Hirdetés
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz vaspingvin #37400 üzenetére
5w40 eneos sustina vagy motul 8100 pl jo lesz bele
-
DeathAdder
veterán
válasz vaspingvin #37400 üzenetére
hagyd a 10w-t, ezt olvasd végig ha lesz időd, megéri (egykét off becsúszhat)
-
bbubby00
őstag
válasz DeathAdder #37402 üzenetére
olajtéma 2.0
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
Radomer
aktív tag
Szeretnék kérdezni pár dolgot. 2005 1.6 Vtec
5w30 as motorolaj megfelelő lesz?
Váltóolajat mikor kell cserélni? km korlát, vagy kuplung cserekor?
A fék hidraulika külön körön van a kuplung hidraulikától?
Köszi!
-
nagyúr
válasz Radomer #37404 üzenetére
5w30 is jo, en 5w40-et hasznalok, de 0w20 is jo bele.
Valto olaj ha jol remlik 120k km vagy 4 év.
Fek es kuplung kulon koron van, fekolajat 2 evente kell cserelni, dot4 kell bele. Kuplung folyadekot ne csereld, nem ajanlott, van hogy utana elfossa magat a kuplungszerkezet.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Bakker most elkezdtem végigolvasni az olajtémát, ha már előkerült. Hát nem semmi anyag. Legalább kezdem kapizsgálni a dolgokat, érdemes volt olvasni.
Nekem egy fontos kérdésem lenne csak: ha az a bizonyos 10W-40 nem félszintetikus, hanem full szintetikus akkor is annyival rosszabb, mint az 5W-40-es társa a hidegben kenést illetően? Most konkrétan a Motul 300V chrononál néztem meg, hogy van belőle tényleg 5W-40-es is, ezért kérdezem. Azt az árkülönbséget megérné, bár én eléggé hamar cserélem és nincs sokat hidegindítva sem a kocsi egy átlagos autóhoz képest, idén eddig egyszer volt, talán holnap lesz másodszor.
RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
-
BlacKSouL
addikt
alma-alma, és körte-körte. Legalábbis azonos gyártó azonos olajcsaládján belül.
Tehát a szintetikus 10W40 jobb, mint a rész-szintetikus 10W40. És a szintetikus 5W40 általában jobb, mint a szintetikus 10W40.
Normál utcai használat esetén.
Mindazonáltal a rész-szintetikus olajok hátránya általában a hosszabb/tartós használat során mutatkozik meg.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
vaspingvin
csendes tag
Köszi a segítséget!
BlacKSouL hozzászólásait olvasgatva tisztulni kezdett a kép a kannán található jelölésekkel kapcsolatban (viszkozitás, nemzetközi szabványok).
Bár azt azért ne feledjük, hogy esetemben egy több, mint 20 éves motorkonstrukcióról van szó, de ezek szerint a kenési tulajdonságait tekintve a modernebb (5W40 full szintetikus SN szabványú) olaj minden szempontból "visszafele kompatibilis" és nem kell aggódni, hogy valami galibát okozna. -
BlacKSouL
addikt
válasz vaspingvin #37410 üzenetére
Az egyetlen gond amit okozhatna egy túl híg olaj a régi motorokban, hogy ha az olajszivattyút nagyon alulméretezték, és a régi eleve sűrűbb olajokra, akkor az ahhoz képest esetleg túl híg olajjal alacsony fordulaton nem épülhetne fel megfelelő olajnyomás. Ami sok egyéb mellett a folyadéksúrlódásra tervezett csapágyak stabil folyadékfilmjének létrehozásához szükséges.
A hideg sűrű olajnál nagy lesz a nyomás, viszont kicsi lesz az áramlási sebesség. Ez ugye hidegindítás és hideg üzem során van. Ha már meleg a motor, akkor ugyanazon a fordulaton lecsökken a nyomás, de megnő az áramlási sebesség. Ha a szivattyút jól méretezték, akkor az extrém alacsony fordulaton történő használat kivételével mindenhol elégségesnek kell lennie a nyomásnak, hogy a kenési feladatot ellássa. A tág tűrések jellemzően a csapágyaknál is arányosan nagyobbak, tehát az olajnak több "helye" van a folyadéksúrlódás felépítésére. Ez némileg kompenzálja a modernebb vagy kisebb viszkozitású olaj "vékonyságát".
Tehát ha még nem üzemmeleg a motor (t<~95°C olaj) akkor szinte bármilyen olajnál nagy a nyomás, és üzemmeleg motornál viszont arra kell ügyelni, hogy alacsony fordulaton ne tapossuk ki a szemét. Ha már van egy 2000-2500-as fordulat, ott már az üzemmeleg híg olajjal is kellően nagy a nyomás, hogy megfelelő legyen mindenhol a kenés. De ez az üzemeltetés minden motornál igaz, nem csak a régieknél.
A fenti "túl híg" kifejezés árnyalása: ha egy(20 éves konstrukció) motorba 10W40 van előírva, akkor a 0W20 és 0W30 nem ajánlott a fenti okokból, de az 5W40 igen, és még a 0W40-el se nagyon lő mellé, ám az 5W40 lesz az ideális.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
JoolsNOS
veterán
Sziasztok! Jazzban hol van a katalizátor? (alul vagy a leömlőben) És euro hányas? Köszi
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
Radomer
aktív tag
Mennyire állja meg a helyét az az állítás, hogy manuális váltóba csak a gyári olaj a megfelelő?
Hondás anyagbeszerző szerint más olajoktól beállhat a váltó, és kuka.
Kissé furcsállom nektek mi a véleményetek erről?
gen7 Civic 1.6i
[ Szerkesztve ]
-
Radomer
aktív tag
Valakinek nincs-e, vagy tud olyan helyet ahonnan le lehet tölteni Angol nyelvű gépkönyvet 2003-2005 faceliftes civichez?
Német nyelvűm van a verdához, de az nekem kínai.
[ Szerkesztve ]
-
JoolsNOS
veterán
válasz !Overdose! #37414 üzenetére
Találtam egy jó képet ahol kiderítettem
De az euro szabványt nem találtam a forgalmiban. Hol kéne lennie. Lehet csak vak vagyok.I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
JoolsNOS
veterán
válasz Peter.70 #37421 üzenetére
Sajnos nekem már matrica sincs a rendszámon. Annyit tudok, hogy vagy 3as vagy 4es.
(#37423) !Overdose! megvan. Csak ugye a 9es alapján nem néztem meg mi az. Szóval 4. Köszi mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
Attilaro
csendes tag
Sziasztok,
fogyasztás témához ~2500km 6,5l\100: (hogy miért fordult el a kép nem értem...)
Nyáron egy Budapest-Rimini (+ Bologna, Sant Agatha, Maranello) túra főleg autópályán 130-140tempóval klímával 17es felnin. Sajnos vissza nem számoltam, mert több kicsi tankolásunk is volt a drága olasz benzin miatt.
[ Szerkesztve ]
-
DeathAdder
veterán
5-600e környékén szerintetek milyen benzines kisautóban érdemes gondolkodni?
Azért ide irom mert itt nagyjából hasnóak az elképzeléseink a jô autóról
Barátnőnek kéne valami jószág.. ő golf 4 et képzelt el magának
-
!Overdose!
őstag
válasz DeathAdder #37431 üzenetére
G4-re szűkös a keret, de azon a vonalon 6N2 Polo. Meglepően kellemes.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Snoop-y
veterán
válasz !Overdose! #37432 üzenetére
Polot nem vennek es ellensegemnek sem ajanlanam.
Ha nincs szerencseje akkor allandoan szervizbe fog jarni vele. Apam is annyit sziv vele hogy fejbol tudja a markaszerviz telefonszamat meg a hibakodokat amiket dobal a gepNew level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Snoop-y
veterán
válasz !Overdose! #37434 üzenetére
Mikor vetted? Gondolom nem 5-600K -s koraban.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
bbubby00
őstag
válasz DeathAdder #37431 üzenetére
6gen 1.4hecsi?! Kicsi, olcso, jo
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
nagyúr
válasz DeathAdder #37431 üzenetére
1.0 yaris, az kijohet a keretbol. Vagy punto2.
-
Snoop-y
veterán
válasz !Overdose! #37441 üzenetére
Mazlid van
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
DeathAdder
veterán
Köszi mindenki
Ilyen behatárolt anyagi körülmények között azt hiszem nem is nagyon lehet válogatni, ami jót dob majd a gép.
-
runner 125
nagyúr
válasz DeathAdder #37443 üzenetére
650 körül már találsz buborék Micra-t is, az is simán vállalható kategória.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
honda23
aktív tag
válasz DeathAdder #37431 üzenetére
Yaris, jazz még nem jön ki, 6gen3d hecsi, ami nincs még darabokban.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
demars
addikt
válasz DeathAdder #37443 üzenetére
Tudom nem mindenki rajong érte... de pl. egy suzuki?
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
nagyúr
válasz hülyegyerek #37447 üzenetére
Ez a fajta Swift már teljesen frankó: [link]
Igaz ezek pont valahol 700 körül indulnak. De konkrétan van amiben jobb mint a Hondám...Més que un club!
-
JoolsNOS
veterán
válasz hülyegyerek #37447 üzenetére
Én szeretem a Suzukikat. Azt is vettem volna, ha nem lenne mindegyiknek fele akkora csomagtartója mint a Jazznek.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
vaspingvin
csendes tag
Én személy szerint inkább a használati tárgyat látom az autóban de szerintem ide illik ez a totalcar-os cikk: [A japánautós tragédiája]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen