- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
ML320
aktív tag
-
ML320
aktív tag
válasz luciferc #1653 üzenetére
Is-is. A vevő és a bank között egy fogyasztási kölcsön-, hitel- vagy bármi egyéb néven futó szerződés jön létre, mely szerint a bank finanszírozza a vásárlást.
A bank és a bolt között vállalkozói szerződés van, ami alapján a létrejött finanszírozást a vevő helyett a bank egyenlíti ki (természetesen a jutalékát már leszedi )
Tehát más-más a kapcsolati rendszer.Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
válasz luciferc #1655 üzenetére
Ott is van szerződés. Ha már a jutalékok elszámolását nézem, kell hogy legyen...
És a kuszaságban az a szép, hogy már megint mi szívunk... Volna rá pár szép sztorink.Végül is, ha úgy veszem, a hitel során - elvileg -, amíg ki nem egyenlíti a bank a vételárat, addig a bolt tulajdonában van a cucc. Ha már kiegyenlítette, akkor már az övé, csakhát a vevő gyakorolja a fentartó/üzemben tartó/használói jogokat. Kvázi bérli?
Erre meg levetíthetem azt, hogy a bérlő köteles jó gazdaként eljárni a rábízott javakkal. Tehát ha gond van, üsse a szervíztEmber tervez, Isten perverz...
-
luciferc
őstag
A bolt és a bank között nem csak valamiféle üzletszerzési szerződés van? Azzal semmiképp nem értek egyet, hogy a megvett eszköz tulajdonosa a bank lesz. A hitel az nem így működik, ez nem lízing. A tulajdonos a vevő lesz, ezért nem értem, hogy a hiteleszerződéshez mi köze a boltnak. Ha olyanom van, vehetek fel más banknál is áruhitelt, mondjuk a saját folyószámla vezetőmnél, a boltnak ehhez semmi köze, legfeljebb nem kap a saját kedvenc bankjától jutalékot az ügyfélért. Nem? Nem szoktam áruhitelt felvenni, ezért bizonytalan vagyok.
-
ML320
aktív tag
válasz luciferc #1657 üzenetére
Jogilag igazad van
Lízing esetén kerül át a legutolsó részlettel a tulajdonjog. Normál hitel esetében nem, viszont mert az a fedezet, így a banknak beleszólása van (lásd kocsik értékesítése).
A bank és a bolt kapcsolatára a kölcsönös érdek jellemző. A bank is forgalmaz, a bolt is. De amikor a hatodik kombinációt számoltatják ki a hitelre, hát még egy bankot nem veszünk a nyakunkba! A boltokban is jellemzően egy banki partner van. Multiknál lehet több is, de most ne ez legyen a lényeg. Ha más bank áruhitele jobban tetszik, akkor az adott bank partnereit kell megkeresned. Sorry, az üzlet az üzlet...Ember tervez, Isten perverz...
-
tlac
nagyúr
felhívtam őket, ahogy sejtettem, semmit nem tudtam meg
állítólag a gigabyte javította (bár először nagykert mondott, utána javította magát)
és talán a fizetős módon és ezt a nagyker benyelte... (hmm érdekes, ezt csak akkor mondta, mikor direktben rákérdeztem)javításról a papírok talán a nagykernél vannak, de azokat nekem nem adják ki
garancia persze nincs rá, mert nem garanciális hiba volt...
remélem több dolgom nem lesz az ipon-nal (még elég sok cuccom tőlük van)
[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám, amiben szeretnék tanácsot kérni:Ismétlődő, gyártó által elismerten garanciális hiba: MSI M655X notimnak az egyik zsanérja elrepedt, gariban cserélték októberben (fedlapot-zsanért). Most újra ugyanaz a probléma kezd előjönni, repedés kezdődött ugyanott. Mivel idén novemberben lejár a gari, kissé aggódom a dolog miatt, van az ilyenre valami jogi megoldás vagy bízzak a gyártóban/szervízben hogy cserélik az egész gépet?
A.
U.I.:Egyéb, nem reprodukálható, véletlenszerű hibák is jelentkeztek, USB random meghalása és kijelzó "vibrálása" képében...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #1653 üzenetére
Hú, de sok hozzászólás!
Időközben látom rájöttetek, hogy van a dolog. Tehát egyrészt van egy adásvételi szerződés kereskedő-vásárló között, ennek része a kereskedő részéről a jótállás vállalásra is, másrészt van egy fogyasztási kölcsönszerződés a vásárló és a bank között, de ez tkp két különböző dolog. Elméletileg a vásárláskor a vevő lesz a tulajdonos, helyette a kölcsönszerződés alapján a bank fizet a kereskedőnek, majd ezt követően a vásárlónak kell törlesztenie a bank felé.Ezt az is bizonyítja, amit írtatok feljebb, hogy a kereskedő ugyan kapcsolatban lehet egy bankkal, de attól még lehet mástól is felvenni, egyszerűen megkönnyíti az ügyintézést, ha plusz a kereskedő és a bank között is van egyfajta kapcsolat, de ez nem törvényszerű.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Az ilyen ügyek nem szoktak egyszerűek lenni, de vázolom a lényeget.
Az ismétlődő hiba tkp azt jelenti, hogy nem képes megjavítani a terméket, nem tudja megszüntetni a hiba okát, hiszen újra és ugyanúgy, továbbra is rendeltetésszerű használat mellett megint elromlik. Tehát mivel javítás mint megoldás kilőve, marad a csere másik ugyanolyanra (na itt lehet, sőt érdemes alkudni esetleg valamivel olcsóbb, de nagyobb teljesítményűre, bár kötelezni nem kötelezhetnek másmilyen elfogadására), vagy ha nem megy, teljes vételár vissza.mod: Kérdés azért, hogy ez a hiba mekkora, mert jelentéktelen hiba miatt elállni nem lehet. Ez azt jelenti, h ilyenkor a vételár visszafizetős dolog nem megy, és hát egy laptop értékéhez képest egy borítólap hibája azért már határeset, lehet, h a jelentéktelen kategória lenne önmagában...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Alg
veterán
válasz Ariadne #1662 üzenetére
Köszönöm szépen, énis valami hasonlóra gondoltam elsőre.
Egyébként Albacomp...
Modra:Nekem megfelelne az is, ha ugyanilyenből kapnék egy újat, legalább a garancia újrakezdődne...bár úgy hallottam hogy már alaplapot sem nagyon tudnak szerezni hozzá... Legutóbb valami 6 elemet cseréltek, fedlap, zsanér, MSI logo, stb...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Ariadne
őstag
Hajaj.... Mármint pont most volt a környezetemben egy emberke új "állami" laptopjával gond, és hát Albacompék elég trehány munkát végeztek, mindezt baromi drágán, az adófizetők pénzéből. Így elsőre a távolból nem túl szimpatikus a cég.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
No ez az, ilyenkor kell eleve azt mondani, hogy javítást azt nem kérsz, mivel pont ugyanezzel a hibával javították már, ezért kéred a cseréjét. Hogy írásos nyoma maradjon, érdemes a vásárlók könyvébe beírni a dolgot, vagy valamilyen más módon úgy rögzíteni, hogy nyoma maradjon. Hivatkozhatsz a Ptk-ra és a 151/2003. korm. rendeletre, ezeket a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján Jogszabályok (Dokumentumok?) címszó alatt megtalálod.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
háááááát, nagyon-nagyon kamuszaga van a dolognak...
nemtom, hogy mennyit akarsz huzavonázni velük, de talán, még egy telefont vagy levelet megér...melyben jelzed feléjük, hogy te bizony kéred a papírokat a javításról (ki, mikor, hogyan javította) és arról is kérsz egy papírt, hogy miért szűnt meg a gar, természetesen a gyártó/importőr felöl, adsz nekik 8 munkanapot, hogy mindezt eljuttassák neked, és jelzed nekik, hogy ellenkező esetben vagy a 8 munkanap lejártát követően megteszed a szükséges lépéseket a fogyasztóvédelem felé...Ariadne - ha választanom kellene egy fsc és egy alba között, akkor inkább már fsc, pedig az sem a szívem csücske, sőt... Erről a "márkáról" mindig a 2007 tavaszi szórólapjuk jut eszmbe, amin egy noti volt, melyet megleptek a legyek. Minden alkalommal annyit tettem hozzá, hogy mi az amire még ilyen tömegével szállnak a legyek...
Read only...
-
Ariadne
őstag
Ahh, jó. Az én szolgálati Acerem sem egy iMac külsejű cucc, a dizájnereik biztos baltával faragták a gép külső vonalait, az Albáshoz képest mégis csúcs, már ahogy kézbe fogod, érződik a különbség. És akkor még a tudás/ár arányról nem is beszéltem.
Egyébként mi a tapasztalatod, otthoni "mobil" gépnek normál asztali(k) mellé milyen márkával érdemes próbálkozni? Ja, és a garancia fontos. Olvastam valamikor egy statisztikát, ami szerint a notiknak vagy 30%-a az első évben elromlik, és ez talán nem is túlzás.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #1664 üzenetére
Apropó, Albacomp.
Hoztak anno egy Albacomp notit hozzám anno, hogy webkamera szoftvere lefagy. Akármerre is néztem, nem volt ahhoz a típushoz Vistás driver, se a webkam gyártó alapján nem találtam semmit sem. A Vista jogtisztán gyárilag volt fent, és az adott típust több fórumon is lealázták. XP-vel tökéletesen működött.
Mennyire vonható esetlegesen felelősségre a gyártó/forgalmazó (nemtom, az albára most melyik fog vonatkozni) ezért a hibáért - azaz olyan oprendszerrel hozza forgalomba, ami nem támogatja az adott összetevőjét a terméknek? Illetve ha ilyen hiba miatt illegális szoftverhasználat valósul meg (bár "rákényszerült", de vissza is vihette volna), mennyire adható tovább a "felelősség"? Végülis nehogy már egy laikus felhasználó naponta nézegesse a weboldalakat, hol bukkanhat fel egy megfelelő driver!Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
Kérdés, hogy a webcam a notiban volt benne eleve gyárilag? Mert akkor igen, én a notigyártó jó édes felmenőit szidnám, hiszen használható formában kell odaadnia. Az Acerben lévő webcam pl. egy saját (Aceres) szoftverrel megy, működik is úgy, ahogy egy ilyen kis minikamerától elvárható még cápás arcot meg koronát is lehet vele csinálni .
Ha külön kameráról van szó, akkor viszont a webcam gyártója a hunyó, a mai világban azért illik annyira haladni a korral, hogy Vista kompatibilis drivere legyen. Bár szerintem egyébként elvárható a vásárlótól, hogy leszedje a legújabb drivereket, ez azért hozzátartozik egy gép rendes karbantartásához. Más kérdés, hogy az egységsugarú felhasználók egy részének még a Wincommander (ó, bocs, Total Commander ) használata is gondot okoz...
Hehe, 70 feletti apum az ellenpélda. Nagyon akart egy gépet, a legtöbb dolgot hamar megtanulta (jó, azért van egy-két notóriusan ellenálló téma...), sőt az utóbbi 3-4 év során netfüggő lett. Komolyan, én kb. mindent megtalálok a neten, munka során is sokat kell keresgélnem, de néha így is megtalál olyat, amit én nem. Szóval nem korfüggő a számítógéphasználat."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
SchDerGrosse
tag
Üdv!
Aliennél már kerek 20 napja ülnek a VGA mon és a mai telefonomra is az volt a válasz, h hívjam őket délután.
A 20 nap alatt azt sem tudták megmondani, h ki kell cserélni vagy meg lehet javítani..
Ezért az lenne a kérdésem h a kiskereskedőnek hány nap alatt kell a garanciális kötelezettségeinek(javítás vagy csere) eleget tennie?
köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1673 üzenetére
151/2003. korm. rendelet és 49/2003. GKM rendelet alapján (lásd Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapja) javításnál 15 napra kell törekedni, egyébként meg három napon (na most nem tudom fejből, munka vagy sima) belül meg kellene mondaniuk, hogyan is óhajtják teljesíteni jótállási kötelezettségüket, tehát javítanak, cserélnek, vagy pénzt adnak vissza. Mindennel együtt, és még az Alien iránti pozitív hozzállásomat is figyelembe véve, 20 nap azért baromi sok idő.
Érdemes lenne rákérdezni, hogy akkor most mondják már meg legalább azt, mi akadályozza őket abban, hogy egyáltalán mondjanak rá valamit?! Bár jó (elfogadható) választ így hirtelen nem tudok elképzelni, de lehet a pult másik oldalán álló kedves fórumozótársaknak van ötlete rá.
mod: A mi pár nap után hirtelen halált halt VGAnknál csak hátravitte a srác, vártunk vagy 10 percet, és már intézhettük is a dolgot tovább, mert szóltak, hogy tényleg rossz. Nem értem...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Ariadne #1674 üzenetére
Egyébként meg ez az egyik terület, ahol szerintem lehetne úgy változtatni a szabályokon, hogy mindenki jól, de legalábbis az eddigi helyzetnél jobban járjon vele. Mert ugye a fogyasztónak az a gondja, hogy nincs egy konkrét határidő, amikortól biztosan számíthat arra, hogy lesz javított/másik cucca/pénze, a kereskedőt meg a nagyker szorítja, aki gyanítom szintén hajlamos pár hetet ülni rajta.
A három nap szerintem nem reális a számtech cuccoknál legalábbis, de lehetne valami olyat kitalálni, hogy legfeljebb 15 nap alatt meg kell mondania, mi lesz a megoldás. Vagy mondjuk a beadástól 15. napon esetleg köteles lenne (ha adott elérhetőséget a gazdi) jelezni a tulaj felé, mi a helyzet a cuccal, a mai világban ez nem megoldhatatlan (pl. mail?). Akkor legalább lenne valami ésszerű dolog, amit számon kérhetek rajtuk, pl. egy per során a kereskedő felmutathatja később, hogy "igenis én igyekeztem, de nem jött meg a szállítmány", a vásárló meg kikéretheti az ezt igazoló papírokat, és ha tényleg, akkor ez is számíthat. Most csak egy hirtelen példa volt.
De valamit kellene változtatni, persze első körben a nagykereket s*ggberúgva, mondjuk ezzel a közvetlen felelősséggel a jótállás teljesítéséért... Ó, én nagyon szívesen verném az asztalt a nagykernél ma is, de hát ugye hiába, ő nem köteles foglalkozni velem, ahogy a gyártó sem..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
SchDerGrosse
tag
válasz Ariadne #1674 üzenetére
Köszönöm a gyors választ!
"15 napra kell törekedni"
o.O
Ez azt jelenti h nincs semmilyen korlátozás?
Ha a kereskedő bociszemekkel ismételgeti hogy ő próbálja, próbálja, akkor hónapokig jogszerűen jár el?Ne mond már, h nincs olyan pont h eddig és ne tovább!
Te szerencsés vagy.
Én biztos nem voltam szimpatikus nekik.még annyi : ha ők 3 napom belül nem nyilatkoztak arról hogy mi lesz a kártyám sorsa, ez hogyan jelenik meg?
Mi tehetek ilyenkor, ha ennek a kötelezettségüknek nem tesznek eleget?[ Szerkesztve ]
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #1675 üzenetére
A három munkanap teljesen reális atekintetben, hogy a forgalmazó nyilatkozhasson arról, hogy tudja-e teljesíteni a fogyasztó által bejelentett jótállási igényt. Mert nehogy már 3 munkanap után is csak bambám bámuljon vissza a fogyasztó azon kérdésére, hogy "most akkor tudjátok cserélni/javítani, vagy se?". Az pedig már teljesen nonszensznek tartanám, ha ezt még törvényessé is tennénk.
De egyébként addig hiába is változtatsz jogszabályt, amíg a nagyker-kisker viszony nincs normálisan rendezve, vagy rendeződve.
-
Csaba_20_
őstag
válasz SchDerGrosse #1676 üzenetére
49/2003 (VII.30.) GKM rendelet
4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.PTK 306.§
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést — a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.Nincs egyértelmű határ húzva, hogy meddig javíthat/cserélhet a forgalamzó, de több ponton is körül van határolva. Ezek a pontok:
- legfeljebb 15 nap
- a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésre figyelemmel
- a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkülVagyis ha 15 napon túl nyúlik a javítás és neked a termékre szükséged van mondjuk a munkádhoz, valamint már jelentős kényelmetlenséget okoz a termék hiánya, akkor egész nyugodtan árleszállítást igényelhetsz, vagy elállhatsz a szerződéstől. Nem jelentéktelen az a hiba, ami a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Pl.: ha az alaplapról letört egy 10nF-os hidegítő kondenzátor és emiatt újraindulgat a gép, akkor hiába egy 1x0.5mm-es alkatrészről van mondjuk szó, nem jelentéktelen a hiba.
-
SchDerGrosse
tag
válasz Csaba_20_ #1678 üzenetére
Másodéves joghallgató vagyok, úghogy munkához nem kell.
Játszani szeretnék vele, úgyhogy ezt jelentős érdeksérelemnek se hívnám..
A kiskereskedő meg gondolom kijelenti majd h a legjobb embereit állította rá az ügyemre és egyébként is jó munkához idő kell stb.
Ez most azért jó, mert ha nincs kedvem tovább várni, hátha kegyeskednek valamit lépni lassan, akkor max beperelhetem őket és bíró bácsi majd mérlegel, ugye...?
Szerencsétlen user nem tehet mást minthogy vár..
-
Csaba_20_
őstag
válasz SchDerGrosse #1679 üzenetére
SchDerGrosse írta:
Ez most azért jó, mert ha nincs kedvem tovább várni, hátha kegyeskednek valamit lépni lassan, akkor max beperelhetem őket és bíró bácsi majd mérlegel, ugye...?Összefoglalva? Igen. Jogállamban élünk, mindennek meg van a maga rendje...dehát te vagy a joghallgató...neked mondjam? Nem véletlenül emeltem azért ki azt, hogy a jogszabályban ott van a "legfeljebb" szó is. Ami azért határidőt jelent, mégha nem is olyan szigorút, mint korábban.
-
SchDerGrosse
tag
válasz Csaba_20_ #1680 üzenetére
Tudtam, h kapok a fejemre, ha leírom h 3. félévet toltam le jogon, mégis itt szerencsétlenkedek a garancia topikban.
Azért mentségemre legyen mondva, h 1 félév polgárt tanultam csak még, ami abból abból állt, hogy az első 30 szakaszt átvettük a PTK ból.
Úgyhogy ennyi tudással nem lehet még ugrálni. -
Csaba_20_
őstag
válasz SchDerGrosse #1681 üzenetére
Nem azért írtam, mert joghallgató létedre nem vagy tisztában a fogyasztókat megillető jogokkal - ezzel sokan vannak még így az országban sajna és független attól, hogy ki mit tanul -, hanem mert épp azt tanulod, hogy minek mi a rendje. Tehát neked nem kell magyaráznom azt, hogy a jogaidat leginkább a bíróságon tudod érvényesítetni, ha a "szép szóval" az életben nem jutsz eredményre. Nincsen nagy mumus, aki helyetted kiállna a jogaidért, ha egyesek nem hajlandóak megadni neked. Egyéni ügyekben csak bírósági út van.
Na jó, ott vannak még a békéltető testüregek is, dehát valljuk meg...kiindulási alapnak jók maximum, mert elméletileg nagyszerűek, de a gyakorlatban nem sokat érnek.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1679 üzenetére
Nocsak, egy leendő kolléga.
Akkor neked alternatíva lehet az egyezkedés sikertelensége esetén a fizetési meghagyásos (nemperes eljárások vagy hasonló cím alatt fogjátok tanulni) és ugye ha kell, peres eljárás is. Mire kitűzik a tárgyalást, vége lesz a harmadik évednek, és csak úgy vágod majd a Pp.-t. De viccen kívül, szerintem menj be hozzájuk, ha megoldható, és komolyan, de normálisan próbálj egyezkedni velük, pl. hogy ha már ennyit vártál, és (jogszabály előkap) ugyebár nem akarsz kellemetlenkedni, de mégiscsak jár ami jár, találjunk már egy olyan kártyát, ami mindkettőnknek jó. Persze ha nem megy a dolog, akkor tényleg muszáj lesz vásárlók könyve, békéltetők (rövid, és erősíti az álláspontodat, gyengíti a másikét a perben), aztán fmh a PKKB-ra...
Remélem nem jut idáig az ügy, nagyon sajnálnám, ha kiderülne, h ők is olyanok, mint a Bluef*sh (bepereltem őket, és meg is nyertem, csak "véletlenül" közben elkezdődött a cég felszámolása)...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ádyz
addikt
üdv.
Az lenne a gondom, hogy vettem Creative Zen Stone lejátszót, és a fülesének a bal fülhalgatója nem szól rendesen.Nem a player a rossz, hanem a füles. Recseg, a mély eggyáltalán nem hallatszik, halk.
Miért van ez, és ilyenre vonatkozik a garancia? -
Ariadne
őstag
Hali!
Igen, vonatkozik erre is, feltéve ha gyártási hiba okozza a gondot. Elvileg javítást/cserét kérhetsz ilyenkor. A gond csak ott van, hogy ilyen jelenség általában akkor jelentkezik, ha megtört a vezeték, pontosabban a benne lévő fémszál (na ezt Csaba biztosan jobban el tudja mondani), ami külső behatásra szokott előfordulni... Meg lehet próbálni érvényesíteni az igényedet, de őszintén szólva nem sok reményt fűznék a dologhoz."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
Nem tudom pontosan milyen fülesről van szó, de a hibajelenségtől is függ, hogy milyen hibára kell gyanakodni. Lehet, hogy a kis hangszóró ment tönkre a fülesben, lehet, hogy a kábel tört meg valahol. Elvileg a jótállás a termékre vonatkozik, annak minden kellékével együtt, tehát a fülesre is. De lehet, hogy körberöhögés lesz, ha ilyen igénnyel fordulsz a forgalmazóhoz. Azért én megpróbálnám, hátha...
-
Bagira01
veterán
Na vga ügy megoldódott. RHW-ba lett véve több mint 2 hete garba visszavíve és igaz sok idő volt de úgy néz ki kapok az x1950xt helyett egy hd3850 256Mb-t Szóval első tapasztalat jó a bolttal kapcsolatban
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
SchDerGrosse
tag
F*SZOM az alien computersbe.
Délután felhívom őket.
Kb 15 percig szórakoztak velem, nem kapcsolták a szervízt, meg rámtették a telefont közbem a háttérből hallom, h röhögnek rajtam h milyen kitartó vagyok.Amikor elértem őket, közlik h 8600 GT punktum. Nem tárgyalnak, meg nincs is igazam, mert nekik nem kell ugyan olyat adni, elég ha adnak egy hasonló teljesítményűt meg különben is csak alkatrészről van szó stb.
Nem tudom, h kinek volt ott pozitív tapasztalata, de velem csak faszkodtak. Felháborító.
Most akkor hogyan tovább?
Mehetek az ügyvédhez?Nem hinném h bármi esély van a megegyezésre(főleg h 8600 GT még szarabb is a 7900 esemnél)
eeeh, de legalább az Alkotmányjog I. vizsgám 4 es lett.
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1690 üzenetére
Ha joghallgató vagy, akkor azért meg tudod oldani egyedül, nem olyan nagy kunszt. Meg vagyok döbbenve egyébként... Menj be személyesen, mutasd meg nekik a vonatkozó jogszabályokat, ha ez sem segít, akkor harcra fel, már ha vállalod. Telefonon a távolból semmit nem lehet elintézni...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
SchDerGrosse
tag
válasz Ariadne #1691 üzenetére
Az a baj, h nem 100 % h nekem lesz igazam.
A kártya működik a desktopon.
3d alatt meg 2 perc múlva csíkos lesz a kép meg maszatol a vga.
Namost kérdés h a szakértők szerint ez kimeríti e rendeltetésszerűen nem használhatóság kategóriáját.Az egyetemről : egy fél év hatályos jogot tanultam, ha valamire , ez arra volt elég, h rájöjjek, h mit nem tudok.
Az anyagi részével se vagyok tisztában
Mennyibe kerül az ügyvéd?
Mennyibe kerül egy ilyen bírósági tárgyalás? kb mennyi idő alatt megy le?
Pernyertes kérhet kártérítést v az ügyvédi költségei megtérítését?csak úgy kb ra kérdezem, a miheztartás végett, mert még nagyságrendileg sem tudom elképzelni
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1692 üzenetére
Biztos lehetsz benne, hogy kimeríti. Legalább olvasd el a jogszabályokat, 151/2003. korm. rendelet, 49/2003 GKM, plusz Ptk jótállás meg szavatosság. Ezekből meg lehet tudni, hogy itt rajtuk van a bizonyítási teher, tehát nekik kell bizonyítaniuk, hogy te rontottad el - nincs az a szakértő (függetlenről van szó!), aki ezt meg tudná állapítani...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz SchDerGrosse #1692 üzenetére
neked van igazad
először próbálj meg velük beszélni még, ha sikertelen, akkor békéltető testület, ez majdnem ingyen van és gyors
az eredmény nyilvánosságra hozható (tehát ha igazat kapsz, teleszórhatod vele a netet)[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1695 üzenetére
Ha nézel kommentárt is hozzá, a jogtárasat, az sokat segít. És megtanulsz vele egy részt polgárból.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
SchDerGrosse
tag
Még annyi segítséget kérnék a topictársaktól, hogy hogy kéne eljárnom ha bemegyek a bolthoz?
Mert a fogyasztóvédelemnél mondtak olyat h kérjem ki a vásárlók könyvét, meg irassak jegyzőkönyvet.
Pontosan mi is a teendőm?
A rossz videókártyát kérjem vissza? -
tlac
nagyúr
válasz SchDerGrosse #1698 üzenetére
akkor ezt is megkérdezhetted volna tőlük
olvasgassnehogy visszakérd a rosszat
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...