- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KAMELOT
titán
válasz SeniorTilla #48950 üzenetére
Azzal eggyüt. Marha nagy cucc. Kinyissa a kuffert neked.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
válasz SeniorTilla #48950 üzenetére
200 dollar korul van utolag beepitheto is tehat nem egy nagy koltseg gyarilag.
Motor kell csak nem csomagterajto!
Nekem 150 ert raktak be utolag a Dodge-ba.[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz H.Ezredes #48941 üzenetére
Tök korrekt, és a képek alapján nagyon igényes az egész. Szóval gratula a munkádhoz!
F11 530D N57 2014/10 231E Km Vezérlés / csapágyazás / turbó stb..
Azért basszus, 4-5 éves autóról beszélünk. Futott km. alapján autópályás használat, folyamatos résztérhelésen, és gyakorlatilag motorgenerált kell rajta csinálni. Céges autónak nyilván elfogadja az ember, de sajátnak...Egyébként az általad felsoroltak: csapágyak (gondolom dugókat/gyűrűket is néztél), turbó, szívóoldali kokszolódás, EGR stb., ezek egyébként Inspection II tételek ezeknél a motoroknál, vagy ezekre akkor derül fény, amikor már megkotlott?
-
-
veterán
válasz MoP_FX 57 #48955 üzenetére
Ne értsd félre. Nem a motor rossz alapvetően, hanem az olaj- és egyéb csereperiódusok túl hosszúak. Ezért megy gallyra 200-250 alatt egy ilyen motor. Ha rendesen lenne cserélve az olaj, szűrők, stb, közel sem ez lenne a helyzet.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
KAMELOT
titán
válasz SeniorTilla #48957 üzenetére
Igen általában a tulaj hanyagsága miatt van ez. Betartana mindent nem lenne gond. Úgy vannak vele, hogy majd lízingre hoznak másikat.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
NoZoli
tag
válasz KAMELOT #48958 üzenetére
Hiába gondos a tulaj és viszi időben, akár a márkaszervizbe az autót. Ha ott, nemes egyszerűséggel, átverik és nem cserélnek semmit. Főleg, ha a tulaj nem ért annyira hozzá és így könnyebb átverni.
Az ilyen állapotban lévő céges autók pedig, nagyon hamar, nepper útján, a kisemberhez kerül úgy is. Aztán, ha kicsit ért hozzá a kisember, van leklismerete és főleg pénze, akkor valamit próbál menteni a helyzeten, vegyes sikerrel. Ezredes előtt pedig, le a kalappal, hogy miket tud kihozni ezekből![ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
Nincs is szebb,amikor egy júliusi reggelen ülés fűtést használsz.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
MoP_FX 57
őstag
válasz KAMELOT #48958 üzenetére
Ezt most nem értem. Lízingnél, kölcsönre vett autónál, céges autónál nem érdeke semelyik félnek, hogy a kötelező szervízek tartva legyenek? Dehogynem. Ha másért nem, a gyári garanciáért és nagyobb maradványértékért mindenképpen. Az meg, hogy a BMW mit ír elő kötelező szervíz néven, az már rájuk van bízva. Ha 30 ezer az olajcsere periódus, és az autó 27-nél szól, akkor átlag jóska miért akarná ezt felülbírálni? Nem ért hozzá, nem akar hozzá érteni, értsen hozzá a gyáró, azért vette tőlük, és nem maga legózta össze a sufniban. Ezzel szerintem semmi baj nincsen.
A fenti példa meg még mindig egy 4-5 éves autó, ami nemrég futott csak ki a gariból. (3 év?) Autópályás autó volt valószínűleg, és gyakorlatilag preventív karbantartásként kapnia kellett egy motorgenerált. Mi lett volna, ha elfossa magát a lánc vagy a turbó hibája miatt átkapcsol motorolaj üzembe? Jó eséllyel gazdasági totálkár.
-
veterán
válasz FIREBLADE78 #48960 üzenetére
Hát, ha kint 12 fok van, akkor viselhető
A visszaúton hazafelé hajnalban tankoltunk, 11 fok volt. Ujjatlan póló, rövidgatya. El lehet képzelni.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
aktív tag
Sziasztok kedves BMW tulajok! Én is csatlakoznék hozzátok egy e90 320i -vel! Mivel telefonról írok, ezért képeket csak este tudok feltölteni. Hantos barátunknál leszervizeltettem, arról is fogok bővebben írni. Otthon van a papír, hogy miket csinált és csináltattam meg rajta.
Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy szeretném a gyári fejegységet lecserélni másra és a hangfalakat is. Fejegységből miket ajánlanátok?
Illetve hangfalakból ezt a rendszert ajánlották nekem: (sajna nem tudom rendesen belinkelni telefonról, sorry)
- https://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=9607&termek=53397
- https://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=9607&termek=57171
- https://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=39&termek=51872
Ezt a 3 szettet ajánlották nekem hogy megkéne vennem a kocsiba. Mik a véleményetek róla? Ti ajánlanátok esetleg mást? Esetleg kell még ezek mellé vennem valamit, hogy jól szóljon?
Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
Visca el Barcelona!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz MoP_FX 57 #48961 üzenetére
Ezt adom. Megveszem nagypénzé azt még én járjak utána,hogy mikor kéne és mit csináltatni. Aztán sajnos nekem kell. Soha sem felejtem el,amikor a csávó átadta a kulcsot. Csak tankolnod és szelvedomoso folyadékot kell beleraknod. Más dolgod nincs,kocsi majd megmondja mit kell és mikor. Aztán a nagy büdös lófaszt. Sajnos a mai világban minden szakmát ki kell tanulni egy kicsit,hogy ne basszanak át a mesterek.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Vettem egy 2006-os e91 320d-t, autos topikbol javasoltak hogy itt erdeklodjek.
2010be hoztak be nemetbol, 265 ezer km van az ora szerint az autoban, ugyfelkapun keresztul lekerdeztem, elvileg realias, en vagyok a 4. tulaja az autonak
Mire erdemes odafigyelni?[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz BUZZLGHTYR #48965 üzenetére
Pár sorral feljebb írták le. Előző oldal talán.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz FIREBLADE78 #48966 üzenetére
Olvastam feljebb kb. 2 3 lappal de semmi az e90 szeriarol
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz FIREBLADE78 #48964 üzenetére
Szerintem pontosan tudják ezt a Mérnök ÚÚÚÚrak is, hiába tagadják (írhatom ezt, én is az vagyok ). Bele van kalkulálva a tervezett avulás a motorokba, váltókba. Ne mondja senki, akármilyen ablak mögött dolgozik is Münchenben, hogy nem tudnak ezekről a problémákról, és nem tudják pontosan, mennyire károsak a végletekig kinyújtott csereperiódusok, bicikliláncnak is gyenge vezérlések, stb. Plusz az a remek ötlet is, ami szintén amögül az ablak mögül hangzott el, hogy nem kell visszahűteni a motort nagy tempó után.
Nem az a cél, hogy sokáig használd, hanem vegyél újat, a régit meg add el, számíttasd be, mittudomén. Akár másodrendű piacra, lásd Balkán. Milyen szép lenne, ha a szervizben megcsinálnák a takarításokat, karbantartásokat úgy, ahogy Ezredes szokta...
Én ma hagytam ott 200-at a szervizben, mert kicserélték a két turbónyomás-szabályozó szelepet, a vákumcsöveket, és beállították a bypass szelepet, ami a kis turbó cseréjekor rosszul lett beállítva. Más autón ennyiért komplett vezérlést lehet cserélni, sőt. A Sharanon kell hamarosan vezérlést és váltóolajat-szűrőt cserélni, ez az egész lesz annyi, mint amit ma a bömösre kifizettem, és alig csináltak vele valamit.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz SeniorTilla #48968 üzenetére
Elhiszem,hogy ez a trend a mai világban. Régi lehel hűtő öreganyámnál még mindig működik. Stb stb.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
MoP_FX 57
őstag
válasz SeniorTilla #48968 üzenetére
A tervezett avulás például egy tök érdekes kérdés. Részemről én hiszek is benne, meg nem is. Maradva az autós példánál, régen sem az örökkévalóságnak gyártották őket, nyilván senki sem gondolhatja, hiszen akkor is mindenki pénzből élt, és pénzből nőttek a cégek. CAD, szimulációk és egyéb modernkori tervezési módszerek hiányában, plusz kezdetlegesebb gyártástechnológiák miatt nyilván nem tudták annyira „szűkre” szabni a dolgokat, míg manapság meg tudják tenni. Kénytelenek voltak jobban felültervezni, mert sokkal rosszabb, ha a sorozatgyártás beindítása után derül ki, hogy 1000 km után csapágyas a motor az elégtelen olajzás miatt. Stb. Nézzétek meg például, hogy anno egy M10-ben mekkora tartalék volt, lényegében ugyanazt a blokkot össze-vissza tudták skálázni.
Mi van ezzel szemben manapság? Mindent szinte dekára ki tudnak mérni, szimulálni, tesztelni. Minden gyártó előtt ott lebeg a literteljesítmény maximalizálás / fogyasztás (emisszió) minimalizálás, és ehhez jön hozzá, hogy lehetőleg amennyire lehetséges legyen karbantartásmentes is a motor. Tiszta ciki, hogy az olajcserével is még mindig fárasztani kell a vásárlókat.
A láncos vezérlések sem azért szarok manapság, mert elfelejtettek láncot gyártani. Ott lenne most is a vastag/duplaszéles lánc (bocs, jobb kifejezés, hogy megfelelően beméretezett), amivel örökélet+1 nap, de a biciklilánccal lehet fogni 1 eurót autónként és 0,5%-ot a fogyasztáson, tehát végső soron a CO2-n. Ez utóbbi talán még fontosabb is, mint az 1 euró. És ezt igazából végig lehet zongorázni annyi alkatrésszel.
-
CharlieDrop
veterán
válasz BUZZLGHTYR #48965 üzenetére
Kb. Minden. Turbó, injektorok, szívósor, futómű. Tankbetöltőnyílás, elektromosablak. Ha navis, akkor arra (DVD olvasóstul, iDrive-ostul, kijelzőstül). Lámpa, ha xenon, párásodik-e mosásnál. Fékek állapota. Ilyesmi
@(#48970) MoP_FX 57
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
davidsone
addikt
E46 330ci-be az előttem lévő tulaj 10w60 olajat rakott visszaáljak gyári ajánlottra v van értelme maradni a 10w60-nál?
...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...
-
Ck.
addikt
A hétvégén megnéztem egy szép 330e-t, de a nézelődésnél tovább nem jutottunk, ugyanis az előző tulaj masszívan beletüdőrákozott az autóba, szerencsétlen jószágból csak úgy áradt a szag, beitta a kárpittól kezdve a műanyag, szőnyeg, minden... csak úgy ontotta magából.
Na mindegy. Viszont ami feltűnt, hogy ledes fényszórók ellenére nem volt lámpamosó. Csak a xenonnál kell vagy pedig az autó volt törött és alap lökhárítóra cserélték az okosok?[ Szerkesztve ]
-
-
szimi57
őstag
válasz davidsone #48972 üzenetére
Nem véletlenül rakott bele 10w60-at. Valszeg nagy volt az olajfogyasztása. Én is most álltam át rá. Drasztikusan lecsökkent az olajfogyasztásom. Még alól az olaj csöpögés is megszünt, igaz nem volt számottevő. Ajánlanám a LM GT 1-et. Elég könnyű folyású. A nagy höterhelés miatt az 5w30(40) szinte húggyá válik. Plusz még használom a Metabond Ecot is.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #48967 üzenetére
Keress rá itt, hogy "M47"
-
hdman
őstag
válasz SeniorTilla #48968 üzenetére
Pont pénteken volt vezérléscserém az OFF autómon 210 ezerért
Sopron city :)
-
veterán
válasz Shadowbull #48979 üzenetére
Nem is erről volt szó. Azzal, hogy nem cseréltetnek kellő időben olajat, és nem szervizeltetik azokat a nyilvánvaló problémákat, mint pl. kokszosodás, indirekt módon hagyják avulni a motorokat. Ez így tervezett avulás, de indirekt módon. Magyarul: hagyják, hogy a motor állapota romoljon, a helyett, hogy a megfelelő szervizelőírással ezt megakadályoznák.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Shadowbull
addikt
válasz SeniorTilla #48981 üzenetére
A szervizelőírások mögött sem az avultatás áll hanem a vásárlói igények. Ha a konkurencia 30e kilométeres csereperiódust ír elő akkor korszerűtlennek tűnik ha te 20e-rel vagy jelen a piacon.
Sok esetben pedig valóban valamilyen elbaszás van a meghibásodások mögött.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
KAMELOT
titán
válasz SeniorTilla #48968 üzenetére
Nekem annyi az egyik hengerfej felújítás tiszta új alkatrészekkel.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Drago1
tag
válasz Shadowbull #48982 üzenetére
Flottában azt nézik minnél kevesebb pénzbe kerüljön a szervíz, nekik jó a 30 ezres intervallum.
-
veterán
válasz Shadowbull #48982 üzenetére
Ez igaz, a népnek az kell, amit szeret.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz davidsone #48986 üzenetére
Úgy értette, hogy az S54 (E46 M3) motorjának a gyári olaja a 10W60, aminek sok köze nincsen az M54B30-hoz, az egy sportmotor, ami többek között 8000-ig forog. Ha csak nem folyamatosan driftautónak használod (konstans tiltáson), akkor nincs sok értelme a W60-nak a te esetedben, mert a jellemző üzemállapot mellett nem olyan lesz a kenési tulajdonsága, ami a legjobb ennek a motornak. Nem véletlenül adták meg a gyárinak W40/W30-as melegoldali viszkozitást, mert a jellemző utcai használat mellett ez az olaj, ami a legjobb kenést biztosítja.
-
davidsone
addikt
válasz MoP_FX 57 #48989 üzenetére
Hobbi autonak használom, kis drift szokott lenni de azért nem tiltáson járatom. Én is úgy vagyok vele h a gyári ajánlott lehet a legjobb de 10w60 sem árthat neki gondolom...
KAMELOT: kb 5 perc alatt be áll középre aztán ott is marad bármit is kap😉
...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...
-
szimi57
őstag
Egy jó pár bakit elkövettek már az autógyártók, ez alól a BMW sem kivétel. A két adat közül valamelyik nem stimmel. Itt a 30 ezres olajcserére és a 5w30(40)-as olajra gondolok. 10w60-as olajnál el tudok képzelni egy 30 ezres olajcserét (feltéve, ha rendben van a motor), 5w30(40)-nál nagyon max. 8 ezer. Egy érdekesség tegnap egy 25 km-es távon a hütővizem 81 és 105 fok között ingadozott kb. 110-es tempónál. 5w40-es olajnál ilyen még sosem volt, beállt stabil 105 fokra. Városban viszont 105 stabilan.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz molnarpeter #48977 üzenetére
Neztem, elvileg nem olyan rossz motor ez, aztan majd kiderul
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #48992 üzenetére
Szívósor lapkákat mindenképp érdemes megnézni, illetve futás/karbantartás/használat függvényében vezérlés csere, turbó felújítás kellhet, esetleg EGR pucolás nem árthat, szíjtárcsára nem árt ránézni... DPF-es?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BUZZLGHTYR #48992 üzenetére
A motor tényleg jó, nekem 525D-m van N47-es négy hengeres, ez a legerősebb belőle (legalábbis az akkori szériából, 2013, a legújabbakat nem tudom), 218LE 450Nm, rendesen menősen ahogy én szoktam 7 liter alatti fogyasztással. De ha szervizelni kell, az egy vagyon. És kell. Ki van derülve
Ha két turbós, akkor a kis turbót nincs értelme felújítani, venni kell rá újat, nem sokkal kerül többe.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz molnarpeter #48993 üzenetére
Lancos vezerles is cseres?
Dpf es de ki van szedve es ki van irva, egr is ki van irva de azt is erdemes kivenni nem? -
veterán
válasz BUZZLGHTYR #48996 üzenetére
Tudod te, mit vettél?
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz SeniorTilla #48997 üzenetére
Persze, at lesz nezetve es ha cseres csereltetem, azzon nem mulik
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #48996 üzenetére
Igen, ennél a futásnál már minimum ellenőrizni kellene, de valószínű már a csere is indokolt lehet.
Én maximum a szívósort intézném el (nehogy nagyobb baj legyen), EGR-t és DPF-et hagynám, utóbbi miatt nyugaton lehet gond egy komolyabb közúti ellenőrzésbe belefutva, bár ennek minimális az esélye. Ha minden OFF rajta, talán a lapkákat is kiszedték már. DPF ha eltömődés miatt lett kiiktatva, akkor lehet gond injektor vagy turbó vonalon, mindenesetre úgysem árt az átnézés, csak ezekre is kell vetni egy pillantást
-
H.Ezredes
őstag
válasz molnarpeter #48999 üzenetére
Naaaa M47- lazán 500E Km de inkább 1M Km mire vezérlést kell cserélni. Ott nincs ilyen probléma.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Fujifilm X
- Villanyszerelés
- Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen TV-t vegyek?
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Peugeot, Citroën topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel