- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Gaming notebook topik
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Autós kamerák
- OLED TV topic
- Itt az első olyan, MI-re kiélezett laptop, ami ellenáll a környezeti hatásoknak
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen alaplapot vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Fujifilm X
Hirdetés
-
Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
it A jelentések szerint Donald Trump azt fontolgatja, hogy politikai tanácsadót csinál Elon Muskból, amennyiben megnyeri a novemberi választást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
ma Kémfotókon csodálható meg az S24 Ultra vonásaival érkező hajlítható.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz spanglee001 #2067 üzenetére
és olyan rift volt mint a videón?
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
személy szerint nem próbáltam mozgatva, de van bőven tapasztalatom a DK2-vel. Ami leginkább számít az a játékbeli implementáció. Pl a Star Trek Engineering-ben is ha nincs bekapcsolva a Low Persistence mód, elég émelyítő, de bekapcsolva már semmi gondom nem volt vele. Ugyanez az 1.3-ban az async timewarp esetén, alacsony fps mellett is pofátlanul jó élmény volt az elite dangerous.
Amúgy azért kérdeztem, mert a videón ráadásul még DK1 van, ami semmi ilyen fentebb felsorolt feature-t nem tud.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
válasz wolfhgb #2140 üzenetére
Vicc vagy nem vicc, akik előrendelték, azokkal nincs sokmillió dolláros szerződésük, nem úgy mint várhatóan a best buy-al. Ha az előrendelő nem kapja meg időben, duzzog, puffog és max lemondja, míg ha a best buy nem kapja meg, repül egy millió dolláros kötbér. Nem ugyanaz.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz wolfhgb #2144 üzenetére
Illetve írták redditen hogy volt aki jelentősen korábban kapta meg. Mondjuk engem perpill még nem érint, amíg nem lesz lehetőség idehaza rendelni vagy boltból megvenni (garanciális okokból)
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Közben az Oculus behúzott egy új Chief Operations Officert, Hans Hartmann személyében. 30 év tapasztalat, 15 év Hewlett-Packard, sokéves tapasztalat az ellátási lánc kezelésben, gyártás managementben, elektronikai gyártásban és tesztekben, stb.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Meg is van a hétvégi program. Ezért szeretem a pc-t és a közösségét. Leap Motion kézi vezérlés fordítása steam kontrollerré, és így játszogatott a valve Lab demójával DK2-vel. Mindezt open source alapokon. Eszem megáll (pedig programozó vagyok )
szerk: ez többek között azért van, mert a steamvr megnyitotta a kódbázisát hogy 3rd party vezérlők is használhassák, pl razor hydra. Persze nem lesz olyan szintű, pláne leap motion esetében, ahol csak akkor van kontroller ha előtted, a kamera előtt van a kezed, meg persze nincs haptikus visszacsatolás, de akkor is kemény
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
válasz Dyingsoul #2169 üzenetére
jó, azért ne felejtsük el hogy ez egy nvidia által mutatott, nvidia által megtervezett környezetben nvidia által készített grafikon Majd ha külső tesztek általunk is ismert programokkal releváns könyezetben teszteli ki, meglátjuk mennyi is az annyi Ami biztos, hogy a megjelenési ár nőtt az előző generációhoz képest (1080: 549->599$, 1070: 329->379$), és hogy a 1080 nagyságrendileg 10-20%-al lehet erősebb mint a 980 Ti. De tényleges tesztek nélkül ez még nem jelent sokat, addig pedig még egy hónapot várni kell.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Dyingsoul #2171 üzenetére
"ami a physics-et hozza el VR-ba ha jól értem."
ha nvidia-d van. márpedig mint minden, az amúgy sem óriási piacot megosztó megoldás, inkább káros szvsz a vr-ra mint hasznos. pláne ahogy ismerem az nvidia féle "pártatlanságot" még a saját generációikkal szemben is.3d hangzás és az a projekció amit írtak van tudtommal mindkét vr platformon (és lesz psvr-on is). Azt kellene használni, nem mindenből kitalálni egy sajátot.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz bluobluo75 #2173 üzenetére
hivatalosan a proci nem felelne meg, de nem hivatalosan nem hiszem hogy bármi gond lenne a rift kezelésével. Az meg hogy mennyire gépigényes, a játéktól függ. Nem a riftnek kell 970/290 vga, hanem a játékfejlesztőknek lett megmondva hogy ilyen vga-n tökéletesen kell futnia.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
Douglas Adams örök klasszikus véleménye az új technológiákról:
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Dyingsoul #2237 üzenetére
annyira vicces amikor a titan x árához mérik, hogy láss csodát, mennyivel olcsóbb, holott valójában a megjelenéskori 980-as árával kellene összehasonlítani (az is anno kb így viszonyult az akkori titan-okhoz), ami pedig 50 dolcsival olcsóbb volt anno. Szóval a mostani verzió 50 dolcsival drágább mint legutóbb ugyanez a kategória (és ez igaz a 1070-re is). De hát ugye kell az agymosás és a marketing maszlag.
amúgy meg "használjatok gameworks-öt vr-hoz is". Ezzel nálam ki is zárná magát az aktuális program.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
válasz Dyingsoul #2242 üzenetére
Megint csak. Követem már kellő ideje az nvidia tevékenységét, és NEM feltételezem ezek alapján hogy hirtelen majd pont ez lesz pártatlan. Ez olyan minthogy az utóbbi évekbeli Ubisoftos ámokfutás után azt remélni hogy majd hirtelen fantasztikus és hibátlan játékot fognak kiadni. Reménykedni lehet, ingyen van, de nagyon nem ezt mutatja a tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz clyvejhamma #2244 üzenetére
mi kerestünk volna a legtöbbet riftre és második legtöbbet vive-ra? elég valószínűtlennek tűnik számomra.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz clyvejhamma #2250 üzenetére
A tesztgépben 980 Ti-t írnak csak. Most konkrétan ők is tesztelték a 1080-at, és ténylegesen vr-ra is? mert statokat látok, de konkrét kártyát nem. Amúgy bocs mindenkitől, csak átfutottam, máris ugranom kell meetingre
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
Ahogy legutóbb is mondtam, vagy eltolják a megjelenését még évekig, vagy gratulálunk Vér Istvánnak és annak a 370 embernek a földön aki képes 5120x1440-es felbontást 90-120 fps-sel meghajtani. No meg ha megnézed, ~100 fokra van 2160-as felbontásod riftben (21.6 pixel fokonként), míg itt 5120 pixel van 270 fokra, ami 18.9 pixel per fok. Függőlegesen meg 1200 jut 100 fokra az ábra alapján a riftnél és a vive-nál (12 pixel per fok), míg itt 1440 130 fokra (11 pixel per fok) Ergo arányaiban kisebb a felbontása a mostani rifthez képest is.
Szép és jó a nagy látószög, és mindenképp igényelt lesz a jövőben, de ahogy növeled a látószöget, úgy nő drámaian a szükséges felbontás. Ha a következő generációban mondjuk 1440p-ből eredeztetik a felbontást, a jelenlegi analógia mentén mondjuk lesz a felbontás 2880x1600, ami 28.8 pixel illetve 16 pixel fokonként, ugyanez a minőség 270x130-as látószög esetén 7776x2080 pixelt jelentene. 4k-ból eredeztetett felbontás esetén pedig 4320x2400 lenne kb a felbontása a riftnek (43,2 illetve 24 pixel per fok), a starVR-nak pedig 11664x3120-nak kellene lennie ehhez a minőséghez. Természetesen 90-120 fps-sel meghajtva.
és ez még hol van a szem felbontóképességéhez képest.
ui: ha a matek rossz valahol, nem rég keltem
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Dyingsoul #2267 üzenetére
Abrash anno azt mondta egy előadásában, hogy a határ valahol 32k x 16k per szem talán. A számolásom alapja (közelítése) pedig a 2160x1200 arányának megtartásával történt (szélesség = 2x panelmagasság, az új magasság pedig ez szorozva 0.55-tel kb).
De igen, a mondandóm alapja az volt, hogy baromi sokkal kell növelni a felbontást, ami baromira növeli az erőforrásigényeket. Mindezt akkor is, ha maradunk egyelőre a 100 fok körüli látószögnél. Ha pedig növeljük a látószöget is, akkor ez hatványozottan igaz. Nem lehet de nincs is értelme elkerülni a foveális renderelést, mert iszonyat pazarlás lenne amúgy, és a gépek sem bírnák még sokáig.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz wolfhgb #2269 üzenetére
Persze, de ez nem így megy. No meg hogy mi a periféria, az attól függ hova néz a szem, nem a képernyőtől. Mármint pl ha fixen tartva a szemed balra nézel, akkor az ami addig a periférián volt, az válik élessé. Tehát a kijelzőnek végig azonos felbontásúnak kell lennie, elvégre rajta bármerre nézhetsz, és ott kell élesen (teljes pixelsűrűséggel) renderelni ahova nézel, minden más lehet alacsonyabb felbontású. Pontosan ez az a foveális renderelés amiről fentebb írtam.
https://www.youtube.com/watch?v=NZaQEQrk15AAzonos pixelsűrűségű kijelzők gyártása az, ami tömegtermelés szintjén megvalósítható. Ezt lehet megfelelően skálázni méretekre.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz flashpointer #2271 üzenetére
Megint ott van hogy egy 4k film NAGY (pedig az még csak 4k), és nagy látószögnél még csak nem is különösebben jó a minősége. 360 fokos videóknál még a 8k is kevés, pedig ott már csúnya gigákban számolják a perceket.
"Habar nem tudom az ilyen 2D filmek mennyire hatnak terbelien"
Nem hatnak. Térbelinek akkor tűnik, ha a két szem két különböző képet lát, más szemszögből. a 3d videók esetében is szükséges, csak pl a 3d tévék polarizációval (vagy aktív shutteres vezérléssel) érik el hogy az egyik szemnek szánt streamet csak az egyik, a másiknak szánt a másik kapja meg.360 fokos 3d videó normális felbontásban... Terabyte-ok kérdése. Gyakorlatilag egyszerűbb helyben kiszámolni, akár a Meet Henry-nél.
-Solt-: Erről beszélek. Igen, kelleni fog, nem lehet megkerülni. De azért az még 1-2 generációra van, bár már most is vannak korrektül működő megoldások, de kell még hogy robosztus, atombiztos legyen és szoftveresen is adottak legyenek a követelmények.
"2 egymás mellett lévő pixel tartalma ugyanaz lenne, ami 0 plusz munkát ad, mégis jobb a minőség."
Nem, nem jobb. Lehet 4k monitorod, ha négyesével ugyanazt a pixelt mutatják, akkor az nem lesz élesebb mint egy fullhd ugyanakkorában, vagy részletesebb kép, csak pazarlod a kijelző pixeleit.4K felbonás 32"-on 137 PPI-t jelent, tehát egy pixel 0.18x0.18 mm méretű. Ugyanez a méretű kijelző fullhd-ban 68 ppi-t, és 0.36x0.36 mm-es pixelt jelent. Ha négy kijelzőben lévő pixel mutatja ugyanazt a színinformációt, akkor gyakorlatilag ugyanaz a szín van igen, 0.36 mm-en.
Felskálázásra van ugyan lehetőség, ilyenkor kisebb felbontásban számolnak (vagy a forrás kisebb felbontású pl tv esetében), itt egy pixelből és a környezetében lévő más pixelekből próbálják kitalálni hogy milyen színűnek kellene lennie a pixelnek nagyobb felbontásban. Ez viszont 1: csak kikövetkeztet egy színt, amit sosem volt addig, 2: minőségben nincs ott az így kapott kép mintha ténylegesen adott lenne hogy milyen színűnek kellene lennie ott a képpontnak. Lásd konzolok 720p képének felskálázása fullhd tévére. Nem olyan mintha tényleg fullhd lenne a kép. 3: nem tud annyi konkrét információt, részletet vinni. Pl van egy sűrű mintás padlód, amiről készítesz egy fullhd videót. Amí közel van hozzád, ott sok pixel jut a mintára, ergo élesen kivehető. De a távolba a perspektíva miatt egyre kisebb a minta, ami a képkockára nézve egyre kevesebb pixel információ. Ebből pedig egy szint után már nem lehet kitalálni hogy mi volt az eredeti minta, mert a környékén is hozzá hasonló szín lesz, a részletek elvesznek.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz wolfhgb #2275 üzenetére
fejmozgás nélkül? Azért ugye tudod hogy a szemed tud mozogni a fejedtől függetlenül is? Én pl eléggé élesen látoom a vállam irányában lévő poharamat úgy, hogy közben előre nézek. De még ha nem is 200+ fok, számolj 160-180-nal, az is sok.
Azért mondtam a 200+ fokokat, mert ez állt a StarVR specifikációjában."Tehat innentol tok folos a 210 fokos latoterbol kb 100 foknyit 4k felbontasban megjeleniteni, oda kb meg full hd sem kellene, igy gondoltam azokat amit irtam."
És hogy fogsz nagyüzemben olyan kijelzőt gyártani, ami a peremei fele 60-80 ppi, és ez folyamatosan nő több százra a képernyőn bentebb érve? Mi több, hogy fogod leprogramozni hogy nem konstans a pixel sűrűség? Nem véletlenül nem gyártanak ilyen képernyőket. Ellenben lehet azonos pixelsűrűséggel készíteni akármekkora kijelzőt, és kombinálva a pupillakövetéssel, hogy csak ott rendereljen teljes pontossággal ahova a pupilla fókuszál, a többi helyen csak közelítse, sokat lehet spórolni az erőforrásokon úgy, hogy ne kelljen mind a százmilliárd pixelt kiszámolni. Erről volt szó fentebb a foveated renderingnél. Fényévekkel egyszerűbb mint egy nem homogén koordinátarendszerben dolgozni .Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz nortsen #2279 üzenetére
Nem, nem arról. Arról szólt a beszélgetés, hogy milyen minőséget nyújthat majd amikor megjelenik, és mi kell majd ahhoz hogy fejlődjön. Illetve hogy hány ember mondhatja majd el magáról hogy ki tudja hajtani. Ezt pedig az adatok alapján jó eséllyel meg lehet saccolni, elvégre egészen biztosan nem lesz olyan hogy 8k felbontást egy mobiltelefon proci kinyomjon 90 fps-sel úgy, hogy közben valami nagyon szép játékot számolgat. Szóval nem levegőből kapott következtetések ezek, hanem A->B->C->D
wolfhgb: még mindig a tömeggyártásról és a programozhatóságáról van szó. De, nagy volumenben drága és baromi komplikált lenne ilyen kijelzők gyártása. Ezt garantálom. Ha mond neked valamit a koordináta szó, akkor elég könnyű belegondolni hogy ha egy koordináta rendszerben a 100,100-tól 500,100-ig terjedő egyenes valóban egyenes, és a hossza 400 egység, míg ha az origóhoz közel sűrűbben vannak a függőleges és vízszintes egységek, később pedig egyre ritkábban, akkor sem a hossza, sem pl az egyenessége nem biztosítható. Vagy mi lenne szerinted a koordinátája annak a pontnak, ahol épp két pixel helyett már csak egyet használsz?
Köralakú képernyőnél is probléma ez, vagy használsz hengerkoordináta rendszert (programozzon benne a halál) vagy baromira bekorlátozod a progamozhatóságát és kimondod hogy pl a 320x320-as képernyőn pl a 10, 10-es koordináta nem is látszik, de még a 140, 5 sem, vagy épp az 5, 140. Ugye ilyen esetben a 320x320-as felbontásnak csak 78%-a látszik (pi/4)
"de vannak mindig olyan hatalmas egyenek"
Ez nem arról szól hogy hatalmas vagy sem. Különböző sulikat is végeztem, egyetemet is, a munkám is szoftverfejlesztő, ráadásul hobbim a játékfejlesztésről tanulgatni, olvasgatni. Ez nem sok, de talán mégis elegendő rálátást biztosít szerintem ahhoz, hogy lássam az erősen problémás dolgokat az elképzelésben. Nem intézem el annyival hogy "ha elég nagy az igény, biztos megcsinálják, bármi is legyen az". Annál azért pár nagyságrenddel nagyobb probléma és tucatnyi helyen "ereszt" a koncepció.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Citroware #2284 üzenetére
Hát a DK2-vel kapcsolatban tudok nyilatkozni, azzal van aránylag sok tapasztalatom (van nálam egy már pár hónapja ). Természetesen sokkal alacsonyabb a felbontása mint a monitoron látott képé. DK2 esetén ugyanaz a fullhd felbontás, csak épp nem cirka 20-30 foknyit fed le a látószögedből hanem 90+-ot, és nem fél méterről nézed a képet, hanem gyakorlatilag nagyítóval. Szóval igen, ha az ember nézi, dk2-ben lehet látni a különálló pixeleket, sőt néha el sem lehet olvasni bizonyos kisebb betűket, mert túl kevés pixelből állnak (elvégre a fullhd-nak az egész 90-100 fokos látóteredet le kell fednie). De a lényeg itt nem is a kevés vagy sok pixel, hanem hogy technológiából adódóan látod a pixelek közti hézagot, fekete rácsozatot ahol nincs fény. Ezt nevezik SDE-nek (screen door effect)
Viszont sokaknál, nálam is, onnantól hogy valami érdekes van a képen (nem csak egy felirat mondjuk vagy egy kis golyó, hanem egy város, körülötted katonák, stb), onnantól már nem a pixelt látni, hanem embereket, törmeléket, golyókat, várost, stb. És mivel baromi pontosan reagál a fejed mozgására még a DK2 is, és elfogadható tempóval (75 fps), így elég áll-leejtő tud lenni az élmény.
A CV1 (a 600 dolláros kiadott oculus rift) ráadásul olyan lencsékkel operál, kissé nagyobb felbontás mellett, ami sokat csökkent az SDE-n, ezáltal jóval homogénebb a kép. Igaz sajna a fresnel lencsének hátránya is van, a god ray effekt, ami ehhez hasonló hatást kelt akkor, amikor baromi nagy kontraszt van a képen (tehát pl fekete háttéren fehér alakzat). Ugyanez vive-on más jellegű, ehhez hasonló, tehát inkább körkörös, nem kisugárzó.
A mostani generáció a csúcs? Dehogy. A mostani generáció kb mint az első iPhone. Aztán az hol van már a mai 6S Plus-hoz képest sebességben, képernyőben, tudásban, stb. Ez az első generáció. Az a generáció, ami végre elég jó ahhoz, hogy az első vásárlók megvegyék és használják. Nem ez lesz a tömegek játékszere, az majd pár generációval később jöhet, ahogy mindig minden technológiának van adoptálási üteme. Ez még a fogyasztói vr első nagyobb lépése. Minőségben már van olyan jó, és árban olyan alacsony, hogy nagyságrendekkel több és elégedettebb tulaja lehet, mint eddig bármikor. Szerintem garantáltan ez a jövő, kérdés folyamatos lesz-e innen, vagy még most elbukik pár év múlva és újra előveszik a kérdést mondjuk 15-20 múlva. Ugye a 90-es években az akkori vr még messze nem volt olyan árú és minőségű ami elvárt lett volna. Most van a következő kör.
Michael Abrash amúgy azt mondta, több kutatnivaló van ezen a téren mint a 3d kártyák esetében, pedig ugye azt is folyamatosan fejlesztik és kutatják sok sok éve. Azt mondta, 40-50 évnyi kutatás biztos benne van, mire mindenki által elfogadott, természetes és a valósággal összetévesztett vr-t hozunk létre. Ráadásul ugye még most csak a szem és a fül van soron.
Szóval az "ez az igazi vr jövő" kifejezés nekem kissé fura. Ez a jövő, de ezzel az első generációval még fényévekre vagyunk a csúcsától. Ez az út felfelé, hogy kitapossák a továbbiakat.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz nortsen #2285 üzenetére
A kijelzőméretet (azaz a látószöget) azért hoztam fel, hogy kontextusba helyezzük hogy hiába a nagy felbontás, ha nagy a látószög, a végeredmény pixelesebb lehet mint a sokkal kisebb felbontású, de kisebb látószögön elterülő rift vagy vive esetében. Semmi egyebet. Ez pedig puszta matek, ha 10 cölöpöd van és azt 10 méteren kell elhelyezni, akkor méterenként egy jut, viszont hiába van 20 cölöpöd, ha azt 25 méteren kell elhelyezni, akkor nem jut méterenként egy.
"pedig jó pár más dolog van, amiben lehet jobb VR-t csinálni a jelenlegi két éllovasénál"
Természetesen senki sem mondta hogy ne lehetne jobbat csinálni mint amit ők. Gyanítom már nekik is van a kiadottaknál jobb termékük a saját laborjaikban. Itt arról van szó hogy milyen minőségben és áron lehet mekkora piacot lefedni. Mert hiába jó minőségű és korrekt az ár, ha olyan gép kell neki ami minden ezredik vagy tízezredik pc gamernek van, míg mondjuk a riftet meghajtó gépek mondjuk minden századik embernek adottak. Ez az 5120x1440 90 fps mellett baromi erős gépet igényel. A HTC és az Oculus sem azért döntött végül a 2160x1200 mellett mert nem tudtak volna nagyobbat beletenni, hanem mert az egyensúlyozásban hogy kellően jó minőségű is legyen, ugyanakkor kellően alacsony legyen a gépigény hogy több emberhez eljuthasson, itt húzták meg az egyensúlyt. Nagyobb felbontás esetén kevesebb potenciális vásárlónak lenne hozzá gépe, alacsonyabb esetén pedig nem elég jó a minőség. A StarVR-nak biztos baromi jó a látótere, már lehet nem lesz olyan érzés mintha búvárszemüvegben járkálnánk, de nem érünk vele sokat, ha alig lesz valaki aki megengedhessen magának olyan gépet ami meg bírja hajtani, márpedig ha kevesen vannak, kevesen veszik, és akkor ráfizetés a cégnek.Vagy kihoznak rá baromi egyszerű programokat, amik viszont a többi platformon elérhető címekhez képest nem lesz vonzó. Mert ugye itt arról is van szó hogy a tartalomnak is kellően vonzónak kell hozzá lennie.Egy szóval sem mondtam hogy hülye gyerekek dolgoznának rajta. Csak szerintem ez még nem a jelen technológiája, hanem majd pár év múlva talán már elterjedtebbek lesznek azok a gépek amik bírják. Addigra viszont az Oculus és a HTC is lépni fog. Mellesleg amúgy manapság mindenki vr hardvert fejleszt, és nem vagyok meggyőződve hogy mindegyik esetben alaposan átgondolt tervezés állna mögötte
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Citroware #2290 üzenetére
Azt hogy túl pixeles-e vagy sem, azért kipróbálva lehet látni, mert nagyon emberfüggő ki mennyire tud vagy nem tud túllépni ezen. Én mint mondtam, ha csak egy loading animáció van, akkor látom a pixeleket, de amikor pl showdown demo megy, akkor nem látom a pixeleket, mert azt látom hogy ott áll mellettem egy velem egymagasságú katona, és hogy mindjárt kiüti a szemem egy erre repülő törmelék. Szóval én egyáltalán nem akadtam fenn már a DK2 képminőségén sem, a CV1 és a Vive pedig javított ezen a téren. De természetesen lehet várni, no meg pl Magyarországra nem is lehet perpill rendelni. Én igazából azt várom, hogy mikor jön ki és milyen áron hozzá a touch. Majd akkor beszerzek egyet, de nekem valamivel könnyebb, mert a vr-os igényeimet azért részben lefedi a DK2 is nálam.
Évente amúgy nem fog jönni Rift vagy Vive (a kínai utánzatokat persze nem tudni), 2, max 3 évre tervezik tudtommal az első generációt. Nem túl rövid időre mert ahhoz persze drága, de nem is túl hosszúra, elvégre a technológia korai stádiumában gyakran lehet még nagyokat fejlődni. Később majd belassul vagy legalábbis kevésbé lesz látványos a fejlődés.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz nortsen #2292 üzenetére
"akkor tökmind1 mekkora kijelző van benne, az gyakorlatilag csak a maximumot adja meg"
Heh? Azért ez túlzás. Pl nálam DOOM-ban ahol 90 fokos FOV mellett 80-90 fps van, ott 130 fokos mellett 70-80. Pedig gyakorlatilag 1,5x-esére növeltem a fov-ot. Szóval azért az erős túlzás, hogy 210 fokos látószög esetén elég levenni a fov-ot.No meg ha van rajtad egy vr szemüveg ami 210 fokos látóteret biztosít, de arra te csak 90-100 fokot teszel, szerinted milyen érzés lesz? Nem valószínű hogy jó. Természetesenek meg aztán pláne nem természetes. Szóval nem lehet itt annyit nyerni mint gondolod."de ahogy látom nem lehet olyan cédulát kirakni rájuk, amit ne vennének meg..."
A fenét. Már most is sokan azért nem ugrottak bele mert sokallják a 600-800 dolláros árat, ha erre még jön a Playstation VR 400 dollárjával, elviszi a maradék vr-ozni vágyó réteget. Baromira nem mindegy hogy mennyiért és mit adnak el vr-ban sem, akármennyire is hype szó most.Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz nortsen #2298 üzenetére
én a fov alatt a játékbeli fov-ot értettem, és úgy értettem a "nem valószínűt" hogy ha a szemüveg rajtad a két kijelzővel 210 foknyi látóteret foglal el, akkor ha erre beteszel egy 130-150 fokosat vagy egy 100 fokos képet (renderelt fov) akkor bizony 210 fokra jut 100/130/150 foknyi ingame fov. Az meg nem jó. De akkor ha nem értem, kifejthetnéd kissé alaposabban (vagy valaki más). Mert jössz hogy "nem fov-ról beszélek (pedig de) hanem látószögről (ami megint csak fov).
"Attól mert 4k kijelződ van, nem feltétlen kell kihasználni..."
most itt arra utalsz hogy egy negyed képernyőnyi méretű ablakban is nézhetem, míg a többi rész feketeség? vagy hogy a fullhd-t skálázzuk fel 4k-ra? Csak hogy fogalmazz már légy oly kedves akkor számomra is egyértelműen, mert valahogy nem értem mire célzol ellenkező esetben."Attól mert 4K TV-d van, attól még HD-ban nézed a legtöbb filmet"
Jah, felskálázva. Tehát a kép 3/4-edét megpróbála kitalálni a levegőből. Köszi de kösz nem."Attól mert van 210 fokod, attól még 90-el is megy..."
Megint... Van két kijelző adott dőlésszögben a szemem előtt. Ez így adja ki a 210 fokot. Ha 90 fokot akarok, két lehetőségem van: szétnyújtom a 90 fokos képet az én 210 fokos képernyő lefedettségemre, vagy csak 90 foknyi képet látok, ergo a képernyő 60%-a fekete...Melyikre gondoltál?
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Hát igen, ez ki is maradt a számításomból. 5120*1440*90 fps az gyakorlatilag 663.5 millió pixel másodpercenként, míg a 4k 60 fps "csak" 497.6 millió. És ugye a hdmi 2.0-ba ha jól tudom a 4k 60 fps fér bele.
nortsen: szóval mégis azt mondod, hiába van a látószögemben 210 foknyi képernyő, ebből alig a fele adjon képet, a többi legyen fekete. Mint amikor a tévé nem teljes képernyőn mutat valami filmet. Miért is ne lehetne hogy egyből 5120x1440-es képernyőn csak 1920x1080-at renderelünk és teszünk kép a képernyő közepére, a többi meg fekete. Elvégre tehetünk magasról arra hogy mit tudna és mire lenne képes a szemüveg. Mert jelenleg ugye egyedül a 210 foknyi fov az, ami kiemelné a tömegből.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Jah értem. És akkor egyből az egyik hdmi legyen egy mini displayport átalakítóval megoldva, mert kevés a két hdmi-s vga.
Amúgy a Rift és a Vive is két kijelzős, mégis 1 hdmi.kezdünk kicsit elszállni. két képernyőnek számítson, foglaljon el 2 képernyő bemenetet + pár usb-t, csillió millió pixel nagy fps-sel, stb. Úgy érzem csak nő és nő a piac mérete ezekkel a paraméterekkel.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
válasz dualview #2308 üzenetére
Köszi a leírást. Azért megfogalmazódott bennem pár dolog:
7970... Ez egyrészt azért az ajánlott gépigény alatt van, másrészt pedig azzal ugye tisztában voltál hogy ha nincs hdmi portod, akkor nem fog bármilyen átalakítóval barátkozni, különösen nem egy passzívval, amikre bizonyos monitorok is eleve háklisak.
A basestation-ökben természetesen semmi vinyó nincs, viszont van bennük két-két nidec dc motor ami a lézeres fejet forgatja (a nidec amúgy vinyókhoz is gyárt motorokat).
"nagyon pontosan kell a fejen lennie az egesznek"
A fresnel lencséknek van egy szűk szögtartománya, amin belül éles képet nyújtanak. A Rift hibrid fresnel lencséjének ez a "sweet spotja" valamivel nagyobb, megengedőbb, így azt kevésbé kell fokra pontosan belőnie mindenkinek hogy jó képet adjon.Mindenesetre örülök hogy bejött, én is várom hogy vehessek egyet, bár szerintem én a Rift mellett teszem le a voksom, amint megjelenik mellé a Touch kontroller.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz dualview #2315 üzenetére
viszont nem 280X hanem 290 az ajánlott gépigény. De még inkább egy 290X.
"Viszont jatek kozben a menoben 1280x valamennyit irt felbontashoz, na nem tudom esetleg rosszul lotte volna be, vagy vr-ben igy nez ki, feljebb nem engedte allitani."
VR-hoz sok játék alacsonyabb felbontást használ. Hiába bírta monitoron a fullhd-t meg minden, sokszor leveszik akár 1280x800-ig is, csak hogy betonstabil legyen a 90 fps. Ezért is pixelesebbek a távoli dolgok.Rift esetében baromi durván jó az Async Timewarp, ahol hiába esik le a sebesség 60-70 fps-re is akár, vajpuhán megy a fejkövetés és a látvány. annyit lehet látni hogy "ugrál" az ellenséges űrhajó előtted mondjuk de a fejkövetés és a látványod marad tökéletes.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Citroware #2318 üzenetére
Teljesen jól, sőt meglepően jól.
wolfhgb: "A hozza adott rokas okorseg is kulso nezetes ugribugri"
Ezeket platformereknek hívjuk, ugribugri mint a Ori and the Blind Forest vagy a Rayman Origins, Braid... Attól hogy "ugribugri" meg nem Tomb Raider még lehet komoly játék.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz clyvejhamma #2324 üzenetére
Ez egyébként így van, nem vagyok platformer fan, csak párat toltam többször (ami valami miatt különleges volt számomra, Braid, Ori and the Blind Forest, Trine 2), de időről időre baromi jól elszórakozom a Lucky's Tale-lel.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Dyingsoul #2326 üzenetére
Ezzel a Hardcore Henry-vel is két gond van: 1: jelenleg ugye fix a nézőpont, ennek kellene majd 360 foknak lennie (mert ha feltételezzük hogy ül a fickó, akkor is 180 felettinek kell lennie hogy lefedjük az oldalra nézéskor való sarkokat), ráadásul jóóó nagy felbontásúnak. 2: sztereónak kellene lennie. Szóval megint ott vagyunk hogy pár TB lenne egy pár perces filmecske, ha lenne is olyan eszköz ami ki tudja nyomni magából.
Az időben viszont egyetértek, vr-ban senki sem mondta hogy ugyanúgy 1,5-3 órás filmeket kellene végigtolni. 10 perc persze kevés, és talán lehet szórakoztató hosszú műsort is csinálni, de mindenképp valami 45 perc max videót tudnék kezdetekben elképzelni.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
A notinál a megfelelő sebességű és mennyiségű csatlakozó is gond tud lenni, illetve néha a gpu/igp váltó mechanizmus is problémás tud lenni. Nem véletlen hogy csak baromi kevés notira merik egyáltalán rámondani hogy oculus ready.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz wolfhgb #2419 üzenetére
asynchronous timewarp. Egy API oldali mágia gyakorlatilag, amivel ha nincs is kész egy képkocka, képes módosítani az előző képkockát a headset minimális elmozdulása esetén úgy, hogy kevésbé tűnjön fel hogy "kimaradt egy frame". És igen, varázslatosan működik rift alatt, volt hogy észre se vettem hogy gyakorlatilag akad az Elite Dangerous. Azt vettem észre hogy nem folyamatos a hajók mozgása, pedig a fejmozgásom annak tűnt.
Fontos azért leszögezni hogy ez csak egy utolsó vonalas védőháló a fejlesztők esetében, az Oculus hangsúlyozottan kívánja/kötelezi a fejlesztőt hogy csinálja meg 90 fps-re a játékot. Csak ha épp a háttérben valami oknál fogva nem sikerülne (ugye windowsban a háttérben bármi történhet), akkor azért ott van az ATW segíteni.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz clyvejhamma #2424 üzenetére
Jaja, bár azért persze a Vive-osokat sem kell félteni. Azért az Oculusnál Carmack és Abrash (utóbbit ráadásul a Valve-tól csábították el ha jól tudom) mellett ki tudja milyen zsenik vannak Szóval az tény hogy az ATW pofátlanul hatékony, legalábbis ott ahol én néztem (pl Elite Dangerous)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Ugyanakkor a most megjelenő 480-as radeon (és majd a 1060) gyakorlatilag 200 dollárra viszi le azt a gpu-t, ami a vr-hoz kell. Bírom ezeket az összeszámolásokat, hogy hűűű így egymillió forint meg úgy. Konkrétan ha ma egy vadi új AAA kategóriás játékkal akarsz biztosan megfelelő minőségben és sebességben játszani, oda se számolj inkább hogy milyen árú gép kell, mert ott is el fog szállni ez a szám. Jah hogy utána tudsz azzal a géppek Vive-ozni, Rift-ezni meg még millió másra is használni? bocs.
Amúgy speciel én fokozatosan, az évek során pofozgattam a gépem. Volt hogy a tápot cseréltem, volt hogy kapott egy új vinyót, megint máskor a 8320-as procim és 970-es alaplapom cserélődött z97-re és i7 4790k-ra. A vga-mat az elmúlt 4 évben kétszer cseréltem, egyszer a 7750-emet 7950-re, majd 290X-re. Most fogok megint újítani majd. Szóval igen, tolom bele a pénzt, ugyanakkor nem egyszerre, hanem elosztva, időnként valamennyit. Ha most kellene kiállítani 0-ról egy ilyen gépet, nem lenne rá pénzem, de nem kell. És a potenciális vive és rift vásárlókörnek általában nem kell.
A mobil vr-nak meg az egyik legnagyobb baja, hogy csak olyan programokat lehet vele kipróbálni, amik mobilon elfutnak. Ez pedig baromira behatárolják a lehetőségeket. A másik hogy technológiailag sem erre lettek kitalálva a mobilok, egész egyszerűen vannak olyan szenzoraik amikkel valamilyen szinten ugyan utánozhatóak a vr-os élmények, de nem erre készítették őket. De teljesen megértem hogy nem akarsz hatalmas összeget kiadni rá anélkül hogy kipróbálnád, nem is szabad. Bízok benne hogy van/lesz valami hely ahol ki lehet próbálni idehaza is.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz zsolti_20 #2491 üzenetére
A vive-nak? abban két darab 1280x1200-as kijelzője van (összesen 2160x1200) és 90 Hz-en (nem mhz-en) kell tolni rá a képet.
#ludi85: Ha a PSVR-ra gondolsz, abból a core változat (csak a szemüveg, a konvertáló doboz és a kábelek) 400 dollárba fognak kerülni, a full bundle (ps kamerával és move kontrollerrel, ha még nem lenne) 500-ba.
A notik terén pedig nem csak a hardver szokott problémás lenni, hanem a szükséges csatlakozások és a hybrid meghajtórendszer (igp is, meg dedikált is, váltogat, itt meg ráadásul ott van még a külső külső vga). Amúgy nem azt mondják ők sem hogy tutira nem fog működni, hanem hogy nem tudják garantálni a működését, mert ha azt hiszed ezernyi pc van, nézd meg a noti kínálatot.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
Ekkora a Vive doboza:
Telepíteni pedig bonyolultnak nem bonyolult, de sokan azért rögzítik a szobáikban, vagy épp ember magasságú állványokon. Működik úgy is hogy polcokra teszed fel és olyan, amilyen, de így adódhatnak problémák. A Rift kamerájának van saját állványa, és mivel jelenleg még nincs kint az oculus touch, így egy kamerát könnyebb magad előtt elhelyezni az asztalra, mivel nem 360 fokos roomscale-t használsz vele. Két kamerával majd ott is probléma lesz az elhelyezés.
Chal: "Egy ilyen gamer monstrumot meg inkább neveznék "összecsukható asztali gépnek" mintsem laptopnak."
Sokszor DTR-nek (desktop replacement) is hívják. A vízhűtéses alienware noti minden csak nem normálisan hordozhatóA showdown demó meg jah, király, és jól mutatja hogy miért nem egyenlő ez a vr egy sima tévés 3d-vel
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz zsolti_20 #2519 üzenetére
"Ha igen akkor mindegyik lapop támogatja ezt?"
Nem... " It is designed with a single cord that connects exclusively to the Alienware 13, 15, 17 R2 notebooks and X51 R3 PC."
Amúgy sima vga megy bele... bármilyen. A dobozban van neki egy külön táp. 200 usd + vga.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Lenovo Ideapad Pro 5 Profi Gyors Laptop -30% 16" RYZEN 5 7535HS 16/512 2,5K Radeon 2GB 120Hz
- Macbook Pro 15 2018 16/512 Radeon Pro 560X
- Lenovo ThinkPad P53s i7-8565U 8x4.6Ghz/32Gb DDR4/512SSD/Nvidia P520/15,6" Workstation Laptop
- Tervezői Dell Precision 7520,15.6",FHD,i7-7820HQ,32GB DDR4,512GB SSD,4GB VGA,WIN11 Laptop Notebook
- XPS 9320 27% ÁFA 13.4" FHD+ IPS érintő i7-1360P 16GB 512GB NVMe ujjolv IR kam., gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest