- Mini-ITX
- Dell notebook topic
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- RAM topik
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Dee Dee #20429 üzenetére
Szia! Az első év után már a bolt/gyártó feltételei érvényesek. Meg kell nézni a jótállási jegyet, hogy mik a gyártói garancia feltételei. Egyébként úgy szokott lenni, ahogy a bolt írja, a 2. évben általában már csak magára a telefonra van garancia, tartozékokra nem (még az akksira sem, amivel én személy szerint nem értek egyet, de ez már egy másik téma...).
-
Topikgazda
válasz kovacsild #20471 üzenetére
Mondd meg a boltnak, ahol vetted, hogy a gyártói gariügyintézés nem volt elégséges a magyar jogszabályok szempontjából (új termék helyett refurbishedet küldtek, továbbá nem indult újra a gari), így szeretnéd, ha a bolt ezt korrigálná. Ha ennek nem tesz eleget a bolt, akkor említsd meg nekik a békéltető testületet. A lényeg, hogy ne hagyd magad. Sok sikert!
-
Topikgazda
válasz RoyalFlush #20569 üzenetére
Adtak jótállási jegyet utólag?
-
Topikgazda
válasz MaxxDamage #20613 üzenetére
Ez az az eset, amikor adásvételi/számla nélkül vettél egy cégtől egy terméket, és pénzvisszafizetés lenne, ugye?
-
Topikgazda
válasz MaxxDamage #20615 üzenetére
Ahogy a többiek már leírták, itt nem sok lehetőséged van. Sztornó számlát csak az eredeti vevővel lehet kiállítani, aki pedig egy cég. Ezért nem szabad cégnévre szóló számlával terméket venni papír nélkül (meg amúgy azért sem, mert céges számlával kevesebb jogod van, nem számítasz fogyasztónak). Csak a nagykeres cserében reménykedhetsz, mert a pénzvisszafizetéshez fel kellene venni a kapcsolatot a számlán szereplő céggel, akik vszleg lepattintanak a cs*ba.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz N€T0X|N #20764 üzenetére
Szia! Ez a szokásos cipős sztori, amiből már számtalan van ebben a topikban. Nincs sok lehetőséged. Elviheted a cipőt független szakértőhöz, aki kiállít neked egy szakvéleményt, hogy a hiba oka már a vásárlás időpontjában fennállt, de ez a bolt nem köteles elfogadni, és ilyenkor jön a probléma: a vitás helyzetet csak egy polgári perrel lehet feloldani, ami évekig is elhúzódhat. Neked kell eldöntened, hogy bevállalod-e ezt a sok macerát egy 20 ezres cipőért.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz LuckyL #20814 üzenetére
Melyik jogszabályban van az leírva, hogy a használt termékekre 6 hónap szavatosság a kötelező? Én a PTK-ban csak ennyit találtam:
"Ptk. 6:163.§ (2) bekezdés: Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; de egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen."
Korábban is már ment erről vita itt a topikban, de akkor sem tudta senki linkelni a jogszabályt, amiben a 6 hónap szerepel. Szóval most már komolyan érdekel...
-
Topikgazda
válasz Winzsolt #20935 üzenetére
Szia. Ezt nem teljesen értem. Megszűnt a pécsi laptopszalon? Milyen cég szerepel a számlán?
A cégjegyzék szerint a Laptopszalon Kft. székhelye 7624 Pécs, Ifjúság útja 11. Erre a címre küldted?EDIT: közben már rákerestem. Megszűnt a cég. A laptopszalon oldalán csak egy email szerepel, amire lehet írni ilyen ügyekben: laptopszalonkft.zaras@laptopszalon.hu
Próbáld meg, ha nem sikerülne, akkor marad az, amit LuckyL írt előttem.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz rasotamas #20996 üzenetére
Több helyen olvastam én is, hogy az átvétel napja az első nap. Viszont az is szerepel több helyen, hogy ha a 14. nap munkaszüneti napra esik, akkor a következő munkanapra tolódik ki a határidő, szóval ezzel lehet érdemes lenne futni egy kört a békéltetőknél.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ezt az offot privátban folytassátok légyszi.
-
Topikgazda
válasz Dreamshake #21041 üzenetére
Egy alapvető fontosságú infó megint lemaradt. Milyen idős volt a kártya, amikor leadtad gariba?
-
Topikgazda
válasz Dreamshake #21044 üzenetére
Fontos lenne tudni, hogy 2 évnél idősebb-e, mert a szavatosság pont 2 évig érvényes, utána csak a gyártói garancia feltételei játszanak, azaz 2 év után ha hónapokat tölt is el a kártya a gariügyintézésben, semmit sem tehetsz. 2 éven belül még véd a jog, azaz fordulhatsz békéltetőkhöz/fogyvédhez.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Hegyirabló #21052 üzenetére
Ha a hiba nem javítható, akkor pénzvisszafizetést kérhetsz. Vegyél másik márkát.
-
Topikgazda
Szia!
Élhetsz a 14 napos indoklás nélküli elállással. A boltba neked kell visszajuttatni a monitort. Ha ugyanott szeretnél venni másikat, akkor azt csináld, hogy ha nincs készleten a másik monitor, akkor rendeld meg online, és amikor átvennéd, visszaviszed a régit is. Így csak a különbözetet kell rendezni, ezt a boltok is szeretik.
-
Topikgazda
válasz zümzümm #21084 üzenetére
Ha ezzel nem értesz egyet, akkor kérd ki a vásárlók könyvét, és írd bele, hogy a szavatossági igényedet bizonyítás nélkül, mondvacsinált okokra hivatkozva utasították el.
Ugyanis minden vállalkozás által eladott új termékre 2 év szavatosság van, ártól függetlenül. A szavatosság első fél évében a vállalkozásé, utána a vásárlóé a bizonyítási teher. Ha ezzel nincs tisztában az eladó, akkor az is írd bele a vásárlók könyvébe. -
Topikgazda
válasz LuckyL #21087 üzenetére
Ebben én nem vagyok biztos. Nem vagyok jogász vagy ügyvéd, de többször átolvasva a jogszabályt én úgy látom, hogy a vállalkozás csak a kijavítás és a kicserélés között dönthet attól függően, hogy neki melyik jár kevesebb költséggel. A szerződéstől egyoldalúan elállni nincs joga. Ezt csak a fogyasztó teheti meg.
Így szól az ide kapcsolódó jogszabály:
2. Kellékszavatosság
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.Tehát ha a bolt a kicserélést nem vállalja, akkor a fogyasztó dönthet úgy, hogy eláll a szerződéstől, de erre nem kötelezhető. Hogy ilyenkor ne alakuljon ki patthelyzet pl. olyan esetben, amikor felment a termék ára, a jogszabály alapján fogyasztó mondhatja azt, hogy akkor kijavíttatja a hibát egy szakemberrel, aki ért hozzá, bármennyibe is kerüljön, és a számlát köteles lesz kifizetni a bolt. Szerintem ezzel gyorsan le lehet zárni az ilyen vitákat és rögtön megjön a kedvük cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz LuckyL #21092 üzenetére
"szerintem a jogszabály azon része hogy a sorrend javítás, csere és csak utána pénz vissza az eladót védi és nem a vásárlót
úgy értelmezem, hogy az a funkciója, hogy ne legyen az a helyzet, hogy a vásárló használ valamit x ideig, tönkremegy és azonnal viszi vissza, kéri vissza a teljes összeget"Ez így van, az eladót védi az "elsősorban javítás vagy csere" rész, ezzel nem is vitatkozok. A pénzvissza a legköltségesebb, ezért is kérheti ezt csak akkor a vásárló, ha az előző kettő nem lehetséges (vagy nem hajlandó rá az eladó).
"szerintem azzal ha valaminek a teljes árát visszatérítik, az eladó részéről minden lezárva és vitának helye nincs, hiszen visszaállt az eredeti állapot (és ha végiggondolod, ezzel azért nehéz vitába szállni -szerintem)"
Valóban visszaáll ezzel az eredeti állapot, de ezt csak a vásárló kérheti. A termék a vásárló tulajdona, így a vásárló dönti el, hogy mi legyen vele. A bolt nem "foglalhatja le" egyoldalúan, mert az gyakorlatilag lopás. Próbáld valahogy efelől megközelíteni a dolgot és akkor szerintem te is hasonló következtetésre jutsz.
-
Topikgazda
válasz Execᵀʰᵀˢ #21093 üzenetére
2 év szavatosság mindenre van, aminek az első fél évében a boltnak kell bizonyítania szakértői véleménnyel, hogy a hiba nem gyári eredetű. Ja és sem a jótállás, sem a szavatosság nem veszik el. Ilyen nincs. Max a gyártó nem vállalja a garanciázást fizikai sérülés esetén, de ahhoz neked semmi közöd, meccselje le vele a bolt. Te a bolttal állsz szerződésben.
Megkérdezhetjük, hogy melyik bolt ez?
A 404 jelzéseket köszi, javítom majd.
-
Topikgazda
válasz Execᵀʰᵀˢ #21097 üzenetére
Az a "12+48" egy év jótállást és 4 év gyártói garancia ügyintézést jelent szerintem. A jótállással még jobb helyzetben van, mert az 1 év, azaz 1 évig a boltnak kell bizonyítania mindent, míg szavatosságnál ez csak fél év. A bolt önként vállalhat jótállást 10.000 Ft alatti termékekre is.
A "fizikai sérülések garanciavesztéssel járnak" ÁSZF részt úgy értsd, hogy a gyártói garancia ugrik, szóval az 1 év utáni időszak, persze ezt módszeresen "elfelejtik" leírni, hogy maga alá csináljon a vásárló.
Próbáld újra írásban, a bizonyítási kötelezettséget megemlítve. Ha továbbra is akadékoskodnak, akkor sajnos csak a békéltető testület marad.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Execᵀʰᵀˢ #21100 üzenetére
Köthetik feltételekhez az önként vállalt jótállást, de minimum meg kell felelnie a törvényben meghatározott kritériumoknak (ha már azt írták a garipapírra, hogy "A "+" jel előtti szakasz a hazai jogszabályban meghatározott 1év kötelező jótállást jelöli"). A jótállás pedig nem veszik el fizikai sérüléssel, főleg nem bemondásra. Mindent szakértői véleménnyel kell igazolniuk.
-
Topikgazda
válasz Execᵀʰᵀˢ #21102 üzenetére
Csak a kötelező jótállás szabályainál kedvezőbb szabályokhoz köthetnek feltételeket, pl. azonnali cserére, amihez általában vmi extrát kell fizetni.
Csak 10k felett érvényes a jótállás jogszabály szerint, de láthattad hogy a garipapírból, hogy most 10k alatti termékre is vállalja a bolt. Nagyon ezt ne gondold túl, a garipapírt kell csak értelmezni. -
Topikgazda
válasz LuckyL #21118 üzenetére
Ha nem fogadja el az elállást a vásárló, akkor visszakapja a hibás terméket, de lehetősége van arra, hogy kijavíttassa a hibát mással az eladó költségére. Ezt a kiskaput ilyenkor meg lehet játszani, ha jelentősen drágult a termék a vásárlás óta, és talán elég ezt elmondani az eladónak ahhoz, hogy mégis cseréljen, mert nem akar emiatt akár perbe belemenni.
A személyeskedést pedig hanyagold kérlek, ezért már nem először figyelmeztetlek itt a topikban.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz LuckyL #21120 üzenetére
Pedig a jogszabály ezen része alapján van lehetősége:
"Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta"Ha az eladó nem akarja cserélni a terméket, mert felment az ára, és inkább pénz fizetne vissza, akkor teljesül a "a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta" rész. Az, hogy a gyakorlatban nem jellemző, hogy a vásárló intézi a javítást, még a lehetőség megvan rá a fenti jogszabály szerint.
Egyébként eddig egy jogszabályt sem linkeltél. Csak véleményeket illetve számodra logikus következtetéseket írtál. Így nehéz téged komolyan venni, de azért próbálkozok. Jogász vagy, vagy joggal kapcsolatos munkád van, hogy ennyire biztos vagy a dolgokban?
-
Topikgazda
válasz Askformore #21128 üzenetére
Szia!
Ha ez valóban szériahiba és zavaró, továbbá nem lehet javítani, akkor a jogszabály szerint lehetőséged van árleszállítást kérni, vagy elállni a vásárlástól. Szerintem egy javítást vagy cserét biztosan végig kell csinálnod, hogy tényleg világossá váljon az eladó számára, hogy ez szériahiba. Mondd el nekik a hibát, az is lehet, hogy pozitívan fogsz csalódni, és rögtön felajánlják mondjuk a levásárlást.
-
Topikgazda
válasz Farkash #21186 üzenetére
Szia!
Ha jól értem, a garancia 3. évében adtad le a kártyát. Az a gond, hogy a magyar törvények max. 2 évig védenek téged (1 év kötelező jótállás + 1 év szavatosság), utána csak és kizárólag a gyártó feltételei érvényesek. Ha a gyártónak nincs magánszemélyeknek szóló RMA szolgáltatása, akkor csak a nagyker gariztathat, aki pedig ha nem hajlandó, akkor nem tudsz mit csinálni, hiszen vele nem állsz szerződésben.
Erre a helyzetre sajnos okosat nem tudok mondani, esetleg még itt a topikban a srácoknak eszébe jut valami.
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen