- Azonnali notebookos kérdések órája
- Amazon Kindle
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen széket vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
ktg3
őstag
Gondolkodom egy benzines 2008-2009 körüli (faceliftes) V50 vételén.
Van valami komoly indok ellene?
Sajnos nincs túl sok belőle itthon.
Ahogy nézem elég nehéz, 1400 kiló feletti.
1.6-tal elég vérszegény lenne, gondolom minimum az 1.8-as motorral lenne érdemes megvenni. -
ktg3
őstag
válasz molnarpeter #10402 üzenetére
Erő nem kell, arra van másik kocsi. Odébb lehessen vele állni, azért lehessen vele országúton, pályán előzni, hogy ne kelljen percekkel előre tervezni.
A régi 1.6-os benzines A3-amat cserélném le gyerek(ek) miatt. Abban az 1.6 még szódával elmegy, de ez több mint 300 kilóval nehezebb. Azért az nem kevés.
Általános használatra kéne, sok városi közlekedéssel.
5 hengeresből kevés is van és azért fogyaszt is rendesen.Mennyire általános ez az olajfogyasztásos történet 1.8-2.0 motoroknál?
Milyen mértékű ez az olajfogyasztás? (Audim is elcsipeget 5000km-enként 1 litert, de azért az még nem olyan vészes. Mondjuk nem bánnám, ha két olajcsere között nem kéne rátölteni.) -
BigBlackDog
veterán
Xenonos V70/S60 tulajoktól kérdezném elsősorban, hogy mennyire lehet számítani erős mattulásra a fényszóróburkolatot illetően? Tavaly nyár elején fedeztem fel ezeket a halványabb foltokat, amik a burkolat belső felén vannak. Párásodást kizárnám, szellőztetés hatására nem nagyon akartak enyhülni, vagy eltűnni. A xenon izzó meghosszabbított hossztengelye felett és külső oldalán alakult ki ez a kifli alakú valami.
Szemből szerencsére annyira még nem látszanak.
Ami rémlik, hogy egy topiktárs, a sajátommal kb. egyidős S60-án is látható volt nagyon halványan, ha megfelelő szögből néztem.
-
aero.
veterán
válasz BigBlackDog #10404 üzenetére
Az fl lámpa durván le tud mattulni. Erre minden plasztik lámpatest képes. Sajnos csak rossz felbontású képem van, de ez a másik véglet. Azt mondjuk nem tudom, mit kell csinálni vele, hogy ilyen legyen, arra tudok gondolni, hogy sok napsütés + takarítás hiánya. Az átlátszó mattulás viszont elkerülhetetlen. Szerencsére olcsó és egyszerű a gyógyír.
[ Szerkesztve ]
-
aero.
veterán
válasz BigBlackDog #10406 üzenetére
Hm. Erre nem is gondoltam, utólag viszont most jut eszembe, hogy az egyetlen műanyag lámpás autómon polírral kezdtem, és mindig ott volt utána egy ilyen "fantom" félhold, pedig az csak projektoros volt. Elképzelhető, hogy amiatt, a te részedről mondjuk még mindenképpen várnék, hogy hova fajul el a dolog, mindenesetre érdekes.
-
-
voyager4.4
senior tag
válasz neil_mullen #10365 üzenetére
Megoldódik a Saab kérdés
Olyan módon, hogy Volvo tulajdonos leszek.
Hamarosan belépek a klubba egy S80-assal.no fate but what we make
-
FeRRaR1
őstag
válasz voyager4.4 #10411 üzenetére
És hű maradsz a nevedhez 4.4?
-
BigBlackDog
veterán
válasz voyager4.4 #10411 üzenetére
Motor? Képek majd jöhetnek!
-
FeRRaR1
őstag
válasz voyager4.4 #10414 üzenetére
140 vagy 170-es? Jó kis motor az is. Volt nekem is és szerettem.
-
FeRRaR1
őstag
válasz voyager4.4 #10416 üzenetére
Amennyiben jól emlékszem csak egy szoftver a különbség a kettő között, úgy hogy lehet belőle 170-eset varázsolni ha úgy alakul.
-
belaazallat
addikt
Csak én látom, hogy a bal hátsó féktárcsa másképp van kopva, mint a jobb hátsó?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
FeRRaR1
őstag
Nekem hasonló van, de ezt konkrétan nem láttam még.
Kérdezd le a kilométert az appal, illetve ha nem Magyarországon forgalomba helyezett, akkor annak járnék utána, illetve ha Volvo márkaszervizben járt, ott mindig feljegyzik az óra állást.
Meg a leírásban van jó pár eltérés.
Nem a legmagasabb felszereltség, mert az az Executive. De egyébként ez nem számít, enyém sem az, és láttam már nem egy alacsonyabban felszerelt Executiveot.
