- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Amazon Fire TV stick/box
- Lenovo 3000 és IdeaPad notebookok
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- ZIDOO médialejátszók
- TCL LCD és LED TV-k
- SSD kibeszélő
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
odorgg
addikt
válasz molnarpeter #26750 üzenetére
Értem. Akkor nem stresszelem magam, illetve a gumist sem
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboldi #26743 üzenetére
Az én méretemben már van nonXL CC+-ból (sima CC-ből csak XL-es). Következőre bevállalom a simát, nem nehéz az autó (nincs 1,4 tonna üresen).
rbalint88: Ha nekem is vmi drága autóm lenne (vagy ha lenne tartalék ) akkor vennék rá külön nyárit, télre meg egy 4évszakost.
#nincsbennetarcsi
-
apazaza
csendes tag
Sziasztok, BMW 435re keresek nyári gumi szettet. Elöl 225/40 R19 89Y, hátul 255/35 R19 92Y van rajta. Tudnátok ajánlani megfontolandó típust, alternatívákat? Nem defekttűrő kivitelben...
thx[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
veterán
Hali,
4évszakos gumi esetén érdemes 2 évente centíroztatni azért?
Köszi,
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
TigerCat
nagyúr
Sziasztok, két kérdésem volna:
Egyrészt erre a felnire 7x17 ET50 63,4 5x108 felmenne a 235/45 R17 méretű gumi?
Másrészt láttam pár kereket, amelynek igen jól nézett ki a peremvédője és az oldalfala:
Látványosan nagy, emiatt kevésbé peres is jó lenne, ami ugye a rosszabb minőségű, kátyúkkal tarkított utakon nem hátrány.
A téli gumim is hasonlóan nézett ki, jobban is mutatott:
Miként tudom kideríteni, hogyan néz majd ki, amit kiszemeltem?
[ Szerkesztve ]
♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
-
TigerCat
nagyúr
válasz rbalint88 #26763 üzenetére
Most az a Michelin van rajta. Hááát. Nem egy csoda. Igazából szélesebbet szeretnék. Nagyon sokszor kirúg még kettesben is, de a 215/50R17-nek nincs megfelelő váltómérete erre a felnire. Gondolkodom hogy nagyobbra cserélem. 19" jól nézne ki, de egy vagyon. 130 ezer a gyári felni darabja...
[ Szerkesztve ]
♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
-
rbalint88
addikt
válasz TigerCat #26764 üzenetére
Nem egy csoda a primacy, de ezt a szintet sokaig tudja. Igy nezve meg mar nem rossz.
Ha az a cel, hogy tokeletes tapadasod legyen minden helyzetben, akkor meg sportgumit kell venni, csak az elettartamban a fele (se) lesz. Annyira meg azert nem vacak a primacy, hogy mindenkepp dobni kelljen.
Ha csak ez a problema, hogy kettesben is ki tud porogni, akkor nem kell cserelni. Kisebb gazt kell nyomni vagy nem annyira hirtelen padlozni Ha kanyarban nem akarsz leesni vele az utrol, akkor hagyd ezt, sportgumit is meg lehet nyikkantani ekkora nyomatekkal. Mivel nem nez ki butan kicsinek a felni az auton, ezert nem lepnek feljebb. Mondeo azert eleg feszes peres gumi nelkul is -
TigerCat
nagyúr
válasz rbalint88 #26765 üzenetére
Bementem Marsohoz, Sportcontact talán jó lesz a nagy méretben, illetve a felni is szépen mutat majd. Azt a méretet veszem, amelyik jó lesz rá. De előtte még felmegy a sportdob és a dupla matt fekete kémény. A peremvédő továbbra is kérdés. Elvileg kapok ajánlatot a teljes szettre...
(#26767) HussarF:
Használtat nem nagyon akarok, amúgy is leköltségelem, szóval egyelőre újakat nézek. De köszi!♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
-
MPowerPH
félisten
válasz rbalint88 #26765 üzenetére
Nekem is Primacy HP volt, es egy lapat k@ki az a gumi. Ha kicsit erosebben terheled, akkor raadasban a futofelulet is elkezd toredezni, leszakadni ott, ahol a legnagyobb terheles eri.... Akkor mar Goodyear Excellence, az sem tapad, de legalabb birja a kikepzest.
apazaza: Asy 2 az tenyleg nem egy nagy szam. Az Asy 3 az nem rossz, amolyan jo all around abroncs, de nem egy 4er -re valo sport gumi.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz szőröscica #26774 üzenetére
Sajnos a satuzas 200 -rol ugyan olyan hasznalatnak szamit, mint a sima haladas, foleg egy high performance guminal, ami benne is volt a neveben, HP. Excellence -re csereltem akkor, utana nem voltak ilyen problemak, az nem esett szet. Arrol mar nem is beszelve, hogy a Michelinnel 3. -ban is folyamat villogott a DSC, meg 90 -nel is megcsovalta a farat, ha kicsit nagyobb volt a kormanyszog. Nem is ereztem biztonsagosnak, egyiket sem.
En 2200km alatt kinyirtam oket, sot, az alatt a bizonyos 8xx km alatt, mert Ausztriaban mar razott fekezeskor.
A PS4 es a PS4S viszont fantasztikus. Igy ranezve fele olyan gyorsan kopik, mint az SC6 a konnyebb coupen, es igazabol meg nem tudtam zavarba hozni oket, pedig mar tul vagyok a bekoptatasukon. Az auto sem orrtolos mar, nem sodrodik kifele, maximum 4 kerekkel, ha tenyleg sok lesz.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
SPeti1984
senior tag
Egy 2015-ös Skoda Octavia 16"-os acélfelnije jó lehet egy új Skoda Karoq-ra? Vagy eltérnek valamilyen paraméterben?
-
szuszinho
őstag
Sziasztok,
2007-es, benzines Focus kombira jó ez a méret?
5x108
6,5x16"
ET50(Egyébként, mi a gyári mérete?)
Illetve, gumi erre a felnire 205/55 R16?
[ Szerkesztve ]
-
TigerCat
nagyúr
válasz TigerCat #26759 üzenetére
Közben találtam felnit is, kérdés, hogy a méretek megfelelnek-e? Ez szélesebb, de a felfogatása is eltolt kissé, emiatt talán kilóghat? Vagy inkább befelé? Illetve miben különbözik az R19 és a ZR19? Nem akarom úgy megrendelni, hogy nem jó a méret. Drága mulatság lenne...
Gyári
Felni: 7x17 ET50 63,4 5x108 (15 küllős, Rock Metallic)
Gumi: 215/50 R17 (Michelin Primacy HP)Gyári nagyobb:
Felni: 8x19" 5x108 ET50 (RS Magnetic)
Gumi: 235/35 ZR19 (Michelin Pilot Sport)Tervezett
Felni: 8.5x19" 5x108 ET40 (AEZ Strike Graphite)
Gumi: 235/35 ZR19 91Y XL FR (Continental Sportcontact 6)♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
-
addikt
válasz TigerCat #26780 üzenetére
Középfuratot nem adtál meg, de ezek az utángyártott felnik ált. nagyobb középfuratúak, hogy mindenre felmenjenek, aztán csak alá kell tenni a központosító gyűrűt.
Elviekben jónak kéne lennie, de ezt csak a próba mondhatja meg biztosra. Vagy ha a gyártó biztosít arról, hogy a te autód típusára megfelel. Lehetnek olyan dolgok is, amikről ezek a számok nem informálnak, pl. hogy elfér e a féknyereg a küllőktől.
De ezek a számok alapján annyi mondható, hogy a kerék külső síkja kintebb lesz jóval. Kilógni valószínűleg még nem fog a kocsi alól, meg szvsz jobban is fog kinézni. Arról viszont tudnod kell, hogy így nem a kerékjáratban lesz a kerék széle, hanem a sárvédőív alatt. Ha ültetve van a kocsi, akkor akár bukkanókon is hozzáérhet a sárvédőív a kerékhez. Ha nincs, akkor csak arra kell figyelni, hogy ne pakold meg túlságosan a kocsit, meg hátra ne ültess nagy embereket, mert akkor lenyomják annyira, hogy megint csak nyomvályút tesz a gumidba.
Az enyém is kintebb van a gyári síknál vagy 2 centivel, de hátul ritkán ülnek meg nem is málhás szamárnak használom a kocsit, nem szokott nagyon megpakolva lenni.A ZR-ben a Z csak arra utal, hogy nagy sebességet is bír. De ezt az Y sebességindex is jelöli.
-
grizlisandor
veterán
Mennyit érhet szerintetek az idén tavasszal vásárolt Hankook Ventus Prime 3 205/55/R16 gumim, ~3k futással?
Barum Polaris 3 télim 205/55/R16 3 éves, futást nem tudom, mert ezen a gumin vettem. A futófelületi jelzések közelébe sincs.Ismerős venne gumit, lehet érdekelné, én meg vennék egy CC+ és egy alu szettet, ~160k meglenne a szett, ha minden marad így és évi 15-20k futás maradna. Tavasszal ha úgy hozná a sors, hogy megyek németbe, problémáznának a 4évszakoson?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #26782 üzenetére
Az árakat nem tudom neked belőni de a CC/CC+-t elfogadják téliként mindenhol, mert téli minősítése van (M+S azaz Mud + Snow).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
akela91
addikt
Szerintetek egy Michelin Pilot Sport 3 215/45 ZR18 93W abroncs szezononként 7000km-t használva, nagyjából hány szezont bír ki egy közepesen dinamikus vezetési stílus mellett? (Nem pörgetem ki a kerekeket, nem satuzom le kockásra, de szeretek bemenni a kanyarokba).
