- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Androidos tablet topic
- Autós kamerák
- Gaming notebook topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
Topikgazda
válasz Ununqatrium #33339 üzenetére
Olyan, mintha valami vegyszer marta volna így megy, ahogy ráfröcskölt. Előmosózva volt esetleg? Azt jól leöblítetted mindig?
-
Formaster
Topikgazda
válasz ReFleXx #33351 üzenetére
Jozsi annyival egészíteném ki, ha szállításnál sérül a csomag, akkor küldheted vissza, hogy cseréljek ki. Így járt a német youtuber srác is, levegőt kapott neki és megromlott.
A szín teljesen mindegy, ez már csak marketing fogás. A darkot is felrakhatod fehérre, az a 0.002 mikron vastagság semmit nem fog világosítani, vagy sötétíteni.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Ununqatrium #33361 üzenetére
Megnéztem gépről nagyobb felbontásban is, illetve mérlegelve amit mondasz, hogy nem érzel semmit, nem biztos, hogy kuka. Lehet, hogy kicsit megmarta a téli só, meg kéne próbálni políroztatni, ha valóban nincs felhólyagosodva.
-
Formaster
Topikgazda
válasz jozsi252 #33405 üzenetére
Milyen színű az autód? Gyanítom, hogy nem sötét, mert akkor látnál vízkő foltokat. A kútvizet hamar felejtsd el, mert atom homokos. Ha ennyire egyszerű lenne esővizet gyűjtened, akkor nem értem miért nem azzal öblítesz. A teljes mosást nem javaslom, mert felszívásnál elvileg sokat veszít a nyomásból. Annyira figyelj, hogy a felszívó csövet ne a kanna aljába rakd, hanem max fél úton álljon meg, hogy a trutyit ami a cserébről lejön ne szívja fel. Ha lenne bármi lehetőségem esővizet gyűjteni, már rég megtettem volna
-
Formaster
Topikgazda
válasz Fandango #33439 üzenetére
Ennyi alapján ne ítelj meg semmit. Nem tudni mennyi ideig nyomta azzal a géppel, te pedig kézzel szeretnéd. Lehet h vissza se törölte az anyagot rendesen, csak feltöltötte a karcokat. Sajnos nem találták még fel a spanyol viaszt, nem véletlen dolgozik mindenki 2-3-4 pasztával egyszerre.
Hallottam olyat aki kipróbálta a 3:1-bent és csalódás volt neki, géppel. Te ugyanezt kézzel akarod. Nincs egy ismerős ahová be tudsz állni egy napra? Kert, garázs, műhely, bármi.
[ Szerkesztve ]
-
-
Formaster
Topikgazda
válasz Peti78 #33485 üzenetére
A különbség 50% ezt azért jól gondold át egy 17 éves autó és közel fél millió km közelében. Ez a futásteljesítmény az, ahol mérlegelni kell, hogy mire mennyit áldozzon az ember. Félre ne érts, nem temetni akarom, mert lehet, hogy 600-ig is el fog menni, de innen már exponenciálisan növekedni fognak a mechanikai kiadások, amik fontosabbak, mint az ülés mivolta. A felújítás igenis járható út hosszú távon, hiszen old-timer autókat is sok esetben így újítanak fel. A folyékon bőr, amivel a repedéseket feltöltik szintetikus alapú, de ha jó munkát végeznek, akkor megegyező az élettartama a bőrrel.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Peti78 #33498 üzenetére
Beszélj egy felújítóval. Szerintem lesz ötlete a kiült szivacsra, láttam már felgőzöléstől kezdve egyéb megoldásokat, esetleg szivacs cserét. Szerintem maradja a gyári felújításánál, arra viszont számíts, hogy a bőr textúrája eltűnik, elfedi a szóró kitt. Ahogy a képeken is látod, amit linkeltél. A bontottban pedig BMW001 megmondta a lényeget, a volvo bőr híresen hulladék. Lehet, hogy veszel egy jól kinézőt és 2 év után az is ramaty lesz, főleg ha pár éve a bontóban áll és senki nem nézett rá.
-
Formaster
Topikgazda
válasz FeRRaR1 #33500 üzenetére
Gondoltam, hogy besérülsz abban igazat kell adjak, hogy nyilván nem mind, de sajnos nagy híre van a dolognak. Sokan ápolják ahogy kell, mégis a varrás mentén szakad pl. Az újabb volvokban speciell nagyon brutál bőr van. Viszont az angol piacot nem tudom figyelembe venni, mert az ottani időjárás jóval enyhébb, tudtommal nem jellemző sem a 40 fok sem a -20. Persze a premium belsők minden márkánál jobbak, mint a belépő szintű darált bőrök. Pont a múltkor jelentkezett itt valaki egy új bmw-vel, hogy a prémium belső 50e körül miért néz ki így.
-
Formaster
Topikgazda
válasz pincer01 #33517 üzenetére
Ilyenhez én nem nyúlnék, mert belefektetsz x órát és a végén ugysem lesz tökéletes, aztán nekiáll balhézni a kuncsaft, hogy ez meg az nem jött ki és ez így nem munka. A rosszabb, ha még ki is fizet, aztán mutogatja mindenkinek, hogy te ezért pénzt kértél. Mindennek van egy határa, ez a részemről fényezős kategória.
-
Formaster
Topikgazda
Ha Kärcher akkor ipari gépeket érdemes nézni. Én teljesen elégedett vagyok a porszívóval is és a kárpit tisztítóval is, mindkettő álom kategória, persze nem olcsók. A porszívó még a sokak által rémalomként emlegetett merci belsővel is könnyen elbánik. Mindenféle fej vásárolható hozzájuk és kb elnyűhetetlen mind a porszívó, mind a kárpit tisztító.
-
Formaster
Topikgazda
válasz FeRRaR1 #33535 üzenetére
Tudod milyen nehéz szüretelni?
Vicc off... Otthonra felesleges kárpitos gépet venni, az olcsók nevetségesek, a drága meg sosem hozza be az árát, még ha évente is bérelnél egyet akkor sem. Arra jó, hogy mindenki kéregetni fogja és tönkrevágják.
Ha üzleti felhasználásra veszi, akkor meg egyszer kell egy profit venni és jó pár évig szolgál, alkatrész is van hozzá, illetve gyorsabban halad a munka egy ipari géppel.
Ezek a mosolygós porszívók sem olcsók hozzá teszem.
-
Formaster
Topikgazda
válasz FeRRaR1 #33539 üzenetére
Gratulálok nekik Alap, hogy a víz tartályba nem is rakok semmit, csak sima vizet. A vegyszert habosítóból fújom a felületre, hagyom hatni, makd tiszta vízzel átszívom. Ahol elsőre nem jön ki, azt a foltot újra befújom, esetleg megkefélem, majd lehet öblíteni. Használat után egyszer átszivom a rendszert tiszta vízzel, majd desztvízzel, hogy a motor és egyéb alkatrészekre ne üljön ki a vízkő. Ezt az vizet többször is lehet használni.
-
Formaster
Topikgazda
-
Formaster
Topikgazda
-
Formaster
Topikgazda
válasz Acheron #33563 üzenetére
Mindent szét lehet szedni, azért nem mindegy, hogy gyárilag milyen. Létezik pattintós és létezik pattintós+ragasztott kivitel. A ragasztottat is meg lehet mókolni, csak be kell dobni a sütőbe 130 fokra 7 percre Egyébként az egész akkora macera, hogy érdemes elgondolkodni egy bontott fényszórón.
szerk: egyébként milyen autóról van szó?
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz MPowerPH #33580 üzenetére
Ugyan nem a topik témája, de én várom a pillanatot, hogy villany autóm lehessen. Az a csendes, folyamatos lóerő/nyomaték eszméletlen lehet. Emellett költség hatékony és azon kívül, hogy nem brummog, rengeteg előnye van, a robbanóval szemben. Nyugodtan fekhetsz le aludni, hogy holnap nem lesz egy több ezer eurós váratlan javítás a nyakadban.
-
Formaster
Topikgazda
Nem tudom mennyire vagy műszaki beállítottságú, de egy villanyautóban nagyságrendekkel, kb 100-adával annyi létfontosságu alkatrésszel van kevesebb, mint egy robbanóban. Nem akarok listát írni, vagy tudod, vagy nem, csak kiemelnék néhány horror költségű cserét/javítást, mint turbó, befecskendezés, kettőstömegű, kuplung/automata, lánc, de sorolhatnám a kis biszbaszokat is, amihez meg kell bontani a teljes motort.
Ehhez kepest egy villanyautó áll két létfontosságú fő egységből, villanymotor és akku. Előbbiek elnyűhetetlenek és a végtelenségig egyszerűek egy robbanóhoz képest, utóbbiak szintén megbízhatók, valamint mérésekkel diagnosztizálhatók.
A villanyautózás most valahol ott tart, mint mikor bejöttek az első színes/kamerás telefonok és ha valaki azt mondta volna, hogy egyszer jön majd a smartphone meg az iphone akkor kinevettük volna, hogy miaz, hogy nem lesz rajta gomb, meg egy kijelző lesz az egész. Na valahol a tesla tart most ott, mint mikor az iphone kirobbant, azota eltelt bő 12 év és a csapból is ez folyik. Az autógyártók nagy része kijelentette, hogy 2025-2030 között leállnak a robbanóval, ők már tudják/látják mi lesz a jövő.
BMW001: pedig a teslábol kell kiindulni, mert anno sem volt mindenkinek okostelefonja, ma meg a nyugdíjasoknak is ott figyel a zsebében. Elon Musk utat mutatott és ha beindul a Model 3 gyártása, akkor a többi autógyártónak is lesz hova felzárkózni. 15 év és eljutunk oda, hogy le lesz nézve aki pöfögő autóval jár. Remélem 15 év múlva még meglesz ez a hsz
-
Formaster
Topikgazda
Nincs mire várni, handrás tesztelte. A normális akkupackal szerelt model 3 piros hóban is hozza a 400km-t.
(#33593) jozsi252 azért más autóknál is van várakozási idő. Az X6 számláján ami nálam van eladásra szeptemberi megrendelés szerepel és februárban tudták szállítani, kerek 6 hónap. Aki ilyen autót vesz, az tud előre tervezni.
(#33591) ReFleXx Egyet értek, a líthiumos technológia nagyon drága és abszolút nincs összhangban a kor igényivel, színvonalával. Szerintem a közeli jövőben az lesz a következő mega cég, aki feltalálja a spanyolviaszt ezen a téren.
(#33592) Attix70 Be tudnád linkelni ezt a rollert? Lehet, hogy engem is érdekelne.
(#33597) BMW001: Persze, környezetszennyező, mert ósdi technológiával termelik az áramot. Viszont az nem mindegy, hogy a körúton a Margitnéni ablaka alatt pöfög feleslegesen az 550d vagy valahol egy külvárosi, köztes területen égetik a szenet. Muskot nem kell félteni, nem fog becsődölni a Teslával, ez a riogatás csak folyamatos tőzsdei spekuláció, "valahogy" az utolsó pillanatban mindig lángra kap, amikor már a pincében a papírok értéke. Egyébként meg simán elő lehet állítani a kellő mennyiségű áramot. Abba bele gondoltunk már, hogy honnan a fenéből jön ennyi üzemanyag, amit az egész világon elégetünk?
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz jozsi252 #33603 üzenetére
Pontosan, az új leaf teljesen jó alternativa. Szerintem a hatótáv szép lassan egy nélkülözhető kérdés lesz. Most hogy kezdenek előbújni a 2-300 lassan 400km-es hatótávok bőven felül teljesítenek az átlag ember igényein. Túlnyomó többségben nem közlekedünk napi 80-100km-nél többet, sőt a hivatalos átlag valami napi 40km. Ha kicsit tovább gondolkodik az ember, hogy évente hány alkalommal megy hosszú távra, akkor a megspórolt szervizből/parkolási díjból/adóból bőven kitelik egy repülőjegy, vagy családi bérautó. Nyilván nem mindenkinek felel meg ez a kondíció, de én teljesen boldog lennék, ha lenne egy elektromos első/második autóm, a robbanóssal meg akkor állnék ki a garázsból, ha arra szükség van.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Kereplő #33619 üzenetére
Ezzel részben egyetértek, kifejezetten a lítium kérdésben, ezért is gondolom úgy, hogy ez a második legfontosabb. Az első az energia termelésének forradalmasítása, zöld módon. Musk szerint a jelenlegi felhasználást fedezné egy Las Vegas méretű napelem park, vagy igaz vagy sem, szerintem ezen és az energiatárolon kellene dolgozni.
Amiben nem értek egyet, az az, hogy a hidrogén előállításához is borzasztó energia kell és a teljes élettartam költség. Először is mit értünk ezalatt, hány évre vetítjük az élettartamot. Merthogy ma már 15 évnél vagy 300.000km-nél többre 1 autógyártó sem tervez autót. Ahogy jelenleg kinéz a diagnosztikákból ezt hellyel közzel hozzák a tesla intelligens akkumulátor kezelő szoftverei. A rekord jelenleg egy taxi vállalatnál van, ahol teslánként kb fél mio km húztak bele, ezalatt nagyjából 6-8.000 dolláros szervizköltséggel számolva, a korábbi ottó motoros kb 5x szervizköltségével szemben.
Ha az áram felhasználását nézzük, akkor a villanyautó nagyságrendekkel jobban hasznosítja, nincs égés, nincs kesze kusza hajtáslánc, áttétel. Noha a szénerőmű káros, ezt lehetne váltani, illetve az olajat is ki kell bányászni, szállítani, finomítani és ezért a "fél világot" háborúkkal romba dönteni. Ha már kinárol beszélünk ne feledjük, hogy mégha rabszolga munkát is, de nekik munkát ad a termelés, míg iraq, szíria, afrika gyakorlatilag porrá lett tiporva az olaj miatt.
-
Formaster
Topikgazda
válasz rasotamas #33633 üzenetére
Önmagában semmire nem elég az ózon. A penésztelepet manuálisan le kell takarítani, közvetlenül a hőleadót is le kell csapatni. Jo lenne a szellőző jaratokat is kipucolni, majd utána jöhet az ózon. Sajnos ilyen takarítást tudtommal évek óta nem csinál senki, ha tudtok ilyet ne tartsátok magatokban.
-
Formaster
Topikgazda
-
Formaster
Topikgazda
válasz Attix70 #33639 üzenetére
Lerágja a penészcsomókat a lamellákról? ok a sporákat tegyük fel kiöli, bizonyos mélységig, de utána az a szivacsos penésztelep olyan szinten lesz melegágya az egésznek, hogy néhány héten belül visszajön a szag.
Ezt ugy tudom jellemezni, mint amikor fürdés helyett befújod magad dezodorral
-
Formaster
Topikgazda
válasz Attix70 #33641 üzenetére
Biztos láttál már penészes kenyeret, azon is milyen szép rózsákban terem a penész. Itt se más, mert a pollenszűrőn átengedett finom por megtapad a nedves hőcserélőn, majd a szép lassan ez lesz a penész melegágya. Ezt lehet klíma bombázni meg ózonozni, kb a dezodorozás esete. Ideig óráig jó lehet, de nem fogja kiírtani. Ezért mondtam, hogy manuálisan kell eltávolítani. A linkelt videóban a srác a sprayt pont erre a radiátorra fújja, ez azért már ér valami főleg, hogy közel fél litert belenyom, a maradékot meg a szellőzőkbe. Én hallottam olyanról, akinek ide kis fejű sterimóval tolták be az áldást, de ennyire bátor nem vagyok, pedig lehet, hogy ki kéne próbálni. A szellőzők takarítására még nincs ötletem, jobb híján marad ez a flakonos cucc, vagy barkácsolok valami kis kefét egy hosszú drót végére.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz MunezXBK #33643 üzenetére
Meddig ha nekem megcsinálnának egy ilyet majd jövőre megint büdös lenne, oda vissza se mennék. Másrészt a repla telep ami a hőcserélőn van visszafogja és többet dolgoztatja a klímát. Most 9 éves lassan az autóm, eddig nem volt tisztítva és most kezdtem el valami hangyányi szagot érezni, de másnak nem tűnik fel. Ha egy alapos takarítással kihúzom újabb 5 évig akkor már elégedett vagyok, de ha évente/kétévente kell vele szórakozni, akkor már nem lennék az.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Petyyyyy #33653 üzenetére
Ha már valami, akkor használat függő. Nálam télen is be van kapcsolva, így gyakorlatilag folyamatos üzemben megy (télen is kapcsol, ha az utastér melegedik), ami sokkal jobb, mint ha fél évig meg sem mozdul benne a levegő. Eddig nem volt panasz sem szagra, sem megbetegedésre. Másrészt télen nyáron mélygarázsban áll az autó, ez megint csak pozitív, nem párásodik tele, nem kell folyamatosan rekkenő melegről teljes teljesítményen hűtenie. Ha már poshadt szag indul, akkor takarítom. Eddig friss szaga volt. Soha nem volt klímabajom, pedig egy autóm klímáját sem takarítottam évente.
Az évente takarítást akkor tartom ésszerűnek, ha ilyen klíma bombával/ózonnal, meg szellőzőn benyomott trutyival próbálkozik valaki tüzet oltani. Egy öreg autó esetében ez biztos nem bír 1 évnél többet.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz Kereplő #33667 üzenetére
Őszintén szólva egy deka karc sem jött ki. Egyre jó, esetleg mélytisztítani, leszedni a vízkövet, ha annyira makacs, hogy máshogy nem jönne le, de a 0000 acélgyapjú leszed mindent igazából. Próbáltam ceriglassal, mirka üveg polírozóval és mirka filcel, de halottnak a csók.
-
Formaster
Topikgazda
válasz zsolti1 #33669 üzenetére
Amit linkeltél elvávolítót az elvileg erre való. Viszont kitartónak kell lenned vele, biztos nem fog gyorsan menni. Mást nem tudok javasolni, mert a teflonnal hivatalosan nincs oldószere, csak idővel kopik, felbomlik a szerkezete. Ez a roll-on compound egy abrazív cucc, valamilyen segédanyaggal. Egyébként mi a gond a Glacoval?
-
Formaster
Topikgazda
-
Formaster
Topikgazda
válasz zsolti1 #33680 üzenetére
Csak ott ködös ahol beletörölt? Lehet h a gumin levő trutyival lépett reakcióba. Az első szélvédőn 15 fokban hagytam 7 percet, de annyira könnyen jött, hogy a hátsón 28 percet hagytam fent, direkt teszt célból. Semmivel nem volt nehezebb leszedni, ezért is ajánlom nyugodt szívvel.
-
Formaster
Topikgazda
válasz zsolti1 #33683 üzenetére
Többek között én is benyaltam. Cascoig nem jutottam, mert este ritkán vezettem és csak akkor veszélyes. A rainx szilikon, a glaco teflon.
kisbundi nem, pedig nekem van olyan szilikon eltávolítóm ami a szilikont konkrétan taknyosítja, még az ujjadról is lekapja a bőr, ha nem vegyi kesztyűben használpd, de a rainx körberöhögi. Az a gond h ez az anyag kikristályosodik. Elvileg a petróleum/benzol származékok oldhatják a legjobban, de leginkább lepolírozni lehet
-
Formaster
Topikgazda
Felraktam egy helyes verziót
-
Formaster
Topikgazda
válasz j.bravo #33712 üzenetére
Ha mély, akkor polírozhatatlan, amúgy meg nagyon igénytelen ez a fényes fekete. Ha az én autómon lenne ilyen lefóliáztatnám. Rémálom tisztán tartani és minden karc világít benne.
(#33715) Sanki Sürgősen keress meg egy lakatost és egy fényezőt. Ezzel házilag semmit, a festék alatt rotyog a rozsda.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Diablo IV
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Politika
- Xbox One
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Mesterséges intelligencia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs