- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Balázs_a_laz #53501 üzenetére
A top kategóriában nem, évről évre 1-1 feltörekvő márka odateszi magát és jó abroncsot rak össze (ilyen volt a Kléber Krisalp pár éve pl) azok miatt érdemes bevárni a tesztet. De egy Continental, Michelin, Bridgestone nem
bukik nagyot.#nincsbennetarcsi
-
BrandonXXV
aktív tag
Sziasztok!
Honda Civic 1.8 benzin (8.gen UFO) gyári 17-es alufelnikre keresek 4 évszakos gumit.
Eddig ezen voltak a nyári gumik 225/45 r17, külön 16-oson a télik 205/55 r16.
Az autó felhasználása leginkább városi és helyközi 5-10-20 km, évi 5-6000 km-el. Tehát nem megyünk sokat vele.
A nyári gumikból 2 db-ot mindenképpen következő szezonra cserélnem kellene, a téli szett meg 2015-ös gyártású, így már öreg, mintája még elmegy, de nem kockáztatnék.Szóval ezzel a felhasználási szokással szerintem a 4 évszakos elegendő lenne télre-nyárra egyaránt.
225/45 r17 méretben mik azok a 4 évszakosak, amiket érdemes lenne megnéznem és vásárolnom?! Nem vagyok márkahű ebből a szempontból, lényeg ,hogy megbízható legyen és kibírjon 4-5 évet.
-
Qru
MODERÁTOR
-
BrandonXXV
aktív tag
Az autót az esetek 95%-ában a feleségem használja, munkába járásra, gyerekek ide-oda, vásárlás stb.
Hankookkal kapcsolatban annyi tapasztalatom van, hogy az első 2 szezonban tök jó, de aztán drasztikusan csökken a minősége, tapadása.
Ez téli és nyári, valamint céges autón télit használva is tapasztalat. Ez szigorúan csak a saját véleményem!
Hankookon kívül mi jöhetne még szóba? Goodyear, Bridgestone, Continental, Michelin stb? -
Qru
MODERÁTOR
válasz BrandonXXV #53506 üzenetére
Michelin CrossClimate2 az most a legjobb ami kapható. Esetleg a Goodyear Vector 4S Gen. 3.
#nincsbennetarcsi
-
kenguru99
senior tag
válasz BrandonXXV #53506 üzenetére
"az első 2 szezonban tök jó, de aztán drasztikusan csökken a minősége, tapadása."
Ez az összes többi gyártó termékéről is elmondható. Attól a pillanattól kezdve, hogy felszerelték a gumit a felnire. Naprol napra rosszabb lesz. Ha a legjobbat választod, akkor is ez fog történni.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz BrandonXXV #53504 üzenetére
Goodyeart vagy Michelint vennek, attol fuggoen, hogy mennyit jartok telies (ho, jeg) korulmenyek kozott. Es ha kulturalt kinezetu a 16-os, lehet azt tartanam meg a rugozasi komfort miatt.
Egyebkent a nagyobb meretben is akar jo alternativa a Vredestein, Hankook. -
BrandonXXV
aktív tag
válasz rbalint88 #53509 üzenetére
Télies körülmények közt annyit járunk, amennyit máskor is. Helyben, gyerekek oda-vissza, melóhelyre helyben oda-vissza, semmi extra. Egy héten 3-szor a közeli (5 km) városba oda-vissza, ez a leggyorsabb tempó 90 km/h.
Ősszel-télen-tavasszal kb. ez a felhasználás. Nyáron annyival több, hogy egy-egy nyaralás távolabbra, autópályán, esetleg tengerig megyünk.
16-os is alufelni, de az már kapott az élettől, itt-ott karcos, kicsit a só is megmarta már. Mivel télen-nyáron, egész évben ez a gumi lenne fenn, így a gyári 17-es alufelnik jobban tetszenének.Persze amennyit én használom az autót, attól lehet rajta bármi is. Én már örülök, ha nem kell autóba ülnöm es vezetnem.
-
rbalint88
addikt
válasz BrandonXXV #53511 üzenetére
Nem mindegy, hogy a Matraban vagy Szegeden kell az auto mi Michelin CC2-t vettunk felesegem autojara, evi 3 havas nap van kb Budapesten, inkabb a maradekon legyen top a gumi es abban a 3 napban ovatosabban megy, mint hogy a 3 napert az ev tulnyomo reszeben a tesztek szerint kicsit kevesebbet tudo gumival jarjon Es ezt o dontotte el
igy, elmondtam melyik mit tud, a valasztas szabadsagat megkapta. -
BrandonXXV
aktív tag
válasz rbalint88 #53512 üzenetére
Igazad van, nem mindegy a domborzati tényező sem.
Dunántúl, vannak dombok, Bakony és Balaton is közel, de amerre járunk nem jelentős se az emelkedő, se a lejtő. Ha havazás van, akkor meg pláne nem megy arra a feleségem
A döntést rábíznám, de azt mondja én jobban értek hozzá Na persze, mintha értenék hozzá… -
Qru
MODERÁTOR
-
őstag
válasz BrandonXXV #53513 üzenetére
Egy behavazott emelkedőn, lejtőn klasszikus télivel is észnél kell lenni. A CC2 pedig hozza az átlagos téli igényeket (is). Ahogy előttem javasolták, jöhet még a GY Vector 4seasons Gen3. Vizes úton erős, cserébe szárazon nyúlósabb, mint a Michelin. A Michelin szárazon jobb. Havon kb. hasonlóan jók.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BrandonXXV #53516 üzenetére
Igen, nehez valasztas, de en CC2-t vennek inkabb mert szarazon jobb. Jah es 16-os meretben, jol mutat a 17-es de sokkal elhetobb az a kocsi 16-al.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BrandonXXV #53518 üzenetére
Ha anyataxi akkor plane eleg lenne a 16. Olcsobb a gumi a 17-est eladod. Ha levert a 16-os se baj, kevesbe faj a kovetkezo padkazas.
#nincsbennetarcsi
-
juvegamer
tag
Üdv!
Érdekesség képpen, ha még nem volt itt szó róla a Nexen-nek van második generációs 4 évszakos gumija:
https://www.nexentire.com/international/product/passenger/nblue-4season2.php
Csak még sehol sem láttam, hogy lehetne kapni itthon. -
hcs57
őstag
A friss gumik közötti teszt megmutatja, hogy a frissen szerelt gumik között, melyik jobb.
Arra van valahol információ, hogy 4-5 év múlva mennyit változik az adott gumi?
Ugyanis pl. a CC + új korában kirány volt, ma meg már nem úgy tapad.. s mivel keveset megyek, így kis kopással nem gazdaságos cserélni 3 - 4 évente.
Konkrétan a 4 évszakos 195/65/ r15 méret érdekelne személygépkocsira.Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
hcs57
őstag
Így viszont csak az új gumik viselkedését ismerjük.. itt mintha olvastam volna több fórumtárs tapasztalatát, amiben azt írták, a néhány év használat után a gumi már nem jól tapad.
Erre lennék kiváncsi.Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
BaLee
addikt
válasz Morris #53525 üzenetére
Az összes gumi ilyen. 1-2 szezon eltérés lehet, hogy melyik mikor kezd nagyon gyenge lenni. Viszont ez az 1-2 szezon pénzben sokat jelenthet. Mondjuk az is igaz, hogy egy 2-3 éves gumit még az aktuális új ár feléért el lehet passzolni, egy 5-6 éves gumit már lehet, hogy csak a negyedéért.
-
Qru
MODERÁTOR
Igen de 4-5 eves nem is adnak objektiv osszehasonlitasi alapot. Nagy a szoras mar ott. Mennyi UV erte, hogy volt hasznalva, gumi apolot kapott-e es ha igen milyet, stb... Tul sok a valtozo ami egy uj guminal meg nincs meg.
Nekem a CC 3 evesen meg tudta az ujkori tudasa kb 80%-at erzesre. Aztan 4-5 evesen mar rohamosan romlott a teli teljesitmenye. Igaz a 4 evszakos gumi egesz evben fent van szoval tobb karos behatas eri mint a felevet piheno szezongumik.
#nincsbennetarcsi
-
Balázs_a_laz
aktív tag
Köszi nagyon, a Bridgestone lett.
hcs57 nálam ezért esik ki a Conti már jó ideje, mert több Continental nyári szettel (sportcontact, premiumcontact, ecocontact) is ért meglepetés (főleg vizes úton) akár már a második szezonjában, ahol más, alacsonyabb kategóriás gumival (Falken) sokkal nagyobb biztonságban éreztem magam, több szezonon keresztül.
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz BrandonXXV #53530 üzenetére
Gumisnál soha ne vegyél semmit, csak ha az életed múlik rajta
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BrandonXXV #53530 üzenetére
Netrol, sokkal olcsobb es ugyanazt a minoseget kapod. Automax.hu-n jo arak szoktak lenni pl.
#nincsbennetarcsi
-
BrandonXXV
aktív tag
Akkor marad a netes rendelés.
Még mindig Michelin CC2 és Goodyear Vector 4 seasons Gen3 között variálok, ill. Hankook az ára miatt.
Goodyear vizes úton jobb a tesztek szerint, ami többször előfordul, mint a hó.
Fene tudja… -
őstag
válasz BrandonXXV #53535 üzenetére
Én vagyok a kivétel aki nem szereti a CC-t Teljesen civilizáltan meg szoktuk itt beszélni, túlnyomó többség elégedett vele. Hangsúlyozottan én CC+-t dobtam ki második télen egy allgripes automata scrossról. És ahogy a CC2 mintáját nézem szigorúan szerintem az is túlságosan alapoz a gumi minőségre (és kevésbé a mintára). Én a rav4-re áprilisban GY vector 3-at raktam. Hivatalosan túl vagyok a gyengéjén (nyári meleg) és nem volt vele bajom (39 fok + Francia nyaralás 5k kilométerrel pl.)
-
Laraxior
titán
Mivel a nyári gumi ajánlásotokkal (Michelin Primacy 4) megvoltam elégedve, ezért keresnék valami téligumit is a szekérre. Van valami jó ajánlat?
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
rbalint88
addikt
válasz BrandonXXV #53535 üzenetére
Nem losz melle egyikkel sem a felsoroltak kozul.
-
Firstaye
tag
válasz Tom1939 #53536 üzenetére
Bekapcsolódva itt van még két videó, ahol tesztelik a két kiszemelt gumit is téli és nyári körülmények között.
De ahány teszt amúgy, annyi eredmény.
CC2 esetében látványosan rámentek a téli tapadásra, ha megnézitek a csatornát összevetik Pirelli Cinturato Winter 2-vel, és simán pariban van vele, bár hozzátartozik, hogy kicsit pancser teszt, mert nem is ugyan azon autón tesztelik.
A másik dolog, hogy tyreviews-on a felhasználói értékelések között CC2-nél van pár csalódott ember, míg a Gen 3 egységesebb képet mutat. Árukereső alapján pár ezerrel olcsóbb a Goodyear ebben a méretben, hóban ez sem rossz, talán futásteljesítményben lehet gyengébb a CC2-nél. Ha nincsenek nagy preferenciák e két márka között, én a Goodyeart választanám. Ha meg már úgy is a gazdaságosabb méret lett megtartva, maradnék a prémium vonalon.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #53536 üzenetére
Par gondolat a CC-rol:
CC azert erzekeny az oregedesre mert az ott alkalmazott 3D lamellak ugy mukodnek, hogy ahogy benyomodik a futofelulet kiloki/elvezeti maga alol a vizet / belekapaszkodik a hoba es szarazon is jo, mert egy egyseges osszezart lamella erintkezik a talajjal ami kivallo tapadast biztosit (itt azert szamit az ut homerseklete a gumikeverek optimalis mukodese/tapadasa miatt).
Ez remekul mukodik amig friss a gumi es jol zarodnak a 3D lamellak. De ahogy oregszik a lamellak egyre kevesbe zarodnak (egyre merevebbek lesznek), igy lassan de biztosan kozelit egy kalsszikus nyari "fix" mintahoz. A mintaarkok ugy vannak tervezve, hogy ahogy kopnak ugy nyilnak szet jobban, ami a vizelvezetesnel segit de hoban pont csak tovabb ront a helyzeten. Ez a CC es a CC+ gumira fokozottan el, a CC2-rol nincs hosszutavu tapasztalat de mivel a futofelulet strukturaja maradt az eredeti, nagy csodat nem varnek. Nyilvan tobb oregedesgatlo adalekkal meg korszerubb anyaghasznalattal javithato de a CC meg mindig azt az alapkoncepciot viszi, hogy egy telen is hasznalhato nyarigumi.Es miert halk a CC2? Mert jellemzoen a 4S gumik profilmelysege 7-8 mm kozott van, a CC2-e 6.5 mm. Ami onmagaban nem baj, mert alacsony a gordulesi ellenallasa igy lassan kopik.
Mivel az osszes tesztben a teli tulajdansag van sulyozva nyilvan most erre kellett ragyurniuk (ha emlekszel a CC utan nagyon gyorsan kihoztak a CC+-t ami csak a teli tulajdonsahokban javult). Meglatjuk, hogy mennyire sikerult.
Nem rossz a CC csak tudni kell a helyen kezelni. Azoknak akik telen nem mennek igazi telies korulmenyek kozott azoknal idealis valasztas. Vagy azoknak akik 3 max 4 ev utan cserelik.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
Ma delutantol en is CC2-n gurulok. Made in Spain, DOT 1422.
Mintha halkabb lenne, mint a CC+ volt, illetve talan nemileg kevesbe nyulos erzetre, de persze lehet ez az 5 ev korkulonbsegbol adodik, meg ez most nem is XL verzio, mig a CC+ az volt.
Remelem esoben jobb lesz, tartossagban pedig hasonlo. -
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #53546 üzenetére
Patent, jobb mint a CC+ volt, meglatod. De majd az oregeseserol szamolj be.
#nincsbennetarcsi
-
Laybee
őstag
Adac winterreifentest 2022
[link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest