyerges , legalábbis két hétnél tovább nem . Ezért mertem javasolni Neked , hogy nyeregre fel . Kényelmesebb , komfortosabb , szebb , férfiasabb ... ennyi érvként elég . Szerintem .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
Hát igen. Alapvetően ellennék a C jogsival ilyen 4 tengelyessel, vagy akármilyen nagyobb géppel de nyergesből van annyi mint a szemét. muszáj volt papíron rutint szerezni, így elmentem 7.5re nemzetközizni. Viszont jó lenne itt a környéken munkát találni, és ilyen csak CE-vel van sima C-vel érdemi nem igazán. van itt gabonás, bánya billencs, földmunkás billencs, meg ilyen olyan amolyan de sima C-vel csaka kukás meg a coopos azok meg kihalásosak.
-
#81556480
törölt tag
Ja meg ha első héten bekapok egy jobbról rámpára állást, az biztosan izzasztó lesz
-
ooloo
őstag
válasz #81556480 #1933 üzenetére
Megnyugtatlak ( remélem ) ... egy hónapos "tanulójáratom" alatt nem állhattam rámpára , de még "bundáson" sem vezethettem . Ennyit a Wabis tanulójáratokról . Reggel persze én kezdtem , hogy az "oktató" fejéből elpárologjon a pálesz és a sör gőze .
Az első rámpámra fél óra alatt álltam rá ... igaz ferdén és süllyesztett rámpára fal mellé . A németek csak röhögtek , és elmentek ebédelni . Mire visszaértek úgy ahogy sikerült ráállnom .
Manapság ... sokszor korrigálás nélkül elsőre .
Senki nem úgy jött ki az anyjából , hogy pótkocsival tolatva . Már említettem .... gyakorlat teszi a mestert .
Jobbról törni sem olyan nagy dolog , de valóban nehezebb . Talán itt érdemes többször kiszállni , mert a tükör ebben az esetben elveszti funkcióját és "vakon" könnyen kárt okozhatsz ..... ha kell többször kiszállsz és korrigálsz . Később ez is könnyebben megy .. egyre könnyebben !
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1936 üzenetére
Ez a jobbra hátra dolog nagyon autófüggő. A mostani Scanian nem lehet állítani a nagy látószögű tükröket így ezzel nem lehet akkorát alászedni. A Magnumon viszont frankón be volt lőve a jobbos nagy látószögű tükör, 60-70 fokot alátekertél még láttad a pótkocsi végét, na annak lehetett rúgni jobbra hátra is
<tRucKdriFteR>
-
#81556480
törölt tag
Na most hogy elkezdtem ötletelni a nyergesen, jött egy telefon egy régebben beküldött önéletrajzomra. ez a helyzet:
1. vagy megyek nyergesre mint mondtam, de ahhoz költöznöm kell albérletbe. 200 + valamennyit adnának és minden nap otthon vagyok ( az albérletbe) haza pedig kb havonta egyszer(albérlet + hazajárás + munkábajárás elég sok píz) . Ahogy magamat ismerem, ebből félre tenni nem fogok
2. Ez az új ajánlat, 12T autó, nyugat eu(ezt jártam tavaly is) , dobozos ( nem kell ponyvázni, hurrá! ) +300e kb. De 3/1 hetet kell vállalni. Viszont ha haza jövök, akkor haza jövök. (nem albiba) mert nincs olyan messze a cég.És itt azért tudnék keresni is.
Simán hajlok én a kisebb autóra, max megint csúszik vagy 1 évet a nyerges vezetés. Amugy sem vagyok meghalva érte, de egyszer mindenképpen rá akarok majd ülni.
úgyhogy dilemmába vagyok gyerekek
[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
Szolnokon és vonzáskörzetében keresek fuvarosokat, akiknek darus autója van, szerződéses fuvarozó partnernek.
Lehet szóló vagy pótos autó, lényeg, hogy önrakodós legyen.
Indok: egyre többször esünk bele abba a csapdába, hogy ki kellene szálíltani de minden fuvaros foglalt...www.vakbelmutet.hu
-
félisten
válasz #81556480 #1938 üzenetére
2. Ez az új ajánlat, 12T autó, nyugat eu(ezt jártam tavaly is) , dobozos ( nem kell ponyvázni, hurrá! ) +300e kb. De 3/1 hetet kell vállalni. Viszont ha haza jövök, akkor haza jövök. (nem albiba) mert nincs olyan messze a cég.És itt azért tudnék keresni is.
Itt azert arra figyelj, hogy valoszinu egesz honapra 300 a fizu, nem a 3 hetre. Ebbol kofolyolag ha csak 3/1 hetet melozol, az minden honapban atlag 3 het melo es 230 fizu. Persze ha a 300 ezer a 3 hetre vonatkozik, az jo fizu!
----------------------
Nyergesnel azert figyelni kell.
-
Cheesy
őstag
Atyám mesélte még év elején: a német BASF gyárban (lehet van több is, nem emlékszem a városra) mikor első alkalommal megérkezett és lejelentkezett a portán, a portás elég tüzetesen (érthető, hiszen mégiscsak ipari vegyszerekkel dolgoznak) átnézte a munka- és védőruházatát, amit majd a gyár területén viselnie kell, mert bármi baja esik a gyárat nagyon komolyan megbüntetik.
Namost, van náluk egy standard védőruházat, amit a cég áll. Természetesen nem felelt meg az emberünknek, mert saválló(!) lábbeli kell oda (itt nem a talpon volt a hangsúly, hanem a felsőrészen). Mivel atyám tudta, hogy oda fogják küldeni és pont itthon volt előtte, ezért beszereztem neki egy S1P SRC minősítésű bakancsot, ekkor még nem tudtunk a saválló igényről. Megérkezett, átadta a ruházat elemeinek tanúsítványát és meglepődve tapasztalta, hogy ez sem felel meg.
Na most mi legyen? Portásunk behívta az irodájába és közölte vele, hogy így nem engedi be, de tud rajta segíteni, mert nála lehet kapni(!) megfelelő lábbelit. Nem volt mit tenni, 30 EUR nem a világ, apám megvette. És mit vetettek vele? Egy standard gumicsizmát Kollégáitól is visszahallotta, hogy így jártak, tehát nem egyedi szivatás. A portásnak egy kis fizetéskiegészítés.www.vakbelmutet.hu
-
#81556480
törölt tag
ja, viszont az 1 hét az szerintem csak 5 nap lesz. Így lenne kerek a történet . Elvégre ez Magyarország
Tényleg, nemrég vagyok a nemzetközi vizeken, de nem értem meg azokat akik nyergesen ilyen 4-5 heteket kint vannak aztán kapnak egy 250ezres fizetési csekket. Abban a másodpercben kiszállnék és hazasétálnék
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1947 üzenetére
Nem mindenkinek van megfelelő kvalitása és nem mindenki áll a sarkára egyből. nekem is van egy barátom, ő ilyen 230-250 között kap nemzetköziben és nem vált. Mondjuk ő ahogy megáll, már a westing előtt rántja a sörös doboz nyitóját..
Sok helyen a szükség nagy úr..<tRucKdriFteR>
-
#81556480
törölt tag
értem én hogy a szükség nagy úr, de akkora sofőr hiány van hogy dőzsölni lehet a munkákban alap C+E + Gki-val. ha meg kicsit szorgalmasabb valaki és csinál ADR-t esetleg nyelvet is tud, akkor meg kifejezetten jó fizetések is vannak. nembeszélve arról hogy itt a közvetlen környezetemben is van 2-3 olyan cég aki minden hétvégére haza hozza a sofőrt ilyen 250körüli fizetésért.
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1949 üzenetére
Azért ehhez tegyük hozzá, hogy ahol normálisak a munkakörülmények és a fizetés ott általában alacsony a fluktuáció. Ahol meg magas, annak oda van.
Én is jó vagyok példának: a rosseb sem akart nemzetközizni. Megvolt a nettó 300+ és szinte el sem hagytam Pest megyét. Pedig lett volna jobban fizető jobb munka, de én nem akarok világot látni.
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...