Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • FreeM

    aktív tag

    válasz RECSKA #9 üzenetére

    Rosszul tudod (meg még sokan mások is itt, akik makacsul ragaszkodnak ahoz a blődséghez, hogy a Doom III az DX7, 8 , 8.1 vagy valami mást használ a megjelenítéshez).

    A Doom III OpenGL-t használ, semmi köze a DirectX-hez! (Legalábbis ami a grafikát illeti)

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Grafman #14 üzenetére

    Hányás helyett inkább gondolkozz! A probléma amit tapasztaltál feltehetőleg a kártya és/vagy annak beállításai és nem az FX chip miatt van.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Keitaro #16 üzenetére

    Ilyen alapon azt is mondhatnánk, hogy a Doom III Office 2000-et használ, hiszen az Office sorozatnak olyan szép sok verziószáma van.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Raymond #22 üzenetére

    Az nem zavar, hogy semmi köze sincs a kettőnek egymáshoz? Akkor neked az Office-os jelölés is jó?

  • FreeM

    aktív tag

    válasz AngelH #27 üzenetére

    Megjegyzem, hogy amit idéztél abból nem következik feltétlenül, hogy a Doom III DX9-et használ.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz faster #24 üzenetére

    Aha, az alpha OpenGL-t, a beta Direct3D-t, a gold meg Glide-ot, nem? :DDD
    Ezt totál sületlenség.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Parci #28 üzenetére

    Elárulod, hogy honnan származik ez az információ? (Ugyanis eléggé irracionális)

  • FreeM

    aktív tag

    válasz koxminator #29 üzenetére

    Elárulom, az FX-ek jelenlegi felépítése igen jelentős részben Carmack korábbi elképzeléseit tükrözi. Már csak emiatt is nagyon valószínű, hogy FX-en fog menni a legjobban.

    Egyébként nekem még mindíg ez az egyik kedvenc oldalam:

    http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0

    :DD

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Keitaro #36 üzenetére

    Ez egy végtelenül gyenge példa volt. Korábban is sokszor keverted a hamut a mamu-val, de most sikerült alulmúlnod azokat. :))
    Az UT 1999-es játék, és az akkori állapotokat tükrözi (akkoriban a kártyák grafikus API támogatása nagyon heterogén volt, ezért kénytelenek voltak a fejlesztők több API-hoz is megírni a programjukat). Most 2003 van és nincs se Glide se Metal. Minden a piacon levő kártya támogatja a 2 megmaradt API-t. Emiatt semmi jelentős oka nincs annak, hogy mindkét API-ra megírják a dolgaikat. Hacsaknem saját maguk ellenségei, és szeretnek teljesen feleslegesen dolgozni, így pedig egy csomó pénzt kidobni az ablakon.
    Carmack nagyon régóta OpenGL-t használ, így a Doom III is azzal kellene hogy menjen.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz fLeSs #38 üzenetére

    Nem árt néha, ha elovasod a szöveget is hozzá. Mellesleg tovább is lapozhatsz.

    Mindenesetre nagyon ''tudományos'' az érvelésed. Ilyen alapon nyugodtan mondhatná bárki, hogy ''te komolyan veszel egy olyan tesztet, ahol az ATI 2x olyan gyors mint a megfelelő nVidia kártya, noha minden más tesztben fej-fej mellett végeznek, vagy éppen az nVidia nyer?'' (HL2)
    Márpedig itt elég sokat tuti szentségnek veszik ezt.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Grafman #30 üzenetére

    Te el is olvasod amit írok, vagy esetleg másnak válaszoltál? Mondta valaki, hogy szoftverproblémáról van szó? Ha igen, akkor mutass rá, hogy hol!

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Keitaro #39 üzenetére

    Igen, ez a te kedvenced. Már n+1-edszer is bemásoltad. De érdekes módon mindíg csak az elejét. A végét ahol Carmack leírja, hogy ígéretett kapott az nVidia-tól miszerint később az ARB2 is ugyanolyan gyors lesz mint az NV30-as út, azt még véletlenül sem. Vajon miért? Hogy téged idézzelek ''savanyú a szőlő''? ;]

    Nem várok ''sokat'' az FX-től és nem is fogok csalódni. Mégpedig azért, mert - veled ellentétben - nálam ez nem érzelmi kérdés.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Keitaro #41 üzenetére

    Ha mindíg, akkor régóta is. (Általános iskolai matematikai logika. Jártál ilyen helyre? :DD

    Doom III. Átgondoltam. Nyilván nem olvastad Carmack ezzel kapcsolatos nyilatkozatát, amiben leírja, hogy szintén ígéretett kapott az nVidiától egy XBOX-os OpenGL driver-re. (Lehet hogy ez nem volt fent a kedvenc oldaladon! :D )

    '' DE már akkor is támogatta minden kártya az OGL-t és a D3D-t'' ez nagyon durván nem igaz! Próbáltál akkoriban OpenGL-t pl. Voodoo-kon? Mond neked valamit az, hogy miniGl?

    Nem kerülöm az ''ütős'' kérdésekre a válaszokat. Már csak azért sem, mert ilyet neked még nem sikerült feltenned! :D
    Mellesleg te kerülted el az én kérdéseimet korábban. Nézz utána!
    A többi személyeskedésedre nem reagálok, ez nem az a fórum.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Grafman #46 üzenetére

    Egy kártyának csak szoftveres beállítása van szerinted? Mert ha igen, akkor nagyon rosszul gondolod. Ezen kívül odaírtam, hogy ''és/vagy''. Kapisgálod már?
    Javaslom, hogy előbb gondosan és alaposan olvasd el és értsd is meg a dolgokat, és csak utána reagálj rá.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz up #50 üzenetére

    Mi számít neked mérvadó forrásnak?

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Keitaro #52 üzenetére

    Te viszont nem vagy fárasztó. Inkább nevetséges.
    ''Flessnek elég igaza van, ott elég valószínű, hogy soft probléma van.'' Nem valószínű, hanem biztos (a 3.2-vel). (Tudod, ez pontosabb! :DDD ) Ha elolvastad volna az oldalt tudhatnád. Ha tovább olvastad volna, akkor viszont láthattad volna, hogy a 3.4-nél nem jelentkezett a probléma, csak az, hogy sehol sem volt a radir az FX-hez képest. :DDD
    ''de sosem mertél reagálni rá, ezért kénytelen voltam ilyen sokszor belinkelni.'' Azt mindíg elfelejted, hogy volt függőben egy vagy több kérdésem. Ha arra válaszolsz utána reagálok én is.
    ''Carmack kapott igéretet, de nem lett belőle semmi'' tényleg? Ezt honnan tudod?
    '', és nem is lesz.'' Hát ha te mondod, akkor tuti így lesz! :DDD Majd esetleg utánaolvasok! :DDD
    ''ahhoz előbb mikrósüti kéne tudod?'' Ez egyáltalán nem biztos. Csak ha az OpenGL-nek védett módban kell futnia az XBOX-on, és ha nincs mód arra, hogy külső program bekerüljön a védett módú területre.
    ''embernek engem meg valahogy kihagysz'' Nem hagytalak ki. Ez pont fordítva történt. Csak akkor reagálok, ha már megválaszolták a feltett kérdéseimet.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Raymond #54 üzenetére

    Ha tényleg értenél hozzá, akkor tudhatnád hogy jónéhány olyan szolgáltatás van, amit csak OpenGL-ből lehet elérni, DX-en keresztül nem. Ezeket milyen DX verzióval azonosítanád okostojás?

  • FreeM

    aktív tag

    válasz up #63 üzenetére

    Huhú, mennyi sok csacsiság elhangzott, mióta utoljára itt voltam. :))

    up: Íme:

    [L]http://www.notforidiots.com/ATIDR/pag14.jpg[/L]

    ATI-s marketing anyag, úgyhogy ''tuti'' nincs benne semmi csalás és ámítás, valamint ''vakon'' lehet benne bízni! :DDD

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rog #60 üzenetére

    Pl. UltraShadow. DirectX-ből nem lehet elérni, OpenGL-ből igen.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Raymond #61 üzenetére

    A jelentősebb játékok között az OpenGL igencsak dominál. Q2, Q3 motoros játékból jónéhány kasszasiker lett. HL, CS, JK2, MOHAA, SoF, SoFII, JK:JA és még lehetne sorolni.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rudi #68 üzenetére

    '' ezen a magyar szinten komolynak nevezhető szakmai fórumon''
    Háát ez nagyon húzós. Vagy a magyar szinttel van gond, vagy a ''komoly''-nak nevezéssel, vagy a ''szakmai'' fórummal. :D

    ''DoomIII konkrét fejlesztése a gf3 és radeon 8500 idejében indult anno szóval keményen DX8 idejében...általábanígy ismerik az emberek...'' Jó, de akkor nyugodtan mondhatnánk, hogy mivel Horn Gyula idejében kezdődött a fejlesztés ezért ez egy Horn-os progi lesz. Az, hogy általában így ismerik az nem jelenti azt, hogy jól ismerik.

    ''egy komolyabb programozónak mint Carmack (és sokan a keze alatt) nem gond portolni a cuccot pár hónap alatt egyikből másikba'' de gond. Mutass legalább 1 olyan játékot, amely mindkét API-val tudod működni és pont ugyanolyan jól! Én csak olyanokat ismerek, ahol az egyiket jobban szereti mint a másikat. A néhány ember ''pár hónapi'' munkája pedig igenis kidobott pénz az ablakon. Egyáltalán nem arról szólnak a dolgok, hogy meg lehet-e csinálni vagy sem. Sokmindent meg lehet csinálni csak idő és pénz kérdése. De sokszor nem éri meg.

    ''Az hogy Carmack különböző kodepathokról (ARB2 stb.) beszél nem azt jelenti hogy DX vagy oGL'' Senki sem mondta azt, hogy azt jelenti.

    '' hanem azt hogy milyen shaderkód amit az oGL vagy DX dsk kiprodukált ami csak a kompilertől függ, no meg persze a kézzel berakott módosításoktól.'' Nem csak azt. Lehet(ne) abszolút shader nélkül is elkészíteni egy játékot. A ''codepath'' nem csak a shader-ekkel van összefüggésben, hanem az összes az adott hardver által támogatott szolgáltatással.

    Hogy mi miben lasabb és miért, arra majd akkor térjünk vissza, ha kijön a végleges HL2 és a hivatalos 52.xx-es detonator.

    ''Miért van olyan proggi ahol utoléri az FX a Radeonokat? Azért mert az Nv saját sdk-jával cg...'' Én nem azt mondtam, hogy utoléri a Radeon-t, hanem hogy gyorsabb nála. Speciel egy Q3 motoros játéknál semmilyen Cg sem játszik, mégis leveri az 5900U a Radeonokat.

    ''...és képninőségcsökkentés (kisebb bitmélység a float számoknál) segítségével elérhető az ATI sebesség DE NEM ATI KÉPMINŐSÉGGEL.'' Ellenpélda lsd. mint fent, ráadásul Q3-nál semmilyen ''kisebb bitmélység a float számoknál'' nem játszik, a képminőség pedig legalább Radeon szintű.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rudi #69 üzenetére

    ''Lécci sorolj fel olyan pixel vagy veretx shader dolgokat amikert 128 uatsításból 16bites program counterrel (max 64k hosszú iteráció) 32bites floating point pontosságú számolással megvalósítani!'' Miért soroljak fel? Hogy jön ez ide? Ez olyan mintha arra kérnélek, hogy pl. határozd meg azon tetszőleges programok halmazát, amely programok vezérlésének folymatkomplexitása éppen megegyezik a ciklomatikus számával!
    Szép feladat, de mi köze van Carmack-hoz meg az OpenGL-hez és a vitához? :D

  • FreeM

    aktív tag

    válasz $JD$ #72 üzenetére

    ''Nem te vagy az, Ronin?'' Nem. Fogalmam sincs ki az a Ronin.

    ''...mért nem képes elfogadni a tényeket.'' Nem vagyok kompetens a kérdésben, tekintve hogy nincs FX-em, de amit te ténynek hiszel az nem biztos hogy az.

    ''És eleve az a tény, hogy a D3ban lesz KÜLÖN AZ FX MIATT MEGÍRT kisebb precizitású mód''. Ott nem csak arról van szó, hogy nem mindíg FP32-őt használ az FX (mint már említettem korábban). Egyébként ha ez olyan képminőségváltozással jár, hogy 20x-osára kell kinagyítani egy képrészletet, hogy fel lehessen fedezni 3 képpontot, amik egy tized tónussal eltérnek egy másik kártya által legyártott ugyanezen pontoktól, akkor engem ez abszolút nem érdekel.

    Az Aquamark-ot a legutolsó Catalyst is hibásan jeleníti meg.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz Sanya #86 üzenetére

    ''oktass légyszi engem is ki valamivel'' OK. A hozzászólások száma, és azok tartalmi helyessége között nincs szoros összefüggés. Első hozzászólásra is lehet nagyon okosat mondani, és százezredikre is nagy marhaságot.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rudi #94 üzenetére

    ''A PH! fóruma is érinti a téma minden problémáját pl.:...'' És? Ettől lesz ''komoly szakmai'' egy fórum szerinted? Nem az érintés a lényeg, hanem, hogy milyen szinten tárgyalják. Én eddig többnyire azt láttam, hogy lelkes srácok (vagy azoknak tűnő) emberkék irogatnak ide, akik a legtöbbször ''húúú ez állat'', vagy ''no ilyet se veszek'' meg ''azta mekkora porszívó'' és hasonló benyögésekkel megelégszenek. Ha neked ez a ''komoly szakmai'' szint, akkor szerintem nekünk nincs sok mondanivalónk egymásnak. Mindemellett, nem olvastam el az összes fórum összes beírását, így nincs kizárva, hogy ennél mélyebben szántó gondolatok is megtalálhatók itt. Persze ez már az előző mondatomból is következik, hiszen beleírtam, hogy TÖBBNYIRE, de azt is tapasztaltam, hogy sokszor végtelenül felületesen olvastok, és nem értitek meg pontosan az eredeti mondanivalót.

    A ''...'' egyszerű rövidítés, semmi több. Azokat a részeket váltom ki vele, ami nem olyan érdekes a reagálás szempontjából. Amit helyettesít, az amúgy is megtalálható az eredeti beírásban, így semmi nincs meghamisítva, nem értem mi a bajod vele.

    Codepath: Továbbra is állítom, hogy nemcsak a shader-ek kezelésében különbözik. A helyzet ennél öszetettebb.

    ''de pl. egy kód (algoritmus) átültetése másik nyelvbe korántsem olyan összetett min új kódot írni'' Ez általánosságban kijelentve abszolút nem igaz. Eleve kezdjük ott, hogy a kód <> algoritmus. Adott esetben egy algoritmus megszülése igen nehéz tud lenni, ami után az implementálás már gyerekjáték, de ennek a fordítottja is számos esetben előfordul. Egy meglevő kód átírásának nehézsége úgy, hogy egy másik API-t használva ugyanazt az eredmény adja, csak a 2 API közötti eltérésektől függ. A DX - OGL közötti eltérés pedig nem kicsi. Ha ezt fűszerezzük azzal, hogy a különböző kártyák grafikus API támogatása még mindíg eléggé különbözőre sikerült, akkor ez a feladat kutya nehéz is tud lenni. Lehet, hogy ezért nem tudott senki sem mondani példát a korábbi ezzel kapcsolatos kérdésemre.

    ''de ez 99,99% hogy nem a driver miatt lesz hanem mert Gabe Newell és társai a bugfixelére szánt időt NV optimlizálással töltik majd '' Ha te ezt ilyen biztosra tudod, akkor minek erről beszélni? Te kijelentetted, hogy akármi lesz is (leszámítva az a 0.01%-t) akkor is így lesz és kész. Mellesleg, ha már hitről van szó, akkor már csak az ATI pénze miatt sem fognak tovább optimalizálgatni, különbenis ők már (állítólag) mindent megtettek ezügyben.

    ''A nagy kérdés az hogy tényleg kénytelenek-e vagy folytatják azt a viselkedést amit Newell elkezdett.'' 7-8 millió dolcsival a zsebben, lehet egy darabig vagánykodni.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rudi #96 üzenetére

    ''Nemértem hogy egy ilyen magad szerint okos dolgokat irogtó ember nem tájékozott a probléma lényegéről, vagyis a képminőség JELENTŐS romlásáról...''
    Én meg azt nem értem, hogy miért nem olvasod el pontosan amit írok.
    1. hol írtam én azt, hogy okos dolgokat irogatok?
    2. Leírtam, hogy ''HA'' ez ilyen képminőségváltozással jár ...stb. Megint árnyékra vetődtél, mert elképzeltél valamit/rosszul olvastad el/nem értetted meg/...stb. csakhogy én mást írtam. ''Ha''-val kezdve egy mondat egészen mást tud jelenteni, mint anélkül. Azért szomorú, hogy ezt magyarázni kell.

    ''Tessék megtekinteni a traod, hl2, aquamark (szerintem UT2003 16×AF, 16×AA képek is megteszik) szkrínsotokat és cikkeket!'' Hogy tudod te azt bebizonyítani, hogy a TRAOD hibák a mixed mód miatt vannak? Mutass olyan HL2 képeket ahol a mixed mód-ot összevetik a FP32-vel! Az NV3x-ek jelenleg se 16XAF-et se 16xAA-t nem tudnak, ezért nem tudom, hogy jön ez ide.

  • FreeM

    aktív tag

    válasz rudi #102 üzenetére

    ''Talán kicsit begőzöltem a stílusod miatt, igyexem visszafogni magamat.'' Ha elfogadod: látod ez egy baj nálad, gyakran belekevered az érzelmeidet a vitába noha ott csak a racionalitásnak lenne helye. Gondolj Tuvok-ra! :D

    ''Fenntartom a vélemémyemet azzal kapcsolatban hogy nincs jogod párhónapos érintőleges tallózgatás után leszólni egy teljes fórumot!''
    1. Ez a te véleményed de szerintem nincs összefüggés a tallózgatás ideje (vagy a fórummotor által adott és csak a hozzászólások számától függő minősítés) és a véleménynyilvánítás joga között. Hülyegyerekpélda: tegyük fel, hogy pl. J. Carmack egyszer ellátogat a ''híres-neves'' PH fórumára, ahol egy szakmai hozzászólást tesz. Erre valamelyik dölyfös PH addikt minősítésű tag (aki egyébként mondjuk annyira van a témától mint Makó Jeruzsálemtől) egyszerűen le*gatja, miszerint ''ez hülyeség, nehogymááá egy újonc ossza az addiktokat bazze'' vagy valami hasonló primitívség. Nos ez történik akkor, amikor nem a hozzászólás tartalmát nézik, hanem a regisztráció idejét/hozzászólások számát/a (bugyuta) minősítést/bőrszínt/nemzetiséget/kort/...stb. Nálam viszont kizárólag a hozzászólás tartalma számít, minden más érdektelen.
    2. Nem szóltam le csak megállapítottam, hogy nagyon-nagyon messze van a ''komoly szakmai'' szinttől. OK, lehet hogy neked ez jelenti ezt a szintet, de nekem nem.

    ''Az hogy spéci codepath van az egyértelműen annak a jele hogy a hagyományos (referencia) codepath használata mellett bibi van (lassú vagy hibás).'' Nem. Ha a te általad ''hagyományos''-nak nevezett cp nem támogatja egy hw speciális szolgáltatásait, akkor azok kihasználása se nem azt jelenti hogy a hw lassú se nem azt hogy hibás.

    ''Éppen a héten voltam kénytelen gárfkereső (dijkstra, kruskal, prim) algoritmusokat írni C++ban.'' Ez derék (nekem pl. egy termékem épül erre), de megint hogy jön ez ide?

    ''Azért mondom hogy 99,9% hogy a HL2 csak Newellék révén lesz gyorsabb mert ha nem így lenne akkor már az NV lépett volna valamit '' Az NV már lépett, 52-es verziójú detonátor a neve.

    ''Tudod miért? Nekem csak egy kemény sejtésem van: ''optimalizáció'''' Sejtésnek elmegy, de lehet egyszerű hiba is.

    ''Arról van szó hogy a TRAoD TELJESEN A DX9 REFERENCIA HLSLel KÉSZÜLT és az nv3x-eken lassabb és randább a kép. Ebből az következik hogy REFERENCIA DX9ben ALULMARAD AZ FX!!!'' Nem valószínű, tekintve hogy a TROAD a NV TWISMTBP programjának keretében készült. Egyébként láttad már 52-es detonátorral is?

    ''EZ külön az nv sara hogy nem csak 8×AFet és 8×AAt (4×super + 4×multi) mert atinál kicsit több van.'' Kevéssé értem amit írsz, szerintem kimaradt egy ige, de miért ''sár'' az, ha egy kártya többet tud mint a másik? Inkább az a sár, hogy az ATI AF implementációja bizonyos szögtartományokban szinte semmit sem csinál.

Aktív témák