A futómű szintén nem adaptív, hiányoznak a gombok.
Látszik a váltó mögött amire gondolok.
A hűthető könyöklőt és kesztyűtartót is kétségbe vonnám, vagy én nem tudtam róla. De ilyen S80-at még nem láttam, az XC90-emnek az volt, mini hűtő a könyöklőben. (nem mint ha számítana, vagy valaha használtam volna. Egyszer véletlen elindult, és csodálkoztunk, hogy miért jéghideg a kulcs meg az apró )
Táv fény asszisztens sincs, nem is létezett még ekkor. Illetve guminyomás szenzor se. (Szerencsére, pontosan és jól működőt ritkán látni)
Automatikus sötétedő külső tükörhöz is kérdőjelet tennék, vízlepergetős meg fűtött, de 99% hogy nem sötétedik, egy 15-ösben ültem amiben igen. (szintén nem hátrány)
Fűthető szélvédő is max levegővel (szerencsére mert a fűtőszálak engem megőrjítenek elöl, főleg este)
DVD-t azt max navi térképnek tudsz betenni.
Akksi tartó elvan repedve/törve, nem értem ezt hogy hozták össze.
Motortér hátsó szigetelése furán viseletes valamiért?
Ablakok se sötétítettek, csak a hátsó egy rolóval.
Kormányt váltót újra bőrözték.
Kormányról leesett a kék Volvo felirat. (típus hiba)
Így elsőre ennyibe tudok belekötni. Márkaszervizes lekérdezés, appos lekérdezés. Alapos átnézés, próba hidegen melegen.
Ami hiányzik belőle, az a holtérfigyelő, napfénytető, hűtött ülés, mutatós dekor óra középről, maszázs ülés, meg a gyári V8 felni. Illetve fura hogy nem kulcsnékülis a gép, eddig ilyen V8-at ami nem az nem is láttam.
(Nem elriasztani akarlak tőle, csak tényeket írtam le)
-
Weareus
addikt
válasz BigBlackDog #10424 üzenetére
Ha ez igaz, akkor abból egyet bevállalnék...
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
kelekyle
őstag
válasz BigBlackDog #10424 üzenetére
V8-ból nem volt, csak automata! Viszont volt egy-két elvetemült, aki csinált konverziót manuálisra
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
-
DaWehun
tag
sziasztok,
olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy tavaly áprilisban vettem egy V50 2.0 dízel autót. mivel áprilistól októberig jó idő volt ezért nem vettem észre semmit az autón, viszont ahogy eljöttek az október végi, november eleji hideg hajnalok azt tapasztaltam, hogy többszöri izzításra indul csak az autó és rettentően füstöl az első 30-60 másodpercben, amíg be nem melegszik egy kicsit a motor.
aki fentvan a Volvo Hungary Fb csoportban, talán emlékezhet rá, hogy kérdeztem ott is. akkor azokat a tanácsokat kaptam, hogy gyertyát, porlasztót, kompressziót nézessek, jelentem megvolt a gyertyacsere, porlasztók be lettek méretve, 1 rossz lett, időközben az is cserélve. kompresszió mérve és az is jó. most ott tartok, hogy bele lett talicskázva már nem kevés pénz és még mindig kapom a füstöt a hideg hajnalokon. igazából csak érdeklődnék, hogy találkozott e már hasonlóval, esetleg sikerült e kiderítenie másnak, hogy ezt mi okozhatja. youtuben, külföldi fórumokon találkoztam már hasonlóval, de megoldás soha sehol nem volt rá. és mindenkinek csak hidegen a napi első indítás után csinálja ezt a füstöt. onnantól kezdve, hogy reggel kifüstöltetem akárhányszor indítom el nap közben hideg motorral egyszer sem füstöl....
-
DaWehun
tag
válasz molnarpeter #10429 üzenetére
ugyan nem vida-ra, de fel lett rakva diagnosztikára, ellenőrizve lett az izzítás is, külön a gyertyák is egyesével igen.
...
-
HÁZIGAZDA
válasz FeRRaR1 #10421 üzenetére
fú, ez aztán a kimerítő válasz! köszi az infókat.
ám, ha fél éve árulják, miközben ugyanilyenből elvittek kettőt-hármat, akkor ez nem egy jó kocsi. elég sok autót vettem már, hogy tudjam, hogy ami jó, az hamar elmegy. még mondanám, hogy ilyen öreg benzintemetőt nem vesz senki, na de akkor nem kelt volna el az a 2-3 másik.
oh, well...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Gumi témában kérnék tanácsokat, véleményeket, tapasztalatokat.
