Hirdetés

Aktív témák

  • Keitaro

    addikt

    válasz FreeM #42 üzenetére

    No akkor megint sorba, bár kezdessz kicsit fárasztó lenni...
    Flessnek elég igaza van, ott elég valószínű, hogy soft probléma van. Hiába kötözködsz erre még a hülye is rájön. Egy HL2-ben pedig, hogy miért teljesít roszabbul az FX arra ott rejlik a magyarázat a CineFX-ben. Olvass utána, mielőtt pattogsz.

    A másik : igen ez az egyik kedvencem, de sosem mertél reagálni rá, ezért kénytelen voltam ilyen sokszor belinkelni. Carmack kapott igéretet, de nem lett belőle semmi, és nem is lesz. Igérgetni bárki bármit tud, és az nV szokott is, aztán mit kapunk? Pár driver cheatet. Kössz nem kérek belőle...

    Ha mindíg, akkor régóta is. (Általános iskolai matematikai logika. Jártál ilyen helyre?)

    Ilyen értelmezésben a ''régóta'' részhalmaza a ''mindig''nek, így a kettő messze nem ugyanaz. A régóta lehetne akkormekkora táv, a mindig sokkal pontosabb. Tudod általános iskolai matematikai logika. Te jártál ilyesmire vagy csak a haverjaid mesélték, hogy létezik? :)

    Igen, nagyon jól írod, te csak hiszel, én viszont tudok! :)

    Carmack nem kaphat igéretet az nVtől egy X-boxos nV driverre, ahhoz előbb mikrósüti kéne tudod? stb stb. Nézz kicsit körül X-Box témában, attól függetlenül, hogy egy kicsit csalóka, az nem egy PC.

    Képzeld volt elég Voodoo kártyám a legröhejesebb az lenne ha pont 3dfx témában kezdenél el ugrálni nekem.

    Nem kerülöm az ''ütős'' kérdésekre a válaszokat. Már csak azért sem, mert ilyet neked még nem sikerült feltenned!

    Aha... ehhez képest a könnyen leüthető labdákat mindig megpályázod, de mikor tőlem kapsz valami komolyabbat, akkor érdekes módon mindig válaszolsz 26 másik embernek engem meg valahogy kihagysz ;]

    A többi személyeskedésedre nem reagálok, ez nem az a fórum.

    Már nagyrészt megtetted. Na, offline pár órára.

  • Protoss

    senior tag

    válasz Keitaro #52 üzenetére

    Hali!

    Szerintem ne foglalkozz vele, nem éri meg.

    Ha majd az nVidia gef2 gts és gef4 ti sorozat után képes lesz végre egy versenyképes Fx kártyát (nem csak a sebességet kell napjainkban figyelni, vannak minőségi szempontok is) kiadni, akkor érdemes visszatérni rá.
    Carmack érvelésében szerintem az is benne van, hogy 1 akció dús játéknál valóban nem figyel az átlag user a képminőséget, de egy majdani stratégiánál már igen csak lényeges lesz, hogy mennyire gyönyörködhetsz egységeid vonulásában.
    Egy biztos szerintem Carmak sem éppen jó kedvében nyilatkozik ilyeneket, biznyára némi csalódottság is van, talán ő is többet várt az Fx-től. Az még inkább elkeserítő, hogy a Doom3 (elég régi fejlesztésű gamma!) esetén is külön optimalizációt igényel a kártya.:(((
    Szóval lehet itt tomshardweres fordulatokkal élni, hogy a sebesség kárpótól a képminőség miatt, szerintem álljunk vissza 16 színre és száguldunk mint állat, tök király lehet 3D Maxos preview módban játszani. ;], mint a viccben csak az aksi ne lenne ekkora.

    Üdv

    Ne glettelj, a vakolás jobb

  • Raymond

    félisten

    válasz Keitaro #52 üzenetére

    Keitaro, FreeM:

    ''Igen, nagyon jól írod, te csak hiszel, én viszont tudok!

    LOL. No comment ''

    Nincs ertelme vitazni FreeM-el. Ha tenyleg ertene hozza nem akadna fent azon hogy a feature-oket a DX verziojaval identifikalod. Az nVidia uj kartyainak ''erdekessege'' az (volt) hogy az uj funkciok mindig eloszor az OGL-en keresztul lettek tesztelve/implementalva, mivel egy extension-t konnyu volt az nVidia-nak belerakni a mghajtoiba. Amikor aztan kijott az uj DX, a fukciok tobb ''marketing''-et kaptak es ismertebbe valtak. Nem is szolva arrol hogy ezutan hasznalva is lettek a jatekokban, mert MS ide vagy oda, a DX nelkul nem tartana ott a 3D-s kartyak piaca ahol tart. Szoval egy Cube Mapping, Hardware T&L, PS vagy VS mindig a DX-el lesz ''azonositva'', megha a funkciot a DX es az OGL-en keresztul is meghivhatot es az eredmeny a kepernyon ugyanaz lesz. Senki nem fogja azt mondani hogy: ''He haver, neked is megy az OGL 1.3.1 xxxx extension ? Az en kartyamon hasit !'' Csak azert, mert a ''PS2.0 alatt szettepi az en kartyam a tiedet'' sokkal egyszerubb.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Keitaro

    addikt

    Köszönöm mindkettőtök hozzászólását, és igazatok is van.
    Hagyom az egészet, én kiszálltam ebből a topicból ^_^
    Megyek megnézem tudok e szerezni 9800-at itt páran nagyon örülnének neki. Még egyszer thx mindkettőtöknek.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz up #50 üzenetére

    Mi számít neked mérvadó forrásnak?

  • [lAyCsI]

    addikt

    válasz Keitaro #52 üzenetére

    sorry, tudom hogy nem témába vág a dolog de valaki elárulná mi ez a LOL-ozás?
    annyiszor láttam már, csak fing@m sincs mit jenet...
    Amúgy meg sztem nem érdemes vitázni a sráccal, legyen neki igaza, és teljesízsenek überfaszán az FX-ek a DIII-al...

    -= No way back from Here =-

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Keitaro #52 üzenetére

    Te viszont nem vagy fárasztó. Inkább nevetséges.
    ''Flessnek elég igaza van, ott elég valószínű, hogy soft probléma van.'' Nem valószínű, hanem biztos (a 3.2-vel). (Tudod, ez pontosabb! :DDD ) Ha elolvastad volna az oldalt tudhatnád. Ha tovább olvastad volna, akkor viszont láthattad volna, hogy a 3.4-nél nem jelentkezett a probléma, csak az, hogy sehol sem volt a radir az FX-hez képest. :DDD
    ''de sosem mertél reagálni rá, ezért kénytelen voltam ilyen sokszor belinkelni.'' Azt mindíg elfelejted, hogy volt függőben egy vagy több kérdésem. Ha arra válaszolsz utána reagálok én is.
    ''Carmack kapott igéretet, de nem lett belőle semmi'' tényleg? Ezt honnan tudod?
    '', és nem is lesz.'' Hát ha te mondod, akkor tuti így lesz! :DDD Majd esetleg utánaolvasok! :DDD
    ''ahhoz előbb mikrósüti kéne tudod?'' Ez egyáltalán nem biztos. Csak ha az OpenGL-nek védett módban kell futnia az XBOX-on, és ha nincs mód arra, hogy külső program bekerüljön a védett módú területre.
    ''embernek engem meg valahogy kihagysz'' Nem hagytalak ki. Ez pont fordítva történt. Csak akkor reagálok, ha már megválaszolták a feltett kérdéseimet.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Raymond #54 üzenetére

    Ha tényleg értenél hozzá, akkor tudhatnád hogy jónéhány olyan szolgáltatás van, amit csak OpenGL-ből lehet elérni, DX-en keresztül nem. Ezeket milyen DX verzióval azonosítanád okostojás?

  • Raymond

    félisten

    válasz rog #60 üzenetére

    Meg hogy mennyi vizet zavar a jatek piacon ahol a DX dominal.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • up

    senior tag

    válasz FreeM #59 üzenetére

    Ez csak akkor számít, ha a konkrét játék használja is ezt a feature-t. Ha csak olyanokat használ, ami mindkettőben benne van, akkor valóban sokkal könnyebb és értelmesebb dx verzió alapján azonosítani. Kérdés: ha már szerinted opengl-es a doomIII, akkor mit használ, ami a dx-ekben nincs benne?

  • up

    senior tag

    válasz FreeM #56 üzenetére

    Mondjuk bármi, ami több egy fórumos hozzászólásnál vagy levélnél, mert az emberek sok zöldséget beszélnek! :) Legyen mondjuk egy cikk valamely hardver, 3d vagy game oldalról, és mondjuk egy évnél lehetőleg fiatalabb, hiszen a helyzet változhat.

  • up

    senior tag

    válasz up #63 üzenetére

    Magyar, angol, német, francia, olasz nyelvekkel vagyok kompatíbilis. :))

  • up

    senior tag

    válasz FreeM #15 üzenetére

    Ja és még valami, jól figyelj, mert ez már nem csak általános iskolai logika! :)

    Én (mi) nem állítottam (állítottuk), hogy a DoomIII NEM lesz OpenGL-es. Hanem próbáltuk besorolni a használt technológia szerint valamely dx-verzióhoz, illetve megkérdőjeleztük az OpenGL-ességének relevanciáját (de nem tényét).

    TE viszont azt állítottad, hogy NEM bármely dx-es, HANEM OpenGL-es lesz (dx-ekhez semmi köze, az szerinted blődség).

    Ez azt jelenti, hogy ha fogsz egy dx-opengl feature-összehasonlítást, akkor olyan cuccokat fog használni, amik a dx-ekben NINCSENEK benne, mivel ha benne lennének, akkor éppúgy dx-es game lenne. Ezeknek az effekteknek, technikáknak a felsorolását szeretném tőled látni.

    Szerintem nagy marhaság, de ha állítottál valamit, akkor igazold, vagy ismerd be, hogy tévedtél... :) Ha az derül ki, hogy én tévedtem, készséggel beismerem.

  • up

    senior tag

    válasz [lAyCsI] #57 üzenetére

    Nem érted :). Ha az FX jól fog muzsikálni D3-mal, nem igazolja őt, hiszen Carmack pont azt mondta, hogy a D3-nál nemigen fog látszani a hátrány (mert alaposan optimalizál, meg régebbi technológiákat használ), viszont az eljövendő, tényleges dx9-es játékoknál igen.

  • up

    senior tag

    válasz [lAyCsI] #57 üzenetére

    Meg ha már itt vagyok, a LOL a Laughing Out Loud rövidítése, kb annyit jelent, hogy hangosan röhögök, roppant viccesnek találom, amit olvastam.

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #58 üzenetére

    Hello kedves FreeM!

    OFF
    Köszöntelek a PH! fórumán! Látom Te is kellő magyar udvariassággal indítod pályafutásodat ezen a magyar szinten komolynak nevezhető szakmai fórumon. Véleményem szerint illene csiszolni a stílusodon
    ON

    Akkor most én is felsorakozom Keitaro mellé a leosztásra:

    Carmack:
    DoomIII konkrét fejlesztése a gf3 és radeon 8500 idejében indult anno szóval keményen DX8 idejében, azért dx8 mert a PS1.1,1.4 et általábanígy ismerik az emberek attól függetlenül hogy oGL 1.4is tudja ezeket a fícsöröket.

    Hogy milyen APIre készül MOST a DoomIII az kicsit izés kérdés és eldöntéséhez illik ismerni Carmack nyilatkozatait és a 3d-s programozást is.
    Carmack valahol nyilatkozta hogy DX mert jobban adaptálhato érettebb ''more mature'' kifejezést használta.
    3d kódolás. Az hogy DX9 vagy oGL 1.4 (asszem ez az aktuális vagy a 2.0 de legyen most mindegy) valami az nem annyira FIX és egy komolyabb programozónak mint Carmack (és sokan a keze alatt) nem gond portolni a cuccot pár hónap alatt egyikből másikba (év elején kiszivárgott demo oGL volt). És ez a cucc nem is olyan sok. Nemtom dolgozál-e 3d-s renderelőproggival (3ds, Maya stb.) ott pl. megfelelő pluginok telepítese után EGYETLEN kapcsolóval lehet az objektumot (pl. víz) dx8, dx9 vagy oGL-be ''fordítani'' vagy remderelni, szóval megvalósítani. Az hogy Carmack különböző kodepathokról (ARB2 stb.) beszél nem azt jelenti hogy DX vagy oGL hanem azt hogy milyen shaderkód amit az oGL vagy DX dsk kiprodukált ami csak a kompilertől függ, no meg persze a kézzel berakott módosításoktól.

    Miért lassabb az FX HL2ben? Azért mert gyengén adaptálja a HIVATALOS DX9 sdkval (HLSL - high level script language) készített dx9es Shaderkódot. Miért? Mert kevés a vas hozzá, kevés a renderelő és rossz a szervezése.

    Miért van olyan proggi ahol utoléri az FX a Radeonokat? Azért mert az Nv saját sdk-jával cg (C for graphic) optimalizációk és képninőségcsökkentés (kisebb bitmélység a float számoknál) segítségével elérhető az ATI sebesség DE NEM ATI KÉPMINŐSÉGGEL.

    DoomIII lesz XBOXra is és MS azért lobbizott hogy azon legyen korábban mint PCn de Carmack ezt elvetette. Megjegyezem hogy XBOXban a mai PCkhez képest elég gengus vas van mégis szép lesz rajta a DoomIII, azért mert ott konkrét vasra kell optimalizálni.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #59 üzenetére

    Hűha!!! Lécci sorolj fel olyan pixel vagy veretx shader dolgokat amikert 128 uatsításból 16bites program counterrel (max 64k hosszú iteráció) 32bites floating point pontosságú számolással megvalósítani!

    Ja még egy kérdés, tudod mi az eltérés a PS1.4 és PS2.0 között?

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • Grafman

    aktív tag

    válasz rudi #68 üzenetére

    Hi Rudi!:)
    Úgy látom még mindíg a régi formádban vagy:C! FreeM-el meg nagyon nem érdemes foglalkozni, majd ha beletanúl akkor talán...

    FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Grafman #70 üzenetére

    OFF
    Azért nem kell lemondani róla! Eleinte én is @nyáztam rendszeresen és itt-ott házigazdáknak meg PH! addiktoknak is beszóltam :D
    ON

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • $JD$

    csendes tag

    FreeM stílusa valahogy ismerős nekem. Nem te vagy az, Ronin? :) ) fiaskót még tomshardware is megírta! Márpedig ő ilyet már csak akkor ír, ha abszolut tagadhatatlan. Ez van.

    Amikor év elején elhatároztam, hogy új videókártyát veszek, nagy bajban voltam, hogy jó-e az az R9700 vagy esetleg meg kéne várni az FX-et? De végül nem vártam. Jó döntés volt így egy bő fél évvel később már mondhatom. Más nem így döntött. Az ember időnként hoz rossz döntéseket, szerintem ez már mindenkivel megesett hardver téren is min 1x. De ezért még nem kellene másokat leszólni. 1xűen el kell fogadni, hogy az FX sorozat nem úgy sikerült, mint ahogy azt várták - mint ahogy az várható volt. De mint ahogy már megírták, a HL2 és a D3 is játszható lesz az FXeken, mindössze szebb, (esetleg) gyorsabb lesz az Atikon.
    Körülbelül ennyi.

    Peace 4 all.

    Abit KV8-Max3, Athlon 64 3000+, 2x512 Corsair TwinX-466, Club3D R9700, Enermax 460W, Thermaltake Xaser III (Al-series)

  • rudi

    nagyúr

    válasz $JD$ #72 üzenetére

    Nemtom Te hogyan nyugodnál bele abba hogy a 100.000forintos csúcskártyáddal enyhén átvertek...

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • HiperG

    addikt

    válasz rudi #73 üzenetére

    Valahogy el kell cseszni...ahogyan nem látszik...visszaviszed gariba és akko már kérsz egy másikat...egy radeont;];];]

  • dbali

    aktív tag

    Sziasztok!
    Lenne egy kérdésem, mégpedig az hogy van egy ABIT geforce fx 5600 256mb-s videokártyám és hogy a GPU OC -T 300MHZ- ről mennyire húzhatom, és hogy a RAM OC-t 400 MHZ-ről mennyire húzhatom?

    Köszi

    Okos enged ha már szenved!

  • dbali

    aktív tag

    Ja és szerintetek milyen eredmény a 4143 pont +D MARK-kal mérve?

    Okos enged ha már szenved!

  • WN31RD

    addikt

    válasz dbali #76 üzenetére

    A 4143 pont? Hmm... mindenképpen osztható 3-mal, ha jól számolom...
    :(

    ''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

  • HiperG

    addikt

    válasz dbali #76 üzenetére

    Hát ha 03-ban akkor ql ha 2001se-ben akkor szar :)

  • Power

    senior tag

    válasz rudi #73 üzenetére

    Sosem érdemes olyat venni, ami még frissen jelent meg és nincs róla elég tapasztalat, csakha ha vállalod a kockázatát, hogy befürdesz.
    Akinek mindig a legújabb, legdrágább kell, az vállalja ennek a kockázatát.

    Power

  • rudi

    nagyúr

    válasz Power #79 üzenetére

    Azért fx5900 már jóideje van. A sajnálatos az hogy a ps2.0 gondok csak most jópárezer eladott példányszám után jönnek ki. Autóiparban ilyenkor szokott visszahívás lenni.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • Grafman

    aktív tag

    válasz rudi #80 üzenetére

    Meg a számítástechnikai iparban is. Pl az Intel a kései P3-as procijaival és a ASUS az egyik rossz szériás alaplapjánál. Ott vissza is cserélték a ''hibás árút''.
    Az Nvidiátol ne várjon senki ilyesmit, sajna ez az ára, ha ennyiféle kártya gyártó van a piacon.

    FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!

  • Power

    senior tag

    válasz rudi #80 üzenetére

    Most sem érdemes venni 5900-at. :)

    ''Azért fx5900 már jóideje van.''

    Június közepétől lehet kapni ( nálunk biztos későbbtől :) ).
    Ez akárhogy is számolom alig több, mint 3 hónap.
    Tehát aki vett, az a megjelenéstől számított 3 hónapon belül vette.

    Power

  • rudi

    nagyúr

    válasz Power #82 üzenetére

    Jé ez tényleg lehet, elnézést! Nam nagyon követtem a pontos megjelenést mert inkább ATI fronton érdeklődöm, viszont hiába lett volna kinn az FX5900már egy éve ha csak most derült fény a ps2.0 gondokra, mikorra elkészültek az első gamek. Azt viszont sejteni lehetett hogy lesznek kraftbeli hiányosságok amikor felszínre került hogy az NV35 örökölte az NV30 4/2es pipeline-felállását, szerintem kb. ott szúrta el az NV.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • FreeM

    aktív tag

    válasz up #63 üzenetére

    Huhú, mennyi sok csacsiság elhangzott, mióta utoljára itt voltam. :))

    up: Íme:

    [L]http://www.notforidiots.com/ATIDR/pag14.jpg[/L]

    ATI-s marketing anyag, úgyhogy ''tuti'' nincs benne semmi csalás és ámítás, valamint ''vakon'' lehet benne bízni! :DDD

  • rogers

    aktív tag

    válasz FreeM #84 üzenetére

    kicsit vegyél vissza a gázból kiskoma, mert kisodródsz...
    ...ja és a fagyit nem bicskával eszik ám! :))

    Jobb későn, mint még később...

  • Sanya

    nagyúr

    válasz FreeM #84 üzenetére

    Mekkora arc van 44 hozzászólással! oktass légyszi engem is ki valamivel. vagy tudod mit? nyomtatsd ki ezt a cikket:
    [L]http://www.tomshardware.hu/consumer/03q2/030624/index.html[/L]
    vidd el a paphoz, szenteltesd meg, és tedd a párnád alá.

    A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rog #60 üzenetére

    Pl. UltraShadow. DirectX-ből nem lehet elérni, OpenGL-ből igen.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Raymond #61 üzenetére

    A jelentősebb játékok között az OpenGL igencsak dominál. Q2, Q3 motoros játékból jónéhány kasszasiker lett. HL, CS, JK2, MOHAA, SoF, SoFII, JK:JA és még lehetne sorolni.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rudi #68 üzenetére

    '' ezen a magyar szinten komolynak nevezhető szakmai fórumon''
    Háát ez nagyon húzós. Vagy a magyar szinttel van gond, vagy a ''komoly''-nak nevezéssel, vagy a ''szakmai'' fórummal. :D

    ''DoomIII konkrét fejlesztése a gf3 és radeon 8500 idejében indult anno szóval keményen DX8 idejében...általábanígy ismerik az emberek...'' Jó, de akkor nyugodtan mondhatnánk, hogy mivel Horn Gyula idejében kezdődött a fejlesztés ezért ez egy Horn-os progi lesz. Az, hogy általában így ismerik az nem jelenti azt, hogy jól ismerik.

    ''egy komolyabb programozónak mint Carmack (és sokan a keze alatt) nem gond portolni a cuccot pár hónap alatt egyikből másikba'' de gond. Mutass legalább 1 olyan játékot, amely mindkét API-val tudod működni és pont ugyanolyan jól! Én csak olyanokat ismerek, ahol az egyiket jobban szereti mint a másikat. A néhány ember ''pár hónapi'' munkája pedig igenis kidobott pénz az ablakon. Egyáltalán nem arról szólnak a dolgok, hogy meg lehet-e csinálni vagy sem. Sokmindent meg lehet csinálni csak idő és pénz kérdése. De sokszor nem éri meg.

    ''Az hogy Carmack különböző kodepathokról (ARB2 stb.) beszél nem azt jelenti hogy DX vagy oGL'' Senki sem mondta azt, hogy azt jelenti.

    '' hanem azt hogy milyen shaderkód amit az oGL vagy DX dsk kiprodukált ami csak a kompilertől függ, no meg persze a kézzel berakott módosításoktól.'' Nem csak azt. Lehet(ne) abszolút shader nélkül is elkészíteni egy játékot. A ''codepath'' nem csak a shader-ekkel van összefüggésben, hanem az összes az adott hardver által támogatott szolgáltatással.

    Hogy mi miben lasabb és miért, arra majd akkor térjünk vissza, ha kijön a végleges HL2 és a hivatalos 52.xx-es detonator.

    ''Miért van olyan proggi ahol utoléri az FX a Radeonokat? Azért mert az Nv saját sdk-jával cg...'' Én nem azt mondtam, hogy utoléri a Radeon-t, hanem hogy gyorsabb nála. Speciel egy Q3 motoros játéknál semmilyen Cg sem játszik, mégis leveri az 5900U a Radeonokat.

    ''...és képninőségcsökkentés (kisebb bitmélység a float számoknál) segítségével elérhető az ATI sebesség DE NEM ATI KÉPMINŐSÉGGEL.'' Ellenpélda lsd. mint fent, ráadásul Q3-nál semmilyen ''kisebb bitmélység a float számoknál'' nem játszik, a képminőség pedig legalább Radeon szintű.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rudi #69 üzenetére

    ''Lécci sorolj fel olyan pixel vagy veretx shader dolgokat amikert 128 uatsításból 16bites program counterrel (max 64k hosszú iteráció) 32bites floating point pontosságú számolással megvalósítani!'' Miért soroljak fel? Hogy jön ez ide? Ez olyan mintha arra kérnélek, hogy pl. határozd meg azon tetszőleges programok halmazát, amely programok vezérlésének folymatkomplexitása éppen megegyezik a ciklomatikus számával!
    Szép feladat, de mi köze van Carmack-hoz meg az OpenGL-hez és a vitához? :D

  • FreeM

    aktív tag

    válasz $JD$ #72 üzenetére

    ''Nem te vagy az, Ronin?'' Nem. Fogalmam sincs ki az a Ronin.

    ''...mért nem képes elfogadni a tényeket.'' Nem vagyok kompetens a kérdésben, tekintve hogy nincs FX-em, de amit te ténynek hiszel az nem biztos hogy az.

    ''És eleve az a tény, hogy a D3ban lesz KÜLÖN AZ FX MIATT MEGÍRT kisebb precizitású mód''. Ott nem csak arról van szó, hogy nem mindíg FP32-őt használ az FX (mint már említettem korábban). Egyébként ha ez olyan képminőségváltozással jár, hogy 20x-osára kell kinagyítani egy képrészletet, hogy fel lehessen fedezni 3 képpontot, amik egy tized tónussal eltérnek egy másik kártya által legyártott ugyanezen pontoktól, akkor engem ez abszolút nem érdekel.

    Az Aquamark-ot a legutolsó Catalyst is hibásan jeleníti meg.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Sanya #86 üzenetére

    ''oktass légyszi engem is ki valamivel'' OK. A hozzászólások száma, és azok tartalmi helyessége között nincs szoros összefüggés. Első hozzászólásra is lehet nagyon okosat mondani, és százezredikre is nagy marhaságot.

  • Raymond

    félisten

    válasz FreeM #88 üzenetére

    Ez meg mindig csak egy es ugyanaz (na jo, ketto) motor (Q2, Q3). A funkciok amelyek bennuk vannak mar reg nem csak OGL-ben elerhetoek. Ez lesz a vege a tobbinek is.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #89 üzenetére

    OFF
    ''Vagy a magyar szinttel van gond, vagy a ''komoly''-nak nevezéssel, vagy a ''szakmai'' fórummal. ''

    Ezért a megnyilvánulásért helyetted szégyelem magamat... :( Nemtudom mióta követed a PH fórumot de szerintem szeptember közepi regiztrációval és pár hozzászólással NEM illik ilyen következtetéseket levonni!!!

    Jópár külföldi fórumot látogatok, különösen VGA fronton. A PH! fóruma is érinti a téma minden problémáját pl.: VGA chipek szoftveres és hardveres modja, TVkimenetekkel és egyebekkel kapcsolatos problémák, 3Ds kódtehnikákat illető problémák, piaci elemzés.

    Igaz hogy kevés a hozzászólásod és az is lehet hogy okosakat mondasz (ez nem biztos, mert tudod ha azt mondod magadról hogy okos vagy, annak maximum szaga van, de ha mások mondják rólad akkor már jó).

    Meg kell értened hogy az ember olyan állatfajta aki nem szereti ha szájbasz@rják viszont az értelmesebbje (nagyon remélem Te is ide tartozol) elfogadja mások érvelését és illendő módon reagál. Ha valakinek a szavait idézi akkor TELJES összefüggő részeket idéz a hozzászólásából tartózkodik a bulvársajtóba illő ... és társai formáktól!

    Gondolom ha itt is lenne ''népszerűségi'' (inkább hasznossági) pontozás akkor a Te hozzászólásaidat nem nagyon olvasná az az ember ki csak a közepes fölött értékelt véleményeket olvassa.

    Sajnos a PH! minőégét éppen a ''beugtások'' (HWSWn is van bőven de valamiért, B3Dn vagy rage3Dn nincsenk) rontják...
    ON


    No akkor ''ugatok'' én is:
    Custom Codepath - nvezhetnénk hardveroptimalizációnak is. Akkor kell ha bizonyos HW referenciális úton nem hozza a várt teljesítményt. NV35nél speciel shaderkódoknál van ilyen szóval ott kell saját codepath, tökmindegy hogy DX vagy oGL lényeg hogy shaderkód.

    Nemtudom mennyire vagy jártos programozásban de pl. egy kód (algoritmus) átültetése másik nyelvbe korántsem olyan összetett min új kódot írni, szóval ha egy tapasztalt codernek megvan az oGLforrás azt nem olyan fáradtságos munka átültetni DXbe. A keményebb munka ha egy full ''effektezést'' (pl. füstök) kell ps1.1ből ps1.4be átírni (ugyen nem kell magyaráznom miért nem nehéz ps1.4ből ps2.0ba átírni ;) hiszen Te tudod mi az eltérés a kettő között). Ezért sem akkora vész valamit hasonló szintű DXből hasonló szintű oGLbe vagy visszafordítni.

    Kétségtelen hogy a kóderek melója kidobott pénz és jobb lenne az idejüket optimalizálásra fordítani de a piac nagy úr szóval MEGÉRI átírni!!!

    Perszehogy lehet shaderkód nélkül programot írni de azt úgy hívják hog dx7-es (vagy megfelelő oGL) game.

    Könnyen lehet hogy a végleges HL2ben az NV felveszi majd a versenyt az atival de ez 99,99% hogy nem a driver miatt lesz hanem mert Gabe Newell és társai a bugfixelére szánt időt NV optimlizálással töltik majd és nem azért hogy az NVnek jó legyen hanem azért mert KÉNYTELENEK ezt tenni hogy ne veszíték el az NVs játékosközönséget. A nagy kérdés az hogy tényleg kénytelenek-e vagy folytatják azt a viselkedést amit Newell elkezdett.

    A q3 motornak sok köze nincs a ps2.0s témához és felmerültek olyan gyanúk hogy arrafelé is van ''optimalizáció'' a detonátorokban. Ha nem voltam egyértelmű akkor most írom hogy a képninőség/speed témát a ps2.0ra értettem (tudod ez az a dolog amivel az utóbbi hetekben a PCs VGAs fórumok foglalkoznak és nem az hogy az öregecske Q3 motorban mi van).

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #90 üzenetére

    írtad:
    ''Ha tényleg értenél hozzá, akkor tudhatnád hogy jónéhány olyan szolgáltatás van, amit csak OpenGL-ből lehet elérni, DX-en keresztül nem. Ezeket milyen DX verzióval azonosítanád okostojás?''

    erre a válaszom:
    ''Lécci sorolj fel olyan pixel vagy veretx shader dolgokat amikert 128 uatsításból 16bites program counterrel (max 64k hosszú iteráció) 32bites floating point pontosságú számolással megvalósítani!'' - dx9 specifikáció vagyis semmi konkrét csak majdnem végtelen lehetőségek tárháza, pontosan ugyanaz amivel az aktuálsi oGL rendelkezik!

    hogy jön ez Carmackhoz:
    Carmack szerint is kellemesebb a dx9 ''more mature'' ahogy már írtam.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #91 üzenetére

    Sajnos nem olyan apró a képminőség változás. Nemértem hogy egy ilyen magad szerint okos dolgokat irogtó ember nem tájékozott a probléma lényegéről, vagyis a képminőség JELENTŐS romlásáról...

    Tessék megtekinteni a traod, hl2, aquamark (szerintem UT2003 16×AF, 16×AA képek is megteszik) szkrínsotokat és cikkeket!

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rudi #94 üzenetére

    ''A PH! fóruma is érinti a téma minden problémáját pl.:...'' És? Ettől lesz ''komoly szakmai'' egy fórum szerinted? Nem az érintés a lényeg, hanem, hogy milyen szinten tárgyalják. Én eddig többnyire azt láttam, hogy lelkes srácok (vagy azoknak tűnő) emberkék irogatnak ide, akik a legtöbbször ''húúú ez állat'', vagy ''no ilyet se veszek'' meg ''azta mekkora porszívó'' és hasonló benyögésekkel megelégszenek. Ha neked ez a ''komoly szakmai'' szint, akkor szerintem nekünk nincs sok mondanivalónk egymásnak. Mindemellett, nem olvastam el az összes fórum összes beírását, így nincs kizárva, hogy ennél mélyebben szántó gondolatok is megtalálhatók itt. Persze ez már az előző mondatomból is következik, hiszen beleírtam, hogy TÖBBNYIRE, de azt is tapasztaltam, hogy sokszor végtelenül felületesen olvastok, és nem értitek meg pontosan az eredeti mondanivalót.

    A ''...'' egyszerű rövidítés, semmi több. Azokat a részeket váltom ki vele, ami nem olyan érdekes a reagálás szempontjából. Amit helyettesít, az amúgy is megtalálható az eredeti beírásban, így semmi nincs meghamisítva, nem értem mi a bajod vele.

    Codepath: Továbbra is állítom, hogy nemcsak a shader-ek kezelésében különbözik. A helyzet ennél öszetettebb.

    ''de pl. egy kód (algoritmus) átültetése másik nyelvbe korántsem olyan összetett min új kódot írni'' Ez általánosságban kijelentve abszolút nem igaz. Eleve kezdjük ott, hogy a kód <> algoritmus. Adott esetben egy algoritmus megszülése igen nehéz tud lenni, ami után az implementálás már gyerekjáték, de ennek a fordítottja is számos esetben előfordul. Egy meglevő kód átírásának nehézsége úgy, hogy egy másik API-t használva ugyanazt az eredmény adja, csak a 2 API közötti eltérésektől függ. A DX - OGL közötti eltérés pedig nem kicsi. Ha ezt fűszerezzük azzal, hogy a különböző kártyák grafikus API támogatása még mindíg eléggé különbözőre sikerült, akkor ez a feladat kutya nehéz is tud lenni. Lehet, hogy ezért nem tudott senki sem mondani példát a korábbi ezzel kapcsolatos kérdésemre.

    ''de ez 99,99% hogy nem a driver miatt lesz hanem mert Gabe Newell és társai a bugfixelére szánt időt NV optimlizálással töltik majd '' Ha te ezt ilyen biztosra tudod, akkor minek erről beszélni? Te kijelentetted, hogy akármi lesz is (leszámítva az a 0.01%-t) akkor is így lesz és kész. Mellesleg, ha már hitről van szó, akkor már csak az ATI pénze miatt sem fognak tovább optimalizálgatni, különbenis ők már (állítólag) mindent megtettek ezügyben.

    ''A nagy kérdés az hogy tényleg kénytelenek-e vagy folytatják azt a viselkedést amit Newell elkezdett.'' 7-8 millió dolcsival a zsebben, lehet egy darabig vagánykodni.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rudi #96 üzenetére

    ''Nemértem hogy egy ilyen magad szerint okos dolgokat irogtó ember nem tájékozott a probléma lényegéről, vagyis a képminőség JELENTŐS romlásáról...''
    Én meg azt nem értem, hogy miért nem olvasod el pontosan amit írok.
    1. hol írtam én azt, hogy okos dolgokat irogatok?
    2. Leírtam, hogy ''HA'' ez ilyen képminőségváltozással jár ...stb. Megint árnyékra vetődtél, mert elképzeltél valamit/rosszul olvastad el/nem értetted meg/...stb. csakhogy én mást írtam. ''Ha''-val kezdve egy mondat egészen mást tud jelenteni, mint anélkül. Azért szomorú, hogy ezt magyarázni kell.

    ''Tessék megtekinteni a traod, hl2, aquamark (szerintem UT2003 16×AF, 16×AA képek is megteszik) szkrínsotokat és cikkeket!'' Hogy tudod te azt bebizonyítani, hogy a TRAOD hibák a mixed mód miatt vannak? Mutass olyan HL2 képeket ahol a mixed mód-ot összevetik a FP32-vel! Az NV3x-ek jelenleg se 16XAF-et se 16xAA-t nem tudnak, ezért nem tudom, hogy jön ez ide.

  • koxminator

    senior tag

    OFF

    freem: miért nem mész el politikusnak, piszok jól kevered a dolgokat, kb. mint utcsó barátnőm a szezont a f--szommal! :DD

    ON

    ......

    Cégünk alapfilozófiája: nem bántjuk a sz**t, amíg nem büdös!

  • trilobyte

    tag

    ''de ez 99,99% hogy nem a driver miatt lesz hanem mert Gabe Newell és társai a bugfixelére szánt időt NV optimlizálással töltik majd ''

    ez mekkora lol :DDD

    <[HUN]ecset> c64 billentyűzettel eladó

  • trilobyte

    tag

    válasz trilobyte #100 üzenetére

    mármint nem a kijelentés hanem hogy valaki feltételezi az ellenkezőjét:)

    <[HUN]ecset> c64 billentyűzettel eladó

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #98 üzenetére

    Elnézést kell kérnem hogy meggyanúsítottalak hogy okosnak vallod magad tényleg csak említetted az okosságot az egyik hozzászólásodban de nem magadra értetted, még egyszer elnézést! Talán kicsit begőzöltem a stílusod miatt, igyexem visszafogni magamat.

    Azért van bőven olyan téma amiben a PH! komoly méllységet érint. És ha Te ezeket nem találtad meg akkor sajnálom (azért a radeonos topic 1-2, 9600márkaválaszték eleje, sapphire vs gigabyte, abit nf7topic, dx9 kártyák dx9 alatt traod, nforce2 vs kt400, nforce2 vs kt600 stb. topicok nem olyan nehezen találhatóak meg).

    Fenntartom a vélemémyemet azzal kapcsolatban hogy nincs jogod párhónapos érintőleges tallózgatás után leszólni egy teljes fórumot!

    Nem értem Téged is azért tévesztenek össze Roninnal... ;)

    Lehet hogy máshol is módosul az NV codepath de éppen a sp2.0-s témák az érdekesek mert ott látszik valami kavarodás, amit egyenlőre sokan kimutattak (még Carmack is elismerte) de az NV nem lát semmi problémát. Az hogy spéci codepath van az egyértelműen annak a jele hogy a hagyományos (referencia) codepath használata mellett bibi van (lassú vagy hibás).

    Éppen a héten voltam kénytelen gárfkereső (dijkstra, kruskal, prim) algoritmusokat írni C++ban. Két teljesen eltérő adatstruktúra alkalmazásánál (2dimenziós mátrix és láncolt listák) is alig volt eltérés a két algoritmus között, vagyis egyáltalán nem volt eltérés csak feltételeket kellett másként megfogalmazni és a struktúrák feltöltését (input mindkét esetben azonos volt). Ugyanezt meg lehet csinálni VBben is és csak a mátrix vagy a listák definiálásának módja tér el. Hasonló a helyzet vrml->maya vagy 3ds->maya esetben is.

    Ne felejtsük hogy a kóderek nem közvetlenül az API-t kódolják hanem egy magas szintű nyelvet, az APIközeli munka az optimalizálás és codepathok finomítgatása. Volt egy valag olyan game is amit dx7ben indítottak és dx8 lett a végén, most kapásból nem jut eszembe ilyen de max payen rémlik és a kedvedért keresek párat hcgamer vagy valami más játékos oldal archívumában.

    Azért mondom hogy 99,9% hogy a HL2 csak Newellék révén lesz gyorsabb mert ha nem így lenne akkor már az NV lépett volna valamit és nem egy olyan driver lenne a legújabb amiben jelentős képminőségbeli visszalépés látható, ahogyan egy másik topicban az Aquamark3 kapcsán írtam.

    írod a változó bitmélység kapcsán:
    '' Ott nem csak arról van szó, hogy nem mindíg FP32-őt használ az FX (mint már említettem korábban). Egyébként ha ez olyan képminőségváltozással jár, hogy 20x-osára kell kinagyítani egy képrészletet, hogy fel lehessen fedezni 3 képpontot, amik egy tized tónussal eltérnek egy másik kártya által legyártott ugyanezen pontoktól, akkor engem ez abszolút nem érdekel.''

    Én olvasatomban ez annyit jelent hogy téged nem érdekel az eltérés ha olyan pici, erre válaszoltam hogy NEM olyan pici az eltérés.

    Írod:
    ''Az Aquamark-ot a legutolsó Catalyst is hibásan jeleníti meg.''
    Tudod miért? Nekem csak egy kemény sejtésem van: ''optimalizáció''

    kérdezed:
    ''Hogy tudod te azt bebizonyítani, hogy a TRAOD hibák a mixed mód miatt vannak?'' ezt senki sem állította és Nálad mit jelen a mixed mode? Arról van szó hogy a TRAoD TELJESEN A DX9 REFERENCIA HLSLel KÉSZÜLT és az nv3x-eken lassabb és randább a kép. Ebből az következik hogy REFERENCIA DX9ben ALULMARAD AZ FX!!!

    Írod:
    '' Az NV3x-ek jelenleg se 16XAF-et se 16xAA-t nem tudnak, ezért nem tudom, hogy jön ez ide. ''
    EZ külön az nv sara hogy nem csak 8×AFet és 8×AAt (4×super + 4×multi) mert atinál kicsit több van.

    Nemértem miért vagy olyan szemellenzős ezzel a pénzes témával kapcsolatban?! Szerinted az jó Newellnek hogy a gamerek felénél nem megy az elvárásoknak megfelelően a termékük, aminek eladásaiból pénzt kapnak majd. Szerintem pont Newell az akinek egyáltalán nem mindegy hogy 5milliót vagy 10milliót adnak el majd a HL2ből. 8 millió: tegyük fel hogy 2éve kódolják a HL2t (inkább 3) és legyen 60ember aki részesül a léből egyenlő arányban (gondolom többen dolgoznak vele és nem egyenlően kapnak a léből), így már havi 5000USD körül vagyunk adó minden nélkül. Ez azért nem is olyan nagy pénz...

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • $JD$

    csendes tag

    válasz FreeM #89 üzenetére

    Pardon, ha én kizárólag Q2/Q3 motorral dolgozó progikkal szerettem volna játszani, nem adtam volna el a GF3 Ti 200asomat. Különben is olyan jókat tudok derülni a Q3 benchmarkokon :) persze kell egy OGLes bench is, de azért mert az FX 250 helyett 300 fpst megy, nem fogom megvenni. :DD

    És a Q3 motor már amúgy is kib. régi, aki most akar FPSt készíteni az valszínű az Unreal Warfare-t választja. Vagy ír egy enginet. Vagy vár a HL2/D3 motorra.

    Ha nem te vagy Ronin, akkor nem te vagy, tévedtem.

    Abit KV8-Max3, Athlon 64 3000+, 2x512 Corsair TwinX-466, Club3D R9700, Enermax 460W, Thermaltake Xaser III (Al-series)

  • anaqer

    veterán

    OFF : rudi, te nem Veszprémben vagy véletlenül MűszInfós? ( SZTA labor? )

    And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

  • rudi

    nagyúr

    válasz anaqer #104 üzenetére

    OFF
    jaja! sjanos :(( már nem először csinálom, de hát nemtudok megrendelésre x-perc alatt programot csinálni, főleg nem OOPben szóval nemtom mi lesz majd a jövő héten...
    ON

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rudi #102 üzenetére

    ''Talán kicsit begőzöltem a stílusod miatt, igyexem visszafogni magamat.'' Ha elfogadod: látod ez egy baj nálad, gyakran belekevered az érzelmeidet a vitába noha ott csak a racionalitásnak lenne helye. Gondolj Tuvok-ra! :D

    ''Fenntartom a vélemémyemet azzal kapcsolatban hogy nincs jogod párhónapos érintőleges tallózgatás után leszólni egy teljes fórumot!''
    1. Ez a te véleményed de szerintem nincs összefüggés a tallózgatás ideje (vagy a fórummotor által adott és csak a hozzászólások számától függő minősítés) és a véleménynyilvánítás joga között. Hülyegyerekpélda: tegyük fel, hogy pl. J. Carmack egyszer ellátogat a ''híres-neves'' PH fórumára, ahol egy szakmai hozzászólást tesz. Erre valamelyik dölyfös PH addikt minősítésű tag (aki egyébként mondjuk annyira van a témától mint Makó Jeruzsálemtől) egyszerűen le*gatja, miszerint ''ez hülyeség, nehogymááá egy újonc ossza az addiktokat bazze'' vagy valami hasonló primitívség. Nos ez történik akkor, amikor nem a hozzászólás tartalmát nézik, hanem a regisztráció idejét/hozzászólások számát/a (bugyuta) minősítést/bőrszínt/nemzetiséget/kort/...stb. Nálam viszont kizárólag a hozzászólás tartalma számít, minden más érdektelen.
    2. Nem szóltam le csak megállapítottam, hogy nagyon-nagyon messze van a ''komoly szakmai'' szinttől. OK, lehet hogy neked ez jelenti ezt a szintet, de nekem nem.

    ''Az hogy spéci codepath van az egyértelműen annak a jele hogy a hagyományos (referencia) codepath használata mellett bibi van (lassú vagy hibás).'' Nem. Ha a te általad ''hagyományos''-nak nevezett cp nem támogatja egy hw speciális szolgáltatásait, akkor azok kihasználása se nem azt jelenti hogy a hw lassú se nem azt hogy hibás.

    ''Éppen a héten voltam kénytelen gárfkereső (dijkstra, kruskal, prim) algoritmusokat írni C++ban.'' Ez derék (nekem pl. egy termékem épül erre), de megint hogy jön ez ide?

    ''Azért mondom hogy 99,9% hogy a HL2 csak Newellék révén lesz gyorsabb mert ha nem így lenne akkor már az NV lépett volna valamit '' Az NV már lépett, 52-es verziójú detonátor a neve.

    ''Tudod miért? Nekem csak egy kemény sejtésem van: ''optimalizáció'''' Sejtésnek elmegy, de lehet egyszerű hiba is.

    ''Arról van szó hogy a TRAoD TELJESEN A DX9 REFERENCIA HLSLel KÉSZÜLT és az nv3x-eken lassabb és randább a kép. Ebből az következik hogy REFERENCIA DX9ben ALULMARAD AZ FX!!!'' Nem valószínű, tekintve hogy a TROAD a NV TWISMTBP programjának keretében készült. Egyébként láttad már 52-es detonátorral is?

    ''EZ külön az nv sara hogy nem csak 8×AFet és 8×AAt (4×super + 4×multi) mert atinál kicsit több van.'' Kevéssé értem amit írsz, szerintem kimaradt egy ige, de miért ''sár'' az, ha egy kártya többet tud mint a másik? Inkább az a sár, hogy az ATI AF implementációja bizonyos szögtartományokban szinte semmit sem csinál.

  • Keitaro

    addikt

    válasz FreeM #106 üzenetére

    Üdv nV harcos.
    Áruld el nekem, hogy miért véded kézzel lábbal az nV-t? Vannak dolgok amikben egyértelműen roszabbak a megoldásai, de te kötöd az ebet a karóhoz.
    Igazság szerint egy dologban egyetértek az előbbi megjegyzésedben : szerintem sem lehet megitélni senkit hozzászólás szám alapján. Sajnos néha előfordul.

    2. Nem szóltam le csak megállapítottam, hogy nagyon-nagyon messze van a ''komoly szakmai'' szinttől. OK, lehet hogy neked ez jelenti ezt a szintet, de nekem nem.

    Őszintén szólva nekem ezek jöttek le ebből a mondatból : ego, döjf(ly?), lekicsinylés. Nem szoktam ilyet mondani, de az első gondolatom ez volt : Akkor mit keresel itt?
    Ha a mondatoddal nem akartál ilyesmit sugallni akkor pedig javaslom, hogy ''a nagy szakmai tudásod'' mellett tanulj meg fogalmazni is, mert így egy nagyon unszimpatikus egyed körvonalazódik előttem.
    De ugorjunk egy kicsit. Egy hw speciális szolgáltatásai ha eltérnek a szabványtól, akkor ebben az iparban nem érnek, nem érhetnek semmit, mert az már undorító volna. Képzeld csak el : itt ez a játék. Alap DX9-es kártyán ezt meg ezt tudja. De ha FX-et használsz! akkor ám ezt is meg ezt is. Viszont ha a legujabb Ati-t használod akkor nem tudja amit az FX, de tud helyette mást. Így mindkét oldal felhasználóinak veszteség érzete lenne, hogy kimarad valamiből, ezért vannak a szabványok.

    Másik : 52-es detonátor. Mivel ebben van a furás közbeni optimalizálás (és most nem rossz értelemben gondolom), ezért plussz prociterhelésért cserébe nő az FX-ek teljesítménye. Hogy mennyit az alkalmazás (vagy mondjuk, hogy játék) függő. De ha ők nem találják elegendőnek ezt a teljesítményt, mert mondjuk igaz, hogy x esetben 30% többlettel jár, de y-ban csak 5-el, akkor félő, hogy megint képminőségromlással találkozhatunk, ami az utóbbi időben elég sűrűn előfordult. Ezért áll mindenki bizalmatlanul a témához. DE! Természetesen nem tudhatjuk, de nemsokára megtudjuk.

    A TRAOD egy dolog minek a keretében készült, az egy reklám. Ráadásul rosszul sikerült, ha erről az oldaláról szemléljük. Itt is emlegeted az 52-es drivert. Én javulást várok tőle, de csodákat nem.

    Az Ati AF implementációi nagyon nagy fejlődésen mentek keresztül, meg lehet figyelni. Mint mondtad pár szögben bizony vannak problémák, legjobban ezek még a régi 8500-as sorozatnál látszottak (most így hirtelen nem jut eszembe hol van példakép, de jól látszott). Ellenben egy 16-os Quality AF-el nagyon szép minőséget produkál és főleg az NV30nál bődületes bajok voltak az AF-el. A 8X-es quality-s nézett ki úgy mint az Ati-s performance, és mondanom sem kell utóbbi jóval gyorsabb. Anandtechék még fejezetet is nyitottak neki anno ''AF : Shame on nVidia'' címmel. Szerencsére ezt valamennyire feljavították az nV35-ben.

    Jah, és... ki az a Tuvok? :F
    Lehet itt van, csak most hozzászólás szerkesztésnél nem látszik, új ablakot meg lusta vagyok nyitni ^^

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #106 üzenetére

    OFF
    Kedves vagy hogy elfogadtad többszöri bocsánatkérésemet :)
    Az már szomorú hogy érezteted velünk hogy hülyék vagyunk és csak ugatni tudunk és te sokkkkkkkalokosabbvagy!
    ON

    Még egyszer special codepath (cp). Azért a PS2.0 nem speciális szolgáltatás ám a DX9ben hanem a LÉNYEGE!!! A bibi szerintem az hogy az NV cuccok a referencia megvalósítási móddal ebben a tulajdonságban (architektúrális vagy programozási eltérés miatt) elmaradnak a konkurenciától.
    Kérdezek mert te ''szakmai szinted'' az enyém fölött áll (mert nekem elég a PH! neked meg nem).
    1. szerinted egy terméknek nem az az elsődleges feladata hogy MEGFELELJEN a szabványnak?
    2. szerinted ami nem felel (megfelel alatt azt értem hogy LEGALÁBB a konfurensek szintjét hozza) meg a szabványnak csak speciális úton érhető el a megfelelőség az a szabványos utat ismerőknek és követkőknek jó?
    3. te szeretnél egy olyan c compilert amiben a for ciklus valamiért 30%al lassabb és csak más utasítások elsajátításával lehet megoldani? Jó lenne az a compiler neked főleg ha van egy olyan a piacon amiben jól megy a for és még olcsóbb is?

    Hű tényleg lépett az NVidia driverek terén! Akkor miért aug 13as dátummal van az utolsó elérhető HIVATALOS driver verzió (45.23) a weboldalukon?!

    idézet tőlen: ''Arról van szó hogy a TRAoD TELJESEN A DX9 REFERENCIA HLSLel KÉSZÜLT és az nv3x-eken lassabb és randább a kép. Ebből az következik hogy REFERENCIA DX9ben ALULMARAD AZ FX!!!''

    válaszod:
    ''Nem valószínű, tekintve hogy a TROAD a NV TWISMTBP programjának keretében készült. Egyébként láttad már 52-es detonátorral is?''
    Te! Lehet hogy ezzel a szakmai szinttel mégsincs minden rendben... Az info amire utaltam a TRAoD fejlesztőitől és a beyond3Dről (őked ismerned kell hiszen én a szaros kis szakami szintemmel is ismerem őket) van!!!

    AF - no erről van némi infód tényleg, igaz még a 8500as (r200) korszakból. Ott tényleg nem volt egyes irányokba AF így csak 10% volt a teljesítményvisszaesés a fícsör bekapcsolásakor (gf3nál 30-40%). Ezt a hibát már akkor (2éve) felfedezték és szét is kürtölték annak rendje és módja szerint. Az r300nál már más a helyzet, igyaz hogy gyorsabb proci de mégis 20%ot vesz le az AF. Tényleg kimaradt egy igez, de análkül is tudjuk mind a ketten hogy NV nél 8×AF és 8×AA van.Ha eddig nem tudtad akkor most mondom. Hogy miért sár? Azért mert az r300as cuccok magas AF AA értékek bekapcsolásával szebb képet hoznak mint az NV3x-es cuccok, szóval mindkét kártyánál fullvícsörbe kapcsolva az ati cuccok szebbek és nem is lassabbak, ezért is hoztam anno az UT2003 1600×1200/16AA,AF példát.

    OFF
    A példád olyan is volt mint amilyennek minősítetted HÜLYEGYEREK...
    1. Ha Carmack jönne akkor nem egy freemailos címmel jönne ''anonimusként'' hanem saját felismerhető nevével és olyan adatokkal amiből kiderülne hogy ő kicsoda. Vegyük a Te példádat: freeman@freemail.hu...
    Te lehetsz taknyos 12-16 (bocsáss meg de sokan a PH!n kétszer annyi évesek) aki ifjonci arroganciával és döjfel irogat a durván egy hónapja sulinetben vásárolt gépén. De lehetsz komoly termékkel és komoly tudással rendelkező érett programozó is, de akkor nem értem a stílusodat! Egy komoly enber azért nem hülyéz le egy egész csoportot...

    Nekem sem tetszik maradéktalanul a számolásos rendszer de jobb híján elmegy, hasznosabb lenne egy hasznossági lista de azt körülményesebb kezelni (persze ezt te is tudod hiszen szakmai szinted az enyém fölött van). A regisztrációs dátum azért elárul ezt-azt. Láthatod hogy pl. Keitaro több mint 2éve regisztált én meg egy éve, szóval volt alkalmunk digitálisan találkozni a fórumon és megismertük egymás és a fórum is megismert minket. Szerinted Téged itt mennyien ''ismernek''? Mennyi embernek érdemelted ki az elismerését a ''szakmai'' tudásoddal? Mennyi embernek érdemelted ki a tiszteletét a stílisoddal?

    Inkább a tettek és tények minősítenek. Neked már érkezett mail amiben PH!s vagy más fórumtevékenységed hatására ''szakmai'' tanácsot kértek? Csinálál olyan ''szakmai'' weboldalat amiről mások azt állították hogy jó? Találtál már utalást valaki hozzászólásában arra hogy jó az amit leírtál? Ha ennyire lenézed a PH! jelentős részét akkor miért irogatsz ebbe a fórumba és miért nem a szakmai szintednek megfelelő helyre?
    ON

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • [lAyCsI]

    addikt

    válasz rudi #108 üzenetére

    jesszusom, ez már nem embernek való okfejtés amit itt nyomattok,
    én meg csak olvasom-olvasom....:)

    -= No way back from Here =-

  • rudi

    nagyúr

    válasz [lAyCsI] #109 üzenetére

    Nem is nagyon olvasd mert sok köze nincs a PH!hoz, inkább nézegesd a Videókártya technológiáról általában topicot, azzal sokkal jobban jársz, ott felszedhetsz okosságokat is mert az én szakmai szintem ugye FreeM alatt van, ő meg nem sok újat mondott...

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • pengin

    csendes tag

    válasz rudi #110 üzenetére




    Szerintem is ezt a topicot lassan at lehetne rakni a ''faradt goz'' topicok koze.


    udv.

    b.

Aktív témák