Ezzel az abronncsal jött meg a mazda 3-am, a DOT 4817 rajta. Egyébként ajánlott gumi ez? Elég drágán mérik, ahogy nézem 250-260k egy szett, de már a 4-es széria a menő gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
akela91
addikt
-
grizlisandor
veterán
Köszi, ötlet szintjén első blikkre jól hangzott, de belegondolva nem tudom. Alszok egyet rá, ez így kényelmes lenne számomra, hogy egyben elvinné mind2 szettet, nem kellene árulni. De a baráti körben meg elég rossz véleményen/tapasztalaton vannak a 4évszakos gumiról, így passz.
-
blakey
titán
válasz grizlisandor #26788 üzenetére
Nekem is jó fél éve van 4 évszakos gumim, soha eszembe sem jutott volna, hogy ilyet vegyek, aztán belevágtam és eddig nem bántam meg, Vredestein Quatrac5-t vettem, mert a méretemben elég húzós árak voltak (215/55 R17), nem vettem a CC+-t mert 60e-el lett volna drágább. Eddig minden körülmények között jól teljesített, nem érzem nyúlósnak a nagy melegben sem, elég jó az úttartása, csendes.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
molnarpeter
nagyúr
válasz stickermajom #26789 üzenetére
Simára is ráteszik Mazdáék.
-
stickermajom
addikt
-
akela91
addikt
válasz stickermajom #26789 üzenetére
Revolut felszereltségtől jár a 18-as felni es a PS3 gumi, mar csak ezért megéri kb a felár.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #26788 üzenetére
Olvas vissza itt! Csupa jót fogsz olvasni a felhasználóitól egy-két szkeptikust leszámítva, akik még az életükben nem használtak modern 4évszakost csak a fotelből osztják az észt.
#nincsbennetarcsi
-
MPowerPH
félisten
Lehet, hogy nem, de a tesztek beszedesek szvsz.... Nyers adatok, egyenes osszehasonlitasi alapot szolgaltatnak. Te nem tudod megitelni, hogy mennyi meterrel nott a fekutad, hacsak nem merted le egy erre alkalmas tesztpalyan, azonos korulmenyek kozott a ket gumit.
Tudom, hogy pl. nekem szolt, azert valaszoltam.Baratom asszonya tegnap torte meg a 2 eves MX5 elejet, mert nem tudott megallni ugy, ahogy az elotte levo auto. Kb. 1-1,5 meteren mulott a dolog, de kell egy uj lokos, motorhazteto, lampak. Jah, a gumi markaja az auton egy bizonyos Landsail... Valszegy egy rendes nyarival megallt volna. Lehet osztani-szorozni, hogy megerte e a sporolas.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
kenguru99
senior tag
válasz MPowerPH #26796 üzenetére
Én azt tapasztaltam az u.k.-ban, hogy normális gumi addig van egy autón amíg a gyári szerelés le nem kopik. Elképesztő a noname gumik kavalkádja ami a kinti autókon látható. Egy átlag magyar autón sokkal különb gumi van. Egy kint élő barátom begördül a helyi gumishoz (2008-as megkímélt c vectra), aki azt javasolta, hogy erre az autóra jó lesz a használt gumi is. Felesleges újat venni...
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz MPowerPH #26796 üzenetére
Tessék, egzakt mérések:
Az gondolom egyértelmű, hogy egy Laindsail, de akár egy márkásabb, itthon is nagyra értékelt Laufenn is rosszabb lenne, csak ugye a linkelt tesztekben a prémium évszaknak megfelelő gumikhoz hasonlítják az all season abroncsokat, lásd a fenti linken.
Mondtam, hogy a gyári (prémium) Eco gumi egy nulla volt, és nyári gumi. Gyári szerelés, nem csak a mi autónkon, hanem sok máson is.
Egyébként sokkal erősebb, sportosabb, stb. autóra nyilván nem való, pl. egy MX5 is kívánná a prémium Sport abroncsot.
Azt mondom, hogy a fenti összehasonlítás alapján mindenki el tudja dönteni, hogy mit választ.
Amit viszont sem a téli, sem a nyári tesztek nem mutatnak meg, az az őszi és tavaszi átmeneti idő, ami gyakorlatilag az összes négyévszakos "hazai pályàja", egy tavaszi fagyos reggelen a nyári már elvérzik, a déli 25 fokban pedig a téli, ugyanez ősszel.
Európa nagy részére, de itthonra biztosan 8-9 hónapra egy jó négyévszakos, a 3-4 nyári hónapra pedig nyári gumi lenne optimális, a kérdés az, hogy cserélgeted, vagy akkor már kihúzod egy szetten.
A másik összetevő a fék és a futómű minősége, állapota, érdekes módon erről alig esik szó, pedig egy vizsgán még megfelelő, de már érezhetően cserés lengéscsillapító, vagy egy gyengébb minőségű féktárcsa / betét ugyanúgy méterekkel növeli meg az elméleti legrövidebb féktávot.
[ Szerkesztve ]
-
-
Zozzant
addikt
válasz grizlisandor #26799 üzenetére
Hmm, gazdaságilag. Ki fog tartani 1 szett 4 évszakos addig mint 1 szett nyári +1 szett téli? Ezért nem értem a csak télivel közlekedőket sem, lekoptatja nyáron és vehet megint, hú de jól jött ki.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest