- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fkris
őstag
válasz Tsebacsi #44098 üzenetére
Nekem is vagy 5-6 éves a téli Michelin, sokkal hangosabb a gördülése a nyári dunlop hoz képest.Ami viszont meglepett, hogy száraz úton könnyebben elpörgetem egy határozottabb gázfröccsnél, mint a nyárit...
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
Fkris
őstag
válasz Horel77 #44108 üzenetére
Tudtok egy hozzászólás számot adni? Csak művelődés miatt, nem élcelődni akarok
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
tag
Sziasztok!
2016-os Civic halogénizzós projektorának "felerősítésén" gondolkodom. Egyelőre csak információt gyűjtök, megvizsgálva minden lehetőséget.
Végig olvastam a topicot, tisztában vagyok a jogi háttérrel és azzal is, hogy a tisztelt autóstársakat mennyire zavarni tudja egy rosszul beállított xe***. Ebből létezik can bus kompatilis illetve sima trafós verzió.
Ez a Civic can bus-os, de azt nem tudom, hogy hibának jelezné-e, ha csak sima trafó kerülne bele.Van erről valakinek tapasztalata, információja?
-
Bibby
addikt
Volt a jármű szerelőnél, és megmérték a fékeket meg a futóművet, ugyanúgy mint a műszakin, kaptam egy kiértékelést.
Nincs valahol leírva hogy mi az ami jónak számít, mi az ami kiváló érték? Csak hogy legyen viszonyítási alapom, mert az egy dolog hogy műszakin megfelelne (még szerencse )Ελευθερια η θανατος
-
BigBlackDog
veterán
Ezt az Accordot nem ismeri véletlen valaki?
-
BigBlackDog
veterán
Ma reggel ismételten megszólalt a kopásjelző egy balos kanyar után (UFO Civic). Egy hete már rázendített egy rövidebb ideig, de aztán kussban is maradt. Viszont kezdem unni, hogy ilyenkor mindenki bámul az utcán. Már elindult azóta az időpont egyeztetés a szerelővel, jelenleg csak az anyag a kérdéses. Volt amikor a kézifék megmozgatására abbamaradt, de nem mindig befolyásolta. Szóval remélem, hogy fékbetét csere, meg némi szétszedés, bezsírozás, tisztítás segít.
Mindenképpen cseréltetnék betétet és fékfolyadékot, tárcsát nem bántanám, nyáron, mikor ránézett az szerelő, azzal még nem volt gond szerinte. Szóval mit lenne érdemes beszerezni fékfolyadékból, illetve betétből?
Jelenleg az egyik verzió szerint EBC Green és Yellow között vacillálok. Első betétnél nem nagy az árkülönbség (3e Huf), hátsónál már van egy 10e a sárga és zöld között. Ebből kiindulva hátulra vennék zöldet, előre meg sárgát. Viszont néhány véleményt olvastam, hogy a zöldet inkább kerüljem.
A másik verzió, hogy gyári betéteket szerzek be. Gondolom árban ez a kedvezőbb, csak kérdés, hogy nem éri-e meg jobban az EBC.
EBC-t egyébként honnan érdemes rendelni (jelenleg itt néztem)?Másik két kérdésem;
Váltóolajat kéne cserélnem? Most 9 éves a kocsi és tartok ~39e km-nél.
Szelephézag állítás mennyire esedékes ilyen futásteljesítmény mellett, ha nincs semmi panasz (Egy nagyon picit mintha zizegne a motor, de csak felnyitott géptető mellett hallatszik. Eddig ezt a láncos mivoltának tudtam be)?[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz BigBlackDog #44120 üzenetére
Szerintem itt drágábban kapod meg mint mondjuk fékmesteren, vagy TypeV Lacitól.
Váltóolajat nem írja a szervízkönyv? -
Jaffa75
őstag
válasz z123456789 #44121 üzenetére
Nekem cserélte a szerelő mikor megvettem az autót, nem volt vészes...
A 39k km összesen van az autóban, vagy annyit tettél bele? 39 után nem kellene cserélni, ha meg 9 éves, akkor megérdemli! /ártani nem árt az biztos /
-
BigBlackDog
veterán
válasz Jaffa75 #44122 üzenetére
Még egy kérdés; UFO Civicnél a gyári fékbetétek milyen márkájúak elől, illetve hátul?
39k km van benne összesen. Eléggé helyi használatban volt az előző tulajnál, leginkább településen belül (Törökbálint-Budaörs és környéke, Budapestre nem járt vele). Valószínűleg gyakran nem is száguldozott vele, pályán 100-110 környékén is ötösbe hagyta, 6-ost nem is váltott.
Szóval akkor váltóolaj csere esetleg szóba jöhetne, de gondolom nem esedékes akkor még. Szelephézag állításról mi a vélemény. Ilyen futásteljesítmény mellett kell, szükséges?
(#44121) z123456789: Köszi, megnézem akkor az említett forrásokban is. TypeV Lacihoz egy mail címet tudna valaki dobni privátban?
[ Szerkesztve ]
-
Bandi18
tag
válasz BigBlackDog #44123 üzenetére
Nekünk 107k van benne és 8 éves de ahogy néztem a szervízkönyvet azt írja hogy 120k-nál kell gyertya meg váltóolaj csere vagy 84 vagy 96 hónál a számokban nem vagyok biztos. Szerintem 9 év után megérdemli
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #44120 üzenetére
Akárhogy is döntesz az anyag tekintetében, próbálj olyan szerelővel dolgoztatni, aki a te érdekeidet IS nézi, nem csak a sajátját. Vagy ismerős, vagy jóbarát. Vagy ha megoldható, akkor legalább az első keréknél maradj ott, és mondd el hogy mit szeretnél. Az pedig minimum legyen az, hogy az általam korábban már többször leírt alapos tisztítást elvégzi. A nyerget szét kell szedni, csapokat friss zsírral bezsírozni, illetve a betét sarka és a nyereg közötti lemezt alaposan megtisztítani, megzsírozni. Ha szakszerűen a dugattyúhoz hozzá tud nyúlni, akkor azt is, de akkor az már folyadékmozgatással, cserével járhat. Ha a dugattyú kézi erővel (persze szerszámmal) visszaforgatható, akkor nagyobb gond nemigen van.
Fékofolyadékból én rendeltem gyárit. Annyira gyakran azt se cseréljük, hogy ne érje meg, de van aki másra esküszik, teljesítményre elég kell hogy legyen.
Váltóolajat én még nem cserélném, az jellemzően inkább az igénybevételtől használódik el, és ennyi km alatt ez még nem következhetett be. De ha esetleg úgy érzed, hogy többször akad a váltás, mint amennyi a tűréshatárodba belefér, akkor cseréltesd. Az 1-es és 2-es átmenetek mondhatni szériahibák, ott mindenkié akad. Én abból is gyárit rendeltem, de már jóval 100 000 km fölött jártam. Utána viszont érezhető volt a különbség. Könnyebben járt a váltó.Szelephézagot van aki minden 2. szervizelésnél megnézeti(nem műszerrel, fizikailag), én most így, hogy 120k-nál megnézték, és tökéletes volt, azt mondom, hogy nem szükséges, ha nagyon rendellenes hangot, vagy viselkedést nem érzel. Van akinek 40ezernél már állítani kellett, nem tudom mitől különbözik két tökegyforma motor. Használat módja? Mondjuk ha az a 40 ezer üveghangon ment bele, akkor inkább meg kell nézni, amúgy nem. A nagy eltérést a motordiagnosztika méri.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
Qru
MODERÁTOR
Jó kérdés... nem lehetne erősebb mert ugye a kézinél nincs hidraulikus fékrásegítés mint az üzemi féknél. Igaz, hogy melegebb volt a fék (előbb van az üzemi fék és aztán a kézi mérése) de az sem indokolna ekkora eltérést. Ha megnézed az én papíromon jól látszik, hogy szépen skálázódik a mért fékerő ahogy melegszik a fék. Az A tengelyen az első mérésnél (hideg fék) 984-1088 N-t mértek a harmadik körben meleg féknél már 2000-2144 N-t... Tehát 2x olyan jól fog melegen mint hidegen.
BBD: Nyugger tempóban volt használva. Ki kéne kormolnod a gépet...
Fék: Utcára elég a zöld, hidegen jobban fog. Lehet érzésre nem mondják meg a Ringen köröző huszárok a különbséget de amikor az első sarkon kivasalod az eléd lépő kisgyereket nem vigasztal majd, hogy 300 fokos tárcsahőnél jobban fog a sárga betét mint a zöld.
De a kövi talira talán megint jön Monti, neki is zöld betét van majd élőben kikérdezheted.Fékolajból meg jöhet a Mannol, Motul, EBC vagy a gyári.
Szelep állítás: manualban benne van mikor kell állítani.
Váltó olaj: manualban benne van mikor kell cserélni (időbéli hatály is van az olaj akkor is öregszik ha nem mész vele sok km-t).
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Köszönöm Neked is a gyors segítséget! Néztem már a kézikönyvét, elvileg meg is voltak a kötelező szervizek, csak nem bízok a márkaszervizben. Probléma nincs, egyedül a fékek dalolnak. Váltónál talán egyesből a kettest veszi nehezebben egy picit 20-ből egyszer, háromból, négyből, ötből, hatból visszaváltva nincs gond sohasem. Szóval simán lehet, hogy csak én bénázok.
Ha már így elindítottam a válaszáradatot, még egy utolsó kérdés a mai napra (remélem tényleg az utolsó); gyertyából mit érdemes venni UFO Civichez?
Gondolom nem nagy tétel, cseréltetném azt is, tudja a fene, hogy mikor volt előzőleg cserélve, ha egyáltalán cserélték már.100k km-nél illik, akkor ahhoz még nem kell nyúlni.Viszont látom, hogy a sebváltó folyadékot is csak 60k km-nél kell cserélni erősebb igénybevétel esetén, egyébként meg 120k-t ír a fentebb linkelt iromány. Akkor szerintem azzal is várok, ráér szerintem jövőre.
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz z123456789 #44126 üzenetére
nekem is szeptemberben volt a 240-es...
BBD: én gyári iridium gyertyákat kaptam bele a szerelőmtől, 21k körül volt a 4 gyertya - 90.000 ezrenként illik cserélni őket! Ha helyben ment vele csak a tulaj, akkor szerintem nem árt cserélni az váltóolajat, hiszen csillióegyet váltott, mert csak rövidebb távokat ment!
-
z123456789
addikt
válasz BigBlackDog #44128 üzenetére
NGK való Civicbe is nem? Az a gyári szerintem.
(#44129) Jaffa75
Yeah! -
Jaffa75
őstag
válasz z123456789 #44130 üzenetére
Én rábízom ezeket, csak tudja... neki 7 genje van!
Normális a csóka, már többeknek is ajánlottam itt! /nekünk 3 éve szervizeli a családi autókat!/
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #44128 üzenetére
Kérdezz bátran, ha tudok válaszolok.
Gyári/NGK.
mod:
Ráérsz cserélni azt is még.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
Nekem a 8G sedanban speciel iridiumos Denso van gyárilag: SKJ20DR-M11S
De a gépkönyv megjegyzi, hogy NGK alternatíva is van. Gépkönyv szerint pontosan, kimásolva:NGK: IZFR6K11S
DENSO: SKJ20DR-M11SSokak szerint szar a Denso, mindenesetre nálam 116 000 km-t zökkenőmentesen elment, szóval nem szarabb, mint bármelyik márka nem-iridiumosa, amelyiket 40ezernél cserélni kell.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #44134 üzenetére
Amúgy azt nem tudom, hogy amikor arról beszélünk, hogy egy márka/típus megbízható, tartós, akkor azt figyelembe vesszük-e, hogy az átlagautós nem feltétlenül annyira gondos gazda, mint egy műszaki érzékkel rendelkező lelkiismeretes autós. És akkor a gondos autós kezei közt a közismerten problémásabb típusok se véreznek el. És akkor esetleg az jön ki csupán, hogy a jobbnak mondott autók jobban tűrik, elviselik a mostohább gondozást, mint a többi, és igazából megfelelő karbantartással a rosszabb modellek se lennének olyan rosszak.
?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
bbubby00
őstag
Kis helyzetjelentés
Vasárnap (szerencsétlenségemre) megláttam egy Skunk2 Pro Series2 komplett pályafutóművet elég jó árban...
Délben azzal kezdtem, hogy elmentem Zolynet kollégához, egy Integra type r toronymerevítőért, majd harasztiba elslattyogtam a futóműért, ahol is kiderült, h a srácé volt a kocsi 4éve, ő rakta teljesen rendbe az egészet, örült, h jó helyre került.
Aztán persze siettem, hogy beszereljük a cuccokat, fél órás késéssel, de odaértem a Gondi fivérekhez.
Olajcsere motul 6100 + gyári szűrőt kapott a kocsi. A hengerfejtömítésnél a sarokban ereszti az olajat, félő h síkolni kell, de Zolynet aztmondta, h többször volt megcsináltatni és ugyan úgy fosh, talán B-s típushiba nyugtatgattak a szerelőmesterek is.
Viszont lebeszéltek a lyuggatott Brembo Xtra tárcsákról (van felesleges 1párom így), mert pályázni szeretnék a verdával. Szerintük ott sokkal nagyobb hőhatás végett félő h elrepedhet, nem kockáztatnának. Utcára, normál körülményekhez jobb ez a tárcsa, mint a társai, de nem pályázásra lett kitalálva.
Úgyhogy tavasszal a szezon előtt kap új olajat + TRW tárcsát Ferodo DS2000 betéttel.
Apropo, leszedtük a féknyerget, errefel vlamelyik vadbarom régebben ferdén húzta be a csavart, így bontóból hozatni kellett gyorsba betéttartót. Mind1... Aztmondták, h szép az ótó, csak vigyázzak rá!Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
Winner_hun
félisten
Ma végre tudtam időt szakítani rá és elvittem szerelőkhöz a kocsit. Majd ha lesz idejük megnézik hogy mennyire nagy a gáz.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Jaffa75
őstag
válasz Winner_hun #44138 üzenetére
reméljük hogy a lehetőségekhez képest a legjobbat tudok kihozni belőle!
-
z123456789
addikt
válasz Winner_hun #44138 üzenetére
Egy kalappal!
-
Horel77
tag
válasz BigBlackDog #44128 üzenetére
Váltó olaj 120k vagy 8 év, szóval én cserélném, de kizárólag a gyárit szabad belerakni.
Fékre a helyedben nem biztos, hogy áldoznék annyit EBC-re, az eddigi írásaid alapján nem vezetsz versenyző stílusban. Gyertyák ahogy írtad is, még bőven ráérnek. Szelephézagot se biztos, hogy piszkálnám, ha szépen jár. -
BigBlackDog
veterán
-
Horel77
tag
válasz BigBlackDog #44143 üzenetére
Én is mostanában tájékozódtam fék ügyben, nekem is felcsillant a szemem az EBC kapcsán, aztán mostanra abban egyeztem meg magammal, hogy mivel én sem vezetek versenyző módjára, kinőttem már belőle, meg nálunk néhány száz km-es körzetben hegy max a ceruzán van, egyszerűen nem ér meg nekem annyival többet, mint pl egy textar az EBC árának a töredékéért. Most is textar betétek vannak benne, teljesen jól fognak, főleg, mióta kipucoltam a fékeket kerékcserekor.
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #44143 üzenetére
[link] vagy [link]
Van néhány modell, ahol zárójelben leírják a gyártó nevét bizonyos alkatrészeknél. Keress rá a saját modellre, és nézd meg hátha írja a fékre is.Horel77: az esetek 85%-ában én is nyugodtan vezetek, de néha picit elszalad a ló, és olyankor kell a fék is. Namost én a gyárit üvegesre égettem, pedig egyáltalán nem pályázás volt. Néha 1-1 határozottabb taposás. Ez elég is volt, hogy kikeményedjen, és utána nem fogott rendesen többé. (Én azt hittem, de ismerősök felvilágosítottak, hogy csak hozzászoktam) Ezek után cserélhettem volna gyárira, de úgy voltam vele, hogy minek, ha azt ugyanúgy szét lehet taposni. És hangsúlyozom, hogy nekem 6 körül iszik az 1.8-as motor, tehát igazán nem gyilkolom szét. De mégis arra jutottam, hogy ha valamin, akkor a féken pont nem fogok spórolni.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Horel77
tag
válasz BlacKSouL #44145 üzenetére
Persze, a spórolás dologban igazad van. De nem gondolom, hogy egy textar átlagos használatra spórolásnak számítana, azért az se noname márka. Na jó, azért én is vezetek néha bakancsban. Viszont megsütni még nem sikerült eddig, de én 95 százalékban városban használom. Mondjuk ha hegyek közt laknék, meggondolnám az EBC-t, de így feleslegesnek érzem. Aztán ha tényleg odaér, hogy cserés lesz, lehet hogy már másképp fogom gondolni. Szerencsére még nem aktuális.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- World of Tanks - MMO
- Politika
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- MG4 menetpróba
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sorozatok
- További aktív témák...
- Noble Chair EPIC
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest