- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3D nyomtatás
- TCL LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Saint
aktív tag
ja a 2 májer ati szimpatizáns..
nem mondom az ati is egy ütös cucc,, de a mostaniak alapján az nv-a jobb,,, aztán megint jön egy ati és utána egy nv,,, és ez igy fog menni,, mindig akad a tóban egy nagyobb hal ami megeszi a másikat......
[ Szerkesztve ]
Gigabyte X99 Gaming 5P, I7 - 5820K- 3,3 GHz, 32GB Corsair 3000, 1080 GTX , Codegen S101, Sata 6 SSD, Popcorn A-500, Asus Transformer Book T100Ta 64GB+500GB, FULL-FULL VIZ Hűtés..
-
Armando_19
őstag
Na megjött a "kicsi" Asus 9800GX2... Ilyen féltéglát még életemben nem láttam Megilyedtem mikor megfogtam... Már a dobozában is félre húz a súlya arra a részre, amelyikben a karesz van... Van már hozzá normális driver?
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Armando_19 #2354 üzenetére
Grat. MAjd teszteket és tunningot irj már légyszi...
-
nostrum
tag
válasz deicide #2340 üzenetére
Mondjuk ha az induló árát nézem, akkor rendben vannak ezek az eredmények...
Ati-nVidia:
Ha valaki elfogulatlanul nézi mindkét cég munkáját, akkor nem kezdi fikázni egyiket sem... mindkettő végzi a dolgát. Vannak és voltak problémák mindíg mindkét oldalon. Csalás is volt mindkét oldalon, driverprobléma is volt mindkét oldalon, csúcskártya is volt mindkét oldalon, és verseny is volt mindíg, ha nem a teljesítményért, akkor ár/értékért, vagy technológiáért.
Ez most is megvan, csak a verseny halványul sajnos, és ez azért kár, mert vége lesz a jó világnak, ha az nV abba a monopol helyzetbe kerül, amibe szeretne, és amibe minden bevételét öli. Trösztellenes politika keretein belül törvényellenessé tenném, hogy egy GPU gyártó dollármilliárdokat áldozzon arra, hogy egy játék az ő hardverére legyen optimalizálva.
Ez kicsit olyan, mintha egy filmet csak Sony DVD lejátszón lehetne normálisan megnézni, vagy a Windows csak Intel procin futna teljes értékkel... Minden játéknak független projektnek kellene lennie, és akkor fair lenne a helyzet. De mivel mindenki megvehető, ez nem így van. Nekem volt már vagy 20 VGA-m, ilyen is olyan is, de mondjuk az ATI-sok helyében szemenrúgtam volna a Cryteket, amiért ilyen köcsög módon kizárta őket a Crysis fejlesztéséből.
Technológiailag nagyon előrehaladott kártya a 3870, és szomorú látni, hogy az ereje nem villan meg a szoftverek nagyrészében. Én meg nyúzom még a 88GTX-et, és ez a generáció kap egy skip-et...
In space, no one can hear you scream...
-
volvoguy
addikt
válasz nostrum #2358 üzenetére
egyetértek veled teljes mértékben. a 3870-es kártya szerintem is nagyon jó..lenne..lenne ha...amig fel nem világositottak, addig nem tudtam ,hogy a paprion jobb adatokkal rendelkező ati hogyan tud kikapni a 9600os Gt-ktől. aztán felvilágositottak, hogy hiába a 380, vagy mennyi stream proci...teljesen más, és gondolom ebből adodóan szart sem ér a 9600os 64 stream-jéhez képest....
a másik amit nem értettem ,hogy akkor, ilyen helyzetben az ati miért nem ugyanazt a technológiát használja, mint az nvidia? le vannak védve itt a dolgok jogilag? mert ha jól tudom a játékok nagy része a texturázásra épül..és ebben a nvidia az élen jár..az ati meg másban jó, csak azt meg a játékokban nem lehet hasznositani..akkor az ati miért nem vált technológiát? itt van ez a 3870es kari. ddr4es ramokkal, dx10.1, és shader 4.1 támogatással, magas órajelekkel, és szánalmasan olcsón adják...hogy lehet ez...most kijelentem, hogy nvidia párti vagyok, és a fentieket csak a versenyhelyzet miatt ecseteltem....mert mirét jó nekünk a versenyhelyzet? hát az árak miatt...ha az ati kiszorul a piacról, rohadt drágák lesznek az nvidia kártáyi, ezért azt mondom, hogy valamit sürgősen találjon ki az ati, mert nem akarok drága geforcos karikat venni....sőőt...jöjjön minél több gyártó..ne csak 2 cég rivalizáljon...lehetne sokkal több is..de sajnos nincs...
[ Szerkesztve ]
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
dokar
addikt
válasz volvoguy #2359 üzenetére
itt van ez a 3870es kari. ddr4es ramokkal, dx10.1, és shader 4.1 támogatással, magas órajelekkel, és szánalmasan olcsón adják...hogy lehet ez...
mert hiába jobb, nem tudja hasznosítani. olyan ez, mintha az ati lenne a versenyautó, nvidia pedig lovaskocsi. azért gyorsabb a lovaskocsi, mert benzint nem lehet kapni a versenyautóhoz. kb így lehet hasonlítani a mostani helyzetet.
ne félj, nem az ati fog kiszorulni a piacról.
extra - SEXRay
-
kovecses
aktív tag
-
kovecses
aktív tag
-
nakos
senior tag
Na megrendeltem a megfelelő lapot a 2db 9800GX2 alá:
Asus Striker II Extreme 790i DDR3 Motherboard
[link][ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
-
volvoguy
addikt
válasz DemonDani #2373 üzenetére
röviden és tömören vki nem tudná megmagyarázni számomra az oly felfoghatatlan tényt, hogy korunk legnagyobb vga gyártója hogyan fog kiszorulni az ati keze által? lévén 2 gyártó uralja a piacot...
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
losi73
senior tag
-
kovecses
aktív tag
BFG GeForce 9800 GX2 1GB
140.568 Ft + áfa + futár
OHS.hu
NVIDIA GeForce 9800 GX2, PCI Express 2.0 csatoló felület, Memória: 1GB GDDR3, Mag órajel: 600MHz, Memória Órejel: 2000MHz, Shader órajel: 1500Mhz
Termékkód: BFGR981024GX2E
Garancia: 60 hónap
Bruttó ár: 140.568 Ft
Készletinfo: Rendelésre (szállítás minimum 1 hét)[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz volvoguy #2359 üzenetére
Az R600 alapjait az AMD a DX10-hez készítette. Az volt a cél, hogy létrehozzanak egy végtelenül rugalmasan alakítható rendszert ami nemhogy megfelel, de még felül is teljesíti a DX10. A DX11-hez is ezt az architektúrát fogják használni, mert úgy lett megtervezve, hogy könnyen integrálhatóak legyenek a DX11-es követelmények (sőt többségük már most is benne van az R600-ban). Abba gondolj bele, hogy a a DX10.1-et játszva beépítették az architektúrába, míg az nV nem tudja ezt megtenni, mert a GF8/9 architektúrája nem megfelelő a gazdasgos implementáláshoz. Ez röviden annyit jelent, hogy az nV-nek már a DX10.1 támogatáshoz is új architektúra kell.
A mai helyzetet az jellemzi, hogy az nV bevágta a durcit, mert a DX10-ben a Microsoft nem teljesen az ő elképzeléseit támogatta. Megjegyzem, hogy a Crysis sebességét látva, nem csodálkozok a Redmondiak döntésén... Az nV ezt szerintem úgy vette, hogy az MS nagyon az AMD technikáit pártolja (ez egyébként tényleg így van). Ettől kezdve elkezdte a fejlesztőket a saját elvei szerint igazgatni. Ez lényegében annyit jelent, hogy ha a fejlesztő nem adja be a derekát akkor vagy kilóra megveszik (Hellgate: London), vagy eltiporják az útból (Techland - Call Of Juarez). Mindkét játék fejlesztőinek az volt a bűne, hogy eszükbe jutott a DX10-es technikák alkalmazása (pl.: Geometry Shader, komolyabb Stream output használat). A Hellgate: London fejlesztőit sikerült meggyőzni, hogy az a legjobb a világnak, ha az AMD csoportját teljesen kizárják a fejlesztés és optimalizálás menetéből. A Techland nem adta be a derekát, mert ők pártatlanok akartak maradni, őket más úton intézték el (nagyon csúnya módon).
Gyakorlatilag az nV-nek a megítélés jelen pillanatban szinte mindegy. Olyan szinten függnek az Intel és az AMD akaratától, hogy ilyen piacon a vezető hely pillanatok alatt összeomolhat. Ezért nem jönnek új gyorsabb GF karik, mert a pénzt elkezdték átcsoportosítani más piacra. A VGA számukra hamarosan másodlagos szempont lesz.Az AMD egyébként az R600-zal nagyon sok dolgot ért el. Emlékszem 2006 körül azt mondta valaki az egyik előadásán, hogy 2009-re olyan gyorsak lesznek a GPU-k, hogy lehetőség lesz raszterizálás mellett valós idejű Global Illumination-ra, illetve Radiosity-re. 2007 közepén írt Emil Persson egy Global Illumination demót ami az R600-on 50FPS-sel futott. Cirka másfél évvel megelőzte az AMD a fenti kijelentést.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
T.Peter
őstag
Milyen új dolgokat tudok meg. Tisztában kéne lennem az ilyen dolgokkal. Kösz a felvilágosítást (megint) . A Radiosity-ről, a raszterizálásról, a sugárkövetésről (ray-tracing), és a Voxelgrafikáról tudnál valamit mondani? Vagy van normális oldal, ahol ezeket értelmesen, felfoghatóan írják le?
-
Saint
aktív tag
válasz kovecses #2378 üzenetére
Skacok.. a GX2 az nem referencia kártya,, szóval azt értem ez alatt hogy,, egy gyártó remélem nem egy pincében legyártja a kártyát és a többi cég meg ráteszi a logóját meg a csomagolást hozzá dobják és a garancia meg váltózó gyártókként,,,és igy kerül ki a piacra???? ha igy van akkor minek megvebnni a legdrágáb karit GX2-böl mikor egy kisseb gyártónál ugyan az a kari van,, csak a cimke más????
valaki sötétitsen már fel köszike
Gigabyte X99 Gaming 5P, I7 - 5820K- 3,3 GHz, 32GB Corsair 3000, 1080 GTX , Codegen S101, Sata 6 SSD, Popcorn A-500, Asus Transformer Book T100Ta 64GB+500GB, FULL-FULL VIZ Hűtés..
-
#96302336
törölt tag
Pedig de. Az első modellek mindig is így készültek. A 8800GT/GTS-512 esetén, a korai fázisban. A G80 teljes palettája is egy gyártótól jött, csak a matrica és szoftverkörítés volt változó. A GX2 esetében borítékolom, hogy szintén egy gyártó, és sok matrica. Sok esetben a kisebb "gyártó" kártyája jobb, mint a nagy neveké. Pl. az Asus már nem egyenlő a minőséggel, de az Inno sem a hulladék kategória.
[ Szerkesztve ]
-
volvoguy
addikt
kösz az irást. még nem teljesen vágom amit irtál, fáradt vagyok ehhez, de asszem igazad lehet....nekem végülis midnegy ki "győz"....azt vezsem amelyik a jobb...ha az ati lenen a jobb, azt venném, ezért nem vagyok fan...csak az áruk legyen elfogadható..na majd holnap kommentelek
üdvAsus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
bOtX
aktív tag
helósztok!
Lenne 1 kérdésem amelyre nagyjából tudom is a választ csak megakarom erősíteni magamat.
A kérdés a következő:
Szerintetek ez a kártya többet tudna (nyilvánvalóan igen de most pénzügyileg megérné e váltani 8800GTX ről) 2560x1600 as felbontáson amin én használom. Főleg játszok rajta
( TDU, CSS, NFS) csak több FPS kellene, mert nagyon ingadozik
Ne kíméljetek! előre is THX a válaszokat.
(ja és ha veszek akkor lehet SLI be is vágom a 2 GX2-t egy asus striker II extreme társaságában és 4Gb Corsair 1800MHz es rammal, meg egy intel QX9650-el)
csakhát a money[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz T.Peter #2383 üzenetére
A raszterizálást leírom a Harmadik dimenzió első oldalának a renderelés pontjában.
A Radiosity a raszterizálásnak olyan kiterjesztése amikor a fényvektorokat nem csak a felület elérésig számolja a rendszer. Ugye a valós világban ugye nem csak a fényforrás bocsát ki fényt hanem azok a felületek is amire fény vetül. Ezt probálják a Radiosity-vel szimulálni.
A Ray-tracing az egy másik renderelő algoritmus. A működési elve elég bonyolult ... nagyon röviden és egyszerűen leírva, a pixelből merőlegesen kiindulva a fénysugarak útját követi vissza egészen a fényforrásig. Borzalmasan teljesítményigényes, de az elvei eléggé jól szimulálják a valóságot.
Egy kis példa a Ray-tracing és a Raszterizálás különbségének megértéséhez.o-||
1 || 2
0 || 0A kis ábra a te nézőpontodből egy a helyzetedhez merőleges falat reprezentál. Az a kis "o-" a fényforrás, a két "0" a tökür számokkal ellátva, hogy könnyebb legyen azonosítani őket a leírásban. Nagyon fontos, hogy a fal úgy áll, hogy a fényforrás a 2. tükörben nem látszik azaz a tükör árnyékban van, viszont a két tükör "látja" egymást.
Nézzük a raszterizálást. A kész képen látni fogjuk magát a fenyforrás fényét, és a tükörben is meglátjuk a fényforrást, mert úgy vetül rá a fényvektorok, hogy lássuk. A 2. tükör árnyékban van, ezért a fényforrás tökürképét nem látjuk, viszont a valóságban látni kellene az első tökürben megjelenő fényforrás tükörképét. A raszterizálásnak itt ütközünk a problémájába. A fényvektorokat csak a felület elérésig számolja a rendszer. Mivel a felület maga az 1. tükör, a 2. tükörben már nem fog felcsillanni a fény.
A Ray-tracing esetében a rendszer visszaköveti az összes olyan sugármenetet a pixeltől ami visszajut a fényforrásba. Ergo Ray-tracing esetében már a 2. tükörben is meglátható az 1. tükör segítségével a fényforrás.
Természetesen lehet trükközni is, hogy a raszterizálással is valósághoz hasonló képet kapjunk ... , de a lényeg, most a két technika eltérésének a bemutatásán volt.A Voxel Space az hosszú lenne, nem hiszem, hogy fáradtan menni fog. Sry...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ludasmatyi
tag
válasz kovecses #2399 üzenetére
Még szerencse hogy gazdag országban élünk!Szerintem mindenki ilyet vegyen megéri!!!! Pffffffffffffff Jó ez magánvélemény de ha azt nézem milyen gép kell alá már nem is olyan olcsó a kártya mert sokan mondhatják azt hogy "csak" 140k a kártya ára de sajnos ez ebben a formában nem igaz!Ez a GX2 a nagy felbontást kedvelő emberkék kártyája de sztem 1 átlag felhasználónak bőven elég a G92-es 8800GTS.Mert lássuk be nagy felbontásban játszani egy játékkal sajnos nem olcsó mulatság!
Búcsúbeszéd a villanyszerelő temetésén:- Jó vezető voltál!- Mindig nagy volt körülötted a feszültség!- De most hogy kiverted a biztosítékot!- Földelünk!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest