- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Hobby elektronika
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Hisense LCD és LED TV-k
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- 3D nyomtatás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
-
Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
it Immáron a Temu is köteles megfelelni a EU szigorúbb online tartalmi törvényeinek.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chris0321
addikt
válasz aliali #72398 üzenetére
Minden gumicsere a felni sérülésének a kockáztatása szerintem. Főleg egy új és nem igazán olcsó felniszettnél én biztos nem kockáztatnám. Arról nem is beszélve, hogy a téli sózás nem tesz jót a felninek. Nekem is van egy drágább és nekem tetsző nyári szett és egy olcsó egyszerű téli. Plusz télen nem árt egy kicsit tömlősebb gumi a megjelenő kátyúk miatt.
-
Rossi
addikt
válasz Chris0321 #72401 üzenetére
Inkább a gumit félteném az évenkénti két áthúzásnál, mint a felnit, nem a felni tart az úton.
A só nem csinál semmit az alufelnivel, ez egy sok évtizedes rossz beidegződés
Ballonos gumiról annyit, hogy a téli /50 gumim jobban ráz, mint a nyári /45, mert előbbi defekttűrő, utóbbi nem.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
Rossi
addikt
válasz Tsebacsi #72396 üzenetére
Nincs gyári periódus, márkaszerviz 120.000 km-nél ajánlotta.
75.000 km-nél csináltattam meg, de az pl. a hátsó diffinek már sok volt, utána cserélték is.
A váltó lehet bírta volna, nem tudom.
Videókon 80.000 km-nél már égett olaj jön le a váltóból.KAMELOT:
Bp. dugóban bizony megeszi a 17-et (rövid távon a 18-at is, lásd másik hsz-ben kép), a motorleállítást én kikapcsolom, mert gyűlölöm."Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
koanla
aktív tag
válasz aliali #72393 üzenetére
Hadd segítsek némi kontextussal:
Ha 38 millióért veszel autót, és mondjuk jófejségből azt számoljuk, hogy négy év után az újkori árának a 60%-át éri, akkor (tudjuk, hogy ez sem lineáris, de számoljunk most így!) évi 10%-ot fog veszíteni minden évben, azaz 3,8 milliót.
700Ft-os benzinár mellett, évi 25ezres futásteljesítményt feltételezve a 10 literes átlagfogyasztás mellett 1,75m, 15 literes esetén pedig 2,62m lesz az éves üzemanyagköltség.Szóval az értékvesztés négyszer annyi négy év alatt, mint a fogyasztásbeli különbség. Ennek fényében milyen jelentősége van a fogyasztásnak? Pedig egyéb, fenntartással kapcsolatos költségekkel nem is számoltam..
-
koanla
aktív tag
És akkor hadd legyen nekem is kérdésem:
LED mátrix fényszóró. Nyáron egész szépen muzsikált, aztán látszott, hogy ködben már hajlamos volt hibázgatni, esőben pedig különösen.
Viszont most legutóbb pár napja (tiszta idő, de talán párás hideg, de nem volt köd) csak akkor takart ki, amikor a szembejövők villogása adott annyi plusz fényt, amitől "észrevette magát" és onnantól fogva jól csinálta a kitakarást.
Aztán mikor utolértem valakit, akkor viszont teljesen megbolondult, úgyhogy ki is kapcsoltam.Mintha az érzékelés kisebb fényerőre nem menne - legalábbis hátsó lámpákra nem (jól) reagált és a szembejövőkre is csak azok villogása után.
Ez bug, fícsör? Időjárás-függő? A szélvédőt is mostam pont azért, hogy tiszta legyen a kamerája előtt, de az sem segített.
-
kardkovacsi
senior tag
"Videókon 80.000 km-nél már égett olaj jön le a váltóból." - ha főleg városban használod még 100e-nél se késő váltó olajat cserélni. ZF is 80 és 120e közé teszi amikor ajánlott, attól függően mennyit használták az autót autópályán, mert a váltó olajat az degradálja igazán. Városi közlekedésben kicsi a teljesítmény ami a váltóra került így a váltóolaj sem öregszik.
-
Rossi
addikt
válasz kardkovacsi #72410 üzenetére
Igazad van, pontosítok, az osztómú és a diffik olajcseréje ajánlott 60-80.000 km között (BMW osztómű felújító szaki 45-50.000 km-t mond), a váltó pedig erősen használatfüggő.
Tsebácsi:
A használat jellegétől (autópálya - város), és módjától (rúgod - nem rúgod) erősen függ.
Nekem pl. a Steptronic Sport sport módban, ha 7000-ig elpörgetem, olyankor váltáskor akkorákat ránt újkora óta, hogy megsajnálom a hajtásláncot."Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
nagyúr
válasz aliali #72398 üzenetére
Nem jó gondolat, előttem már leírták, h miért. Én amúgy sem venném 20-as felnivel, mert az a méret egy kicsit "bután" néz ki egy ilyen szép nagy autón. Igaz, h most épp nem BMW-m van, de egy hasonlóan nagy SUV, 21-es téli és 22-es nyári kerekkel. Szerencsére egyik szett sem defekttűrő, és sem komfortban, sem menetzajban nem veszek észre semmilyen különbséget a két méret között. Légrugós az autó, gondolom az X5 is az lesz. Én egyébként mindenáron próbálom elkerülni a defekttűrő abroncsot, ami tapasztalatom szerint nagyon sokat ront a komforton. Viszont menetzajban szerintem nincs különbség.
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
-
kisselandras
senior tag
Sziasztok! Lenne egy kérdésem hátha valaki járt már így 😁
2000 es 318i 1.9 touring nal a hátsó ablaktörlő önálló életet él reggel óta magától kapcsol s nyomja a vizet 🤣kar jó mert tudom vele kapcsolni stb valakinek ötlet?Piros pont a vevőnek is jár egy sikeres üzlet után !!írd oda a hirdetésedbe posta on off !!kösz :) Tel:szám az adatlapomon ha sürgős !
-
Chris0321
addikt
válasz kisselandras #72419 üzenetére
Hello.
Én először a hátsó ajtón lévő átvezető kábeleket nézném/nézetném meg, mert sokszor előfordul, hogy megtörik a kábel és ez okozhat ilyen gondot. -
Chris0321
addikt
válasz kisselandras #72424 üzenetére
A kormány felé? Be volt kapcsolva a hátsó ablaktörlő?
-
kisselandras
senior tag
válasz Chris0321 #72425 üzenetére
Nem volt be kapcsolva, magától el indul s löki a vizet de a kar nem illetve nem volt se mozgatva se előre tolva ha én előre tolom a kart akkor a viz meg áll s nem löki ahogy álltalában mikor én indítom el hogy mossa le az ablakot a hátsót nem értem
Piros pont a vevőnek is jár egy sikeres üzlet után !!írd oda a hirdetésedbe posta on off !!kösz :) Tel:szám az adatlapomon ha sürgős !
-
Chris0321
addikt
válasz kisselandras #72426 üzenetére
Elkopott a kapcsoló? Esetleg ott lenne érintkezési probléma?
[ Szerkesztve ]
-
aliali
csendes tag
Köszönöm szépen mindenkinek tanácsa és segítségét.
🙏🙏🙏Nem magyar bocsánat az esetleges írási hibáimért
-
FIREBLADE78
addikt
Érdekes nálam bírja a gumi a felniről levételt és felrakást. Nem sérült meg. 7 éves már a gyári nyári gumi és most mondta a gumisom,hogy ki kéne cserélni mert öreg és nehezen tudta már rádurrantani. Úgyhogy nyugodtan lehet használni egy felnin a két féle gumit.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #72430 üzenetére
Egy fel meg leszerelés súlyozással együtt elég combos árú manapság. Legutoljára valami 20e forintért javítottak nekem defektet ami 5e volt a defekt.
Lehet kijön néhány cseréből egy garnitúra felni TPMS szenzorral Ha meg van otthon emelő és magad cseréled akkor meg főleg.Tegyük hozzá, hogy a két garnitúra guminak van előnye is. Legutoljára valahová rohantam, hosszabb távra. A téli gumi meg épp full defektes lett. Olyan 6-7 fok volt, még hazamentem vele, fél óra alatt lecseréltem és a nyárival mehettem a dolgomra. Nyilván ha -15 és hőesés van vagy +30 és a nyárival történik mindez nem annyira opció ez.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #72430 üzenetére
Optimális, ha van téli és nyári szett. Otthon kicseréled és lehet menni. Nekem téli van egész évben, arra amire használom tökéletes. Alig kopott valamit a 2 év alatt.
Ahogy kardkovacsi is írja, már nagyon drága egy ilyen művelet.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Rossi
addikt
Ha már kerékcsere, ti hogy álltok a futóműállításhoz?
Elvileg különösen ajánlott, ha eltérő méretű a téli és a nyári szett.
Szoktam is kérni, és általában kell is állítani valamennyit (nyilván a magyar utak sem segítenek), csak ezzel együtt márkaszerviz elkér egy 100-ast a mutatványért.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #72435 üzenetére
hóban is jól működik a négy évszakos?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #72438 üzenetére
Nekem megfelel. Elindul, megáll, kanyarodik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #72439 üzenetére
köszi, ennyi elég, lehet tavasszal 4 évszakosra váltok, a téli szettet meg elpasszolom.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
chess001
aktív tag
A futóműállítás a geometriát állítja (dőlés, össze-széttartás), semmi köze a kerékmérethez, amúgy abból meg váltóméret kell, mert akkor rosszul mennek a műszerek.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
negro
őstag
válasz CharlieDrop #72438 üzenetére
~20 evet cserelgettem de most jovore tervezek eletemben eloszor 4 evszakosat venni. Nem azert mert nincs ho mert ezt max az irja aki egy gumibelsoben el, de ahogy olvasok mar jo 1 eve teszteket, vagy nezek video formaban is, nagyon hajlok a proba fele.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
FIREBLADE78
addikt
Igen. Drága. 20k körül van. Igazából kaptam volna egy német seftelt felnit már a 7 év összege alatt. Ez van. Kövi 4 évszak lesz. Tényleg, ev-re van 4 évszakos?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
brumi1024
veterán
válasz FIREBLADE78 #72443 üzenetére
Hasznalhatod ra ugyanazt, nem lesz nagy kulonbseg. Jellemzoen egyebkent gordulesi ellenallas optimalizalas, esetleg csendesebb keverek/hangelnyelo szivacs a kulonbseg az EV specifikus gumiknal.
-
brumi1024
veterán
válasz Shadowbull #72445 üzenetére
Jaja.
-
brumi1024
veterán
Hát SUV+all season szóval teljesen reális a V sebességindex, ritkán látni SUV-okat konstans 250-es tempó felett.
-
brumi1024
veterán
válasz CharlieDrop #72449 üzenetére
Az egy dolog, hogy elerik azt a tempot, de nem kenyelmes huzamosabb ideig tartani bennuk. Meg ezekre jellemzo a peres gumi -> sportgumikat kapnak, nem feltetlen SUVra optimalizaltat, ott pedig nem V sebessegindex van.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen