- Frissítette a DDR5 specifikációját a JEDEC
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen processzort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Apple notebookok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS ROG Ally
Hirdetés
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
Aktív témák
-
Grafman
aktív tag
No doubt you heard about GeForce FX fiasco in Half-Life 2. In your opinion, are these results representative for future DX9 games (including Doom III) or is it just a special case of HL2 code preferring ATI features, as NVIDIA suggests?
Unfortunately, it will probably be representative of most DX9 games. Doom has a custom back end that uses the lower precisions on the GF-FX, but when you run it with standard fragment programs just like ATI, it is a lot slower. The precision doesn't really matter to Doom, but that won't be a reasonable option in future games designed around DX9 level hardware as a minimum spec.
John Carmack
[L]http://english.bonusweb.cz/interviews/carmackgfx.html[/L]FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
nap
addikt
Jol csalodom, hogy errol a szovegrol van szo?
''Sajna úgy néz ki, hogy ez a probléma a legtöbb DX9 játéknál elô fog jönni. A Doom-nak van egy beállítása, amely a GF-FX alacsonyabb precízitású renderelését használja, de ha a standard fragment beállításokat használja (mint az ATI), akkor sokkal lassabb. Az alacsony precízitás a Doom esetében nem igazán számít, de a jôvôben megjelenô, kifejezetten DX9-re dizájnolt játékok esetében már nem egy elfogadható megoldás.''
[L]http://www.hardwired.hu/index.hw?nc=6#h7022[/L]browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...
-
up
senior tag
Vagyis, Carmack szerint trágya az fx, de ez a doomIII-at nem érinti (mivel az alapvetően directx7-es technológiával készül... érdemes ezt is elolvasni: [L]http://www.gamespy.com/articles/august02/quakecon2002/carmack/[/L] ).
-
up
senior tag
Elolvastad, amit linkeltem? :)
Building for Yesterday's Tech... Tomorrow
Over the course of his speech, Carmack touched on several different technologies that have either just become available (many of them on ATI's newest chip, the R300), and others that will be available within the near future. He explained that the DOOM 3 technology was, believe it or not, based around the technology that became available with GeForce1-level hardware. Seem surprising? Carmack understands this.
He asked for a show of hands as to who was still using an original GeForce 256 as their primary gaming card. The response was negligible (hardly a surprise at a gathering populated largely by hardcore gamers), and served to prove his point: ''By the time that software comes out that takes advatage of [the hardware it was designed for], usually people don't even have that original hardware anymore.
A Doom III olyan technológiákon alapul, amik már legkésőbb a dx7 óta (geforce 1) elérhetők. Ha jól következtetek, akkor ez azt jelenti, hogy még dx8.1 sem kell hozzá (semmi olyan alapvető effektet nem használ, ami csak a 8.1-től vagy pláne a 9-től lenne meg). A Shadows Volumes egy 1977-es algoritmus, és a számításához egy stencil buffer egység kell, ami egyes dx5-ös (pl Permedia 2) kártyákon már megvolt, és az összes dx6-oson rendelkezésre állt. A Per Pixel Lightning szintén nem újkeletű: dot3 texture blending kell, ami egyes dx6-os kártyákon már volt (pl Permedia 3), ill az összes dx7-esen, valamint cube mapping (dx7). Ez nem meglepő, mert amikor Carmack elkezdett dolgozni a játékon, 2000 elején, a gf1 volt az elérhető legerősebb kártya.
A fentieket egy francia dossziéból szemezgettem, aki bírja a nyelvet, sok egyéb nyalánkságot találhat itt: [L]http://www.presence-pc.com/articlev3.php?article=95&page=1[/L] -
MUŁĐER
addikt
Az Nvidia ezzel az FX családdal nagy bakot lőtt, de majd meglátjuk mit hoz a jövő. Lehet hogy a következő generáció lesöpör mindenkit a színről. Bár a sis új kártyája se tűnik rossznak. Elfogadnák egyet tesztelésre!:t:t:t:t:t
Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
Grafman
aktív tag
A SIS Delta Chrome Video lejátszó szürője állításuk szerint jobb bármelyik eddigi Hardveres megoldásnál.
Az alap képminőségen persze ez sem javít, ezen a téren pedig a SIS sosem volt csúcstartó. Mindenesetre nálam az NVIDIA eléggé beégette magát ezzel az FX-family-vel , most egy 5200-as csücsül a gépben, és algszörnyűbb, hogy egyszerübben sz@rabb a 2D-s képminősége mint amilyen az 2-3 évvel ezelőtti geforce modelleké volt. 3Db-en olyan érzésem van mintha a régi videókártyám (pedig az is Nvidia-volt), alpból 2Xantialiasing-al produkálta volnba magát a mostani alapbeállításhoz képest.
Amikor előszőr megláttam az eröltettetten világos tónusú átfedéssel operáló ''rikiki''színeit, azt hittem majdnem elhányom magam!
Filmnézéshez/ADOBE-ozáshoz még mindíg szivesen visszatenném a 32MB-os GF2 MX-emet.
Kár, hogy nincs dual AGP-s alaplap.
:(FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
-
Raymond
félisten
FreeM, WaterLo:
Keitaro-nak van igaza. A funkciok valojaban ugyanazok, mivel a hardware tamogatja oket. Azert konyebb a DX verzioval leirni, mert akkor jobb elkepzelesed van arrol mire szamithatsz. Mit ernel el azzal ha az OLG extension-oket sorolnad fel ?Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
HÁZIGAZDA
A Doom3 mind OpenGL, mind DX8.1/DX9 alatt menni fog. Eredetileg OpenGL alá készült, de jóideje készül már a DX-port is. DX9 feature-ök nem igazán lesznek használva, inkább DX8.1-es rutinok vannak konvertálva.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
koxminator
senior tag
nem emléxem már hol olvastam, de carmack elég régen, még a gef1-es időkben kezdte a doom3-at fejleszteni, ergo eléggé sok DX7es cuccot fog benne használni, de nem is ez a lényeg, hanem azok a bizonyos ARB meg egyéb Path-ek..szóval a lényeg: FXeken is jól fog menni természetesen, de a lényeget megmondta: FX tulajok készülhetnek arra, hogy kártyájuk (hacsak nem optimalizálják agyon a progijukat FX-ekre) az elkövetkezendő DX9-es játékoknál hasonlóan fog teljesíteni, mint ahogy az előzetes HL2 tesztnél láttuk....
ha teccik, ha nem, sajna ez vanCégünk alapfilozófiája: nem bántjuk a sz**t, amíg nem büdös!
-
Grafman
aktív tag
De, a képminőségbeli probléma az FX-chip miatt van. Mint mondtam a külömbség beli redukálódást már közvetlenül a GF2MX-em utáni csere első boot-képernyőjén láttam, a BIOS-karakteres képernyőjény a betűk testében horizontálsian csíkok voltak, mindennemű szoftveres, driverből vezérelt módosítás nélkül.
Utánna pedig csak rosszabb. A Windows ikonjainál azonos fölbontás és színmélység mellett, ez egyből szembetűnő az előző kártyámhoz képest, mivel a kontúrvonalak jóval darbosabbak, ha pedig függőlegesen rajzolok mondjuk egy rövidebb csíkot a képernyőre annak összefüggőségében is mintha miniméterenkénti törések lennének (az alul és felül elhelyezkedő pixelcsoport el van csúszva egymáshoz képest)
A szín kérdést nem részletezem, ez is egy elfúrt Nvidia sajátosság, amit az FX-ekkel vezettek be, amolyan egyénieskedés, de csak arra jó, hogy megvakuljon tölle az ember. Nincs szoftwer ami ezt javítaná, nagyokos!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
-
FreeM
aktív tag
válasz koxminator #29 üzenetére
Elárulom, az FX-ek jelenlegi felépítése igen jelentős részben Carmack korábbi elképzeléseit tükrözi. Már csak emiatt is nagyon valószínű, hogy FX-en fog menni a legjobban.
Egyébként nekem még mindíg ez az egyik kedvenc oldalam:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0
:DD -
Keitaro
addikt
Eléggé irracionális eredmények vannak benne, gondolom ezért tetszik.
De ajánlom figyelmedbe ezt amit maga Carmack bácsi mondott :
[L]http://www.beyond3d.com/interviews/jcnv30r300/[/L]
The NV30 runs the ARB2 path MUCH slower than the NV30 path. Half the speed at the moment. This is unfortunate, because when you do an exact, apples-to-apples comparison using exactly the same API, the R300 looks twice as fast, but when you use the vendor-specific paths, the NV30 wins.
Bár ez is tetszik :
The current NV30 cards do have some other disadvantages: They take up two slots, and when the cooling fan fires up they are VERY LOUD. I'm not usually one to care about fan noise, but the NV30 does annoy me.
:)
Szerencsére ez már nem áll fenn.
Mindegy nem ragozom tovább, a lényeg, hogy ne várj sokat FX téren mikor megjelenik a Doom III mert akkor nagyot fogsz csalódni. (Bár úgy veszem az nV fanoknak mindig van mibe csalódni, kevesen képesek elfogadni a tényeket)
Plussz ennek a topicnak az eleje is Carmack bácsis. Persze ő biztos nem mond igazat, hisz honnan is tudná, csak az engine-t írja... -
FreeM
aktív tag
Ez egy végtelenül gyenge példa volt. Korábban is sokszor keverted a hamut a mamu-val, de most sikerült alulmúlnod azokat. :))
Az UT 1999-es játék, és az akkori állapotokat tükrözi (akkoriban a kártyák grafikus API támogatása nagyon heterogén volt, ezért kénytelenek voltak a fejlesztők több API-hoz is megírni a programjukat). Most 2003 van és nincs se Glide se Metal. Minden a piacon levő kártya támogatja a 2 megmaradt API-t. Emiatt semmi jelentős oka nincs annak, hogy mindkét API-ra megírják a dolgaikat. Hacsaknem saját maguk ellenségei, és szeretnek teljesen feleslegesen dolgozni, így pedig egy csomó pénzt kidobni az ablakon.
Carmack nagyon régóta OpenGL-t használ, így a Doom III is azzal kellene hogy menjen. -
Keitaro
addikt
Régóta? Mindig azt használt.
Kicsit nevetséges ahogy próbálsz másokat lehúzni, bár azt hiszem te tényleg azt hiszed magadról, hogy mennyire tudod a dolgokat. No akkor csakhogy tudd, menjünk sorba
Doom III : Carmack nyilatkozata és MS vágyai szerint valszinű lesz X-Boxos változat. Na most az X-box láss csodát DirectX-es. Innentől kezdve gondold át, hogy vajon van e esély DX-es DoomIII-ra ;]
Megjegyzem látszik, hogy valamit konyítassz a témához, de sajnos az is látszik, hogy túlbecsülöd a tudásodat. Itt a baj. Egyszerűen mindenkibe belekötsz, és közben úgy beszélsz mintha minden úgy lenne ahogy te tudod, holott néha tudsz olyanokat mondani, hogy az embernek ketté áll a füle tőle. Ne vedd sértésnek, csak a stílusodon kéne változtatnod.
No én léptem, joccak mindenkinek, viszlát holnap ^^ -
FreeM
aktív tag
Nem árt néha, ha elovasod a szöveget is hozzá. Mellesleg tovább is lapozhatsz.
Mindenesetre nagyon ''tudományos'' az érvelésed. Ilyen alapon nyugodtan mondhatná bárki, hogy ''te komolyan veszel egy olyan tesztet, ahol az ATI 2x olyan gyors mint a megfelelő nVidia kártya, noha minden más tesztben fej-fej mellett végeznek, vagy éppen az nVidia nyer?'' (HL2)
Márpedig itt elég sokat tuti szentségnek veszik ezt. -
FreeM
aktív tag
Igen, ez a te kedvenced. Már n+1-edszer is bemásoltad. De érdekes módon mindíg csak az elejét. A végét ahol Carmack leírja, hogy ígéretett kapott az nVidia-tól miszerint később az ARB2 is ugyanolyan gyors lesz mint az NV30-as út, azt még véletlenül sem. Vajon miért? Hogy téged idézzelek ''savanyú a szőlő''? ;]
Nem várok ''sokat'' az FX-től és nem is fogok csalódni. Mégpedig azért, mert - veled ellentétben - nálam ez nem érzelmi kérdés. -
FreeM
aktív tag
Ha mindíg, akkor régóta is. (Általános iskolai matematikai logika. Jártál ilyen helyre? :DD
Doom III. Átgondoltam. Nyilván nem olvastad Carmack ezzel kapcsolatos nyilatkozatát, amiben leírja, hogy szintén ígéretett kapott az nVidiától egy XBOX-os OpenGL driver-re. (Lehet hogy ez nem volt fent a kedvenc oldaladon! :D )
'' DE már akkor is támogatta minden kártya az OGL-t és a D3D-t'' ez nagyon durván nem igaz! Próbáltál akkoriban OpenGL-t pl. Voodoo-kon? Mond neked valamit az, hogy miniGl?
Nem kerülöm az ''ütős'' kérdésekre a válaszokat. Már csak azért sem, mert ilyet neked még nem sikerült feltenned! :D
Mellesleg te kerülted el az én kérdéseimet korábban. Nézz utána!
A többi személyeskedésedre nem reagálok, ez nem az a fórum. -
FreeM
aktív tag
-
Grafman
aktív tag
Az idézett hozzászólásod továbbra is egy nagy nekem, talán mellőznöd kellene az efféle ködös megfogalmazást, ha arra törekszel, hogy megértsenek, mivel nem nagyon van mit rajta megérteni!
Még mindíg nem árultad el, hogy konkrétan mire gondoltál?!
Titok?! Vagy nem mered?! Vagy nincs mit?!FIGYELEM! Régi tipusu gumimatrac tulajdonosok előnyben!!!
Aktív témák
- Asus Dual RTX 3060Ti 8GB GDDR6 Videokártya!
- SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX 7900 GRE GAMING OC 16G (11325-02-20G) 3 év garancia 254600Ft
- MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G - Garancia
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- ZOTACTwin Edge White RTX 3070 8GB OC LHR - garancia - eladó!