Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz T.Peter #2383 üzenetére

    A raszterizálást leírom a Harmadik dimenzió első oldalának a renderelés pontjában.
    A Radiosity a raszterizálásnak olyan kiterjesztése amikor a fényvektorokat nem csak a felület elérésig számolja a rendszer. Ugye a valós világban ugye nem csak a fényforrás bocsát ki fényt hanem azok a felületek is amire fény vetül. Ezt probálják a Radiosity-vel szimulálni.
    A Ray-tracing az egy másik renderelő algoritmus. A működési elve elég bonyolult ... nagyon röviden és egyszerűen leírva, a pixelből merőlegesen kiindulva a fénysugarak útját követi vissza egészen a fényforrásig. Borzalmasan teljesítményigényes, de az elvei eléggé jól szimulálják a valóságot.
    Egy kis példa a Ray-tracing és a Raszterizálás különbségének megértéséhez.

    o-||
    1 || 2
    0 || 0

    A kis ábra a te nézőpontodből egy a helyzetedhez merőleges falat reprezentál. Az a kis "o-" a fényforrás, a két "0" a tökür számokkal ellátva, hogy könnyebb legyen azonosítani őket a leírásban. Nagyon fontos, hogy a fal úgy áll, hogy a fényforrás a 2. tükörben nem látszik azaz a tükör árnyékban van, viszont a két tükör "látja" egymást.
    Nézzük a raszterizálást. A kész képen látni fogjuk magát a fenyforrás fényét, és a tükörben is meglátjuk a fényforrást, mert úgy vetül rá a fényvektorok, hogy lássuk. A 2. tükör árnyékban van, ezért a fényforrás tökürképét nem látjuk, viszont a valóságban látni kellene az első tökürben megjelenő fényforrás tükörképét. A raszterizálásnak itt ütközünk a problémájába. A fényvektorokat csak a felület elérésig számolja a rendszer. Mivel a felület maga az 1. tükör, a 2. tükörben már nem fog felcsillanni a fény.
    A Ray-tracing esetében a rendszer visszaköveti az összes olyan sugármenetet a pixeltől ami visszajut a fényforrásba. Ergo Ray-tracing esetében már a 2. tükörben is meglátható az 1. tükör segítségével a fényforrás.
    Természetesen lehet trükközni is, hogy a raszterizálással is valósághoz hasonló képet kapjunk ... , de a lényeg, most a két technika eltérésének a bemutatásán volt. :))

    A Voxel Space az hosszú lenne, nem hiszem, hogy fáradtan menni fog. Sry... :DD

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák