- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen videókártyát?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Memóriakártya topic
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
ph A 24.4.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag több hibát is javít.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
ma Az FDA viszont csak olyan eszköz használatát javasolja, melynek orvosi képességeit bevizsgálta.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
borat26
aktív tag
válasz Osynho #27699 üzenetére
Azért árulták, mert autócsere miatt 2din-es fejegységet rrakott be az ismerős. Ez legalább USB-s volt.
Pio 80PRS-t meg soká adják.
ASROCK B365 M Pro4 |Intel I5-9400F|Corsair Vengeance 2x8GB DDR4 2666 Kit|Gigabyte GTX 1070 Windforce 8GB OC |Thermaltake Element V3|Zalman ZM600 LXII|LG 29WN600
-
Osynho
addikt
Szükségem lenne egy kis segítségre, ötletekre. Így néz most ki az ajtóm:
Hogy lehetne a rést "betömni"? Valami gumi csíkot gondoltam rátenni, olyat, mint ami az ablak körül van. Vagy mi lehet erre a jó megoldás?
A másik, hogy az erősítőm előző tulaja sikeresen kinyírt pár menetet, így nem tudom rendesen rögzíteni a kábeleket. Ilyenkor mi a teendő? Azzal a csavarral próbálnám megoldani, de hegyes a vége. Reszeljem le és kész, esetleg kellene valami laposabb rész alá, hogy leszorítsa a kábelt? Valami öltet?
-
ricsik
őstag
SX4-el van valakinek tapasztalata? A gyári hangszórókat cserélném ki valami jobb fajtára, de a gyári CD, Transmitter maradna. Ha jól tudom beépítő keret kell. Milyen hangszórót ajánlanátok, gondolom a mélység is lényeges, bár talán pont ezért kell a keret. Nem vagyok ebben jártas.Köszi.
-
Peti66
senior tag
válasz Osynho #27703 üzenetére
Olcsón kéne kihoznod ,.....jól sejtem
Szerintem is megoldható üveg profillal Ragasztani lehet fog kelleni,mert nyáron lehet el-mihálylik....
Alul,gondolom ..érne össze a gumi.alá kell tolni egy vékony fém lemezt és snitzerrel összevágod,ahogy egymásra fed a kettő.
A csavaroknál ill. meneteknél,már nem ilyen egyszerű.Kell hozzá 5x1.25-ös(mm-es) metrikus
zsákmenet fúró.Ez,rövid hosszon vág egy az egybe.
Menet öszerágodás megelőzésére, én puha(2b)grafit ceruzával szoktam "megfenni"a meneteket
(már amikor eszembe jut )Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Palika71
őstag
Élmény megosztás.
Van egy céges Combom.
Régebben tettem bele egy Panasonic fejet, egy Rainbow sztereó erősítőt, meg egy 20-25e körüli szintén Rainbow komponens szettet, meg normális kábeleket.
Nem tetszett a hangja.
Kaptam tippet, hogy szigeteljem ki az ajtót. Megcsináltattam, érezhetően jobbak lettek a mélyek, de még mindig nem szívesen hallgattam a zenét.
Aztán az unokaöcsém szétküldte az egyik mély-közepet, így lett indok másikat venni.
Szintén fórumos tippre vettem bele egy Hertz szettet, ami jobban szólt, de ...
Aztán szerencsére bedöglött az erősítőm, és akciósan hozzájutottam egy Rockford Fosgate Punch -hoz.
Na, ezzel megjött a zene az autóba.
Imádok minden percet zenéléssel tölteni.
Döbbenet, hogy micsoda különbség lehet erősítő és erősítő közt!Mindenki a maga szintjén nyomorog!
-
Osynho
addikt
válasz Peti66 #27705 üzenetére
Jól sejted, örülnék, ha olcsón megoldhatnám. Köszönöm a hasznos tanácsokat!
Az erősítős részhez: ha a képen látható csavar szépen szorul, akkor simán jó megoldás az is, hogy ne kelljen ilyen különleges szerszámokat felkutatnom? Menne rá egy érvéghüvely + akkor a csavar beszorítaná a helyére. Van valami különleges hüvely fajta, ami ajánlott, vagy ha bemegyek a boltba és veszek párat, az is jó lesz? Mondjuk fogóm sincs hozzá.
Igazából az a gondom, hogy Szombathelyen, ha ezeket el szeretném intézni, heteket kell szívnom, mindenki hülyének fog nézni, mire valaki méltóztatik segíteni. A fejegységemet 2 hét alatt sikerült beszereltetnem, mert vagy nem értettek hozzá, vagy nem volt idejük. Szóval igyekszem redukálni az agyvérzéseim számát.
-
Peti66
senior tag
válasz Palika71 #27708 üzenetére
Tőlem+1 lájk a Rockford Punch-nak. Nekem is volt többféle,120a2, 200a4, 360a2, 800a2, 800a4
Tartsd meg amíg lehet,mert bitang drágák voltak...Azokban az időkben amikor megjelentek az Autóhifi Studió-nál már szinte "menetrendszerűen" tudták,hogy nekem is kell.Mai eszemmel,már 100x meggondolnám,hogy vatta újba toljak-e valaha is egy taliga zöldhasút...Csalódási faktor, persze nem volt nálam sem ..A Cs-én az egyik gyűjtős embernél landolt pár db.Azóta a 1990-es évek vége fele ill. 2000-es évek eleje,közepe után a színvonal leesett középszerűre ezért is pártoltam el De, ez a sorozat még nagyon jóPio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Peti66
senior tag
válasz Osynho #27709 üzenetére
Ez, teljesen evidens dolog,hogy amit tudunk és tapasztalunk, azt megosztjuk
Amúgy nem is az a nagy gond,hogy most beszorítja vagy nem(de, gondolom igen )
Hanem,ha 1x eladósorba kerülne az erő..."Vevő"----> érted...
Tudom én amúgy,hogy nem egyszerű ilyen spec.rövid 5x1.25 mm-es menetfúrót felhajtani,de gondoltam hátha van.Ja ezek az érvéghüvelyek szinte kivétel nélkül vörösrezek vegyi nikkel bevonattal,de csakis a külső részén.
Mondom.. nagyon jó és hasznos,mert a csavar szétkócolja belül és legalább a blankolt vezeték fele a furatban
a "levegőben" teng,leng.Tápnál + - lehet nagy érdekesség,mikor sokan meg vannak győződve arról,hogy jól
méreteztek,"de valami mégse stimmel...Na, ez is egy ilyen huncut dolog ami megtréfálja az embert
Hsz. vezeték végére is nagyon,de nagyon ajánlott és nemcsak elsősorban a kontakt miatt,hanem az,hogy
körbe fogja a "szőrős" elemi szálakat.Illetve a végén levő szigetelő gyűrű megakadályozza hogy egy két kósza szál kölcsönhatásba lépjen a pozitív és negatív kivezetésekkel.Ami mint tudjuk semmi jóval nem kecsegtet.
Én, az érvég hüvely préssel,tulajdonképpen csak elődolgozom a csavar helyét.De,amúgy a csavar is ugyanezt teszi
Én amúgy azt gondolnám hogy Szombathely Egertől "nyugatabbra" van..Mármint hogy, a "kerítés is kolbászból"... Érted.. .De, szerintem az érvéghüvely sima villanyszerelős boltba is kell hogy legyen. Ez, teljesen alap dolog. Mifelénk, legalábbis van[ Szerkesztve ]
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Osynho
addikt
válasz Peti66 #27712 üzenetére
Persze, érvéghüvely nem probléma, azt kapok. Ilyen fogóm van, ezzel is rá tudom erősíteni a kábelekre, vagy kérjek kölcsön komolyabbat? És akkor már a tápkábelhez is veszek, mert az most csak natúrban van a biztosítékházban.
Földrajzilag valóban nyugat, de ha tejen, meg kenyéren kívül mást szeretne az ember, akkor marslakónak nézik. És ez nagyon fel tud idegesíteni. 5 perces munkákat napok alatt elintézni, komoly utánajárás után eléggé lehangoló.
-
Peti66
senior tag
válasz ricsik #27704 üzenetére
Nekem, sajna még nem volt a kezem között SX 4 De, esetleg tudom ajánlani a Kicker Ds 65.2 szettet.Komoly középen és felül és dögös alul,ahogy kell a mai zenéken.Erő nélkül is megrezgeti jócskán... fejről hajtva a belső visszapillantót,ha ez a cél...20k-ért jó vételnek tartom
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Peti66
senior tag
Ez való ide... A 4-es,már nem tudná helyrehozni,pláne,ha több helyen átszakadt.
Másrészt,a sűrű menet jobban tart és nagyobb erőt lehet kifejteni,ami mivel itt rézben van a menet,nem egy hátrány Van 5x1mm-es is,de az itt már értelmetlen,pláne,hogy puha a fém(réz) és a hozzávaló belső kulcsnyílású csavart meg méginkább nehéz beszerezni Ill.ez az "élesmenet" osztály---még jobban összerág.
Az 1,25-ös menetemelkedés közelebb áll a laposmenethez. A 1,5 -nél,meg kevesebb fér az adott hosszba,
így kevesebb is elég,hogy megszakadjon.....[ Szerkesztve ]
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Peti66
senior tag
-
aneda
aktív tag
válasz Peti66 #27716 üzenetére
Csak azért kérdezem mert az M5x0.8 a "normál" menet emelkedés, ill. M5x0.5 a "finom" menet, aztán ennyi.
M5x1.25 nem létezik, így ilyen menetfúrót tényleg elég nehéz beszerezni...Kedves tőled hogy az áltudományos dumáddal téríted az embereket, biztos nagy segítség az ilyen...
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
attila666
tag
Sziasztok!
Mitől lehet az, hogy Helix HXA40X egy vagy két csatornája halkan súg? Ha nem hallgatok zenét, vagy lehalkítom a rádiót, akkor a magassugárzó(k)ból halk súgást hallani. Csak állóhelyzetben hallom, menet közben elnyomja a motor zaja. A bal felén hallom csak, de lehet, hogy a jobb is súg, nem figyeltem. Még nem próbáltam kihúzni az RCA kábelt belőle, de gondolom nem a rádiótól kapja a zavaros jelet.
Már megvan hozzá a 10mm2 kábelem csak ki kell cserélni.
-
K53TA
tag
Sziasztok,
Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy a szélvédő sarkába helyezett, fémházas csipogok, mennyire bírják a szélvédőn keresztül tűző napnak a hőjét?
Át kell raknom, vagy maradhat? Hangzás szempontjából, most nagyon jó helyen van, csak félek, hogy nyáron nagyon fel fog forrósodni.
köszönet. -
gabber01
addikt
Télen már írtam, hogy olyan problémám volt, hogy alig voltak mélyek. Ezt betudtam akkor a hidegnek, mert egy idő után magára találta a rendszer, bár volt amikor ez akár 1 óra! is volt. Rohadtul nem tetszett az egész, hogy gyakorlatilag rövidebb utakon hallgathatatlan a rendszer.
Most viszont, hogy már egészen meleg idő van, ugyanaz a helyzet. Mi a franc baja lehet? Sokáig semmi bajom nem volt a rendszerrel, tél óta viszont ez állandó probléma. Ráadásul most az is feltűnt, hogy nem hogy a mélynyomóból alig jön mély, de a többiből is minimális. Tudom, ovál az szentségtörés, de van és kész. Azokból még akkor is viszonylag korrekt mélynek kéne jönnie, ha nem is lenne mélynyomó, de egyszerűen katasztrófa az egész. Aztán van amikor magára talál a cucc, akkor normálisnak tűnik, aztán gondol egyet és megint semmi. Nagyon idegesít az egész.
A szett: Két koax elöl (Alpine SXE-1725S)
Két nagy ovál hátul (Alpine SXE-6925S)
Sub (DLD 500+ 25cm), zárt ládában
Erő (Hertz H420), erről megy a sub
Fej (Alpine 9852RB)Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
pps1
senior tag
-
pps1
senior tag
-
Joe fiú
senior tag
Én is észrevettem most olyat,hogy a Dragster erősítővel a mélyládán hallatszik a track váltás, illetve a lemez pörgetés, nem túl hangos, de észrevehető..próbáljam másik rca-val, az előző rca-val ennél még zavaróbb volt a dolog..milyen kábelt érdemes mély hajtáshoz.?
-
gabber01
addikt
-
attila666
tag
Eddig nem tűnt fel, ritkán szoktam hallgatni járó motor nélkül. Ami eddig zavart, hogy kikapcsoláskor pukkan, de hát ez van.
A rádióm Pioneer DEH 1420UB.
Holnap ha sikerül, akkor kicserélem a tápkábelt és megpróbálom, hogy RCA nélkül is csinálja-e. Az erősítőnél az RCA kábelek eléggé meg vannak hajtva, előfordulhat, hogy megtörött valamelyiknek pl a mínusza.
-
gabber01
addikt
De, természetesen alaphelyzetbe állt. Ez volt az első amit megnéztem. De teljesen mindegy, mert előtte is fennállt a probléma, és azóta is. De azért nem értem, mert olyan mintha "be kéne melegednie". Egy idő után megjönnek a mélyek. Jó hosszú idő után. Aztán ha pihen, vagy mondjuk lejjebb veszem a mélyet kicsit, akkor gondol egyet és hopp, semmi mély. De mintha a közép alja is eltűnne szinte.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
pps1
senior tag
válasz attila666 #27729 üzenetére
Aha... Pioneer...
Annak betegsége, hogy az RCA biztosítékot ellövi, és akkor sistergős-zajos lesz a rendszer!
Nekem ezt egy 6800-as játszotta el. Szerelő lett a vége.Nem tudom, hogy az alapabb szériáknál is van-e ilyen hibalehetőség, de mielőtt tovább keresgélsz, próbaképp cseréld le a fejet egy másikra.
Szerintem megvan a hibaforrásod.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
attila666
tag
Igen, az SMD biztosíték volt az első tippem, de bekötésnél mindig ügyeltem, hogy nehogy az RCA-n keresztül menjen a mínusz. Ha lehúzom az RCA kábelt és úgy csönd lesz, akkor a rádió lesz a ludas. Vagy az RCA kábel, de csatorna cserélgetéssel arra rájövök.
Update:
Esetleg még egy gondolat, az erősítőn a gain eléggé fel van tekerve (3/4 környékén a komponens szettekre), mert a rádió 1V-os RCA kimenete kevésnek bizonyul. Gondolom, hogy ezért is könnyen összeszed zavarásokat.[ Szerkesztve ]
-
Peti66
senior tag
Nem fogsz meg, elkérem a nagykönyvet kölcsönbe de van nekem is 14-ig bezárólag itthon rengetféle
csak azértis előszedem,hogy lásd.Abban viszont tényleg igazad van,hogy nem gyakori.
Miben is kedves troll barátomPio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Peti66
senior tag
válasz gabber01 #27734 üzenetére
Olyan nagyon azért nem,(x@rt be),de ahogy pps is mondja a Pio fej lesz,
A forgó poti véletlen nem "lötyög" Nekem, régen egy TDA kazisnál játszotta el velem ugyanezt.Ezután
szétkaptam az előlapot és láttam hogy a potin(belül a kis panel) levő egyik forrasztás elengedett.De, erre végül úgy jöttem rá,hogy oldalirányba is mozgatva "észheztért"
A delejt, honnan szedi a fej...Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
shteer
titán
válasz Peti66 #27740 üzenetére
jó, hogy szóba hoztad a delej+fej témát indítózáskor kikapcsol a fej ami zavarja a komfortérzetemet. ezt szeretném kiküszöbölni ha lehet/érdemes/nem tesz kárt semmi egyébben
érdemes az akksiról külön behúzni biztosítékolt táp + test kábelt a fejnek?..szerintem jónak tűnik
-
kavics325i
őstag
válasz shteer #27742 üzenetére
Nem rég még nekem is így csinált. Most,hogy párhuzamban van 2db 74-es akksi azóta egyszer sem kapcsolt ki indítózáskor. Normál gyári kábel van a fejhez
" A fantáziát kárpótlásul kaptuk mindazért, amik nem vagyunk, a humorérzéket pedig vigaszképpen azért amik vagyunk.” ( Széchenyi Zsigmond )
-
-
pps1
senior tag
válasz shteer #27747 üzenetére
Ez autó függő. A Ferozámban most 2 akksi van, nyakig töltve is lekapcsol a fej.
Astrában csak 1 akku van, és nem kapcsol le. Vagyis néha igen, annak ellenére, hogy a mostani Banner 80 Ah-ás. Az elődje egy 60 Ah-ás Exide X-tra volt, ott soha nem volt ilyen gond.Mindkét autó a gyújtáskapcsolóról kapja a kapcsolt jelet.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
aneda
aktív tag
válasz Peti66 #27739 üzenetére
Hiába kéred el a nagykönyvet, nem létezik ilyen menet. A tények makacs dolgok...
Mindenki hibázik, néha ír valótlanságokat, de nálad ez kicsit gyakran esik meg.
Nem igazán gondolom hogy rosszat akarsz okozni másnak, de sajnos a tanácsaiddal ezt éred el.
Lásd fenti példát, az újonnan jött fórumozó ember megfogadja a tanácsod, eztán végigjárja az összes boltot egy nem létező dolog után kutatva, elszabva egy csomó időt és pénzt.
Pedig milyen jól hangzott...Az oroszok már a spájzban vannak!
-
Dongatto01
tag
Elnézést kérek mindenkitől.Láttam hogy voltak érdeklődők az [ajtópanelokra],de sajnos külföldön tartózkodtam nem voltam itthon és nem igen tudtam válaszolni,nos ha minden igaz akkor most nyilvánosak a képek és meg lehet tekinteni őket
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.