Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
-
Elden Ring: Shadow of The Erdtree - Íme a végső gépigény
gp A kiegészítő érkezése már nincs messze, alig egy hetet kell már csak várnunk a DLC-re.
-
PROHARDVER!
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
válasz sifarr #24666 üzenetére
Valaki priviben ehhez a hsz-emhez kapcsolódva kérdezte, hogy a K&H miért ilyen bonyolultan szabályozza a prémium számla kondícióit (két doksit is kell nézni). Mivel a válasz általános érvényű, sok bankot érint, ezért inkább itt válaszolnék.
Két fő gyakorlatot követnek a számlacsomagokra nézve a bankok.1. Az egyik csoportja a bankoknak (ilyen a K&H is) normál számlacsomagot kínál, mint kiinduló csomagot, és ehhez kapcsolódnak a speciális és kedvezményes csomagok. A normál csomag díjai vonatkoznak minden számlára, a kedvezményes csomagok pedig ezekből a díjakból adnak bizonyos tételekre kedvezményeket. A csomagok díjai/kedvezményei szerepelhetnek egy hirdetményben, de szerepelhetnek 2 vagy több hirdetményben is.
Nem átverés ennek a célja, hanem a bank számára így egyszerűbb a díjváltozások átvezetése a hirdetményekben.
Konkrét példa a K&H esetében. Jelenleg a tr. költség maximuma 6e forint. Ezt biztos hozzáigazítják az extraprofit adó 10e forintos maximumához. Ennél a módszernél ezt a változtatást elég egy helyen megtenni és minden csomagra érvényes lesz.
Az ügyfél számára ez a mód viszont bonyolult, több hirdetményt is figyelni kell. Illetve félreértésre, megalapozatlan reklamációra is alkalmat teremt. Pl. jön a banktól egy értesítás a változásról (normál csomagra), az ügyfél pedig azt hiszi, én más csomagban vagyok, nem érint. Aztán mégis.
1. A másik csoport (pl. ilyen a CIB) tényleg egymástól független számlacsomagokat ad. Minden csomagnak külön hirdetménye van, és abban szerepel minden feltétel és díjtétel. Ennél a bank számára jelent nehézséget, hogy minden változtatást minden hirdetményben át kell vezetni. Ez növeli a hibázás lehetőségét, nagyobb odafigyelést igényel.
Az ügyfél számára viszont ez sokkal egyértelműbb helyzetet teremt, mondhatjuk ügyfélbarátibb megoldás. Mindenki tudhatja, hogy csak a saját díjcsomagját kell figyelnie. Ha a bank előzetesen díjváltozást jelez a csomagokra, akkor pontosan tudja, hogy az ő csomagját érinti-e a változás vagy sem.Nem jobb vagy rosszabb az egyik módszer a másiknál, hanem egyszerűen más. Viszont épp a különbség miatt jó, ha mindenki pontosan tudja, hogy a bankja melyik gyakorlatot követi. Ez szempont lehet akár bankváltás esetén is.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- PlayStation 5
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Diablo IV
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- További aktív témák...