- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- eGPU tapasztalatok
- Apple notebookok
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- SSD kibeszélő
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
H.Ezredes
őstag
Még nagyon pozitív észrevétel az X5-höz ma leálltunk a műhelybe és kíváncsiak voltunk ki tud-e menni tényleg tolatva. Gyakorlatilag az aknáról kiállt és feltolatott az udvarra ott 180°-ba visszafordult és kiment a bejárati kapunk önvezető módba. Ez azért nem gondoltuk volna. Burtál jól sikerült.... Ez akkor hasznos ha szűk helyre kell beállni és másnap vagy bármikor ki kell tolatni.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #44753 üzenetére
Amúgy meg azért járt mindenki autóiskolába / tapasztalat, hogy bárhonnét ki tudj menni. Nem kell ide semmiféle robot. Úgy gondolom akik a topikban vannak azok 99,9%-a tapasztalt sofőr!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
-
cOxeR
Ármester
-
Monyos
aktív tag
Sziasztok!
Első saját autó vásárlás előtt állok, egy ideje nézegetem a használtautó piacot, de a BMW-ket sose néztem, mert féltem az áruktól. Viszont véletlenül belebotlottam egy E46 318i '98 hirdetésbe és eléggé meglepődtem, hogy ilyen felszereltségű és a képek/leírás alapján ilyen jó állapotú BMW-t lehet már kapni 700k környékén.
Ilyenkor lehet számítani rá, hogy meg van az oka ennek az alacsony árnak vagy valóban reális ár ennyiért?
Rossz ársávban keresgélek, ha ilyen autót választanék? -
Gsx-rr
veterán
válasz KAMELOT #44754 üzenetére
Aha! Azert mennyivel egyszerubb nem lesetalni a melygarazsba, hanem csak odahivni az autot, vagy egy bevasarlokozpontba pl ha hatra be akarod rakni a gyereket a hatso ulesre de nem lehet kinyitni rendesen az ajtot!
Akinek van esze ezek az extrak nelkul nem is vesz uj autot,foleg nem egy 50d-t.Tudod ezt hivjak luxusautonak. Es nem veletlen, Nem a 20 eves extra nelkuli Bmw-t!
[ Szerkesztve ]
-
Newlachka
őstag
válasz Monyos #44760 üzenetére
ez kb fapad...
amúgy ezekről a képekről amit én látok:
-hátsó lökös bal oldalt eláll:vagy megnyomták, vagy alul rohad már(ugyanez van nekem, nekem rozsdál csak jobb oldalt)
-biztos tele van parkolási sérüléssel,szval csak a képeken néz ki jól
-rendszámtábla világítás ki lett cserélve(azért fekete) vagy mikrokapcsoló miatt,vagy mert sz@rrá rohadt alatta minden.
-vese mellett pötty, csomi ajtó mellett pötty,és még alá sem néztél.
Ugyanúgy érvényes erre az autóra is,hogy vételár+papír+300legyen zsebben.
Még nem hallottad járni,lehet búg a difi,vagy gyenge a váltó,kerékcsapágyak stbstbstb..
Sajnos a mostani piaci helyzetben, amikor orrba szájba mindenki e46-ot árul én úgy gondolom,hogy még így is drága...
SE FL,se M-packet,se felni,se alcantara/bőr belső,se multikormány,se normális fejegység..és 19 éves attól,hogy így jól mutat csodát ne várj tőle!
Ami vár rád:
Szíjj csere 50k+ vízpumpa nem tudom mennyi,
difi olajcsere, váltó olajcsere.futómű is lehet gyenge pont,
azért egy pár extra pluszban be van jelölve ami szerintem messze van az igazságtól..
318 sedan szerintem ez jobban megéri a 700-at mint az amit te linkeltél.
kombit nem néztem,mert nem írtad,hogy mehet-e -
Nehaiu
csendes tag
Sziasztok,
BMW 316i touring autómban (E46, 2005-ös évjárat) elromlott a műszerfal-háttérvilágítás szabályzója, hiába állítgatom, nem változik a háttérvilágítás erőssége. Érdekesség, hogy a klímapanelnek a maximális fényerővel, minden másnak pedig a minimálissal megy a háttérvilágítása, de egyik sem reagál a beállításra.
Az izzók amúgy jók mindenhol, gondolom egy kis vezérlőt kellene cserélni, de nem sok infót találtam erről. Tudtok segíteni abban, hogy milyen alkatrészre van szükségem, és hol/hogyan tudnám cserélni?
Köszönöm
-
Gsx-rr
veterán
válasz KAMELOT #44766 üzenetére
Persze ,csak te megszoltad ,hogy minek ilyen extra mert az emberek tudnak vezetni!
Ez pont nem ezert van! Hanem a kenyelemert.
Biztos vagyok benne ha lenne ilyen az autodban napi szinten hasznalnad annak ellenere,hogy tudsz vezetni!
Ezen kivul szamtalan eset van amikor nagyon jo egy ilyen opcio egy autoban! -
H.Ezredes
őstag
Másik szerelő ismerősöm:
Az alábbi fotókon egy BMW e90 Lci 320d (N47D20C) turbófeltöltője látható.
Az olajcsere intervallum 30000 km, néha kicsit több is.
Futásteljesítmény 197300 km.
Dpf szűrő eldugulva, EGR szelep lekokszolódva, szívótorok szintén.
A motor ebben az állapotában sajnos be sem indult már.
Amit megspórolt a tulaj az olajcserén, azt most rákölti egy összegben a motorra.
A tanulságot mindenki vonja le maga.Ez meg egy 2013-as 300E Km-t futott F10 vízhűtője..... Nem tudom számtalanszor elmondani mennyire fontos takarítani a hűtőket szívósorokat meg úgy mindent és persze az olaj és szűrők cseréje.....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
d@minator
addikt
válasz H.Ezredes #44768 üzenetére
Szép! Ma meghajtottam az autót magasabb fordulaton azóta kopog a motor. Talán hajtókarcsapágyas talán más de gyanítom ennek is köze lehet a 30ezres olajcsere periódushoz (előttem). Már hiába volt benne friss olaj.
Futásteljesítmény 132000 km.
Eddig mindössze kb. 500Km-t mentem vele.
- 1. henger leáll gyújtótrafó hiba
- sárga hibajelzés (NoX és lambda) - hibakód törölve
- motor KO.
Azt mondták, hogy szervizigényes a BMW de ennyire?
Apropó a márkakereskedésnek akitől megvettem nincs ebben felelőssége?? -
H.Ezredes
őstag
válasz Newlachka #44769 üzenetére
Normálisan nem. Ha kiveszed a hűtőt akkor igen. Ugye 2 hűtő van legelöl a klíma hűtő utána pedig a vízhűtő ha bent van a helyén hatékonyan nem tudod kitakarítani csak ha ki van szerelve és kézben van.
(#44771) d@minator
Tipikusan az a motor ami állandóan hajtókarcsapágyas lesz... Én mindig leírom N43-at nem szabad venni..
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
KAMELOT
titán
válasz Gsx-rr #44767 üzenetére
Teljes mértékben igazad van. Aki akarja használja. Lehet ha lenne használnám!
(#44768) H.Ezredes: Szeretem ezt a topikot. Te mindig beraksz ide olyan képeket ami megmutatja, hogy ki mennyire törődik kocsijával. Azért néha a radit illendő letakarítani!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Skimaster
senior tag
válasz FIREBLADE78 #44745 üzenetére
Azt írták a tesztben hogy elég a 3.0 teljesítménye,nekem viszont az előd jobban tetszik kívül is és belül is.Sajnos nekem ezzel a tabletekkel vége az autó érzésnek.
-
d@minator
addikt
Hallottam már klónozott BMW-ről is így semmi sem biztos.
Mo-i. 7éves, Szervizkönyv és a műszakis papírok alapján valós...
4 és 6 ezer között de ez csak néhányszor tíz másodperces menet, meg egyszer leszabályozott.(#44773) H.Ezredes: Csak egy kis izgalomra vágytam a Toyota után, mert azon semmi sem romlott el 19 évig de ez több a soknál. BMW=Bus Metro Walk
-
cOxeR
Ármester
válasz chess001 #44758 üzenetére
Hidd el, hogy rég csináltattam volna egy ilyet... de ilyen egy 5 lakásos közös ingatlan... senkinek nem tetszik semmi... egy nyamvadt elektromos kaput nem tudunk ennyien összedobni 5 éve... hanem mindenki inkább ki be száll a kocsiba és nyitogatja a kaput...
Szóval közös lónak... többet ilyen nem lesz, ha meglesz a megfelelő ingatlan. -
Ricsi.M
tag
Sziasztok! Az összes szerelő elküldött a problémával, valaki tudna nekem tanácsot, esetleg irányt mondani merre induljak el?
BMW E46 316i, 1.9L, 105Le, M43-as motor.
Az autóból érdekes módon elfogy a víz. Feltöltöm maximumra, és ~20km után jelez, hogy kevés a víz, megnézem és minimum szinten van... Ott megáll. Ha utána 1 hónapot így mászkálok, vagy fél évet nem számít, ott a minimum szintnél megáll és nem csökken tovább. Ha hengerfejes lenne, akkor tovább csipegetné a vizet.
Nyomás van a rendszerben. Az összes cső ki lett cserélve, az összes tömítés, termosztát, bilincs, kiegyenlítő kupakja is... nem találjuk a hibát. Sehol nem folyik el, több emberrel is át lett nézetve, semmi folyásra utaló jel nincs, nem találtunk semmit... Légtelenítés is megvolt. Van amikor eltűnik random hidegebb időben, de ahogy bemelegszik a motor egy kicsit máris jelez, és sípol, hogy kevés a vizem.MR Informatik - IT üzemeltetés, rendszergazda, szerviz, weboldal készítés - www.mrinformatik.hu
-
Zolom89
senior tag
válasz Ricsi.M #44780 üzenetére
Nekem a kiegyenlítő tartály alján ment el a tömítésnél, nekem az volt a fura h addig eltünt a víz de utánna megállt a fogyás.. Nagyon nehezen lehetett észrevenni, csak akkor fogyott ha mentem vele, szóval járatva volt a motor fordulaton és meleg volt ugye.
“LG C2 + Samsung Q990B” Asus Rog Strix G17
-
Ricsi.M
tag
válasz Zolom89 #44781 üzenetére
Én is valami ilyesmire gyanakszom, hogy ott van valami gáz... csak nekem az a fura, hogy ha egyszer feltöltöm maxra akkor is világít, hogy kevés a vizem. Ez most történt meg.
MR Informatik - IT üzemeltetés, rendszergazda, szerviz, weboldal készítés - www.mrinformatik.hu
-
FIREBLADE78
addikt
válasz KAMELOT #44754 üzenetére
Vezetni tudok,de ha bejönne egy hirtelen esemény lehet leragadnék és bumm. Lehet ez keresztbecsúszás is. Még nem volt tapasztalatom ilyennel,ezért sztem nem tudok vezetni. Tréninget elkéne végezni egyszer, lehetne tanulni. Plusz olyan régen tolattam már fapad kocsival amiben nem volt csak tükör,lehet nekiverném 1ből vminek. Ki tudja.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
basys2
csendes tag
Sziasztok!
15 ezrenként cserélem az olajat (+minden szűrőt), eddig mindig gyárit vettem bele (BMW 5W-30), de visszaolvasva a fórumban kicsit elbizonytalanodtam.
3.0d N57D30 a motor, ilyen intervallumra jó a gyári is vagy CASTROL EDGE PROFESSIONAL TITANIUM BMW LL-04 5W30 akár jobb is lehet vagy valami egyéb márka?
Előre is köszi a segítséget.[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Gsx-rr #44786 üzenetére
Szerintem, ha hosszú távot fut, akkor jó az a 15 ezres periódus is.
Mi néha az E39 530d-ben 20 ezrenként dobtuk le, de az tényleg utazóautónak volt tartva. Ha beindítottuk, egy irányban minimum 200km-t ment, de inkább 800-1000km-t. Semmi baja nem volt a motornak óra szerint 390 ezer km-nél sem, és még az olajcserét visszajelző ledekből is több világított.
[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
válasz szőröscica #44787 üzenetére
Nekem az pl 50d-nel is a lelkemrekotottek,hogy 10.000 kent nem is a motor miatt hanem ha jol emlekszem a kozepso turbo miatt muszaj olajat cserelni.
Hozzateszem a kis benzinesben is mindig max 12,000 nel csereltem olajat.Effajta sporolas eredmenye Ezredes altal kozolt kepeken latszik!
-
H.Ezredes
őstag
válasz szőröscica #44787 üzenetére
Nem nem nem és nem !!!! Semmilyen autóban nem jó a 20E Km. E39 nagyon rossz példa mert egy szotyi motor nincs benne DPF... Az összes újabb motor DPF-es és regenerál mindig. 10E Km után el kell dobni..... Ha nem lenne DPF az autóba akkor is 10E Km után az nem motorolaj hanem fáradt olaj.... Akkor lehet szó ESETLEG a 15E Km-ről ha tényleg folyamatosan úgy megy ahogy írtad... De a 20E Km nagyon sok úgy is...
(#44790) basys2
Konkrét típus évjárat Km felhasználás ?
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
szőröscica
addikt
válasz H.Ezredes #44791 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy ő ezt csinálja az autójával, hanem, hogy mi anno az E39-cel csináltunk néha ilyet, és ha hasonlóan használja, akkor a 15 ezer szerintem belefér egy jó olajjal. Ha városozik, nyilván nem. Én még a fos Nissanomban is ledobtam 10 ezrenként az olajat, pedig az egy szög egyszerű, DPF nélküli Euro 3-as dízel volt, mert sokat városoztam. Meg az E61-ben is, tudod jól. Bár ott kár volt olajat cserélni, az utántöltögetés biztosította volna a teljes cserét 20 ezer km-en.
-
Shamat
aktív tag
Én minden eddigi autómon 8000-nél cseréltem olajat, biztos ami tuti alapon.
DEAD LIKE ME
-
szimi57
őstag
Sziasztok! Az mit jelent, hogy bejött a hideg és a hidrotőkék elhalgattak?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Ck.
addikt
válasz H.Ezredes #44635 üzenetére
“Emellett érdekes,hogy a 2016-os kocsiba zörög a kesztyűtartó amibe 50E Km van és a 2014-es 230E Km-t futott autóba meg kuss van 0 zörgés / kopogás.... “
Pedig biztos vagyok benne, hogy ha ugyanott nyomom meg, akkor azt is meg tudnám ropogtatni, konkrétan a műszerfalon és az ajtón körbefutó dísz léceket. Azóta megnéztem 4 másikat, mind olyan volt. Nem menet közben nyöszörög, úgy tényleg full kus. Szándékos nyomogatás hatására ropogtatható, majd felveszem délután videóra, hogy mire gondolok.
A kesztyűtartó pedig pillanatok alatt orvosolható, a 2 alsó tartó csavart kell jobban meghúzni.
De ennek konkrétan az égvilágon semmi köze az enyémhez, tényleg tipikus jelenség:
[link]Hovatovább, vadiúj 0 km-es G30-at is ugyanúgy meg lehet ropogtatni.
Konkrétan csak az EGR hűtő kapcsán jegyeztem meg, hogy még ezeknek az oda nem illő hangolnak az illuminásával is szívesebben foglalkoztak, mint visszahívásos szervizzel.[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
??????? "Nem menet közben nyöszörög, úgy tényleg full kus. Szándékos nyomogatás hatására ropogtatható" ??????????????????? Nem értem..... Ha kuss van az autóba és szándékoson nyomkodod a kocsit és van ropogó hangja most akkor szar az autó ?????? Nem tudom én nem szoktam nyomkodni a díszléceket meg semmit csak azért,hogy ropog-e vagy sem... Tehát ha beülsz az autóba jössz mész vele kuss van de ha nyomkodod ropog..... Azt szeretnéd ha szándékos nyomkodásra is kuss legyen ? ( Ez valami perverzió ?? )
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