Hirdetés

Aktív témák

  • trilobyte

    tag

    válasz trilobyte #100 üzenetére

    mármint nem a kijelentés hanem hogy valaki feltételezi az ellenkezőjét:)

    <[HUN]ecset> c64 billentyűzettel eladó

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #98 üzenetére

    Elnézést kell kérnem hogy meggyanúsítottalak hogy okosnak vallod magad tényleg csak említetted az okosságot az egyik hozzászólásodban de nem magadra értetted, még egyszer elnézést! Talán kicsit begőzöltem a stílusod miatt, igyexem visszafogni magamat.

    Azért van bőven olyan téma amiben a PH! komoly méllységet érint. És ha Te ezeket nem találtad meg akkor sajnálom (azért a radeonos topic 1-2, 9600márkaválaszték eleje, sapphire vs gigabyte, abit nf7topic, dx9 kártyák dx9 alatt traod, nforce2 vs kt400, nforce2 vs kt600 stb. topicok nem olyan nehezen találhatóak meg).

    Fenntartom a vélemémyemet azzal kapcsolatban hogy nincs jogod párhónapos érintőleges tallózgatás után leszólni egy teljes fórumot!

    Nem értem Téged is azért tévesztenek össze Roninnal... ;)

    Lehet hogy máshol is módosul az NV codepath de éppen a sp2.0-s témák az érdekesek mert ott látszik valami kavarodás, amit egyenlőre sokan kimutattak (még Carmack is elismerte) de az NV nem lát semmi problémát. Az hogy spéci codepath van az egyértelműen annak a jele hogy a hagyományos (referencia) codepath használata mellett bibi van (lassú vagy hibás).

    Éppen a héten voltam kénytelen gárfkereső (dijkstra, kruskal, prim) algoritmusokat írni C++ban. Két teljesen eltérő adatstruktúra alkalmazásánál (2dimenziós mátrix és láncolt listák) is alig volt eltérés a két algoritmus között, vagyis egyáltalán nem volt eltérés csak feltételeket kellett másként megfogalmazni és a struktúrák feltöltését (input mindkét esetben azonos volt). Ugyanezt meg lehet csinálni VBben is és csak a mátrix vagy a listák definiálásának módja tér el. Hasonló a helyzet vrml->maya vagy 3ds->maya esetben is.

    Ne felejtsük hogy a kóderek nem közvetlenül az API-t kódolják hanem egy magas szintű nyelvet, az APIközeli munka az optimalizálás és codepathok finomítgatása. Volt egy valag olyan game is amit dx7ben indítottak és dx8 lett a végén, most kapásból nem jut eszembe ilyen de max payen rémlik és a kedvedért keresek párat hcgamer vagy valami más játékos oldal archívumában.

    Azért mondom hogy 99,9% hogy a HL2 csak Newellék révén lesz gyorsabb mert ha nem így lenne akkor már az NV lépett volna valamit és nem egy olyan driver lenne a legújabb amiben jelentős képminőségbeli visszalépés látható, ahogyan egy másik topicban az Aquamark3 kapcsán írtam.

    írod a változó bitmélység kapcsán:
    '' Ott nem csak arról van szó, hogy nem mindíg FP32-őt használ az FX (mint már említettem korábban). Egyébként ha ez olyan képminőségváltozással jár, hogy 20x-osára kell kinagyítani egy képrészletet, hogy fel lehessen fedezni 3 képpontot, amik egy tized tónussal eltérnek egy másik kártya által legyártott ugyanezen pontoktól, akkor engem ez abszolút nem érdekel.''

    Én olvasatomban ez annyit jelent hogy téged nem érdekel az eltérés ha olyan pici, erre válaszoltam hogy NEM olyan pici az eltérés.

    Írod:
    ''Az Aquamark-ot a legutolsó Catalyst is hibásan jeleníti meg.''
    Tudod miért? Nekem csak egy kemény sejtésem van: ''optimalizáció''

    kérdezed:
    ''Hogy tudod te azt bebizonyítani, hogy a TRAOD hibák a mixed mód miatt vannak?'' ezt senki sem állította és Nálad mit jelen a mixed mode? Arról van szó hogy a TRAoD TELJESEN A DX9 REFERENCIA HLSLel KÉSZÜLT és az nv3x-eken lassabb és randább a kép. Ebből az következik hogy REFERENCIA DX9ben ALULMARAD AZ FX!!!

    Írod:
    '' Az NV3x-ek jelenleg se 16XAF-et se 16xAA-t nem tudnak, ezért nem tudom, hogy jön ez ide. ''
    EZ külön az nv sara hogy nem csak 8×AFet és 8×AAt (4×super + 4×multi) mert atinál kicsit több van.

    Nemértem miért vagy olyan szemellenzős ezzel a pénzes témával kapcsolatban?! Szerinted az jó Newellnek hogy a gamerek felénél nem megy az elvárásoknak megfelelően a termékük, aminek eladásaiból pénzt kapnak majd. Szerintem pont Newell az akinek egyáltalán nem mindegy hogy 5milliót vagy 10milliót adnak el majd a HL2ből. 8 millió: tegyük fel hogy 2éve kódolják a HL2t (inkább 3) és legyen 60ember aki részesül a léből egyenlő arányban (gondolom többen dolgoznak vele és nem egyenlően kapnak a léből), így már havi 5000USD körül vagyunk adó minden nélkül. Ez azért nem is olyan nagy pénz...

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • $JD$

    csendes tag

    válasz FreeM #89 üzenetére

    Pardon, ha én kizárólag Q2/Q3 motorral dolgozó progikkal szerettem volna játszani, nem adtam volna el a GF3 Ti 200asomat. Különben is olyan jókat tudok derülni a Q3 benchmarkokon :) persze kell egy OGLes bench is, de azért mert az FX 250 helyett 300 fpst megy, nem fogom megvenni. :DD

    És a Q3 motor már amúgy is kib. régi, aki most akar FPSt készíteni az valszínű az Unreal Warfare-t választja. Vagy ír egy enginet. Vagy vár a HL2/D3 motorra.

    Ha nem te vagy Ronin, akkor nem te vagy, tévedtem.

    Abit KV8-Max3, Athlon 64 3000+, 2x512 Corsair TwinX-466, Club3D R9700, Enermax 460W, Thermaltake Xaser III (Al-series)

  • anaqer

    veterán

    OFF : rudi, te nem Veszprémben vagy véletlenül MűszInfós? ( SZTA labor? )

    And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

  • rudi

    nagyúr

    válasz anaqer #104 üzenetére

    OFF
    jaja! sjanos :(( már nem először csinálom, de hát nemtudok megrendelésre x-perc alatt programot csinálni, főleg nem OOPben szóval nemtom mi lesz majd a jövő héten...
    ON

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rudi #102 üzenetére

    ''Talán kicsit begőzöltem a stílusod miatt, igyexem visszafogni magamat.'' Ha elfogadod: látod ez egy baj nálad, gyakran belekevered az érzelmeidet a vitába noha ott csak a racionalitásnak lenne helye. Gondolj Tuvok-ra! :D

    ''Fenntartom a vélemémyemet azzal kapcsolatban hogy nincs jogod párhónapos érintőleges tallózgatás után leszólni egy teljes fórumot!''
    1. Ez a te véleményed de szerintem nincs összefüggés a tallózgatás ideje (vagy a fórummotor által adott és csak a hozzászólások számától függő minősítés) és a véleménynyilvánítás joga között. Hülyegyerekpélda: tegyük fel, hogy pl. J. Carmack egyszer ellátogat a ''híres-neves'' PH fórumára, ahol egy szakmai hozzászólást tesz. Erre valamelyik dölyfös PH addikt minősítésű tag (aki egyébként mondjuk annyira van a témától mint Makó Jeruzsálemtől) egyszerűen le*gatja, miszerint ''ez hülyeség, nehogymááá egy újonc ossza az addiktokat bazze'' vagy valami hasonló primitívség. Nos ez történik akkor, amikor nem a hozzászólás tartalmát nézik, hanem a regisztráció idejét/hozzászólások számát/a (bugyuta) minősítést/bőrszínt/nemzetiséget/kort/...stb. Nálam viszont kizárólag a hozzászólás tartalma számít, minden más érdektelen.
    2. Nem szóltam le csak megállapítottam, hogy nagyon-nagyon messze van a ''komoly szakmai'' szinttől. OK, lehet hogy neked ez jelenti ezt a szintet, de nekem nem.

    ''Az hogy spéci codepath van az egyértelműen annak a jele hogy a hagyományos (referencia) codepath használata mellett bibi van (lassú vagy hibás).'' Nem. Ha a te általad ''hagyományos''-nak nevezett cp nem támogatja egy hw speciális szolgáltatásait, akkor azok kihasználása se nem azt jelenti hogy a hw lassú se nem azt hogy hibás.

    ''Éppen a héten voltam kénytelen gárfkereső (dijkstra, kruskal, prim) algoritmusokat írni C++ban.'' Ez derék (nekem pl. egy termékem épül erre), de megint hogy jön ez ide?

    ''Azért mondom hogy 99,9% hogy a HL2 csak Newellék révén lesz gyorsabb mert ha nem így lenne akkor már az NV lépett volna valamit '' Az NV már lépett, 52-es verziójú detonátor a neve.

    ''Tudod miért? Nekem csak egy kemény sejtésem van: ''optimalizáció'''' Sejtésnek elmegy, de lehet egyszerű hiba is.

    ''Arról van szó hogy a TRAoD TELJESEN A DX9 REFERENCIA HLSLel KÉSZÜLT és az nv3x-eken lassabb és randább a kép. Ebből az következik hogy REFERENCIA DX9ben ALULMARAD AZ FX!!!'' Nem valószínű, tekintve hogy a TROAD a NV TWISMTBP programjának keretében készült. Egyébként láttad már 52-es detonátorral is?

    ''EZ külön az nv sara hogy nem csak 8×AFet és 8×AAt (4×super + 4×multi) mert atinál kicsit több van.'' Kevéssé értem amit írsz, szerintem kimaradt egy ige, de miért ''sár'' az, ha egy kártya többet tud mint a másik? Inkább az a sár, hogy az ATI AF implementációja bizonyos szögtartományokban szinte semmit sem csinál.

  • Keitaro

    addikt

    válasz FreeM #106 üzenetére

    Üdv nV harcos.
    Áruld el nekem, hogy miért véded kézzel lábbal az nV-t? Vannak dolgok amikben egyértelműen roszabbak a megoldásai, de te kötöd az ebet a karóhoz.
    Igazság szerint egy dologban egyetértek az előbbi megjegyzésedben : szerintem sem lehet megitélni senkit hozzászólás szám alapján. Sajnos néha előfordul.

    2. Nem szóltam le csak megállapítottam, hogy nagyon-nagyon messze van a ''komoly szakmai'' szinttől. OK, lehet hogy neked ez jelenti ezt a szintet, de nekem nem.

    Őszintén szólva nekem ezek jöttek le ebből a mondatból : ego, döjf(ly?), lekicsinylés. Nem szoktam ilyet mondani, de az első gondolatom ez volt : Akkor mit keresel itt?
    Ha a mondatoddal nem akartál ilyesmit sugallni akkor pedig javaslom, hogy ''a nagy szakmai tudásod'' mellett tanulj meg fogalmazni is, mert így egy nagyon unszimpatikus egyed körvonalazódik előttem.
    De ugorjunk egy kicsit. Egy hw speciális szolgáltatásai ha eltérnek a szabványtól, akkor ebben az iparban nem érnek, nem érhetnek semmit, mert az már undorító volna. Képzeld csak el : itt ez a játék. Alap DX9-es kártyán ezt meg ezt tudja. De ha FX-et használsz! akkor ám ezt is meg ezt is. Viszont ha a legujabb Ati-t használod akkor nem tudja amit az FX, de tud helyette mást. Így mindkét oldal felhasználóinak veszteség érzete lenne, hogy kimarad valamiből, ezért vannak a szabványok.

    Másik : 52-es detonátor. Mivel ebben van a furás közbeni optimalizálás (és most nem rossz értelemben gondolom), ezért plussz prociterhelésért cserébe nő az FX-ek teljesítménye. Hogy mennyit az alkalmazás (vagy mondjuk, hogy játék) függő. De ha ők nem találják elegendőnek ezt a teljesítményt, mert mondjuk igaz, hogy x esetben 30% többlettel jár, de y-ban csak 5-el, akkor félő, hogy megint képminőségromlással találkozhatunk, ami az utóbbi időben elég sűrűn előfordult. Ezért áll mindenki bizalmatlanul a témához. DE! Természetesen nem tudhatjuk, de nemsokára megtudjuk.

    A TRAOD egy dolog minek a keretében készült, az egy reklám. Ráadásul rosszul sikerült, ha erről az oldaláról szemléljük. Itt is emlegeted az 52-es drivert. Én javulást várok tőle, de csodákat nem.

    Az Ati AF implementációi nagyon nagy fejlődésen mentek keresztül, meg lehet figyelni. Mint mondtad pár szögben bizony vannak problémák, legjobban ezek még a régi 8500-as sorozatnál látszottak (most így hirtelen nem jut eszembe hol van példakép, de jól látszott). Ellenben egy 16-os Quality AF-el nagyon szép minőséget produkál és főleg az NV30nál bődületes bajok voltak az AF-el. A 8X-es quality-s nézett ki úgy mint az Ati-s performance, és mondanom sem kell utóbbi jóval gyorsabb. Anandtechék még fejezetet is nyitottak neki anno ''AF : Shame on nVidia'' címmel. Szerencsére ezt valamennyire feljavították az nV35-ben.

    Jah, és... ki az a Tuvok? :F
    Lehet itt van, csak most hozzászólás szerkesztésnél nem látszik, új ablakot meg lusta vagyok nyitni ^^

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #106 üzenetére

    OFF
    Kedves vagy hogy elfogadtad többszöri bocsánatkérésemet :)
    Az már szomorú hogy érezteted velünk hogy hülyék vagyunk és csak ugatni tudunk és te sokkkkkkkalokosabbvagy!
    ON

    Még egyszer special codepath (cp). Azért a PS2.0 nem speciális szolgáltatás ám a DX9ben hanem a LÉNYEGE!!! A bibi szerintem az hogy az NV cuccok a referencia megvalósítási móddal ebben a tulajdonságban (architektúrális vagy programozási eltérés miatt) elmaradnak a konkurenciától.
    Kérdezek mert te ''szakmai szinted'' az enyém fölött áll (mert nekem elég a PH! neked meg nem).
    1. szerinted egy terméknek nem az az elsődleges feladata hogy MEGFELELJEN a szabványnak?
    2. szerinted ami nem felel (megfelel alatt azt értem hogy LEGALÁBB a konfurensek szintjét hozza) meg a szabványnak csak speciális úton érhető el a megfelelőség az a szabványos utat ismerőknek és követkőknek jó?
    3. te szeretnél egy olyan c compilert amiben a for ciklus valamiért 30%al lassabb és csak más utasítások elsajátításával lehet megoldani? Jó lenne az a compiler neked főleg ha van egy olyan a piacon amiben jól megy a for és még olcsóbb is?

    Hű tényleg lépett az NVidia driverek terén! Akkor miért aug 13as dátummal van az utolsó elérhető HIVATALOS driver verzió (45.23) a weboldalukon?!

    idézet tőlen: ''Arról van szó hogy a TRAoD TELJESEN A DX9 REFERENCIA HLSLel KÉSZÜLT és az nv3x-eken lassabb és randább a kép. Ebből az következik hogy REFERENCIA DX9ben ALULMARAD AZ FX!!!''

    válaszod:
    ''Nem valószínű, tekintve hogy a TROAD a NV TWISMTBP programjának keretében készült. Egyébként láttad már 52-es detonátorral is?''
    Te! Lehet hogy ezzel a szakmai szinttel mégsincs minden rendben... Az info amire utaltam a TRAoD fejlesztőitől és a beyond3Dről (őked ismerned kell hiszen én a szaros kis szakami szintemmel is ismerem őket) van!!!

    AF - no erről van némi infód tényleg, igaz még a 8500as (r200) korszakból. Ott tényleg nem volt egyes irányokba AF így csak 10% volt a teljesítményvisszaesés a fícsör bekapcsolásakor (gf3nál 30-40%). Ezt a hibát már akkor (2éve) felfedezték és szét is kürtölték annak rendje és módja szerint. Az r300nál már más a helyzet, igyaz hogy gyorsabb proci de mégis 20%ot vesz le az AF. Tényleg kimaradt egy igez, de análkül is tudjuk mind a ketten hogy NV nél 8×AF és 8×AA van.Ha eddig nem tudtad akkor most mondom. Hogy miért sár? Azért mert az r300as cuccok magas AF AA értékek bekapcsolásával szebb képet hoznak mint az NV3x-es cuccok, szóval mindkét kártyánál fullvícsörbe kapcsolva az ati cuccok szebbek és nem is lassabbak, ezért is hoztam anno az UT2003 1600×1200/16AA,AF példát.

    OFF
    A példád olyan is volt mint amilyennek minősítetted HÜLYEGYEREK...
    1. Ha Carmack jönne akkor nem egy freemailos címmel jönne ''anonimusként'' hanem saját felismerhető nevével és olyan adatokkal amiből kiderülne hogy ő kicsoda. Vegyük a Te példádat: freeman@freemail.hu...
    Te lehetsz taknyos 12-16 (bocsáss meg de sokan a PH!n kétszer annyi évesek) aki ifjonci arroganciával és döjfel irogat a durván egy hónapja sulinetben vásárolt gépén. De lehetsz komoly termékkel és komoly tudással rendelkező érett programozó is, de akkor nem értem a stílusodat! Egy komoly enber azért nem hülyéz le egy egész csoportot...

    Nekem sem tetszik maradéktalanul a számolásos rendszer de jobb híján elmegy, hasznosabb lenne egy hasznossági lista de azt körülményesebb kezelni (persze ezt te is tudod hiszen szakmai szinted az enyém fölött van). A regisztrációs dátum azért elárul ezt-azt. Láthatod hogy pl. Keitaro több mint 2éve regisztált én meg egy éve, szóval volt alkalmunk digitálisan találkozni a fórumon és megismertük egymás és a fórum is megismert minket. Szerinted Téged itt mennyien ''ismernek''? Mennyi embernek érdemelted ki az elismerését a ''szakmai'' tudásoddal? Mennyi embernek érdemelted ki a tiszteletét a stílisoddal?

    Inkább a tettek és tények minősítenek. Neked már érkezett mail amiben PH!s vagy más fórumtevékenységed hatására ''szakmai'' tanácsot kértek? Csinálál olyan ''szakmai'' weboldalat amiről mások azt állították hogy jó? Találtál már utalást valaki hozzászólásában arra hogy jó az amit leírtál? Ha ennyire lenézed a PH! jelentős részét akkor miért irogatsz ebbe a fórumba és miért nem a szakmai szintednek megfelelő helyre?
    ON

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • [lAyCsI]

    addikt

    válasz rudi #108 üzenetére

    jesszusom, ez már nem embernek való okfejtés amit itt nyomattok,
    én meg csak olvasom-olvasom....:)

    -= No way back from Here =-

  • rudi

    nagyúr

    válasz [lAyCsI] #109 üzenetére

    Nem is nagyon olvasd mert sok köze nincs a PH!hoz, inkább nézegesd a Videókártya technológiáról általában topicot, azzal sokkal jobban jársz, ott felszedhetsz okosságokat is mert az én szakmai szintem ugye FreeM alatt van, ő meg nem sok újat mondott...

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • pengin

    csendes tag

    válasz rudi #110 üzenetére




    Szerintem is ezt a topicot lassan at lehetne rakni a ''faradt goz'' topicok koze.


    udv.

    b.

Aktív témák