- Apple notebookok
- Új ajánlat a TeamGrouptól a gyors USB kulcsot keresőknek
- Autós kamerák
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Raspberry Pi
- Milyen notebookot vegyek?
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Olcsóbb lett a OnePlus Watch 2
ma Csak arra kell figyelni, Watch X néven vásároljuk meg az Oppo kínálatából.
-
Új ajánlat a TeamGrouptól a gyors USB kulcsot keresőknek
ph Az X1 Max meghajtó kis méretet, Type-A és Type-C csatlakozót, illetve USB 3.2 Gen2 sebességet kínál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
Nincs tapasztalatom, azért kérdezek, és minden véleményt szívesen veszek, a tiéd is hasznos volt. Talán nem is érdemes a benzines-elektromos idő különbségbe ennyire belemenni, mert nem ez a lényeg. De egyáltalán nem kamu az 5 perc, nagyon kis odafigyeléssel ez teljesíthető (persze autó függő is).
Az én saját példámat vettem alapul, ami lehet, hogy szerencsésebb az átlagánál, de 3-4 hetente megyek Budapestről Kisvárdára, évente sokszor megyünk Keszthelyre, Bécsbe is szoktam menni haveromhoz, stb. Minden esetben úgy néz ki, hogy indulás előtt megtankolok és a teljes utat végig nyomom tankolás nélkül. A tankolás tényleg 5 perc, utazás előtti héten egyik nap beugrom valamelyik jól bevált kerületi kútra. A kútra sem külön megyek, hiszen sokszor esik útba egy-egy kút. Nem csúcsidőt választok, a tankolásnál sosincs sor és fizetésnél is max 1 ember van előttem. Az utazás alatt sem szoktam kajálni, nemcigizek, stb. Ha pisilni muszáj, általában akkor sem kúton állok meg, és az is 3-5 perc összesen.
Utoljára szerintem akkor voltam komolyabb sorban kúton, amikor a hatósági ár változásoknál volt egy nagy tömeghiszti, illetve tavalyelőtt nyáron, mikor Horvátországba mentünk. De mondom, lehet hogy ez enyém egy extrém "good case". Ha valaki nyáron is az M7-es autópáya kútján tankol, megáll cigizni, kajálni, stb, az egy más eset.Azt elismerem, hogy az elektromos példám valóban nem best case volt, hanem hideg időre. Pl. Ioniq 5 is szóba jött, néztem róla videókat. Jó időben egy ultra töltőn fel tud venni akár ~135 kwh körül stabilan. Tök jó. Aztán Handras tesztelte hideg időben, és ~50 kwh óra körül tudott tölteni. Azért elég sok ideig van hideg egy évben. Mert nem fűtötte fel az akksit. Persze van a hőszivattyús változat, ami konkrétan 4,6 millióval drágább, mint az alap...
A te példád amúgy végül is rendben van, nem életszerűtlen. És én sem mondom, hogy nem tudja kitölteni az ember a töltési időt. De akkor is az van ha tele indulsz, akkor is bele kell majd tölteni 300-350 km-nyi naftát. Az egy 22,5 kwh fogyasztással az általad írt 80 kwh töltéssel is kb. 1 óra. És ha valaki nem shoppingol vagy kajál az úton, akkor talán kevésbé jó érzés a várakozás.
Arról nem is beszélve, hogy a Dunától kelere amúgy hány ultra töltő van? Én nem sokat találtam, 95%-ban max 50 kwh lehet a töltést.
Ja és ami még szerintem elég gyenge egyelőre (talán a verseny hiánya miatt), hogy a szolgáltatók nagyon durván felárazták a töltést. Biztos ki lehet jönni jobban, erre is szívesen veszek tippeket, de azért csomóan 300 ft/kwh áron adják a DC töltést. Ez a lakossági támogatott ár 8-szorosa és a nem támogatott 4-szerese. Ilyen áron már jóval-jóval egy benzines fogyasztás felé jönnek ki a komparatív költségek.
-
WiZARD
addikt
Nekem a legkisebb akkus Teslával (bruttó 55kWh SR+) olyan egy bécsi út, hogy a garázsban beülök a 100%-ra töltött, előfűtött/hűtött autóba, odamegyek, elintézem amit akarok, hazajövök és itthon töltök újra
tempomat 135-140[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
A töltési para teljesen értelmetlen, egészen addig, amíg valaki házban lakik. Utazáskor szintén értelmetlen ettől tartani, tökéletesen igazad van. Azt már kifejtettem korábban, hogy mondjuk egy társasházban vagy belvárosban, panelházban, ez már valós probléma, és bár persze megoldható a töltés, de hogy baromira nem kényelmes és nem ideális, azt ki merem jelenteni.
Ami viszont valós probléma, az még mindig az ár. Egy elektromos autót nem tudsz úgy megvenni, hogy ne bukjál rajta marha nagyot. Az új autók értékvesztése minden autónál nagy, de ahogy látom, az EV-knél még sokkal durvább. A 40 milliós I-Pace 4 éves korára a felét sem éri, a 22 milliós Ioniq 5-ből már most látok 2-3 évesen 12-13M-ért hirdetve. Tehát ha én 5 évre tervezek egy EV-vel, akkor két dolggal fogok szembesülni:
1. Veszek újat -pl. 20M-ért-, és bukok rajta 12-14M-et 5 éven belül.
2. Veszek használtan 3 évesen, a bukó valamivel kisebb lesz, de 2 évente adhatom el, mert 8 éves korig megtartani szintén nem túl bizalomgerjesztő.Engem ez pl. rohadtul zavar, mert utálok autókat adni-venni. Most is 2 év után cserélhetem le ezt a kocsit, és a következőn vagy bukok egy méreteset, vagy 2 év múlva megint adhatom el.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Mitsubishi Pajero mk2 gyári felnigarnitúra
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep