Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PuMbA

    titán

    válasz huskydog17 #15192 üzenetére

    Na most ezt leírom így egybe az egészet, aztán majd lehet rá hivatkozni.

    Egy váltottsoros képkocka két félképet (field), tehát két időpillanatot tárol: egyiket a páratlan (odd lines / top field), másikat a páros sorokban (even lines / bottom field). Példaként egy 4:3-as 720x480 30fps-es interlaced videót (30i) veszek, ami lejátszáskor valójában 720x540 lesz a helyes képpont arány alkalmazása után. A módszerek gyorsaság szerint vannak rendezve.

    Weave: Nem csinál semmit, módosítás nélkül megjeleníti a képkockákat. --> 720x540 30i

    Discard: Az egyik félképet minden képkockából kihagyjuk. Az eredmény csúnya, recés kép a fele akkora vertikális felbontás miatt és a mozgás sem lesz folyamatos. --> 720x270 30p

    Bob: Minden félképet teljes képként jelenít meg úgy, hogy a félkép sorait megduplázza. Emiatt valójában csak fele akkora vertikális felbontást kapunk, de a mozgás legalább folyamatos lesz. --> 720x540 60p

    Blend: Minden sor az interlaced képkocka egy páros sorának és egy páratlan sorának az átlaga lesz. Rossz minőségű, "recés" kép lesz a végeredmény és mivel a két időpillanatból egy lesz előállítva, ezért még darabos is lesz a mozgás. --> 720x540 30p

    Linear: Ugyanazt csinálja, mint a Bob, csak a sorok duplázása helyett egy páros sor a sor felett és alatt lévő két páratlan sor átlaga lesz. Gyors, de a képminőség még mindig nem a legjobb --> 720x540 60p

    Yadif: Teljes képet csinál a top field felhasználásával. A bottom field-et bonyolult közelítő algoritmussal állítja elő, ami figyelembe veszi a megelőző és rákövetkező képkockát/képkockákat is (temporal / időbeli interpoláció) és a környező sorokat is (spatial / térbeli interpoláció). Kiváló képminőséget, de darabos mozgást kapunk. --> 720x540 30p

    Motion Adaptive / mozgásfüggő: Ha a két félkép között a félképek egy bizonyos, netán teljes részén nem történt mozgás, akkor azt felesleges deinterlace-elni, mert ez gyakorlatilag egy progresszív "rész" és csak rosszabb képminőséget kaphatunk. Ahol mozgást észlel az algoritmus ott pl. Linear-t vagy akármilyen más deinterlace algoritmust használhat. --> 720x540 60p A Yadif mozgásfüggő algoritmus. Az ATI és az NVIDIA kártyák egyszerű mozgásfüggő eljárásai a Linear-nál valamivel jobb képminőséget adnak és temporal-spatial interpolációt használnak.

    Yadif (2x): Ugyanazt csinálja, mint a Bob, csak a sorok duplázása helyett Yadif interpolációt használ. A kiváló képminőség és a folyamatos mozgás mellé nagy CPU igény társul. --> 720x540 60p

    Edge-Guided Motion Adaptive (NVIDIA) / Vector Adaptive Per-Pixel (ATI): mozgásfüggő algoritmusok élfigyeléssel. A két gyártó megoldása különböző, részletes leírást én még nem találtam egyikről sem. --> 720x540 60p A Yadif (2x) algoritmus képminőségét hozzák, talán néhol jobbak is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák