Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #32839680 #55287 üzenetére

    Több NN-t is futtat az FSR, de nem kell hozzá tréningezni a fejlesztőnek.

    #55286 csako : Kétféle G-Sync hardver van. Az egyik ami még 2011 körül jelent meg, az a sima G-Sync, és azt ma is árulja az NV. Rengeteg limittel, de nem éri meg újat tervezni. A másik a G-Sync Ultimate-hez való, ez már ASIC, de szintén elég régi, és az új verzióinak a fejlesztését lelőtték, mert nem termeli vissza a befektetett pénzt. Tehát ezekhez a G-Sync-ekhez kell egy NV-től származó modul, de ezek jobb esetben is több évesek.

    Volt egy harmadik G-Sync fejlesztés, ami sosem készült el. Ez lett volna a válasz az AMD-féle HDR-es Freesync Premium Próra, de lelőtték a picsába miután a G-Sync Ultimate sem hozta vissza a befektetett pénzt.

    Jelen pillanatban a normál G-Sync vegetál több éve tervezett modulokkal. Olyanba nincs értelme még az NV-nek sem pénzt fektetni, ami igazából nem eladható. A már létező hardvereket árulják és ennyi.

    #55290 Yutani : A GTX 1060 nem tudja ultra quality-ben sokkal gyorsabban futtatni azt a játékot, mint a natív számítás.
    A sebességnövekedés mértéke négy tényezőtől függ az FSR-nél:
    - CPU-limites lesz-e a GPU kisebb felbontáson (általában a GeForce-ok valamennyire azok, ha nem raksz alá Ryzen 9 5950X-et)
    - párhuzamosan futtatja-e a GPU a két felskálázó pipeline-t (a GeForce-ok nem tudják ezt, de a GCN-es Radeonok sem)
    - mennyire alacsony pontosságú a dedukció a GPU-n (a régi hardverek Int32-re kényszerülnek, ami úgy 8x lassabb, mint az RDNA 2 Int4-je)
    - el lehet-e végezni az NN feldolgozását lapkán belül (bitang nagy gyorsítótár nélkül nem ... hint: Infinity Cache előny)

    Emiatt van az, hogy egy RDNA2-es Radeon RX 6800 százalékosan jóval többet gyorsul még ultra quality mellett is, mint az a régi GeForce szimpla quality-ben. Ugyan az FSR szoftver, de bizony képes nagy előnyt kovácsolni a sok gyorsítótárból, az aszinkron compute-ból, az RDNA2 NN-re tervezett operációiból, meg pusztán abból, hogy DirectX 12-ben a Radeonok jóval kisebb többletterheléssel működnek, ami 1440p fölött nem jön ki, de 1080p-ben és alatta bőven mérhető.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák