Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz droving #14236 üzenetére

    Ne hallgass az előtted szólóra. :P Bocs, de nem teljesen igaz amit mondasz.

    Röviden annyi, hogy a VSync egyik technikája. Ha konkrétan Triple Bufferinget kapcsolhatsz be akkor valszeg alapból double bufferinges vagy még az se.
    Az egyik az, hogy nem megy az FPSed a monitor hz-e felé. Ugyanis minek lenne 200fps-ed ha csak 60-at tudsz megjeleníteni a 60Hzes monitorod miatt. 60-ra korlátozza ebben az esetben az fps-t.
    Ha meg alacsonyabb az fps-ed a hz-nél akkor előfordul a tearing azaz kép törés. Tehát fent még a régi frame van alul már az új, ha elmozdult közben a kép akkor törést tapasztalsz a képben. Ezt oldja meg a double buffering azaz két képernyőt használ rajzolásra, egyiket megjeleníti, másikra a háttérben addig rajzol és csak akkor cserél képet ha megjelent az előző teljesen, így nincs tearing(de a fent említett várakoztatás miatt később kapod a képet). A double buffering viszont fps esést okoz. 25-35% fps vesztést vagy többet is és várakoztatja az előző gépet, itt online idő is elveszhet. A triple buffering ezt oldja meg, 3 lapot használ és szinte semmi fps-t nem veszítesz az alaphoz képest, nincs várakoztatás sem, szóval a ping vesztés elhanyagolható.

    Konklúzió: Akár double van belőve akár nincs vsync, a triple-t megéri bekapcsolni:
    -nem számol fölösbe a kártyád
    -nincs képtörés
    -triple buffering esetén már az fps vesztés is elhanyagolható(<5%), nem úgy, mint double bufferingnél

    [ Szerkesztve ]

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

Új hozzászólás Aktív témák