- GoPro Topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- LG LCD és LED TV-k
- Apple notebookok
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Azon a videón kb. semmit sem csinált vele a lány, itt jobban látszik, hogy mire képes a Yiynova MSP 19U.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Chronos85
tag
Jó látni, hogy kezdenek megjelenni az "elfogadható" alternatívák a cintiq mellett.
Huion GT-220 tom, hogy ez 22es, úgy gondolom érdemes megnézni, valamint a hozzá szólásokat is átfutni (pl.: nem mindenkinek volt kosz az üveg alatt).
Sztem, ezek a "tabletes" megoldások jelenleg sketchelni jók. Note-on probáltam 2-3 layer pár ezer pixelig még minden gond nélkül ment. Szóval marad a külső csatlakoztatható kijelző, komoly munkára.
Bár az én igényeimet jelenleg teljes mértékben kielégíti a közel 5 éves 4.ger intuos táblám.
Sajnos ma már ezt külön ki kell emelni. Nem kis teljesítmény, hogy egy HW ilyen sokáig, -és remélhetőleg még legalább ennyi ideig kopp kopp - mindennapi intenzív használat mellett, a kisebb kopásoktól és karcoktól eltekintve, bírja.
Hiába nah, még mindig nagy a szerelem. Azért jó látni, hogy mennyit fejlődött az utóbbi időben a konkurencia és remélhetőleg ez folytatódni is fog, csak hogy majd egyszer legyen nekem is hova előrelépnem.
Üdv.: ChronosSzerk.: Igen tudom, hogy a helyesírás terén is lenne még mit fejlődnöm.
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz Chronos85 #4402 üzenetére
Nekem is 1-2 hónap múlva 4 éves lesz a PTK-1240-em. Kap rendesen, de a hegyek kopásán kívül semmi baja.
Egy dolgot érdemes még szem előtt tartani a táblamonitoroknál: a kijelző panel típusát (minőségét), ami a színmegjelenítésüket és a kontrasztátfogásukat határozza meg. Ahogy látom a Huion-on csak Dsub és DVI bemenet van, amiből arra tippelek, hogy a költséghatékonyság jegyében vagy TN vagy e-IPS panel (6 Bit + AFRC) van benne, amiknek fotófeldolgozáshoz elégtelen a színreprodukciója. Grafikusoknak jó lehet akiknek nem kell látniuk a valósan ott lévő színeket mert színkódokkal dolgoznak, de egy fotósnál ez kizáró tényező.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
schray
tag
Azért a 6+2-es e-IPS Dell Ultrasharp monitorok kifejezetten kedveltek fotósok körében és "elégségesebb" a színvisszaadásuk, mint sok hasonló árú IPS esetében. A TN megint, rengeteg olcsóbb TN panel jobb színek terén, mint egy megfelelő IPS (cserébe minden egy csomó téren rosszabb, pl betekintési szög - de ez egy grafikust kevésbé fog zavarni) Azt sem egészen értem,hogy következik ez a DVI-ból, vagy miért lenne az gyengébb. A HDMI-hez képest csak a hangban kevesebb (fullHD/8bitig más különbséget fizikai képtelenség érzékelni, aki azt állítja látja, az hazudik)
71% víz
-
schray
tag
válasz tikshow #4405 üzenetére
Hát, pedig az IPS előtt is dolgoztak valamivel a grafikusok. TN-ből is volt használható, nem azt mondom, hogy jó, az IPS nyilvánvalóan sokkal jobb, de ha valami IPS, az még nem jelenti azonnal azt, hogy pontosak lesznek a színei (egy nem laikusnak) és ez igaz fordítva is. De egy minőségi eIPS meg egy hasonló árú IPS között, vagy DVI/HDMI között nem mondja meg a hozzáértő sem a különbséget vakon.
71% víz
-
*Ropi*
félisten
Én professzionális fotó-utómunkázás szempontjából vizsgáltam meg a táblákat. De írtam is korábban, hogy grafikusoknak könnyebb, mert nekik nem kell valós színeket látniuk (dolgozhatnának akár monokrómban is), elég ha megadják a szín kódját.
"Azért a 6+2-es e-IPS Dell Ultrasharp monitorok kifejezetten kedveltek fotósok körében és "elégségesebb" a színvisszaadásuk, mint sok hasonló árú IPS esetében."
Nem szeretem az IPS paneleket, mert olyan tejfölös a feketéjük, hogy szinte nincs is. A Dellek nagyon jó ár / érték arányú monitorok (ezért is olyan elterjedtek), de nem kell tőlük csodát várni. A 6 + 2 Bites monitor a webre fotózgatóknál elmegy, de azok, akik komolyabban foglalkoznak vele és mondjuk fine art albumokat készíttetnek normális (Adobe RGB színteret fogadó) nyomdában, rendes monitor kell, hogy azt lássák, amit a nyomdából vissza fognak kapni és az ügyfeleik kezébe adnak (Adobe RGB-ben dolgozom 10 Bites színkezeléssel az S-PVA Dell 2709w-n). Ha eljössz hozzám megmutatom, milyen egy élénk tónusú naplemente az egyik illetve másik monitoromon (a másik egy - szintén S-PVA - Eizo), illetve a kész fotókönyvben. Előre elárulom: még natív 8 Biten is olyan bandingolást látsz, hogy csak na, nem, hogy 6 Bit + FRC-n. Sokat kell trükközni a színterek közti konvertálással (az ilyet LAB színtérben érdemes kidolgozni), amíg szép eredményt kapsz.
"...rengeteg olcsóbb TN panel jobb színek terén, mint egy megfelelő IPS (cserébe minden egy csomó téren rosszabb, pl betekintési szög - de ez egy grafikust kevésbé fog zavarni)..."
A TN panelek a sárga árnyalatait képtelenek korrektül megjeleníteni, így éppen csak az egyik legfontosabb: az emberi bőr színe hamis rajtuk...
"Azt sem egészen értem,hogy következik ez a DVI-ból, vagy miért lenne az gyengébb."
Azon a Huion táblán egy Dsub és egy DVI bemenet van. Mindkettő elavult szabvány (a Dsub ráadásul analóg). A DVI igaz, hogy a HDMI-hez képest csak hangban kevesebb, viszont egyrészt sok mai VGA -n már nincsen DVI kimenet sem (mondjuk átalakítóval megoldható HDMI-ből, ha a monitoron csak olyan van), másrészt ami fontosabb, hogy nem tudja a 10 Bites színkezelést. A professzionális fotó utómunkázást alapul véve írtam, hogy elavult a DVI: én a DisplayPortot tartom a legfejlettebbnek (az több más előny mellett tudja a 10+ Bites színkezelést is).
Magyarán a professzionális fotósok igényeit szem előtt tartva én olyan táblát terveznék, ami
- S-PVA paneles (hogy rendes kontrasztdinamikája legyen a feketéiben, ami a FF képeknél nem hátrány ),
- natív 8 Bites panel van benne,
- minimum 10 Bites a belső LUT-ja, tudja a 10 vagy 12 Bites színkezelést is,
- van rajta DisplayPort,
- a felbontása minimum FHD (hogy az LR / PS palettái elférjenek kétoldalt)De ezzel egyelőre még bilibe lóg a kezem (ezért is nem vettem Cintiq-t, feleslegesnek tartom).
Sok hazai esküvőfotós kollégának kalibráltam monitort - Cintiq-t is: ismerem a felhozatalt.
Egyébként egy grafikából / fotózásból élő profi (aki nap mint nap kalibrált rendszeren dolgozik) sokkal több mindent észrevesz egy átlagembernél, aki éppen csak lehuppan az internet elé képeket nézegetni.
(#4406) schray: Sok kollégával pontosan azért nem váltottunk TN-re a hőskorszakban amit tikshow leírt. Inkább megmaradt a jól bevált CRT.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Én sem azt állítottam, hogy kiszúrom a DVI / HDMI közötti különbséget (bár ki lehetne, mert a DVI-I analógot is átvisz, így ha az analóg jelből dolgozik a monitor akkor a képzaj alapján közelről simán megkülönböztethető), de egy próbát megérne.
Én azt állítottam, hogy egy 6 Bit + csiribiri képjavító hókuszpókuszos panel képét és egy natív 8 Bites panel képét simán meg lehet különböztetni egymástól.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Itt egy másik naplementés, ez dinamikusabb.
De ugye itt a neten, sRGB / 8 Bitben alig ad vissza valamit az eredeti dinamikájából... A 30x30-as könyvben ez annyira él, hogy szinte kisüt a nap a lapjain kívülre is.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
schray
tag
Ne érts félre, teljesen jogos, amit mondasz és pontosan tudom, hogy miről beszélsz, nekem is csak budget cut miatt van eIPS itthon. Amúgy optomechatronikai mérnöknek tanulok, hazai pálya, mindennel egyet is értek, DE: a kérdező 100ezer forintban gondolkodik, kifejezetten kikötötte. Az általad használt monitor árának feléből kijön egy 13"-os cintiq, aminél ő olcsóbbat szeretne.
Azt sem egészen értem miért baj,hogy a DVI nem tudja a 10bitet, egy Huion tábláról beszélünk, nem egy EIZO monitorról.
Ennyiért 10bites monitor se nagyon van, szóval csak fullHD 8bit (vagy 6+2) játszik. azon meg tökéletesen megkülönböztethetetlen élményt fog kapni, megkockáztatom, hogy egy rövid/aranyozott D-SUB-al is kihozza a képernyőből a maxot. Az S-Video, az Adobe színtér, meg a többi az meg már egy külön világ, jó drága hardverekkel. Az S-Video HD-nál magasabb felbontásra, vagy 10bitre van. Pont az a baj az Adobe színtérrel is, hogy ha azt akarod használni, akkor mindened abban kell működjön, különben öngól. Sok fotós ismerősöm készíti a képeit benne, aztán feldolgozza egy sRGB rendszeren, majd beadja egy ymck nyomdába és csodálkozik, hogy köszönőviszonyban sincs azzal, amit szeretne.
Szóval értem, meg igaz, de egy átlagos színlátással rendelkező ember, átlagos költségvetésből tökéletesen el van egy 6+2 DVI-al és csak extrém esetekben látná a különbséget. (megjegyzés: az általam használt monitoron egyik linkelt fotón sem látni bandingot, ugye azért az sem mindegy, hogy van az adott képernyő beállítva - offtopic: első fotó: az a halo azért kicsit erőteljes egy profi munkára második fotó: softbox? lehet elfért volna ).
Ezek irgalmatlanul drága dolgok és még a fotózásból/grafikából élő profiknak sem feltétlenül éri meg, mert aránytalan a befektetés, nem hoz akkora javulást minőségben, mint amennyit áldozni kell rá és máshova téve a befektetést drasztikusabbat lehet előrelépni (pl egy ember nagyságú kültéri lightbox ) Ha sokat nyomtatsz, kényes helyekre és meg van hozzá az infrastruktúra, akkor elengedhetetlen, elfogadom, de egy művészeti iskolába járó diákról van szó, az ő esetében a Huion kapcsán a legfontosabb kérdés, hogy mennyire lesz precíz a toll, van-e lag, elég finoman érzékeli-e. Ha a színek nem stimmelnek első nyomtatásra, majd állítanak rajta és újra kinyomtatják. Kicsit olcsóbban megvan, mint egy 10bites monitor.
"(bár ki lehetne, mert a DVI-I analógot is átvisz, így ha az analóg jelből dolgozik a monitor akkor a képzaj alapján közelről simán megkülönböztethető)" - analóg jelet csak akkor visz át, ha eleve analóg az illesztőfelület és a videókártya is képes analóg jelre. Ha van digitális adapter a monitorban, akkor azt fogja elsődlegesnek venni a kártya és azon tolja ki. Másrészt a tárgyalt értékhatáron belül nagyon kevés monitor van, ami képes olyan finomságú megjelenítésre, hogy szabad szemmel észrevedd. Talán pont a 6+2es Dellek. Nekem is 100% lett a pantene színlátásteszt, de amikor át kellett csapjam dsubra a monitort ideiglenesen, az égvilágon semmi különbséget sem láttam.
[ Szerkesztve ]
71% víz
-
*Ropi*
félisten
"Az általad használt monitor árának feléből kijön egy 13"-os cintiq, aminél ő olcsóbbat szeretne."
30.000.-ért vesz Cintiq-t? Nem hiszem...A Dell 2709w-t utoljára 60.000.-ért árulták 1-2 éve garanciával, amikor behoztak az országba egy nagy adag felújított példányt. Én még a többszöröséért vettem évekkel korábban...
"Azt sem egészen értem miért baj,hogy a DVI nem tudja a 10bitet, egy Huion tábláról beszélünk, nem egy EIZO monitorról."
Mert ha monitor helyett a táblát használod monitornak, akkor azon kell helyesen látnod a dolgokat.
"Pont az a baj az Adobe színtérrel is, hogy ha azt akarod használni, akkor mindened abban kell működjön, különben öngól. Sok fotós ismerősöm készíti a képeit benne, aztán feldolgozza egy sRGB rendszeren, majd beadja egy ymck nyomdába és csodálkozik, hogy köszönőviszonyban sincs azzal, amit szeretne."
Senki sem készíti a képeit sem sRGB, sem Adobe RGB színtérben. Nemrég volt egy felmérés a hazai "esküvőfotósoknak" (vagyis olyan valakiknek, akik annak mondják magukat): abban a kérdéssorban volt egy kérdés, hogy "Milyen színtérben fotózol, Adobe RGB vagy sRGB?". És mivel csak ez a két válaszlehetőség volt bejelölésre, a tesztet kitöltő ~180 fotós mind rossz választ adott. Nagyon ciki...Mert eszerint sem a tesztet összeállító, sem a tesztet kitöltő "fotósok" nincsenek tisztában egy ilyen alap dologgal, ebből következően egy triplán értelmetlen kérdést sem vesznek észre. Lelövöm a poént: minden fényképezőgép a saját szenzora egyedi színterében fotóz (Camera RGB-ben, ami jóval nagyobb, mint az összes többi általunk használt színtér, ezért a mi szempontunkból a raw-nak nincsen színtere). Tehát a helyes kérdésfeltevés az lett volna, hogy milyen színtérben dolgozod fel a nyersanyagot és milyen színtérbe exportálva adod át a megrendelőnek (mert ugye a kettő nem feltétlenül ugyanaz)? Ha szőrszálhasogató lennék, akkor még a fotókönyv színtere is megérne egy külön misét. (OFF)Egyébként CMYK-t akartál írni, ugye? (/OFF)
"Szóval értem, meg igaz, de egy átlagos színlátással rendelkező ember, átlagos költségvetésből tökéletesen el van egy 6+2 DVI-al és csak extrém esetekben látná a különbséget."
Lehet túllőttem a célon, de hangsúlyoztam, hogy fotós szemmel nézem a dolgot (tudod: ha kalapácsod van, mindent szögnek nézel ). Ha nem akar színhű lenni akkor természetesen nem kell a komoly megjelenítő sem.
"...(megjegyzés: az általam használt monitoron egyik linkelt fotón sem látni bandingot, ugye azért az sem mindegy, hogy van az adott képernyő beállítva - offtopic: első fotó: az a halo azért kicsit erőteljes egy profi munkára második fotó: softbox? lehet elfért volna )."
Nem látod, mert úgy utómunkáztam, hogy ne legyen rajta, ha viszont az eredeti 16 Bites PSD-t néznéd, azon látnád. Ezért írtam, hogy személyesen tudom megmutatni: a neten sRGB-ben semmi sem jön át, teljesen máshogy kell webre utómunkázni, hogy ne legyenek ocsmányak a képek amik könyvben annyira élnek, hogy kiugranak a lapokból. Az első kép utómunkája direkt olyan: a pár nagy anime rajongó, azért vettem ilyen képregényszerűre a látványvilágot (a lap alján a teljes fine art könyv terve). A második képnél azért nem szórakoztunk softbox-szal (bár volt nálam), mert annyi szúnyog volt, hogy túl akartunk lenni minél hamarabb a fotózásnak azon a részén (amúgy is este 9 felé járt: fáradtak voltak már), így csak egy fóliázott vaku volt állványon...Kb. 200 millió szúnyogot meg muslincát retusáltam le egyenként a képről, amik körülöttük repkedtek...
"Ezek irgalmatlanul drága dolgok és még a fotózásból/grafikából élő profiknak sem feltétlenül éri meg, mert aránytalan a befektetés, nem hoz akkora javulást minőségben, mint amennyit áldozni kell rá és máshova téve a befektetést drasztikusabbat lehet előrelépni (pl egy ember nagyságú kültéri lightbox ) Ha sokat nyomtatsz, kényes helyekre és meg van hozzá az infrastruktúra, akkor elengedhetetlen, elfogadom, de egy művészeti iskolába járó diákról van szó, az ő esetében a Huion kapcsán a legfontosabb kérdés, hogy mennyire lesz precíz a toll, van-e lag, elég finoman érzékeli-e."
Jogos, a fotózás az egyik legdrágább "hobbi": drágább mint a siklóernyőzés, pedig az sem olcsó. Értem a célzást: van egy 180x60-as boxom egyébként, de a fene cipeli kültéri fotózásokhoz. persze, nem erőszak a disznótor, de legalább tudja mit kell figyelnie, ha komolyabb táblát akar.
"Ha a színek nem stimmelnek első nyomtatásra, majd állítanak rajta és újra kinyomtatják. Kicsit olcsóbban megvan, mint egy 10bites monitor. "
Sima A4-es lapok esetében igen, de 3 komolyabb fine art könyv árából már lazán vehet egy komoly monitort.
"(bár ki lehetne, mert a DVI-I analógot is átvisz, így ha az analóg jelből dolgozik a monitor akkor a képzaj alapján közelről simán megkülönböztethető)" - analóg jelet csak akkor visz át, ha eleve analóg az illesztőfelület és a videókártya is képes analóg jelre. Ha van digitális adapter a monitorban, akkor azt fogja elsődlegesnek venni a kártya és azon tolja ki."
Ez így van.
"Másrészt a tárgyalt értékhatáron belül nagyon kevés monitor van, ami képes olyan finomságú megjelenítésre, hogy szabad szemmel észrevedd. Talán pont a 6+2es Dellek. Nekem is 100% lett a pantone színlátásteszt, de amikor át kellett csapjam dsubra a monitort ideiglenesen, az égvilágon semmi különbséget sem láttam. "
Ne a színeket figyeld, hanem a zajt! Egyébként amikor bekalibrálsz egy monitort mondjuk DisplayPortra, majd utána összedugod ugyanazzal a VGA-val HDMI-n, akkor sem fog 100%-ban stimmelni a kalibrálás visszaellenőrzése, pedig mindkettő digitális.
De nagyon elmentünk a topic témájától.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
schray
tag
Jaja, elmásztunk... megpróbálok röviden reagálni [szerk: nem sikerült ]
Na, ez a mondat zavaros: "(Camera RGB-ben, ami jóval nagyobb, mint az összes többi általunk használt színtér, ezért a mi szempontunkból a raw-nak nincsen színtere)" - optikai látórendszerek vizsgáról ilyenért lehet kivágnának
De jah, értem na, csak... Olyan, hogy Camera RGB mint színtér nem létezik. Vagyis van, de nem úgy színtér, mint az sRGB (nem szín-a-színhez megfeleltetés CIE szabvány szerint). A RAW nincs semmilyen színtérben, egy rakás analóg adat a szenzorról, aminek a camera profil ad értelmet. Amikor azt írtam,hogy "Adobe RGB-ben fotóz" akkor úgy értettem, hogy abban konvertálja ki a RAW-t (ugye eleve JPG-ben fotózókról most nem is beszélünk ) valóban, félreérthetően fogalmaztam. Azért ez a "ciki,hogy 180 fotós nem tudja" elég szőrszálhasogatós kötekedés, ne haragudj Ennél csinálnak cikibbeket is a profik...Azt nem vágtam, hogy ez a Dell ilyen olcsó is volt, utolsó emlékem szerint autót is lehetett volna venni helyette, erre gondoltam, amikor a 13as cintiq-et írtam.
Ha a tábla panelja csak 8bit, akkor tökmindegy, hogy a madzag tud-e 10bitet.
OMG, miért írtam ymck-t pedig nem is a Y.M.C.A.-t hallgattam közben
Nem is az, hogy valaki nem akar színhű lenni, de a körülményekhez és az eszközeihez mérten egy adott ponton túl nincs értelme a ráfordításnak. Van az a monitor, ami kimaxolja egy átlag otthoni nyomtató+belépőszíntű DSLR képességeit. Annál drágábbat csak akkor érdemes, ha a többi holmid is fejleszted. Amúgy meglepődnél mennyire ad-hoc színe van a bayer szűrőnek a DSLR-ek szenzorán, még két azonos modell között is. Elég ha a a téli leállás előtt/után gyártották őket. Elképesztően pontatlanok, nem véletlen, hogy tudományos felhasználásra nagyon ritkán látsz kereskedelmi forgalomban kapható cuccot, még amatőr csillagászok is sokszor vesznek egy 2megapixeles ipari kamerát és szűrőznek, meg kompozitálnak, pedig az aztán macera.
Banding: áh, értem, félreértettelek. Amúgy ismerem a jelenséget, én is maceráltam már vele, hogy vállalható legyen, de szerencsére ritkán jön elő. A 14bites szenzorok óta azért jobb a helyzet, eleve gazdagabb bemenetről lehet dolgozni.
A softbox-al nem kötekedni akartam, csak sok fotós ismerősöm fordul hozzám pl objektív vásárlási tanáccsal úgy, hogy közben alapvető dolgai hiányoznak és meg is látszik a fotóin. Minek 85/1,2L ha nem tud normálisan bevilágítani egy belteret? Tíz év alatt én azt tapasztaltam, hogy egy 40ezres kitobi, meg 100e ft kiegészítő jobb képeket eredményez, mint egy szál profi objektív. Néha csak egy buta színezőfólia hiányzott volna a vakuról, ilyenkor aztán mindegy az L. A vevő nem a színmélységet fogja bogarászni (max ha brutálisan szembetűnő a hiba, amit azért egy kalibrált 8bitesen is észre lehet venni)
A fine art-os könyvnél is lehet azért egy kis a4es próbanyomást tartani egy reprezentatív oldallal. Még egy kalibrált szett esetében is érdemes néha, mert tényleg baromi drágák és máson is elcsúszhat
HDMI-DVI - persze, mert a dvi nem ugyanazt a protokollt használja, utána kell kalibrálni sajna.
Azt hiszem alaposan kitárgyaljuk ezt a témát
[ Szerkesztve ]
71% víz
-
*Ropi*
félisten
A Camera RGB létezik (a gyártó által definiált teszt színtér), csak végfelhasználók számára nem áll rendelkezésre. Egyébként jogos, hogy "A RAW nincs semmilyen színtérben, egy rakás analóg adat a szenzorról, aminek a camera profil ad értelmet.": a raw egy "szürke massza".
"Ha a tábla panelja csak 8bit, akkor tökmindegy, hogy a madzag tud-e 10bitet."
A panel az egyik oldal, viszont a panelen lévő elektronika és a saját LUT-ja határozza meg, hogy a nagyobb bitmélységű adatból amit kap mit és hogyan konvertál le magának. Tökéletes példa erre az Eizo, aki a Samsung S-PVA paneljeire a saját elektronikáit építette és így a minőség szinonimájává vált. Ugyanazokkal a panelekkel de más elektronikákkal a Samsung és Dell monitorok viszont csak erős középkategóriásak maradtak...
"Azért ez a "ciki,hogy 180 fotós nem tudja" elég szőrszálhasogatós kötekedés, ne haragudj Ennél csinálnak cikibbeket is a profik..."
Konkrétan meg voltak kérve, hogy aki pontatlanságot talál vagy kérdése / hozzáfűzni valója van, az "sikítson"...De senki sem mozdult rá, pedig más kérdéseket kiszúrtak.
"Nem is az, hogy valaki nem akar színhű lenni, de a körülményekhez és az eszközeihez mérten egy adott ponton túl nincs értelme a ráfordításnak. Van az a monitor, ami kimaxolja egy átlag otthoni nyomtató+belépőszíntű DSLR képességeit. Annál drágábbat csak akkor érdemes, ha a többi holmid is fejleszted. Amúgy meglepődnél mennyire ad-hoc színe van a bayer szűrőnek a DSLR-ek szenzorán, még két azonos modell között is. Elég ha a a téli leállás előtt/után gyártották őket. Elképesztően pontatlanok, nem véletlen, hogy tudományos felhasználásra nagyon ritkán látsz kereskedelmi forgalomban kapható cuccot, még amatőr csillagászok is sokszor vesznek egy 2megapixeles ipari kamerát és szűrőznek, meg kompozitálnak, pedig az aztán macera."
Egyetértek.
"A softbox-al nem kötekedni akartam..."
Nem is vettem annak.
"A fine art-os könyvnél is lehet azért egy kis a4es próbanyomást tartani egy reprezentatív oldallal. Még egy kalibrált szett esetében is érdemes néha, mert tényleg baromi drágák és máson is elcsúszhat "
Nem aggódok, mert tudom, hogy mit küldök a nyomdának, és azt is tudom, hogy ők mit fognak belőle kihozni. Egyébként pontosan azért dolgoztatok velük, mert nem kell azért aggódnom, hogy milyen lesz a visszakapott könyv: a hazai nyomdáknál voltak gondok...
"HDMI-DVI - persze, mert a dvi nem ugyanazt a protokollt használja, utána kell kalibrálni sajna."
Sokan úgy vannak vele, hogy "ez is digitális meg az is digitális", tehát egyformának kellene lenniük elvileg, pedig nagyon nem.
Lapozzunk!
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
atiboss
újonc
Sziasztok!
Tudnátok segíteni hogy ezt meg e lehet csinálni:
Akarok venni egy wacom intuos pen/touch mediumot de van egy Prestigio MultiPad 8.0 3G-m és a kérdés hogy legtöbbször gépen akarok tervezni de meg e lehet oldani hogy tableten is használjam pl:utazás közben a rajztáblát.Van androidon ehhez elég jó program vagy elég jó e a tablet hozzá?És van e olyan tablet amivel ezt meg lehet oldani.
És még annyi hogy egy új wacom intuos-t vegyek vagy egy használt cintiq dtz 1200-at kezdőként?
Válaszokat előre is köszönöm. -
tikshow
addikt
válasz atiboss #4414 üzenetére
Nincs a tableteden rendbes USB csatlakozó így én nem látom, hogy ezt mégis hogy képzelted el. Egyébként Android táblára lehet csatlakoztatni ilyeneket, de driver nincs hozzájuk. Ha ilyet szeretnél, hogy utazás közbe is használni a táblát, akkor spórolj egy Companion Hybridre vagy Companion 2-re.
-
MarQs
senior tag
válasz tikshow #4415 üzenetére
Windows 8.1 alapú tabokkal (Dell, Asus, Acer, Lenovo, Toshiba) lehet, hogy mobilizálható a Wacom tábla - kérdés, hogy egy 8" méretű kijelző mennyire hatékony az adott feladathoz és hogy van-e megfelelő port a csatlakoztatáshoz (akár egy átalakító adapterrel).
[ Szerkesztve ]
"Vagy fejlődsz, vagy hanyatlasz, nincs stagnálás!"
-
*Ropi*
félisten
válasz atiboss #4414 üzenetére
Ha (De minden csak "ha" = feltételes módban!) sikerül rootolnod a tabletet és engedélyezni rajta az USB OTG (USB host) módot, akkor egy USB OTG kábellel össze tudod kötni. Viszont akkor még mindig kérdéses, hogy a tablet felismeri-e sima egérként egyáltalán, vagy milyen driveres támogatottsága van a gyártó részéről.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Upo
addikt
A Nexus7 2012 felismeri állítólag (ha hazaérek kipróbálom), lehet hogy más tabokkal is működik, OTG kábellel ki kell próbálni.
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
embeembe
csendes tag
Üdv, a cintiq12-es táblám azzal szivat, hogy a 1024x768-as felbontástól eltekintve minden más felbontásban rángatózik a kép a tábla monitoron vízszintesen. Persze csak picit, pont annyira, hogy elviselhetetlen legyen Először arra gondoltam, hogy talán rossz helyen tekereg a kábel, keresztez valami tápkábelt vagy ilyesmi probléma, de nem találtam semmit. Azon kívül 1024x768-ban nem jelentkezik a probléma, szóval ez se valószínűsíti a kábel hibát. Van valami ötletetek?
Előre is köszönöm
-
tikshow
addikt
válasz embeembe #4421 üzenetére
Mit értesz az alatt, hogy rángatózik a kép? Nem lehet, hogy a VGA-d hibás vagy a VGA driverével van valami? Én első körben arra gyanakodnék, ha kijelzővel baj szokott lenni, akkor az minden felbontáson meg kellene, hogy jelenjen.
U.i.: Próbáld meg a Cintiq képfrissítését 60hz-re állítani a maximális felbontásán, ezt tudnia kellene.
-
embeembe
csendes tag
válasz tikshow #4422 üzenetére
Azt jelenti, hogy 1-2 pixelnyit ugrál jobbra-balra az egész kép. Csak a tablet monitora vacakol, a számítógép monitorával nincs semmi gond, szóval nem hinném, hogy a videokártya. A "jó" hír, hogy most már mindenféle felbontásban csinálja, néha meg nem csinálja, szóval dolgozni tudok vele, de idegesítő. Frissítettem a drivert, pár napos verzió, de semmi nem változott. Próbáltam kábeleket arrébb tenni, messzebb vinni a tabletet mindentől, de hiába, pedig olyasmi hibának tűnik, mint amikor valami zavarja.
Imádkozom, nehogy egyszerűen elromoljon a tábla... -
matthias
csendes tag
Sziasztok!
Jelenleg egy 5 éves Genius Mousepen 8x6-ot koptatok (grafikus munkára használom), és bizony sokszor zavaró a pontatlansága és a monitor képarányához sem passzol a munkafelülete (a monitoré 16:10, a tableté 4:3).
Egyelőre csak elméleti szinten gondolkodok rajta, egy Wacom Cintiq nagyon jól jönne, de azért annyira sok pénzem nincs rá Szóval 30 ezer körül (esetleg alatt) tudtok javasolni egy pontos, a monitorhoz illő tabletet (ugye az a gond, hogy vízszintesen sokkal többet mozog a kurzor, mint függőlegesen)?
-
addikt
válasz matthias #4426 üzenetére
Ebben az árkategóriában, véleményem szerint ez a legjobb megoldás: Intuos Pen
Ez ugyebár a Bamboo sorozatot váltotta fel, szóval ha esetleg még be tudsz szerezni egy hasonlót akkor még az is megfelelő ebben a kategóriában. Itt is van egy például.
Amúgy a Cintiq-el nem biztos, hogy jobban járnál, van akinek kimondottan zavaró,hogy a keze letakarja a képnek a felét, mint a hagyományos felületen. Nem feltétlen előny egy Cintiq ha nem éppen festészetre használnád.
Az árát szívesen elfogadnám mondjuk én is!
[ Szerkesztve ]
Eat sleep game REPEAT | Origin/Uplay : L0Fgi | BN: Lofagi#2966 | YT: https://youtube.com/user/lofagi
-
captainnemo
aktív tag
Cintiq-el nem biztos, hogy jobban járnál, van akinek kimondottan zavaró,hogy a keze letakarja a képnek a felét, mint a hagyományos felületen
Azok a megoldások melyek másodlagos display funkcióval bírnak, ott látod a képernyőn is a rajzot nem? Azaz, lehet kombinálva használni, hogy ha akarod a képernyőt nézed, ha akarod a grafikus megjelenítő felületét, egyidőben.
-
addikt
válasz captainnemo #4428 üzenetére
Ennyire nem mélyedtem bele, de elképzelhető, hogy van ez a megoldás. Csak számomra elég furcsa, hogy ha mondjuk az ember kiad a cuccért ~800e Ft-ot aztán nem úgy használja amire tervezve van. :] Azért ha elé ülsz egy ilyen szépségnek, akkor utána inkább csak azt néznéd, minthogy felváltva monitor-cintiq. :] Sajnos még nem volt szerencsém próbálni, így ez csak spekuláció. :]
Eat sleep game REPEAT | Origin/Uplay : L0Fgi | BN: Lofagi#2966 | YT: https://youtube.com/user/lofagi
-
tikshow
addikt
-
matthias
csendes tag
Köszönöm, én is ilyesmit nézegettem Igaz én a Manga változatot, azon van radír is, meg multitouch (ami mire is jó? tapipadnak lehet használni?), vezeték és elem nélküli. A felbontásbeli különbség a Geniusom és a Wacom között 540 lpi, ez mennyire elég? Mert nagyobb felbontású képeknél egy határozott vonalra ráközelítve szép cikkcakkos az egész, lehet zoomolva átrajzolni.
A Cintiq azért lenne jó, mert az számomra jobb, ha a toll hegyénél látom amit rajzolok, nem pedig 90 fokban magam előtt. A kitakarás engem annyira nem zavarna, festeni (színezni) meg kell, de ilyen áron az tuti, hogy soha nem veszek otthonra
-
darkdf
újonc
A héten rendeltem egy Wacom Intous Pen & Touch SMALL Manga rajztáblát a Grasshopper.hu-tól. Páran ajánlották itt a fórumban őket, ezért rendeltem tőlük és én is csak ajánlani tudom, a kért időre, másnapra elküldték nekem a rajztáblát és minden információval el lettem látva, a magyar nyelvű tájékoztatót pedig már aznap megkaptam. A későbbi kiegészítőket is biztos, hogy tőlük rendelem majd.
A rajztáblát teljesen az itt olvasott információk alapján választottam, mivel kipróbálni még nem volt alkalmam eddig. Teljesen meg vagyok elégedve a termékkel, sőt nem hittem volna, hogy ilyen jól lehet vele rajzolni, a pontossága nagyon jó.
Egy kérdésem azért lenne, hogy a beállításoknál a Pressure-t a soft irányba állítottam, mert úgy éreztem, hogy túl erősen kellett nyomni a táblához a tollat ahhoz, hogy a vonal vastagabb legyen és ez gondolom a táblának nem tesz jót, meg a kezemen is éreztem, hogy ez kicsit sok lesz hosszú távon. Ekkor viszont, mintha kisebb lett volna a nyomásérzékenység. Elképzelhető ez vagy csak én éreztem rosszul?
Azóta visszaállítottam és most jónak érzem, bár a nyomásérzékenység még mindig furcsa, de majd csak kitapasztalom. Azért ha van valakinek ötlete, az jöhet.
Ja meg a Manga Studio Debut 4 helyett nekem Clip Studio Paint-et tett letölthetővé, de nem gond, mert az is nagyon tetszik. Aki ilyen rajztáblát vett, annak is ezt a szoftvert tette letölthetővé?
-
fpeter07
veterán
Nem nagyon ismerem ezeket a szerkentyűket. Tudtok mutatni valami gyikot, esetleg bemutatót?
Érdekelne, hogy mennyiért lehet hozzájutni egy ilyenhez. Kezdő rajzolgatásra kellene, ahogy nézem elég szórakoztató.+ Van olyan tablet, amivel szabadon lehet rajzolgatni? Most nem perifériára gondolok, hanem teljes értékű eszközre.
-
danyboy1978
csendes tag
Sziasztok!
Szeretnék venni egy WACOM Intuos Pen táblát.
Fotók retusálására használnám hobbi szinten.
Két kérdésem lenne:- jó választás ez a tábla?
- PS-ben én az egér görgőjével zoom-olok, ez az egy dolog hiányozna.
Itt milyen megoldások vannak erre?Előre is köszi.
-
berzerker83
csendes tag
válasz danyboy1978 #4445 üzenetére
Bőven elég retushoz a tábla. meg egy csomó minden máshoz is...
Nagyításra több lehetőség is van Ps alatt, az egérgörgő nálam kimaradt, a CTRL és a + v. - gombokkal nagyítok. De ha már tábla, akkor a lenyomott CTRL vagy ALT plusz a toll alsó gomb lenyomása közben bal-jobb irányba húzva is közelít-távolít. Így leírva bonyolultnak tűnik a második, de a hétköznapokban nagyon kézre esik. De biztos van még pár opció... -
#16514048
törölt tag
Most vetten egy Intuos Pro táblát, nagyon meg vagyok elégedve vele, de a "touch ring"-en nem tudom beállítani az ecset méretének változtatását. Pontosabban ez benne az egyik alapértelmezett opció, de vágómaszkot hoz létre az erdeti funkció helyett. Wacom Tablet Properties-ben megnéztem, ctrl+alt+g parancsot ad, próbáltam a PS-ben ezt a kombinációt hozzárendelni az ecsetmérethez, de ehhez csak egy karaktert enged.
Tud erre valaki megoldást?
-
tikshow
addikt
válasz #16514048 #4447 üzenetére
Én átállítottam Photoshopba az ecset méretének változtatását a "," és a "." karakterekre, majd ezeket hozzárendeltem a táblához, így már pöpecül megy. Viszont touch ring helyet szerintem használd a CTRL + Alt + Jobb klikk és egér mozgatása opciót. Jobbra-balra húzva az ecset méretét állítod, fel-le pedig a szélek erősségét.
-
#16514048
törölt tag
válasz #16514048 #4447 üzenetére
Még egy kérdés. Van hozzá wireless kit, most töltöm, de beragadt 97%-on már pár órája, a tablet is sárgán világít, nem vált zöldre. Utánanéztem, nem egyedi eset, de nem jöttem rá a megoldásra. Hagyjam még rajta egy darabig, vagy fel van töltve most is teljesen csak rosszul jelzi a driver?
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- GoPro Topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Futás, futópályák
- Óra topik
- Autós topik
- További aktív témák...