- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG Ally
- SSD kibeszélő
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Petykemano #49750 üzenetére
Ezt akartam én is írni.
4 napja volt infó. Hova lékeljék már azt a dinnyét?Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Malibutomi
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #49751 üzenetére
Marcsak kb ket het szoval nyomassak az infot
-
EXA
aktív tag
válasz Malibutomi #49752 üzenetére
Október 28-án biztos lesz leak.
-
Cathulhu
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Na jó legyen valami: Far Cry 6 ❤ AMD
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Laja333
őstag
És ezekből mikorra várható a végfelhasználók szempontjából működő termék?.
Olyanokra gondolok mint NVnél a DLSS, Noise cancellation meg a Video conference AI -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Laja333 #49758 üzenetére
Eleve az AI upscaling nem igazán működik. Tehát az nem tekintik jónak, ha egy játék egy jelenetben jó, míg a másikban rossz minőséget ad. Ez egy felfogásbeli kérdés, az NVIDIA számára ez belefér. Szóval az AI upscaling kb. akkor lesz lényeges fókusz, ha a fejlesztők is elkezdik rá a kutatásaikat, mert általános neuronhálóval itt nem lehet eredményt elérni. Marketinget rakhatnak köré, de minőség sosem lesz belőle.
Az AMD inkább állandó minőséget adó megoldást szeretne.A noise cancellation nem hiszem, hogy nagyon kritikus tényező, mert számos program dolgozik rajta külön is.
A Video conference AI-ra van technológia. Az AMD is kínál rá gyorsítókat a szerver oldalán, mert ez egy komplex technológia, aminek a kliens oldalán alig van követelménye, inkább a szerver szintjén kell hozzá erőforrás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
milyen hülyeség ez már megint .Hisz bárki kipróbálhatja és letesztelték ezer odlal már ezt hogy a DLSS 2.0 jól bevált jó eredményeket hoz .Nem láttam hogy hozott volna bárhol rossz eredményeket csak a te kommentjeidben.
A hozott példád is DLSS 1.0 volta múltkor mint utólag kiderült.
Életedben semmit nem fogsz elirmerni egy cégtől sem, azon kívül amit az AMD tesz le az asztalra.
Az AMD de jól csinálja hogy nem ad erre semmit mert ők a minőségre adnak... hát neked marketingesnek kellett volna menned vagy már el is mentél úgy néz ki pár éve.Malibutomi : az image shaprpening az a sharpeing filter az nvidiánál.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Korábban nagyon sokszor írtam erről. Az egésznek a rákfenéje a neuronháló. Nem véletlen, hogy a DLSS 2-t nem viszik el sok vegetációt tartalmazó játékba, mert azt nem igazán kezeli jól egy általános neuronháló. Be van építve a technológia a Decima motorba, csak egy False->True átírás kellene a kódba a Horizonhoz, de nem teszik meg, mert az eredmény nem jó. Ellenben a Death Strandinggel, ahol a tartalom mennyisége a többi játék tizede. Azt nem nehéz lefedni, eleve az egész játék 1%-ában van egy kis erdős rész.
Ugyanez lenne a baja az AMD megoldásának is. Egyszerűen ezt így nem lehet megcsinálni. A fejlesztőknek saját forrást kell teremteniük arra, hogy specifikus neuronhálót kínáljanak, akkor jó lesz. Addig maximum marketingelni lehet, de a minősége ingadozó, mert az általános neuronháló nem fed le mindent. És ha talál olyat a jelenetben, amit nem fed le, ott bizony nagyon szarul fog működni a leképezés. Ezért fontos, hogy ezt az egészet játékspecifikusan oldják meg ne általános neuronhálóval. Ergo mindegy, hogy az AMD hoz-e erre alternatívát, maximum arra lehetnek képesek, amire az NVIDIA, ami baromira kevés. Maga az általános neuronháló elméleti szinten nem elég jó ahhoz, hogy minőséget tudj kínálni. Persze ettől még hozhatják és marketingelhetik, csak a marketing nem ad konzisztens minőséget.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Malibutomi #49762 üzenetére
nincs downscale képernyőfelbontásban, nincs FPS növekedés. AMD nél textúra minőség felskálázás van egy filter révén.de natív kimeneti és számított kép az az általad belőtt képernyőfelbontás.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
nem lehet megcsinálni akkor a dLSS 2.0 micsoda és azt azt letesztelő értékelések és a játékosok véleménye erről? Fogamam sincs miről írkálsz ilyen kommenteket mikor mindneki látja a végeredményt a valóságban hogy jó és látványos FPS növekedést hoz. Tesztek vannak erre és én is átom bárki láthatja hogy amit írsz az nonszensz hülyeség, mosdatás, sározás mindegy melyik oldalról nézem.
Ergo bemeséled itt a fanoknak hogy jobb ha nem hoz AMD erre választ mert amúgy nagyon szarul működik a DLSS 2.0.( aka raytracing) ne nevetess már, ezt még az itt agymosottnak titulált AMD fanok sem veszik be tőled mert nem hülyék.
Elhiszem hogy jó lenne egy általánosan működő megoldás, tervben/ pletykálva van Nvidától hogy ami TAA-t használ az automatikusan fogja használnia DLSS 3.0-át. vagy bármi lesz a neve,de addg nincs más, nincs jobb és úgy néz ki ez jól teszia dolgát addig.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Van arról információ, hogy a Dunia Engine kap-e végre explicit API leképzőt? Ubinál most már csak ez a motor maradt, ami még nem kapott. (Na jó az Ubiart Framework-nek nem is kell, annak még a DX9 is elegendő ) Dunia-t DX12 vagy Vulkan irányba viszik majd el? Ha már AMD szponzorált cím, akkor feltételezem nem DX11 lesz az alapértelmezett, hanem valamelyik új explicit API.
Abban is reménykedem, hogy a fizika is visszatér, mert az 5. részben megint csak kiherélték, úgy, mint anno a 3. résznél. Ezen felül jó volna újra szép Wind és egyéb időjárási effekteket is látni, mint mondjuk a 4. részben. Valahogy az Ubi a Far Cry sorozatnál mindig a páros részekbe rakta a jó technikai dolgokat, remélem a 6. rész se lesz kivétel. Bár mondjuk az 5. részben a face animation nagyon brutál szép volt.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
válasz #32839680 #49766 üzenetére
Hol kellene hogy ez engem érdekeljen hogy fejlesztő mit fizet és miért? nagyon úgy nézki hogy jelenleg az Nvidia szpozorált címek kapják meg ezt a ficsőrt akiknek amúgy Nvidia fizet hisz szponzorálja őket, nem hinném, hogy ezért külön horriblis díjat kérnek. amúgy nem igazán kapcslódik ahhoz amit én írok, mert jelenleg ott tartunk hogy a semmi jobb mint a DLSS 2.0.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Yany
addikt
válasz Malibutomi #49759 üzenetére
Annak semmi köze a DLSS-hez. De mutatok valami mást: [Neural Supersampling] (sajnos nem tudok AMD oldali kapcsolatról, csak érdekességképp)
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De a tesztekben azok a játékok vannak, ahova belerakják a DLSS-t. Az NV tanult a régi hibákból, és olyan játékba bele sem rakják, ahol szarul működne. Például bármi, amiben sok vegetáció van. A Horizon tökéletes lett volna az NV-nek, hiszen a Decima motorba be van építve a technológia, csak egy False->True átírás kellett volna a működéshez, mégsem tették meg. Ennek az oka, hogy sok a vegetáció a Horizonben, és arra nem működik a neuronháló. Nézd meg, hogy mikben engedélyezik: Control, Deliver Us The Moon, Death Stranding, stb. Egyszerű tartalmakhoz, amiket könnyű felismerni. Hogy ez miért fontos? Nézd meg magad:
Horizon:
DS:Azokat a vegetációkat a felső képen sokkal nehezebb felismerni, és ha nem jól csinálja a neuronháló, akkor azt kapod, amit a BFV-ben, vagy az FFXV-ben. Azokra is hozhatnának DLSS 2.0 patch-et, de nem ez a baj, hanem a neuronháló, attól olyan fos a minőség. És fos lenne a Horizonben is, ha aktiválták volna.
Ezeken a gondokon az AMD sem tudna felülkerekedni. Az általános neuronhálóval, mint elméleti tényezővel van baj. Tehát az AMD ha hoz ilyet, akkor ugyanúgy válogatni kell a játékok között, hogy melyik tartalmával lehet kvázi jobb minőség, és melyikkel lenne tuti fos az eredmény. Utóbbiba felesleges aktiválni, ezt amúgy jól csinálja az NV, csak ettől még nem vagyunk közel ahhoz, hogy ezt általánosan is lehessen használni.
(#49766) morgyi: Nincs rá akarat. Ez egy szoftveres kérdés, nem csak hardveres.
Konzolon egyébként sokat alkalmaznak analitikai élsimítást. Nem minden ilyen rendszert hoznak át PC-re. Szóval az, hogy konzolon működik, még nem jelenti azt, hogy PC-re egyszerűen áthozható, lenne vele munka bőven. Azt meg ugye nem szeretik a fejlesztők.(#49768) huskydog17: Arról még nincs adat, de a Stadia miatt hülyeség lenne nem explicit API-t használni. A next-gen gépekhez amúgy is shader modell 6.0 kell.
(#49771) Yany: Annyira nem nehéz már jó minőséget elérni, a probléma a gaming szempontjából az, hogy a minőséget 20-30 ms-on belül kell adni. Na az már rohadt nehéz.
(#49767) Zartszelveny: Gondolom visszahozzák a projektet. Most már elég komoly hardverek vannak hozzá. Különösebb jelentősége szerintem nincs.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #32839680 #49773 üzenetére
Ez a legnagyobb probléma egyébként vele, hogy a fejlesztők leszarják. Mert a technológiában lenne koncepció, ha nem szarnák le, de amíg nem indítják el a saját kutatásaikat ezen a területen, addig szarnak az egészre elven fog működni az alkalmazása. Hoz olyan minőséget, amilyent, aztán le van fosva. Pedig igazán tréningelhetnének saját neuronhálót. Na úgy aztán brutálisan működhetne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
most komolyan hozod példának a Horizon-t egy AMD featured cím? [link] milyen meglepő hogy nincs benne DLSS 2.0 igaz? és azt gondolod azért nincs benne DLSS 2.0 mert annyira bonyolult,de cserébe a cyberpunk és a metro exodus megkapta/ megkapja mert az annyira gagyi? Ne csináld már, ez nem bizonyíték, hogy a Horizonba nem tették be. Milyen érvelés ez?
mMrt melyik nem általános technológiához nem kell pénz és fejlesztés valamint idő?
Úgy beszélsz erről mintha minden technológia csak úgy beugrana a játékokba és nem kellene a fejlesztőnek semmit csinálnia vele. Amíg Nvidia pénzeli és zponzorálja addig pont mindegy annak aki egy RTX 2060 karival tolja a Fornitet 4 k.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Malibutomi
nagyúr
Itt is igy teszteltek 70 illetve 78% resolution scale + inage sharpening.
Testing AMD's new Radeon Image Sharpening: Is It Better than Nvidia's DLSS?
Ez elegge ellentmond a nincs dowscale, nincs fps novekedesnek szerintem
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Malibutomi #49780 üzenetére
Én ezt már láttam DLSS 1.0 val tesztelik de az image shaprpening nem felbontást skálázza hanem a textúrákat élesíti. Teljesen más elven működik és Nvidiának van a DLSS mellett textúra élesítője szintén. [link]
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Malibutomi
nagyúr
Nem is mondta senki hogy az image sharpening csinalja a downscale-t.
En azt mondtam a downscale + image sharpening valahol a dllss 1 es 2 kozott van mert teljesitmenyt a downscale hoz a sharpening pedig altalanossagban a dlss1-nel jobb kinezetet/elesseget eredmenyez. A dlss 2-hoz kepest viszont rosszabb.
-
félisten
válasz Malibutomi #49783 üzenetére
Már az első válaszban is írtam, hogy teljesen más az elve és a natív kimeneti kép felbontása ha FPS növekedést is akarsz. Egy textúra élesités, amilyen hez hasonló eljárása van a konkurens cégnek is, még ha nem is annyira jó, mint az AMD nek de aktiválhatod éppen DLSS mellé is.Erre írtad hogy nézzem meg a működési elvét. Értem az elvét de az összehasonlítást a fentiek fényében értelmetlennek tartom ma már főleg, de ettől még jó dolog.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz #32839680 #49782 üzenetére
Annyit mondott hogy sűrű vegetációval rendelkező játékokon nem működik jól. A Metro többnyire zárt terekben játszódik, az egész game szürke és posztapokaliptikus és havas.
A Cyberpunk meg egy neon városi betondzsungel.A Watch Dog Legion is, ugye?
Nekem ez a magyarázat kicsit sántít, ahol eddig volt DLSS, az mind nVidia cím volt...
BTW a Mechwarrior 5-ben van erdő, de gondolom mivel az nem támasztja alá a gondolatmenetet, így nem játszikAmúgy pont az az érdekes, hogy nemrég kijött az RT terén frissített WD:L gépigény, ahol a lényeg: DLSS mellett van mindegyik megadva. Tehát ultra szintre mindent (RT-t is) felhúzva egy RTX 3080 is csak 1080p-ben lesz elfogadható FPS-e az embernek. DLSS Performance-al (tehát 1080p-ben renderelve) mehet 4K-n. RT mediumon 1080p-ben viszont DLSS Quality is elegendő lesz egy RTX 2060 mellett...
Már előre látom, hogy mennyien fognak nyafogni, hogy DLSS nélkül 4K @Ultra szinten nem lesz elég a méregdrága kártya, és hogy ezért a fejlesztőket fogják szapulni, mert nem tudnak programozni (szerintük).
A dolog azért cinkes viszont, mert nem tudunk semmit az RDNA2 RT képességeiről. A Borderland 3 eredmény ilyen téren nem mérvadó. Ha nem fogja ipari szinten hülyére verni az RDNA2 RT képessége az Ampere RT képességeit, akkor viszont bajban lesz az AMD, mert az nVidia kártyákon ott a DLSS, viszont nekik nincs hasonló megoldásuk.
Jön egy érdekes korszak, ahol a VGA-kat lehet majd külön RT nélkül és RT-vel, meg DLSS nélkül és DLSS-el tesztelni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz #32839680 #49782 üzenetére
nem annyit mondott hanem hogy ugyan az a motor ami a DS alatt van és abban szerinte azért nincs benne mert bonyolult - Szerintem meg azért nincs benne mert nem Nvidia cím hanem AMD featured, hogy nézne ki egy teszten.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Alogonomus
őstag
Mechwarrior 5-ös hentelés közben nagyon nem izgatja a játékost, hogy a falevél/fűszál/lángnyelv tökéletesen pixelhelyes megjelenítést kap-e, ezért abban a játékban a "nem jól működő" DLSS funkciót is simán bekapcsolhatják.
Az ellenpéldaként felhozott Horizon viszont erősen épít a játéktér grafikai igényességére, ezért ott nagyon hangulatromboló lenne, ha elmosódottan jelennének meg a textúrák. -
Petykemano
veterán
válasz #32839680 #49778 üzenetére
Azt miért nem lehet megtenni, hogy a kliensen futó játék futás közben tanul, és beküldi az adatokat a központba? Tehát ilyen elosztott tanulás.
Helyben is Lehetne öntanuló a háló, aztán a következő patchben megkapod az összesített eredményeketTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
atok666
őstag
válasz Petykemano #49788 üzenetére
Nem az a lenyeg, hogy maximalis minoseg kell a halonak, hogy minel jobb eredmenyt adjon?
Atok -
nagyúr
válasz Alogonomus #49787 üzenetére
Valahogy nem teljesen értem, hogy azt mi alapján döntöd el, hogy "pixelhelyesen" megjelenő kép nem fontos az MW5-nél, de fontos a Horizonnál. Főleg, hogy én nem nagyon vettem észre, hogy elmosódottak lennének a textúrák (ahogy te állítod) az MW5-ben.
Lehet(ne) azt mondani, hogy a Horizon esetén jobban néz ki a flóra és fauna alaphangon, de nem ez az indok, hanem hogy "elmosódottan" jelennek meg a textúrák?
Ez inkább szerecsenmosdatásnak tűnik nekem...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
arabus
addikt
amd-nél annyi plusz azért van hogy a downscaling+image sharpening mindennel működik
nem csak 10 cimmel mint a dlss.Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
válasz Malibutomi #49793 üzenetére
mindig elcsodálkozok ezen hogy mekkora feature-ként hozzák fel a dlss-t,pedig csak azért létezik mert 4k-n már nativan nem tudják az rt magok kiszámolni.
az meg hogy szebb kép enyhén szólva is vicc.Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Malibutomi
nagyúr
Baromi furcsa latasmodod van a PC gamingrol.
"Már előre látom, hogy mennyien fognak nyafogni, hogy DLSS nélkül 4K @Ultra szinten nem lesz elég a méregdrága kártya, és hogy ezért a fejlesztőket fogják szapulni, mert nem tudnak programozni (szerintük)."
Egyreszt valahol igazuk lesz masreszt szerinted a PC gamerek hany szazaleka a 4K ultra jatekos?
Segitek elenyeszoen kicsi. Meg 1440p-n is kevesebben jatszanak joval mint 1080p-k kusebb kartyakkal."Ha nem fogja ipari szinten hülyére verni az RDNA2 RT képessége az Ampere RT képességeit, akkor viszont bajban lesz az AMD, mert az nVidia kártyákon ott a DLSS, viszont nekik nincs hasonló megoldásuk."
Bajban lesz az AMD mert a megjeleno sokszaz jatekbol abban a tizben ahol mukodik a DLSS hatranyba kerulnek?
-
nagyúr
válasz Malibutomi #49793 üzenetére
Nem véletlenül emlegetik fel annyiszor.
A DLSS nem egy csodaszer, nyilván benne van, hogy a képminőség valamennyit romlik. Kvázi kényszerpálya, ahogy a konzoloknál is a különféle trükkök. Én a konzolokon bevett Checkerboard renderinget szoktam felhozni hasonlatként, bár Abu folyamatosan hangoztatja, hogy nem ugyanaz - pedig a végeredményt tekintve de. Teszem azt 4K natív felbontáshoz képest nyilván gyengébb egy 4K DLSS kép minősége általánosságban, de még így is jobb, mint 1080p-ben vagy 1440p-ben. Miközben a játék sebessége sokkal közelebb van a natív 1080p-hez, mint a natív 4K-hoz. A Checkerboard rendering is kvázi ezt éri el, de amíg nem túl szembetűnő a veszteség, addig ez elfogadható áldozat.
Ha a Ray-Tracing effektetek teljes erővel be akarják vetni, akkor trükközni kell, mert natívban egyszerűen nem fogja tudni a csúcs VGA sem lerenderelni normális sebességgel, nagy felbontásban. A Watch Dog: Legion frissített gépigényén is 4K Ultra részletesség és Ultra Ray-Tracing mellett DLSS Performance van említve - RTX 3080 igénnyel. Vagyis egy RTX 3080 nagyjából 1080p-ben lenne képes natívban megmozgatni a játékot, ha mindent felhúz és bekapcsol a delikvens...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #49795 üzenetére
Egyreszt valahol igazuk lesz masreszt szerinted a PC gamerek hany szazaleka a 4K ultra jatekos?
Miért lesz igazuk? Én ezt hangoztatom évek óta, lassan már több, mint egy évtizede. Nem a játék fejlesztőjének a hibája, hogy ha a jelen lehetőségeken túl mutató megoldásokat hoz a játékba. Megtehetné, hogy kiveszi az Ultra, talán a High opciókat is, lebutítva a játékot, és akkor ami Medium szint, az lesz az új csúcs. Csak az nem fog olyan látványosan kinézni.
Anno szvsz a Crytek direkt trollkodta meg a játékos közösséget: ha a Crysis "csak" medium szinten lévő opciókkal jön ki, akkor egy szép, de semmi rendkívüli FPS lövöldözős játék. Ehelyett ott voltak a magasabb beállítási lehetőségek, tényleg a maga idejében igen látványos effektekkel. Amit persze sokan megpróbáltak bekapcsolni, és nem értették, hogy mi az, hogy nincs 60FPS-ük.
A PC gaming nem arról szól, hogy fix FPS-ed lesz fix felbontáson. Az a konzoloknál működik (de ott ők lövik be a lehetőségeket olyanra, hogy ez meglegyen, lásd alacsonyabb felbontásban renderelés és felskálázás, dinamikus felbontás vagy checkerboard renderen, illetve ezek keveréke). PC-n mindig a beállítási lehetőségekkel élhettél, hogy az adott hardware-en a neked megfelelő képminőséget és képfrissítési rátát beállíthasd.
Ez így volt hajdan, a 3DfxVooodoo esetében is, mert a 3D patches Tomb Raider bizony csúnyán beszaggatott rajta. Hiába írták anno a PC Guru-ban, hogy jön az állandó 30 FPS...
Így volt aztán a 32bites színmélység, Anizotropikus szűrés aztán az élsimitások mellett. Csak mára elfelejtették sokan, hogy hajdan még a Ph! tesztjeiben is voltak ilyenek.Hogy amúgy meg hány százalékuk 4K ultra játékos? Kevesen, de hát itt olyanokról beszélünk, akik mai szinten fél millió forintos VGA-kkal játszanak. De erről szólt a hozzászólásom "...méregdrága kártya.." része...
Bajban lesz az AMD mert a megjeleno sokszaz jatekbol abban a tizben ahol mukodik a DLSS hatranyba kerulnek?
Igen, ha ott rosszabb lesz az eredményük emiatt. Azért nem egy és nem két AAA játék van azon a listán. Ilyen téren most egy vad időszak következik, mert akkor össze kell és lehet vetni például azt, hogy ki és bekapcsolt RT és ki és bekapcsolt DLSS mellett milyen képminőség és milyen sebesség lesz. Ha az RDNA2 RT megoldása gyorsabb lesz az Ampere féle RT-nél, akkor persze ez bizony kemény belépő lehet az AMD-től, hiszen mondhatják, hogy nekik nincs szükségük DLSS-re az adott effektekhez. Ha viszont csak nagyjából egy szinten lesznek, az nVidia nyújt egy plusz opciót a vásárlóinak: ha akarod bekapcsolod a DLSS-t, és úgy skálázod, ahogy akarod, képminőség és framerate terén neked jó legyen, vagy ha nem akarod, akkor kikapcsolod...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #49799 üzenetére
Ha így lenne, akkor a minimum gépigénynél ott lenne, hogy DLSS képes VGA legyen a gépedben...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.