Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • p_adam

    addikt

    válasz decoati #106612 üzenetére

    Szerteágazó dolog ez is, bizonyos dolgokra tökéletesen rá, azaz vissza lehet állni egy "gyengébb" rendszer esetében is.
    Ezt önmagában definiálni is nehéz, hogy mi "gyengébb".
    Tudom, senki nem tud ezekhez viszonyítani, nekem ezek vannak, ezeket használom sok éve (+ korábbi tapasztalat), ezekről tudok beszélni (akár órákig, végtelenségig lehetne tanulni a hangjukat meg kísérletezni, hogyan változnak)

    KGSSHV Carbon
    A legnagyobb "erősítő upgrade", amibe beruháztam (nem vagyok biztos, hogy itt vége...)
    Használtan is nagyon drága volt. Irdatlanul erős. És gyors. A legfeltűnőbb jelenség, hogy az összes Stax mélye ütősebb, erőteljesebb (egyeseknél picit sok is, bár hangerőt könnyű csökkenteni), gyorsabb feszesebb, kiterjesztettebb. Teltebb, ami sok esetben önmagában természetesebb. Az elektrosztatikusokra jellemző dinamika kompressziót nagy mértékben csökkenti, a megfelelő darabokal akár meg is szünteti. A hangszínpad mérete nagyobb, főleg bal-jobb irányban, de olyan szögletes formájú. Minden tisztán elválasztott. Ami még felettébb érdekes jellemző, hogy kicsit kevésbé jellemző rá a "tranzisztoros nyomulás", sokkal nyugodtabb, kicsit melegebb jellegű, sok világosabb, vagy magasban kicsit erőteljesebb fejhallgatót "kisimít" kicsit. De azért nem minden fejhallgatóval mondom, hogy hú ez de zenei, időnként kicsit laposnak érződik (a legkritikusabbak úgy jellemzik, "ködös", ezt nem mondanám, de értem, mire gondolnak). Leginkább pop, rock metál, elektronikus stb. műfajokkal brillírozik, ott ez a szempont kevésbé értelmezhető.

    SRA-3S
    Erről erősítőről kb. senki soha nem is hallott. Talán többek közt azért, mert 1969-ből származik, egy kis szépség (fűt is rendesen) és szerencsére egy kis felújítás után ennek megfelelően úgy is szól. Természetesen nem erőgép, azaz az előbbi dolgok egyike sem jellemző rá (de mégsem érződik úgymond dinamikátlannak, vérszegénynek), könnyebben hajtható fejhallgatókhoz való, és elsőre talán ott is kicsit szokni kell, hogy nincs annyi magas+mély, ami a teret is korlátozza (de nem klausztrofobikus, kis gömb formájú), még jobban le van kerekítve a hang. Viszont azokat rákötve klasszikus, akusztikus stb. zenékkel, a közép (ami részint azon fejhallgatók érdeme is) valósággal "felszabadul", előjönnek a "releváns" részletek, szimplán bevonzza a hallgatót a zenébe, énekhangok, hangszerek rendkívül édes, kellemes, adott esetben "élő" jelleggel szólalnak meg. Nagyon nehéz reprodukálni ezt "technikai" rendszerrel. Valószínűleg egy hasonlóan analóg jellegű forrással lehetne ezt a stílust a tökéletesre csiszolni, vagy ami még jobb, lemezjátszóval, mert még egy elég jó phono előfok is van benne.

    SRM-T1S
    Kb. kicsit a kettő közé rakható be, gyári erősítő réven az utóbbihoz áll közelebb, csak kicsit modernebb, technikásabb, kiterjesztettebb, nyitottabb formában, a térben viszonylag tetszetős, nem annyira elválasztott, egységes. SRA3S-hez képest nem annyira "különleges", "vintage" azaz "zsigerből zenei", de technikailag talán jobb, több fejhallgatóval "kompatibilis" de Carbon-nal azonos napon inkább világosabb jelleget kevésbé bánó, pl. klasszikus felvételekkel érdemes hallgatni - ha valaki nem eleve ehhez a világosabb hanghoz van szokva, mivel azért túlnyomórészt ilyeneket használnak velük anyagi tényezők miatt, és sokat nem panaszkodnak.
    Kb. mint a jelenlegi gyári erősítő (SRM-500T), csak nem kerül annyiba, akkora keretből érdemesebb lehet valami komolyabb utángyártott megoldáson filózni - csak ugye vakon kell megvenni, és bízni abban, hogy az olvasottak alapján beváltja a hozzá fűzött reményeket..

Új hozzászólás Aktív témák