- Raspberry Pi
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Milyen monitort vegyek?
- Projektor topic
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
válasz KillerKollar #55146 üzenetére
A 2,5-3x teljesítményugrás nyilván csak pár speciális esetben lehet majd igaz, ahogy az "RTX 3080 dupla olyan erős, mint az RTX 2080" állítás is csak a Doom Eternal 8 GB VRAM fölött, de 10 GB VRAM alatt igénylő játékbeállítása esetén volt meg néhány esetben, míg általánosságban az a 200% inkább a Tomshardware listájának megfelelően 150% lett a játékokban.
Na ez a top RDNA3 is adott esetben hozhatja majd egy RX 6900 XT teljesítményének 250-300%-át egy speciálisan az RDNA3-ra programozott helyzetben, nagyon eleresztett fogyasztással, 8 csatornás DDR5 memóriákra támaszkodó és továbbfejlesztett SAM segítségével, sőt talán némi driverrel megtámogatott CPU előfeldolgozással is megtámogatva. Szóval ez a 2,5-3x ugyanúgy nyilván a best case lehet majd, úgy pedig nem sokkal elképzelhetetlenebb annál, mint amit az AMD hozott ebben generációban. -
KillerKollar
senior tag
válasz Petykemano #55148 üzenetére
4K-ban sem láttunk több mint 2x-es ugrást már rég... 4K+RT-ben elhiszem, hogy lehet ekkora ugrás, de csak azért, mert RT-ben nagyon gyenge az RDNA 2, ott bőven el tudok képzelni egy 3x-es teljesítmény ugrást. 8K-ban meg a 3090 is 3-4x gyorsabb a 2080 Ti-nél meg a 3080-nál, de csak azért mert ez az egyetlen kártya ami nem fut ki a VRAM-ból. Ennek ellenére szerintem a 8K még ezeknél a kártyáknál is játszhatatlan lesz, legalábbis natív felbontásban FSR meg DLSS nélkül, meg amúgy sem látom sok értelmét, már a 4K-nak is akkora a pixelsűrűsége, hogy kb ilyen 50 colos monitoroknál lenne csak érdemi különbség látvány terén.
#55151Alogonomus
Ne a 3080-at hasonlísd össze a 2080-al, a 3090-et a 2080 Ti-vel vagy még inkább a Titán RTX-el. Egyrészt itt is arról beszélnek, hogy a csúcs 6900 XT-hez képest lesz meg a 2.5-3x, másrészt a 3080 azért ennyivel gyorsabb mint a 2080 mert a 3080 egy megvágott 102-es chip-re épül, még a 2080 egy 104-esre. A Titán RTX a full 102-es die, a 3090-en azt hiszem 2SM van letiltva de ha azokat engedélyeznék is max 1-2%-ot dobna a teljesítményen. A 3090 45-50%-al gyorsabb a Titán RTX-nél, még RTX-es címekben sincs meg a 2x teljesítmény, 2.5-3x-nek meg a közelében sincs."nem sokkal elképzelhetetlenebb annál, mint amit az AMD hozott ebben generációban."
Ez se jó összehasonlítás, mert az Navi 1-nél az 5700 XT volt a "csúcs" kártya, azért teszem idézőjelbe, mert az egy középkategóriás kártya volt. Egy kicsi 251 mm²-es chipre épült, úgy is lett árazva és úgy is teljesített, a sima 2070-et még épphogy verte, a Supert már nem, de mivel nem tudott RT-t meg DLSS-t ezért annál olcsóbb is volt. A 6900 XT viszont egy abszolút csúcs 1000$-os kártya. Más kategória.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz KillerKollar #55146 üzenetére
Természetesen ezt pletykaként kezelni .Ezek architektúrák, nem feltétlenül geforce és gamer szegmensre vonatkoznak hanem lehetnek professzionális architektek is. Nem tudjuk melyik architektúra mit jelöl.
De eddig kopite amit leakelt az nagyjából bejött. Nehéz megmondania fenti számok mire vonatkoznak és mivel ő erősen nvidia leaker ezért azt gondolom az AMD-s számokat is az Nvidiától veszi, akik így terveznek.
Az mellett ezek szerintem szigorúan vett TFLOPS számok azt gondolom, nem játékbeli teljesítmények ,ami viszont MCM dizájnnal nagy növekedést eredményezhet megfelelő sávszél mellett. Erre( is) van például szükség a dedikált RT hardverek elhagyására.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amúgy ezekkel a felskálázó technológiákkal problémák lesznek majd a VGA-knál. Az AMD-féle FSR-ről már van pár teszteredmény, és a 6900 XT még egy Ryzen 9 5950X mellett is tud procilimites lenni, ami elég nagy baj, mert nem nagyon van ennél gyorsabb proci, és az év második felében is csak órajelben kicsit emelt Ryzen lesz gyorsabb. Na most képzeljünk el a 6900 XT-nél számottevően gyorsabb VGA-kat.
Egyébként az Ubi egyik új címe fogja alkalmazni az FSR-t. Abban 5950X mellett a 6900 XT alig gyorsabb a 6800 XT-nél akkor, amikor a számolt felbontás 1440p, míg a megjelenített az 4K. A GeForce RTX 3090 pedig még a 3060 Ti-nél is alig gyorsabb. Gyakorlatilag a 3060 Ti és a 3090 között nincs 5%, és közéjük csúszik a 3070 és a 3080 is.
Egyelőre ez a felskálázós dolog átrakja a hangsúlyt a procira, szóval jöhetnek itt akármilyen gyors VGA-val, ha nincs alá 24/32-magos proci.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Ezt eddig nem tudtam, hogy a felskálázás ennyire a procira támaszkodik. Én eddig azt hittem, ezt "async compute" módon oldják meg. Ez a prociigényesség igaz a DLSS-re is, vagy csak az AMD féle FSR megoldásra?
Egyébként Nagy szerencse, hogy az AMD pont jövőre fog piacra dobni 24/32 magos procikat! Már gondolom te is épp kezdtél aggódni, hogy mi lesz...
Viszont Mit gondolsz, a felskálázós dolgot tudná gyorsítani proci helyett/mellett CDNA/RDNA IGP, vagy valami Xilinx FPGA?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
gejala
őstag
Gondolom nem 50 fps mellett van CPU limit. Ha meg megvan a 144 fps, utána mindegy mi limitál, mert 4K monitorból úgysincs ennél gyorsabb.
Meg egyébként is, ezek a felskálázások arra vannak, hogy ha nem bírja a GPU natívan a monitor felbontását, akkor lehessen rajta segíteni. Ha egy kártyán van 4K-ban 200 fps, senki nem fog ezekkel szórakozni. Ellenben egy Cyberpunkban viszont a 60 fpshez is muszáj bekapcsolni és még úgy is necces a dolog.
@Petykemano:
Nem támaszkodik a procira, csak ha alacsonyabb felbontáson dolgoztatod a GPU-t, akkor erősebb CPU kell alá, ha minden fpsre szükséged van, amit a GPU ki tud nyomni magából.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #55155 üzenetére
Nem támaszkodik az a procira, csak kisebb felbontáson számol. Tehát mindegy a megjelenített felbontás, a számolt felbontáson meglévő limitek fognak élni.
#55156 gejala : Ez döbbenetesen játékfüggő lesz. Tudsz 50 fps-re is procilimitet előidézni, ha nagyon akarsz. A next-gen konzolok ezt amúgy is elő tudják idézni, mert gyors a procirész.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz gejala #55158 üzenetére
A problémát a konzolok jelentik. Most egy rakás erőforrás áll rendelkezésre next-gen fizikát és AI-t csinálni. Ezt ki is fogják használni, és ha erre lövi az erőforrásait a proci, akkor kevesebb marad a rajzolási parancsoknak, amik kezelése eleve sokkal drágább PC-n. Még az explicit API-kkal is, mert a konzoloknak van egy tényleg nagyon low-level rétegük, ahol egy rajzolási parancs nem több három DWORD-nél.
Plusz ugye amíg nincs PC-s DirectStorage, addig a tartalomkikódolás is a procit terheli, ellentétben a konzolokkal, amelyeknek erre dedikált erőforrásuk van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #55160 üzenetére
Csak jelzem, hogy az Ubisoft sebességnövelésre használja a ray-tracinget. Tehát az egyes RT eljárások aktiválásától pont, hogy nagyobb lesz náluk az fps. Ez is benne lehet egyébként az eredményekben, hogy az Ubi elsődlegesen onnan közelít, hogy mit lehet gyorsabban megcsinálni RT-vel, amivel a hagyományos raszterizálás túl lassú.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gejala
őstag
"Most egy rakás erőforrás áll rendelkezésre next-gen fizikát és AI-t csinálni."
És amit most se fognak kihasználni. A legtöbb mai játék még a Half-Life 2/F.E.A.R./Max Payne 2 szintjét se éri el fizikában/AI-ban. Aztán amikor jön egy Bad Company 2, Control vagy Red Faction Guerilla, az meg 4 magon is vígan hasít.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz gejala #55162 üzenetére
Attól még a tartalomkikódolás tekintetében a hátrány ott lesz a PC-n. A két új konzolon erre dedikált hardver van. PC-n pedig semmi. Vannak a procimagok és kész, amíg meg nem érkezik a DirectStorage for Windows. És azért a konzolok dedikált egységeit konkrétan több maggal lehet helyettesíteni, ráadásul kellenek magok a jelenetszámításra is.
A fentiek miatt tök felesleges új VGA-kat várni a PC-s DirectStorage előtt. Egyszerűen túl rosszak a körülmények, hogy bármit is érdemes legyen kiadni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
válasz KillerKollar #55152 üzenetére
"Ne a 3080-at hasonlísd össze a 2080-al"
Azért a 3080 vs. 2080 szituációt idéztem, mert azt maga az Nvidia állította a saját sajtóanyagában. És arra utaltam vele, hogy még ha igaz is lesz egyes speciális esetekben ez a 2,5-3x , az nem azt jelenti, hogy maga a kártya lesz annyival erősebb.
"a 3090-et a 2080 Ti-vel vagy még inkább a Titán RTX-el"
Ami a 3080 vs. 2080 szitációban előjött azért, mert a mínusz 2 GB VRAM miatt az egyiknek már "swapelnie" kellett, az előjönne a 3080 vs. 2080 Ti esetén is, ha 11 GB-nál többet igényelne a beállítás. A Titan RTX sem azért lenne így erős, mert több aktív SM van rajta, hanem mert az eleve szélesebb memóriabuszra még dupla kapacitású memóriamodulokat is tettek, így nem lenne memóriaelőnyben a 3090.
Azért is nem a Titan RTX vs. 3090 összehasonlítással reklámoztak, mert a 280 wattos RTX Titan helyett a 350 wattos 3090 a perf/watt terén nem hozott nagy előrelépés. 126% teljesítmény 125% fogyasztás mellett."a sima 2070-et még épphogy verte"
A simát mondjuk már induláskor is abszolút verte, 2020 közepétől pedig a 2070 Superrel is egálban volt.
Abszolút csúcskategóriában valóban nem volt AMD kártya, de a középkategóriás kártyák esetén a vágatlan 5700 XT és a vágatlan 6700 XT között például meglett a 30% nyers erő különbség, miközben a fogyasztás sem nőtt, pedig még az RT is belekerült. És persze az a 30% is úgy jön ki, hogy az 5700 XT-n kipörögte magát a ventilátor a maximumig, míg a 6700 XT-n az AMD bekorlátozása miatt félteljesítményen megy csak a ventilátor.
Az RDNA3 már kisebb csíkszélességgel is jön, plusz az Nvidiának "köszönhetően" a fogyasztásban sem kell már annyira takarékosra belőni.[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Tehát az ubi egy balf*,lefekszik amd-nek, de még megrendelésre is gagyi kódot ír.
Egyébként mi köze a procinak a felskálázáshoz?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az FSR működni fog mindenen, ami legalább compute shader 5.0-t és DirectML-t támogat. Szóval ez nem nagy dolog. Kb. az elmúlt tíz év összes hardverével kompatibilis, csak Windows 10 kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Callisto #55170 üzenetére
Az FSR GPU-n fut. Az összes komponense. Némelyik kód DirectML-en, némelyik pedig DirectCompute-on.
A fő különbség a DLSS-hez képest az lesz, hogy linear és non-linear networkkel is egyszerre dolgozik az FSR. A DLSS csak linear networköt használ.Funkcionálisan akármilyen, fenti szabványokat teljesítő GPU megfelel, de hozzá kell tenni, hogy az már hardvertől függ, hogy a két network párhuzamosan lefuttatható-e egymás mellett. Valamekkora hardverigénye ennek azért van, és nyilván az a jó, ha lemehet a két feladat egyszerre, de lemegy ez sorban is, ha a hardver nem alkalmaz a párhuzamos munkavégzésre.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Callisto #55172 üzenetére
Teljesen GPU-n fut.
Azért erősödik a CPU-limit a felskálázásnál, mert kisebb felbontáson számol a GPU. Tehát a kisebb felbontás limitjei jelentkeznek, nem pedig a skálázott felbontásé.
Manapság 1080p-ben is könnyű CPU-limitbe futni, főleg akkor, ha nincs Ryzen 9 5950X-ed.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hokuszpk
nagyúr
"A fentiek miatt tök felesleges új VGA-kat várni a PC-s DirectStorage előtt. Egyszerűen túl rosszak a körülmények, hogy bármit is érdemes legyen kiadni."
csak ki kellene adni az uj vgakat, hogy mire a directstorage ideer legalabb a hasznaltpiacon legyen belole par elado banyaszbiosos.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
DirectStorage nélkül? Hát kelleni fog mag rendesen.
A Khronos Groupot kell ébresztgetni az álmából, hogy hozzanak valami hasonló megoldást, vagy legalább interoperabilitást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Jaj, elnézést, úgy látszik csipkerózsika álmomat alszom.
Én még ott tartok, a DirectX 12 6 szálra skálázódik és hogy azért a legjobban még mindig az IPC (késleltetés) számít. Azt gondoltam volna, hogy a magszám növekedésének fps-re gyakorolt hatásának ilyen módon történő emelkedése nagyobb port kavar majd. Mikor utoljára néztem - talán a zen3 volt? - alig volt különbség az 5600X, az 5800X, 5900X és 5950X között - és azt döntően magyarázta a maximális frekvencia különbözete. ( [link] )Miről maradtam le?
Nem csak magam miatt kérdezem. Szerintem rajtam kívül nagyon sokan gondolták-gondolják úgy, hogy egy közepes 6 magos processzor még azért pár évig meg fog felelni a minimumnak. Erre most meg azt mondod, hogy senkinek nem ajánlatos berendezkedni erre, mert egy jobb videokártya mellé - legalábbis ha valaki nem natívan akar magasabb felbontást , hanem élni kíván az FSR kínálta előnyökkel, akkor hát ha nem is az általad említett 24-32 magos procira lesz szüksége, de mondjuk hamar a minimum lesz, a mai 16 magos csúcs (mainstream)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Busterftw
veterán
válasz Petykemano #55177 üzenetére
Nyilvan az AMD-nek az az erdeke, hogy a harmincket magot el tudja adni.
Szoval az FSR-t kihozzak ugy, mint amikor a Devil May Cry 5-t azzal promoztak, hogy vegyeket 16GB Radeon VII-et, mert a fejlesztoknek megmondtuk a jatek zabaljon mar 12GB-ot.Az mas kerdes, hogy masik oldalon 8GB-al gyorsabb volt a jatek.
-
félisten
válasz Petykemano #55177 üzenetére
Szerintem semmiről nem maradtál le, jól gondolkozol. Jobban megéri natív 4 K ban vagy magasabb felbontásban futtani régebbi processzorral.
Az meg hogy most jönnek a 24 magosok de jó nekünk na ezen mosolyogtam. legtöbb embernek még a 8 mag sincs meg a hardcore gamereken kívül akik meg 10-12 magos CPu-t vesznek játékra .. na nekik meg nagyjából mindegy a felskálázás, mert olyan VGA is párosul mellé. Tessék leterhelni a VGA-t adott felbontáson effektekkel számításokkal és nem lesz CPU limit...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jack@l
veterán
Tehat ha jol ertem, ubi olyan frankon irtta meg a jatekot, hogy egy 3060-on is 400+fps-el fut fullhd-ban úgy, hogy közben a vga még megcsinalja a dlss koppintást is 4k-ra skálázva(compute-al). Tisztára, mint a mesében.
uI: aztán nehogy kiderüljön, hogy fsr nélkül natívan sokkal gyorsabban fut fullhd-ben a játék.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
hokuszpk
nagyúr
a pcnek megvan az az elonye, hogy tobb hattertarat es memoriat lehet belelapatolni, mint ami a fix hardveres konzolokban van, mondjuk mindjart csak a gpu memoria mostansag 10-12-16GB -re nott ; szvsz nem kotelezo a jatekokat tomoritett texturaval szallitani.
nomeg mire ideernek az uj gamek, lassan ddr5 meg pcie5 is lesz, amit valamivel el kell adni, mi lehet erre alkalmasabb, mint a tomoritetlen textura miatt a vga fele nagyobb savszelesseget igenylo uj jatekok ?Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #55183 üzenetére
Ha eddig nem értetted volna meg: a cpu limit, ami annyira lefogja a 3090-et egy 12 magos cpu-n, hogy alig gyorsabb egy 3060-nál. Legalábbis a mester szerint.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Petykemano
veterán
Nem akartam félreérthetően fogalmazni. Nem állt szándékomban azt sugallni, hogy inkább natív 4K.
És mondandómból talán még egy dolog kimaradt: legkevésbé sem állt.szándékomban kétségbe vonni azt, hogy az alacsonyabb felbontás gyakran magasabb terhelésnek teszi ki a processzort (vagy annak legalábbis 1-2 szálát) és így könnyebben válik a limitáció okozójává a CPU. Persze, ha alacsonyabb felbontás mellett gyakrabban jönnek a képkockák, akkor a cpu-Nak is egyre kevesebb ideje van eg-egy képkockát előkészíteni és kezelni. Ez alapján könnyen érthető, miért számít itt nagyon a késleltetés és hogy miért skálázódhat a játékban leadott teljesítmény ilyen esetben közel lineárisan a CPU egyszálas teljesítményével.
Eltekintve attól, hogy mindig létezik egy minimum magszám (régen 2, később 4, jelenleg inkább 6) és attól, hogy sokjátékos multiplayeres játékokban, meg streamelés mellett bizonyíthatóan jól jön a magas magszám... korábban egyáltalán nem volt jellemző, hogy egy teszt során azonos egyszálas teljesítményű, se eltérő magszámú processzorok jelentős eltérést mutassanak teljesítményben.
Persze ma már a target a 8/16 + dedikált háttértár feldolgozó a target. Tehát egy olyan helyzet előállhat, hogy egy tegnapelőtti 6 magos CPU 2 év múlva okés lesz natív 4K 60fps-hez egy adott gpu mellett, de a 1440p 90fps-hez (és így persze a felskálázott 4K-hoz is) kevés lesz.
Viszont az eddigi tapasztalat az, hogy ezt a problémát sokkalta jobban megoldja egy korszerű 6 magos, mint egy tegnapelőtti 8 vagy 12 magos.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #55185 üzenetére
Azt nem is te sugalltad, az az én véleményem.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Yutani
nagyúr
válasz Jack@l #55184 üzenetére
Ha már a 3060 is CPU limites, akkor fordulhat elő, hogy a 3080 is az lesz, és adott (alacsony) felbontáson nem fog sokkal magasabb FPS-eket produkálni a kisebb kártyától (viszont ebben a pillanatban nem tudnék rá példát mondani, de biztos van). A mester szerint a felskálázás esetében ugyanez fog jelentkezni. Már ha 1080p-ről vagy alacsonyabbról skálázunk fel 1440p-re vagy 4k-ra. Csak éppen alacsony felbontásról inkább gyengébb kártyákkal fogunk felskálázni, ahol még mindig inkább GPU limit van, mint CPU, szóval...
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
sutyi^
senior tag
Úgy látod a rengeteg RAM és adat mozgatásra elkülönített processzor mag a válaszlépés a konzolokban lévő SSD rendszerekre?
Bár én nem látom hogy az átlag PC gaming piac egy hamar elmozdulna a 32-64GB átlag memória méret féle meg a 8+ magos processzorok felé, főleg úgy hogy egy normális átlag keddet nem tudnak produkálni a GPU piacon mostanában.
Miközben egy közép kategóriás videozsuga annyiba kerül mint az emlegetett komplett konzol rendszerek.
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
gejala
őstag
-
Petykemano
veterán
válasz sutyi^ #55188 üzenetére
jövő ilyenkor szerintem már a 32GB lesz az új 16GB.
A DDR5 idén év végén várhatóan megérkezik, sőt, talán jövő ilyenkor már a zen4+AM5 is bemutatkozik. A DDR5 esetén a max die density érték 16Gb helyett 64Gb-re ugrik. Szerintem ebből kezdetben a 2x-es "mainstream" kapacitás ugrás nem lenne túl merész.És a zen4 magdömpinget hoz.
(Ez ugye a realitás talaján állva azt jelenti, hogy a $300-ra emelt 6 magos 5600X-et válthatja majd ebben az ársávban egy 8 magos példány, lecsúszik a 16 magos példányok árazása abba a kevésbé meredek görbébe, amivel a 6-8-12 magos példányokat árazzák. Vagyis lehet majd kapni mondjuk ~$500-ért 16 magos procit. És innen indul majd a meredek emelkedés. 24 magos $750. Viszont szerintem az AMD nem fog 32 magos procit hozni AM5-be első körben.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
olymind1
senior tag
-
gejala
őstag
válasz Petykemano #55190 üzenetére
A DDR5 jövőre még piszok drága lesz és lassú is. A brutál magas késleltetések miatt 6000 alattit nem lesz érdemes venni, abból meg 32 GB legalább 100k lesz vagy inkább több.
32 GB DDR5 majd talán 2024-től lesz mainstream."Ez ugye a realitás talaján állva azt jelenti, hogy a $300-ra emelt 6 magos 5600X-et válthatja majd ebben az ársávban egy 8 magos példány"
Vagyis egy 8 magos proci 100k-nál fog kezdődni továbbra is. De nem baj, a mostani állapothoz képest olcsóbb lesz. -
Petykemano
veterán
válasz gejala #55192 üzenetére
"A DDR5 jövőre még piszok drága lesz és lassú is. A brutál magas késleltetések miatt 6000 alattit nem lesz érdemes venni, abból meg 32 GB legalább 100k lesz vagy inkább több.
32 GB DDR5 majd talán 2024-től lesz mainstream."Jó, hát nem úgy értem, hogy a Steam Survey-ben 2022-től ezen adat vonatkozásában helycserés fordulat áll be, hanem az újonnan vásárolt konfigokra.
És hát a félmilliós videokártya mellett nehogymár a százezres RAM legyen az akadály. (<= cinikus voltam)Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
gejala
őstag
válasz Petykemano #55193 üzenetére
Újonnan vásárolt konfigokba se vesznek majd 100k-ért RAM-ot, mert értelmetlen, ha nem munkára kell a gép. Mint ahogy 200k fölött is kevesen fognak grafkártyát venni. Ha nem lesz 200k alatt, akkor nem vesznek. Most se a játékosok viszik a félmilliós kártyákat, legfeljebb pár ember.
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! MSI SUPRIM RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK