- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr. Teddy
őstag
Igen, ez a baj, hogy bármit fogok tenni, az extreme digitalt nem fogja érdekelni. Jogilag sok minden kötelezné őket, de addig nem cserélnek, amíg a beszállítójuk nem mondja azt hogy csere, ergo az tetszik nekik, hogy sok terméket, széles vevőkörrel árulnak, de bukni nagyon nem akarnak az üzleten, ezért a beszállító engedélye nélkül semmit nem tesznek, nehogy a végén a nyakukon maradjon valami. Ezért is nem tartják be rendesen a törvényt, inkább pampognak, ködösítenek. Amikor a boltban jártam, még mondta is az ember, hogy tessék odaadhatom a vásárlók könyvét, de akkor sem tudja kicserélni az Olympus engedélye nélkül.
Friss:
Írtam mailt az edigitalnak, egyből visszaírtak...érdekes. Ezt írták arra, hogy rákérdeztem, hogy mi lesz a sorsa, mivel 3 napon belül nem nyilatkoztak:"A készülék átvételekor az üzlet nyilatkozik/nyilatkozott Önnek a csere lehetőségéről. Szervizünk sajnos cserét biztosítani nem tud, csak abban az esetben, ha a márkaszerviz is ezt biztosít részünkre.
A hibás készüléket a mellékelt dokumentumokkal együtt leadtuk az Olympus központi márkaszervizébe, s várjuk a szerviz visszajelzését. Amint információnk lesz a készülékről értesíteni fogjuk Önt."Én nem is lepődöm meg, megint a ködösítés, és a döntés áthárítása a szervízre, ami tulképp nem kell, hogy érdekeljen. Szerintetek mi jót írjak vissza?
-
Csaba_20_
őstag
net84: Szerintem olyan cégek miatt megy tönkre az informatikai piac, mint a kékhal, vagy fostrál. De úgy látszik még van belőlük jópár. A fogyvéd. tv-t most fogják módosítani, a bűntetési rendszert is aktualizálják. De mindezt általánosságra véve tudják csak megtenni. Azt nem lehet, hogy "ez vonatkozik az informatikára, ez pedig minden másra". Ilyen jogszabályokat nem lehet hozni.
A független szakértői véleménnyel kapcsolatban pedig elegendő elővenni, hogy kinek van bizonyítási kötelezettsége. Jótállás esetén a jótállás teljes időtartalma alatt a forgalmazón van a bizonyítási teher. Ha csak szavatosság van, akkor az első hat hónapban a forgalmazón, utána a fogyasztón. Annak kell független szakértői véleményt kérnie, akin a bizonyítási teher van, mert neki kell bizonyítania. A bizonyítás egyébként a bíróság előtt hatásos, addig csak meggyőző erő tud lenni, mert a hétköznapi életben nincsenek bírák. Ha a forgalmazó független szakértővel tudja bizonyítani igazát, akkor azt a fogyasztónak ajánlott, de nem kötelező elfogadnia, mehet perre ugyanúgy. Vagyis csak a bíróság előtt érdemes a szakértősdivel játszadozni.
A fizikai sérülés egyébként nem lehet alapból ok arra, hogy elutasítsd a jótállási, vagy szavatossági igényt. Ahhoz azt kell egyértelműen bizonyítani, hogy a fizikai sérülés miatt ment tönkre a készülék. Például egy leejtett (CRT)TV-nél, ha összetört a képcső, egyértelmű, hogy a leejtés miatt ment tönkre és ezért nem vagy köteles érte jótállni. Viszont ha egy karcos, kopott mobiltelefont hoznak, hogy kifagy a szoftvere, nem lehet elutasítani, hogy "azért, mert karcos". Ugyanígy van az égési sérülésekkel is. Az, hogy egy IC elemelegedik, nem feltétlen külső behatás következménye. Volt már winchester széria(emlékeim szerint quantum, de lehet, hogy más), aminél jellemző volt az IC elmelegedés. Még szerencse, hogy a tápegységek dobozban vannak és annál ha nem megy, nem keresik a számítógépszervizesek a belső égési nyomokat. Volt már nálam olyan táp, amiben a nyáktervet szúrták el a tervezők és egy pillanatnyi tápforrás helyett elemi stabilizátort csináltak vele. Ami szépen melegítette a környező kondenzátorokat, így a táp 1-2 éven belüli elhalálozása biztosra vehető volt. Ha ezt úgy javítom, hogy a gyári kapcsolást nem alakítom át, akkor újra tönkre ment volna. A panelon meg már égési nyomok voltak láthatóak és ha ez egy olyan szervizes szeme elé kerül, aki csak annyit ért hozzá, hogy "égési sérülés=no garancia", akkor emberünk dobhatja a kukába, pedig nem csinált semmit. Ugyanakkor tény, hogy égési sérülést okozhat külső behatás is, amivel az ügyeskedők élni is szoktak. Azt kell mondjam, hogy ezek az emberek miatt vagyunk nehéz helyzetben. Miattuk van úgy kezelve a többség, hogy ügyeskedik. Hozzám elég sok ember eljutott már, akit a szervizesek ügyeskedőnek tartottak, holott ténylegesen az alkatrész volt a hibás. Egyátlalán nem könnyű helyzet, de nem tudok olyan jogszabályt mondani rá, ami mindkét oldalt kisegíti.
[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1952 üzenetére
Nem szoktam alapból elutasítani fizikai sérült cuccokat, néha máshogy nem tud megpusztulni a cucc, csak úgy, hogy elposszanik rajt valami.
A "fizikailag sérült" eszközök, pl. az alaplapok olyanok, amiket bizonyos esetben a nagyker átvesz problémázás nélkül (pl. ic elfüstölés), de pl amikor a tápcsati körül és a csati ég meg, akkor szeretnek kekeckedni.Remélem a változás olyan lesz, hogy végre a multik is megérzik a büntit...tehát arányos.
Mr. Teddy - hívd fel a figyelmüket a jogszabályra, ezt a szöveget meg kenjék a hajukra. Én pl az LCP-nek a végén elég gorombán és durván fogalmaztam meg a leveleket, és minden esetben csatoltam a jogszabályokat és ott kiemeltem, hogy éppen mivel van problémám. A végére csak sikerült megoldanunk, igaz meglett a hírem náluk és a pda futárnál is
Read only...
-
Csaba_20_
őstag
Félreérthető lehetett, amit írtam. Nem gondolom, hogy alapból elutasítod a fizikailag sérülrt alkatrészeket. Az egyesszám második személyi alak nem ezért volt.
Ennyit tudok a bírság arányosságáról:
(2) A bírság összege
a) ha a vállalkozás éves nettó árbevétele a 250 millió forintot meghaladja:
300 ezer forinttól 1 milliárd forintig,
b) ha a vállalkozás éves nettó árbevétele az 50 millió forintot meghaladja,
de legfeljebb 250 millió forint: 50 ezer forinttól 25 millió forintig,
c) ha a vállalkozás éves nettó árbevétele a 10 millió forintot meghaladja,
de legfeljebb 50 millió forint: 40 ezer forinttól 5 millió forintig,
d) az a)-c) pontok alá nem tartozó esetben – ide értve azt az esetet is, ha a
vállalkozás nem tartozik a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény hatálya alá –
30 ezer forinttól 2 millió forintig
terjedhet. -
Mr. Teddy
őstag
Közben visszaírtam nekik, hogy nem mondtak semit mi is lesz pontosan, kérdeztem akkor ezek szerint a csere lesz? Erre jött egy válasz:
"Mint említettük szervizünk a jóváírást abban az esetben tudja megtenni, ha ezt a visszajelzést kapja meg az Olympus márkaszerviztől, amíg nem kaptuk meg az Olympus állásfoglalását, addig elsősorban a kijavítást tudjuk felajánlani Önnek."
Teljesen elegem van ezekből...
Csaba_20_:
És az ilyen határidőket, meg a "15 napon belül törekedni kell..." kétes megfogalmazású törvényeket is javítják az új törvényben?[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1954 üzenetére
azért a c pontban szereplő éves árbevétel azért vicces
én annaka örülnék, ha nem úgy működne, hogy a multi is minden esetben a minimumot kapja megkb. fél éve volt, hogy az itteni egyik multit megbüntették pár millióra - reakció: egy napig az egyik pénztár nem termelt nyereséget.
én tudnám ezt mondanivicces kedvében volt az infopultos hölgyemény az utolsó reklamációmnál is
a lényeg az volt, hogy vettem valamit, majd fizetéskor kicsit sokalltam az összeget. megnéztem a blokkot és látom ám, hogy háromszoros áron van mind a 3 termék, amit vettem
irány a pult, reklamáljunk - meg is nézte a csajszi, hogy milyen ár van kitéve, majd közli - igaz, hogy a név ugyanaz (kb, mint az autókereskedésben a suzuki vs. bmw, de mindkettő autó), de a cikkszám teljesen más. Anyád, nem az én gondom, ki van írva az ár és kész - a törvény meg mit mond ki? erre válasz: hát ennek akkor is annyi az ára, amennyi a gépben van. Akkor én most mindennel futkossak egy eladóhoz, hogy mondja már meg, hogy mibe kerül, mert nem biztos, hogy az az ára, mi ki van írva. mázlijuk annyi volt, hogy Párom elhalgattatott, és ő megbeszélte velük higgattan, és inkább otthagytuk a pitsába az egészet.Mr. Teddy - közöld velük, hogy te nem az olipikusszal, hanem velük kötöttél szerződést, tehát nem érdekel, hogy ők mire várnak, te ezt kérted (jogszabájilag szvsz teljesen jogosan), ha vissza is érkezik időben (ezt is ki lehet nekik emelni, valamit, ha lejár a 15 nap, akkor kérj indoklást rajtuk keresztül az olimpikusztól, hogy miért tart eddig) megjavítva a készülék, akkor sem leszel hajlandó átvenni (max. úgy, hogy írásba foglaljátok átvételkor, hogy a cserét a cég megtagadta és újra javította a készüléket - te pedig átvétel elött ellenőrizted és adott pillanatban működött és nem volt rajt hiba)
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #1955 üzenetére
Mr. Teddy: Első körben kijavítást, vagy kicserélést kérhetsz. Hogy melyiket kéred, azt te döntöd el, nem ők. Annyiban módosíthatják a te választásod, hogy ha 3 munkanapon túli jótállási igényről van szó, akkor a csere helyett mondhatják azt, hogy ők bizony javítják, mert az sokkal olcsóbb nekik. Ha 3 munkanapon belül vitted vissza, akkor nem javíthatják, cserélniük kell, ha te azt választod. Természetesen ekkor is kérhetsz kijavítást, de ők nem kényszeríthetik ezt rád. Szóval neked kell eldönteni, hogy mit szeretnél. Nekik meg arra van 3 napjuk, hogy eldöntsék teljesíthető-e a jótállási igényed.
Sajnálatos módon a törekedős részt nem kívánják módosítani, ellenben a fogyasztó fogalmát le kívánják szűkíteni a természetes személyekre.
-
Csaba_20_
őstag
Nem szoktak minimumot kapni minden esetben. Súlyosbító körülménynek szokták venni, ha már sokadszor fordul elő ugyanolyan szabálytalanság. De hidd el, a bírságnál sokkal nagyobb erő az, ha legalább olyan tudatos fogyasztók a vásárlók, amilyen te, vagy a barátnőd vagytok. Én lehet, hogy még a vásárlók könyvébe is írtam volna, meg egy levelet a GVH-nak. Ha mindenki ezt tenné és folyamatosak lennének a bírságok emiatt, lehet, hogy letörne a próbálkozási kedvük. De legtöbbször én vagyok kötekedőnek tartva, merthogy szólni merészelek érte és még a hatóságnak is jelentem.
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #1957 üzenetére
Az igazság, hogy ez ha úgy vesszük a 3. kör
A gépről röviden.
1. beadva gariba: 22 nap, hibák: LCD pixelhiba, rossz képek; kijavítva: CCD.
->LCD hiba nem lett javítva, ezt sajna otthon vettem észre.
2. Leadtam Olympusátvevőnél megint, hogy márpedig még minig rossz, hiba: LCD pixelhiba, 15nap után kész lett, LCD cserlve, átveszem, otthon nézem: rosszul rakták össze egyik sarkánál meg tudom nyitni kicsit a burkolatot. Aznap visszamentem gyorsan, ráirattam a jegyzőkönyvre, hogy így vettem át, rá is írta. Otthon megint nézem, a kicserélt LCD-n megint pixelhiba... Ekkor már csak röhögtem magamban az idióta szervízen.
Másnap vissza az edigitalba faterommal, hogy ezt ugyan nem tudják az Olympusék megcsinálni, vagy levásárolhatjuk, vagy adják vissza a pénzt. Persze ők nem adnak semmit vissza, levásárlást csak akkor ha az Olympus cserét ír... Mondtam neki a jogszabályokat, kinyomtatva vittem, mindenre mondott valami kitérő dolgot. Abszolút nem vette magára a csávó a dolgot, mondja, hogy átveszi megint, és elintézik. Gondoltam akkor leadom, max közben valamit még intézek, mert ez nem így kell hogy menjen. Akkor jegyzőkönyvbe bekerült, hogy sokszor volt szervízben, hibák még mindig adottak, jóváírást kérek (ezt a szót a csávó találhatta ki, mindegy, szal ha cserét írnak a gyárban ők adnak mást is...), beleírta, hogy ennyi napot volt gariban...Szal most itt állunk... hogy nem nyilatkoztak, hogy cserélik vagy sem. Valszeg azért nem tudják, mert tudom a gép útját, elküldik olympsunak, az ki csehországba, mert csak ott van szervíz, jippíí, kár hogy a logisztika maga több mint 3 nap, bár ez nem kell érdekeljen. Tudom ha elkezdek keménykedni mailben, akkor meg csak az lesz a válasz, hogy ő nem tehet semmit.. Boltba visszamegyek, "törekszünk a kijavításra, stb..", ha beírnék a jegyzőkönyvbe nem érdekelné őket...
Esetleg Csaba_20_ vagy Net84 ha kedvetek van, küldhetnétek egy szerintetek rendes választ amit elküldök ezeknek, mert már nem tudok mit kitalálni, privibe elküldenétek, akkor utána elküldöm a nevemmel válaszként a lekezelő e-mailre., persze ha van kedvetek hozzá. Köszi
-
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #1960 üzenetére
Hát bizony az is volt, sokszor mászkálni a szervízekbe, hogy jófej legyek, hogy hamarabb készlegyen a gép... Ha a vásárlók könyvébe még nem írtam, attól még elmehetek ilyen békéltető testülethez, nem? Szal nem én lennék még a kötekedő, ha se szó , se beszéd elmennék oda?
-
varga911
senior tag
Ramirises berkekbe keresek bejáratos, ismerős embert, aki tudna nekem garanciális ügyintézésben segíteni! Siker esetén fizetek egy sört!
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #1961 üzenetére
A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. - NFH
Tehát előbb írnod kell a vásárlók könyvébe a panaszoddal és le kell írnod, hogy mit szeretnél. Ne csak azt írd, hogy mi volt eddig, hanem azt is, hogy mit szeretnél elérni.
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #1966 üzenetére
Jaja, én is ezt szűrtem le, ha azt el tudom érni, hogy levásároljam a pénzem, már akkor örülnék neki. Az ilyen garis problémák miatt is nem is érdemes ilyen all in one boltból venni cuccot, ahány termék annyi gariintézés. Lehet ha pont Canont veszek a Canon már rég cserélte volna, vagy ilyesmi... Nem értem miért kell megszívnom ezzel, ebben már a pech is benne van, meg minden
-
net84
őstag
válasz Mr. Teddy #1968 üzenetére
fényképezőgépnél és kb. minden brand terméknél ajánlott olyan helyet választani, ahol garantálnak megfelelő szervízhátteret (igaz néha ezzel is be lehet szívni)
nálam noti vásárlásnál alap feltétel volt a nemzetközi gari és mo-n belül hozzák viszik, ha gáz van
fotto aparatot, meg inkább megvettem 10k-val drágábban helyben és magyar importőrtől, mert ha nincs is jó híre (nem a leggyorsabbak, de értik a dolgukat) a magyar garszervizének, de legalább itt csinálják és nem a világ végénHa a Canon-t is az edigtalnál vennéd, ugyanennyit szívnál vele, max a hibaaránya kissebb és ha minden igaz fro-ban van a szervíze
Nem győzöm hangsújozni: megéri azt a plusz 2-3%-ot (esetleg 10-11-et), hogy magyar garszervíze legyen...
Tény, hogy olcsóbb és ha fasza, minden jó vele akkor jól jártunk, de ha netalántán gond van vele? Akkor meg megy a huzavona - a magyar dumentációról (főleg fuji és canon) ami egy komolyabb fényképezőnél 100-200 oldal, és nem is jön rosszul, főleg, ha az ember először használ nagyobb komolyabb gépet.varga911 - privátban leírhatnád, hogy miről lenne szó (és pl. az sem ártana, hogy helyileg hol van az érintett termék éppen)
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
Icewind
aktív tag
Hali
Tudja valaki, hogy ha pl az amazon.de-ről (vagy esetleg uk) rendelek elektronikai cuccot, arra eu-s és itthon is használható garancia van? Vagy gyártója válogatja? Van valakinek ezzel tapasztalata?
üdv
Ice
-
net84
őstag
válasz varga911 #1970 üzenetére
egy valami lemaradt: próba szerencse alapon sétálj be hozzájuk és próbáld leadni a kártyát papírok és minden nélkül (egy valamivel lenne előnyöd, ha tudnád a cég nevét, aki a ramitól vette)
Icewind - az adott országban, ahol veszed a terméket, az ott érvényben lévő garanciális szabályok fognak a termékre vonatkozni...azt pedig gyártója válogatja, hogy tudod-e magyarországi szervízben garoztatni vagy sem - ha nincs nemzetközi gar rá, akkor szinte minden importőr elzárkózik a garozás alol (valahol jogosan, hiszen nem rajta keresztül lett megvásárolva a cucc, valahol meg nem, hiszen ezzel a saját "márkájának" a jóhírét rontja
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Icewind #1973 üzenetére
Az apple az ipodokra világgaranciát ad, feltéve ha úgy veszed a készüléket, hogy azt adják hozzá, akkor Magyarországon is gariztatható, de ha felhívsz egy Apple boltot itt magyarországon, és rákérdezel az a biztos, mert olvastam egymásnak ellentmondó információkat is. De 90% hogy elfogadják.
Mellesleg én is szeretnék majd egy ipodot valahogyan olcsóbban, megkérhetlek, hogy proviben megírod (ha nem gond) hogy milyet és mennyiért vennél? -
Mr. Teddy
őstag
Sziasztok!
Unalmas vagyok már a fényképezőgépemmel, tudom. Megint írtam az edigitalnak, hogy egy kicsit baszogassam őket. Lehet kicsit már közellenségként kezelnek, mert egy olyan levelemre, hogy "Ismét érdeklődnék a fényképezőgéppel kapcsolatban, mert mostanában már nagy szülségem volna egy működőképes gépre."
Elég komoly válasz jött
Elég hosszan elkezdte irogatni, hogy mi a szervizelés módja, hova kell vinnem, meg stb, amit mindenki tud, majd a végén betesz egy fals dumát:"a termék forgalmazója az Olympus Hungary Kft., az Ex** Di** Zrt a termék értékesítésében résztvevő kereskedő!
A jegyzőkönyvben megfogalmazott igény- miszerint a készülék jóváírását kéri a szervíztől- a szakszervíz kompetenciája,
pozitív elbírálása során pedig az árusító kötelessége azt érvényesíteni!
Készülékét a fentiekben elsorolt menetnek megfelelően eljuttattuk a szakszervízbe, s várjuk a javítószolgálat visszajelzését!
A törvényi előírások (néha nehezen értelmezhető) mellett természetesen igyekszünk önnek segíteni abban, hogy megfelelő -és működő- készülék tulajdonosa lehessen!"Mellesleg a kérdésemre választ nem is adtak, gondolom megint az van, hogy leadták a szervízbe, az olympus ül vagy 2-3 hetet a gépen, azt visszakapom javítva. Nem tudom minek keverik bele az Olympus hungary-t, semmi közöm hozzá. csak annyi hogy a garpapíron az is meg volt jelölve, hogy le lehet adni náluk is.
Érdemes valami mókásat visszaírnom?Mod: Mellesleg ugye van az a szabály, hogy 3munkanapon belül meg kell mondaniuk konkrétan, hogy az általam kért igény szerint csinálják a gépet (ez esetben csere) vagy javítják, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #1976 üzenetére
Nos akkor újra...A 151/2003 (XI.22.) Korm. rendelet 1.§ (3) bekezdése szerint a jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó). Te, mint végfelhasználó, azaz fogyasztó szerződést kötöttél az Extreme Digital Zrt.-vel, akit A szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez, azaz ő a forgalmazó. Fényképezőgépek esetében - mivel azok megtalálhatóak a rendelet mellékletében(17-es pont 10e Ft feletti fényképezőgépek) - a forgalmazónak(edigital) jogszabályi kötelessége jótállást vállalni a termékre. Vagyis az Extreme Digital Zrt. a kötelezett a jótállásra, a te jótállási igényed teljesítésére. Ezen kötelezettség alól nem mentesítő körülmény az, hogy hibás teljesítés esetén az ő teljesítési segédje(Olympus Hungary Kft.) esetlegesen nem hajlandó elvégezni a fogyasztó jótállási igényét. Tehát nem attól függ, hogy ők kötelesek-e teljesíteni a te kicserélésre vonatkozó jótállási igényedet, hogy az Olympus Hungary Kft. -mint az ő teljesítési segédjük, akikért ugyanúgy ők felelnek - hogyan dönt. Ha az Olympus Hungary Kft esetlegesen úgy dönt, hogy nem tudja teljesíteni a jótállási igényedet, ők akkor egy igen kellemetlen helyzetbe kerülhetnek. Mert feléd akkor is teljesíteniük kell a jogszabályokban megfogalmazott kötelezettségüket. Vagyis előfordulhat az a helyzet, hogy ők nem kapnak semmit se, de neked adniuk kell. De ez esetben javaslom nekik nézzék át az Olympus Hungary Kft-vel kötött szerződéseiket és a jogszabályok egyébként saját kútfőből való - nem mellesleg hibás - értelemezése helyett inkább keressenek fel egy ügyvédet. Olyan jótállási igény nincs, hogy jóváírás. Olyan van, hogy kijavítás, vagy kicserélés. Ha te kicserélési igénnyel éltél, akkor ők azt kijavításra változtathatják, ha nekik jelentős többletköltséget eredményezne a kijavítással szemben az, hogyha valóban kicserélnék neked. Ekkor viszont kötelesek kijavítani a készülék hibáját. A 3 munkanap(49/2003 (VII.30) GKM rendelet 3.§ (4)) arra van adva a forgalmazónak(edigital), hogy amennyiben nem tudta megmondani az igényed bejelentésekor, hogy az teljesíthető-e, akkor 3 munkanapja van rá, hogy ezt megtegye. Ha tehát te kicserélést kértél, de ott helyben nem tudták megmondani, hogy ez teljesíthető-e, akkor 3 munkanapjuk van rá, hogy megtegyék. Aztán ennyi időn belül mondhatják azt, hogy ők bizony inkább javítják, merthát nekik többe kerül a kicserélés, mint a javítás. Egyébként pedig a 151/2003 (XI.22.) Korm. rendelet 5.§ (1) bekezdésének értelmében valóban lehetőséged van rá, hogy a kijavítási igényeddel az Olympus Hungary Kft-hez fordulj, de a kicserélési igényeddel a forgalmazóhoz kell fordulnod, mert a jogszabály szerint ő a jótállásra kötelezettje a kettőtök szerződésének és a rendelet nem teszi lehetővé, hogy kicserélési igényt érvényesíts a forgalmazó által megjelölt javítószolgálatnál.
[ Szerkesztve ]
-
-
Gyuri27
félisten
Ezzel pedig egyes helyeken mielyen sűrün takaróznak. Majd a nagyker, majd a magyar képviselet.....
Pedig nekik sincs közük hozzá ha pénzt pl anyutól kaptam. Nem vele állnak szerződésben. De én ott már olyan veszekedést csaptam volna, hogy a pannónia utcából is mindenki a csodájára járt volna.Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #1979 üzenetére
Pedig nekik sincs közük hozzá ha pénzt pl anyutól kaptam.
Ez jó hasonlat, tényleg. Azért egyre többen és többen tudják már ezt vásárlóként, szóval előbb-utóbb kénytelenek lesznek leállni az ilyen dumákkal a kereskedők, amikor egyre ritkábban jön be.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
kereskedő féleség volnék, de felmegy bennem a pumpa, amikor rendszeresen ilyenekkel találkozok úton útfélen - és a legtöbb esetben mindig ezek a multinancionális és webbótos cégekkel van a gond - igaz egyes kiskereskedők is szeretnek okoskodni
néhány webshop-ot és multinancionális üzletet én már megjártam - egyetlen egy fogott ki rajtam, de az nagyon (navajon mellik)
a többinél a higgattan vásárlók könyve illetve a jegyzőkönyv kérése mindig megoldáshoz vezetettazt azonban meg kell említenem (nem bírom ki, hogy ne tegyem), hogy egyes fogyasztók hajlamosak átesni a ló túloldalára - oszt mikor kiderül, hogy mégsincs igazuk, akkor megsértődve veszik tudomásul
pl. 10gk-nál nehezebb termék esetén helyszíni garancia - üffél felhív, gép xar, menjek ki hozzá, mert az van bent a törvényben. csak visszakérdeztem: mi szerepel a számlán? alkatrészek? igen! melyik van 10kg felett?
másik: adjam oda neki a számítógép kezelési útmutatóját, mert vett egy fényképezőt és annak a leírásában az van, hogy bővebb felvilágosítást a fényképező számítógéphez történő csatlakoztatásáról a számítógép kezelési útmutatójában talál - szintén alkatrészeket vett, és felvilágosítottam, hogy magyar nyelvű leírás az alkatrészekhez van, géphez nincs - de rendes voltam és elmagyaráztam neki, hogy a kábelt hova gyömöszölje bele a gépbeRead only...
-
Gyuri27
félisten
Itt még rendes segítőkész boltost nem bántott senki.
De odaát a kereskedős totyikba is csak a "hülye" ügyfélről szól a fáma. Pedig én is nem kevés érdekes boltos tanácsnak voltam fültanúja sorban állás közben.
Ez van. Mindkét oldalon vannak ágyútöltelékek.Amd - Radeon - Ryzen
-
Mr. Teddy
őstag
Thx all
Szal jelenleg a javítás úgy volt, hogy mikor visszakaptam 15nap után pont a gépet, és átvettem, otthon észrevettem hogy hibásan rakták össze, visszamentem és ráirattam a papírra egyből, hogy szervízből így kaptam. Akkor direkt nem adtam vissza a szervízbe, mert akkor még az Olympusnál adtam le, hátha gyorsítok ezen. Utána elegem lett bevittem a boltba, mondtam 15 nap és rosszabb mint volt (mert az lcd pixelhiba a kicserélt panelen is előjött..). Kezdte a csávó (akitől mellesleg alább idéztem, most írt ő először nekem vissza, eddig mással beszéltem) hogy neveszik, jegyzőkönyvet irunk róla, stb.. Mondtam hogy cseréljék ki helyben, vagy adják a pénzem, de nem ők csak csereutalvány után cserélhetnek. Mindegy, beadtam múlt előtti hét pénteken. Szal tulképp 15 napig volt szervízben, hibásan visszajött másnap leadtam, kvázi folytatódott az egész. Most meg akkor megint eltelt 11nap.
És akkor még korábban is volt (januárban) szervízben 25 napot hasonló hibával LCD pixelhiba, amit akkor sem csináltak mg, meg más hibával (foltos képeket csinál).
Szal lehet számolgatni:
1.körben: 25 nap (tegyük fel törekedtek, oké..)
2.körben: 15napmegmost zsinórban +11=26 nap
És egyszerűen nem tudok mit csinálni velük, írtam emalieket, ha gondoljátok elküldöm annak , akit érdekel, hogy miről volt szó. És mindig csak az hogy várjak ,várjak...Mellesleg ha 3napon belül nem mondták, hogy nem az igényem szerint cselekszenek, akkor az igényem szerint kell eljárniuk, nem? Nincs az, hogy 20 nap után, jujj, mégis megcsináltuk, tessék...
Ja és persze amikor bementünk faterommal, akkor a csávó eljátszotta, hogy "ő megérti, hát persze, uram eddig minden ilyen problémát sikerült megoldanunk a beszállítóinkal", stb...
[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
És erre tudod a választ, vagy valaki más:
"Mellesleg ha 3napon belül nem mondták, hogy nem az igényem szerint cselekszenek, akkor az igényem szerint kell eljárniuk, nem? Nincs az, hogy 20 nap után, jujj, mégis megcsináltuk, tessék..."
Igazából az is jó, ha levásárolhatom a pénzt, nem kell nekem feltétlen pénz vissza, egy jó gépet akarok, és ezt az Olympust nem szeretném többet látni...
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #1986 üzenetére
Mindenképp az igényed szerint kell eljárjanak, ezt a döntésed nem módosíthatják, csak a már korábban említett esetben(kijavítást eszközölhetnek, ha túl drága javítani). Ez független attól, hogy nyilatkoztak-e az igényed teljesíthetőségéről. Ha ez utóbbit elmulasztották, akkor azért bírságot kaphatnak. De ehhez a tényt közölni kell a megfelelő szervekkel(NFH, jegyző) például a vásárlók könyvébe tett bejegyzéssel, akik ez alapján bírságolhatnak. Ez ugyebár nem azt jelenti, hogy fognak is, csak annyit, hogy megtehetik, ha akarják. Viszont ez nem viszi előrébb a te ügyed.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #1988 üzenetére
Őszintén? Ha nem nyilatkozik és te perre viszed, ott nyilatkozhat úgy, hogy ő kicserélés helyett kijavítást eszközölt a PTK 306.§ (1) a) pontjára hivatkozva. Eldöntheted, hogy akkor köteles vagy-e elfogadni. Azt hiszem, amíg nem nyilatkozik, ő van előnyösebb helyzetben.
-
nissancleane
újonc
Szia smog86!
A fiúk eléggé részletesen leírták, hogy mit is kell tenned.
Ha még nem oldódott meg a gondod, akkor annyit tudok mondani, hogy én is úgy találtam rá ezekre a soraidra, hogy beírtam a Hard nevét a google ba, és Ti jöttetek ki, mint találat.
pedig nem ezt kerestemNekem annyi a hozzáfűzni valóm, hogy a Samsungot a Hard azt magyarországi forrásból vásárolta. Szóval biztosan mehetsz az itthoni képviselethez!
Ami pedig a haverod hdd-jét illeti, ha adsz egy típus és garancia számot, akkor meg tudom nézni ( de egyébként Te is, csak egy kis angol kell hozzá) az adott gyártó hivatalos oldalán az RMA oldalon. Mivel ezt a piacot eléggé jól ismerem belűről ezért talán még azt is el tudom mondani, hogy mit is kell ilyenkor tenned.
Nissan
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #1989 üzenetére
Mindegy, most akkor várok hogy mi lesz. Akkor az, hogy 3 napon belül nem nyilatkozott, nem jelent semmit. Ettől függetlenül simán ki fogják javítani. Igazából perre vinni nincs kedvem, sem ilyen békéltető testülethez, mert tuti hogy csak az energiámat ölném bele, annyit meg nem ér az egész. Majd ha hívnak, hogy elkészült az átvétenél azért megjegyzek pár dolgot a vásárlók könyvében.
-
nissancleane
újonc
válasz Ariadne #1814 üzenetére
Szia!
A Pc trade az egy és ugyan az, mint a Hardimpex, vagy mint a Nova Comp. Ha figyelted a Kékfényt mostanában eléggé sok aktuális riport volt ami a computer piacot is érintette. Ez végig fog söpörni a magyar piacon, mint a tájfun. Sok ilyen cég bezárás és eltűnés lesz még az idén. Én azt mondom, hogy ezt már csak erős idegzetűeknek!!! Olyan cégeket is fogsz eltűnni látni akik 10 éve a piacon vannak. Csak a tulajdonosok kulturáltságán múlik, hogy bevállalják vagy sem a garanciális ügyintézésből fakadó veszteségeket. Sajnos ők sem tehetnek sokat. Most megy végbe az a folyamat, aminek már réges-régen meg kellet volna történnie és letisztult volna a piac. Ennek sajnos Ti végfelhasználók isszátok meg a levét, mert a nagykereket kilövi a vám kommandó, néhány embert becsuknak, néhányat kőröznek, de igazándiból nektek akik futhatnak a gari után, nektek okoznak sok gondot és veszteséget.
Nagyon nehéz ma megmondani, hogy kik azok a nagykerek akik talpon maradnak és milyen feltételekkel! Még a Rami "széke " is nagyon inog. Szóval aki ma ígér 3-5 év garit egy termékre az minimum jövőbe látó, Nostradamus. Ja és persze, ha a nagyker megdöglik akkor a kiskernek sincs hova visszavinni, szóval akkor mindenki ideges, és persze joggal.Nissan
-
Ariadne
őstag
válasz nissancleane #1992 üzenetére
Hát a tagok, képviselők között mindenesetre nincs átfedés ezek között a cégek között, de attól még persze lehet összefüggés.
Tudom, hogy mi megy, olvasom a híreket. Abban viszont tévedsz, hogy a kiskernek ne lenne kötelessége garanciálisan ügyintézni, ha megszűnt a nagyker. Pont ugyanúgy köteles elintézni az ügyet, ez a szabály, ugyanis ő köteles erre, nem a nagyker. No meg a 3-5 év garit nagykertől függetlenül is jogszabály alapján köteles továbbadni a kisker, ez sem választás kérdése.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Akkor érdemes lenne bejelenteni a cégbíróságnál (Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság, ez a neve), hogy a cég nem található meg a bejegyzett székhelyén, térti visszajött így. Hivatalból törlési eljárást fognak indítani, ami miatt muszáj lesz összekapniuk magukat és valami valódi elérhetőséget kitalálni, különben ugrott a cég.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
smog86
senior tag
válasz Ariadne #1996 üzenetére
Örülni fog a Nova....
De télleg létezik még mindig...mert e-cegjegyzéken fenn van még...és ilyen nincs hogy se telefonon, se személyesen, se levélben nem lehet felvenni velük a kapcsolatot.mod: cégbíróságot hogyan is tudom elérni? gondolom őket is levélben...
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Nekik elég egyszerű levél is, de telefonon hátha meg tudják mondani, milyen módon a legegyszerűbb bejelentened. Mondd meg nekik ugyanezt, amit itt leírtál, hogy cégjegyzékben lévő címen meg egyébként sehogy nem elérhető, bár hivatalosan létezik, van tértivevényed is arról, hogy nem elérhetőek.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
Újabb hír: Érdekes...
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...