Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ed_007

    aktív tag

    válasz Alaaf Pi #78 üzenetére

    Nézzük meg ezt a Care by Volvo konstrukciót kicsit, számoljunk utána, mondjuk öt év birtoklással - használd az autót 5 évig, utána add vissza, következmények nélkül.

    "Lease from $549 / month* | Starting at $41,300 MSRP" az általad példának mondott S60-ra a MINIMÁLIS díj (de ekkor nincsen távolságtartó tempomatod sem). A bérlet költsége öt évre 5.x12x549USD=32 940 USD, azaz az autó árának 79%-át kifizettetik Veled, cserébe nem kerülsz az autó birtokába.

    Ha megvetted volna, egy ötéves S60 maradványértéken az újkori értékének még kb. felét érné, itt buktad az autó értékének 30%-át, 12 390 USD-t.

    Cserébe nem vettél gumit és nem fizettél a szervízért. Na nézzük, ez mennyit jelentett.

    A Care by Volvo esetben legfeljebb 1250 mérföldet mehetsz vele havonta - ha többet, azt kiszámlázzák Neked 0,25USD/mile alapon. Elmész egy hosszabb nyaralásra, csengetsz rendesen. (A Volvo esetében tudni fogják, mert "kommunikál" az autó, az OnCall szolgáltatással már kb. egy évtizede.)

    Szóval mész az autóval 5x12x1250 mérföldet, az 75 ezer mérföld, kb. 120 ezer Km. Ha a gumik 40 ezret bírnak, akkor két garnitúra gumi árát spóroltad meg.

    Új az autó ráadásul lágy hibrid, ezért feltételezem, 60 ezret bír a fékbetét és 120 ezret a féktárcsa. Megnyerted egy garnitúra fékbetét árát is.

    Olajcsere, szúrőcsere 30 ezrenként, megspróroltad 3 csere anyagköltségét (garancia ideje alatt a Volvo munkadíjat nem számláz fel). Ja, egy ékszíjat is kapsz (valójában kettőt, a hibridség miatt).

    Assistance - hát, mindenki megítélheti, neki mennyit ér új autó esetében.

    Fizették a biztosításodat is - az USA-ban, ahol a Care program van, ez azért nem olyan magas; pl. Austin, Texas lakcímmel 40 éves férfinek 698 USD/év. Ha másik autó is van a családban, rögvest-20% lenne... de a példában nem vettem fel ilyet, azaz 5x698=3 490 USD.

    Ha a biztosítást levonjuk a Care díjból, akkor 12 390 - 3 490 = 8 900 USD.

    A 8 900 USD-ért (kb. 3,2 M HUF-ért - ma 369 HUF/USD az árfolyam) cserébe kaptál
    - nyolc autógumit,
    - egy garnitúra fékbetétet,
    - 15 liter motorolajat,
    - 3 légszűrőt és ugyanennyi olajszűrőt, pollenszűrőt,
    - két ékszíjat.

    Megértek ezek Neked 3,2 M HUF-ot?

    A felsoroltakat ha összesen 1 M HUF-ra becsülöm öt évre, akkor jó eséllyel túllőttem az értékükön, azaz a Volvo öt év alatt 2,2 M HUF-ot kaszált rajtad (de inkább többet, hiszen ha visszaadtad az autót, azt úgy tudja értékesíteni, mint keveset futott, rendszeresen általa karbantartott autót).

    Játsszunk tovább: ha évente kétszer 700-700 mérfölddel többet mész adott hónapban, mint 1250 mile, akkor fizetsz 2x700x0,25x5=1750 USD-t, ekkor pedig a Volvo már 2,8 M HUF-al van beljebb. Ha más hónapokban kevesebbet mentél 1250 mérföldnél, akkor még inkább, mert kevesebb lesz a futásteljesítmény az autóban, amelyet visszaadsz neki 5 év múlva.

    Ha távolságtartó tempomattal választod az autót, az kb. 49 E USD lesz (egyéb extrák stb.). A havidíjat arányosan számolva ekkor fizetsz kb. 39 E USD-t öt év alatt. Ugyanolyan paraméterekkel (maradványérték stb.) számolva 14 580 USD a különbség, a biztosítást levonva pedig kb. 4 M HUF-ot buktál.

    Na ezt jelenti az a látszólagosan nagyon jó ajánlat. Tényleg nagyon jó - a Volvonak. Okosan találták ki.

    Oppsz... ablaktörlőket is cserélnek, azokat még megnyerted - viszont 10 ezer mérföldenként (kb. nyolchavonta) viheted kötelező szervízbe, és remeghetsz, nehogy találjanak valami használati nyomot az autón, mert ha NAGYON vigyáztál rá, akkor a jó állapotért visszakaphatsz akár ezer dollárt is - persze nem nyolchavonta, hanem amikor visszaadtad, hosszabb idő után. Ha mások rányitották az ajtót parkolásnál, akkor már nem.

    Huh... valóban jól kitalálta a Volvo. Tudnak ezek valamit az USA-ban, ezt megtanulhatjuk tőlük.

Új hozzászólás Aktív témák