A vas egy 2011-es V60 D5 AWD automata, elég rendesen felextrázva. Nem tudom pontosan hány kilogramm lehet, de biztos nem egy könnyű darab. A forgalmi szerint a saját tömeg 1635 kg (nem vagyok biztos benne, hogy tényleg "csak" ennyi), a megengedett össztömeg 2280 kg. A gumi mérete 215/50 R17. Eddig nincs is gond. Ami a kérdésem, hogy milyen súlyindexű gumit vegyek rá. Elég a 91-es (615 kg/gumi), vagy kell a 95-ös (690 kg/gumi). Jelenleg 95-ös van rajta, de az biztos, hogy már nem a gyári szerelés, így azt nem tudom, hogy gyárilag milyet raktak rá. A megengedett össztömeg alapján a 91-es is elég kellene, hogy legyen, hiszen a 4 gumi összesen 2460 kg-ot bír. Ez még akkor is beleférne, ha kicsit orrnehéz az autó a motor miatt.
Vagy csak túlagyalom?
Előre is köszi
-
tibor.sz
tag
válasz molnarpeter #10433 üzenetére
Az ajtóban lévő matrica, ahol a szükséges nyomásértékek is vannak, csak annyit ír, hogy 215/50 R17. Tehát nincs tovább, hogy pl. 91V vagy 95W.
-
BigBlackDog
veterán
válasz tibor.sz #10434 üzenetére
Hasonló helyzetben voltam én is, nem találtam sehol sem. A gyári értékeket nem tudtam, viszont műszakin legalább olyan súly- és sebességindexű -nyári- gumival mehet csak át, ami a típusbizonyítványában (vagy miben) benne van. Volvo Autó Hungária segített mailben, alvázszám alapján meg tudták mondani a gyári értékeket.
Most abba ne menjünk bele, hogy műszakin mit néznek a gyakorlatban, a kis lelkecskémet zavarta volna, ha nem lett volna precíz a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
De ez a benzin temető minden decit örömmé konvertál
A hangja, a karaktere, az awd, télen, nyáron, esőben....
Szerintem még most is lenyomja az autók 95%-át amivel találkozol az utakon.
Amennyiben ma akarnék egy ilyen felszereltséget venni, Mercedes mondjuk mert ott még van V8, na akkor el kéne adnom a vesémet tuti. 12 évvel később. Amit ezek tudnak az hihetetlen, a radaros tempomat pályán eszméletlen sokat tud segíteni hosszú távokon. Baleset előrejelző, meg a kortalan gyönyörű forma és kényelem...
Nem az első S80-am nekem se.
Persze ha az adott példány fél éve váratja a vevőt, meg a km is gyanús 200e lélektannál, motortér szigetelés... Én is két évig vadásztam majdnem mire ilyen minden extrássat találtam amilyet akartam.
-
HÁZIGAZDA
válasz FeRRaR1 #10437 üzenetére
tíz évig vezettem egy lexus ls400-ast, szóval az élményt ismerem (persze ott nincs awd, másban viszont talán még jobbabb)
ez a másképp varrott bőr, ami a linkeltben is van: ez valami komolyabb, mint az "alap" bőr (ami elég csúnyán öregszik)? innen ismerszik meg?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
FeRRaR1
őstag
Tetszenek a fotel ülések, meg a régi mercis beltér, viszont a külseje felett nagyon eljárt az idő.
Még soha életemben nem láttam így varrott S80 ülést, pedig a családba volt eddig vagy 6, én meg egyébként is nézegetem mindig a kínálatot, márkakereskedésbe is ha különlegesebbet visznek be...
Most megnéztem 20 eladót (Angol oldalon) egyikben sem ilyen volt, az a három részesen tömött ülő rész a néhai XC90 V8 Executiveomra hasonlít.
Gyárinak és jó minőségűnek tűnik. Egy alapos takarítás és ápolás után újszerűnek hatna.
-
-
troll81
addikt
sziasztok ebben a motor vallalhato? rendes volvo motor? volvo
-
aneda
senior tag
válasz troll81 #10444 üzenetére
Eredeti kínai Volvo motor!
Plug-in Hibrid verzióban nem gondolkodtál?Az oroszok már a spájzban vannak!
-
Chal
addikt
Sziasztok!
Jövő héten tervezek foglalózni egy holland V60 D6 PHEV-et. Ez lesz az első Volvom, természetesen megy átnézésre a vásárlás előtt. A plugin típushibáival nagyjából képben vagyok (pl. klímakompreszor problémakör), rengeteget olvastam már. Mindezek mellett a ti tanácsaitokra is kíváncsi lennék annak kapcsán, hogy a D5 dízelmotornál mire kell figyelni, milyen típusspecifikus csapdák lehetnek. Volt már egy dízel Passatom, szóval az általános szopórollerekkel tisztában vagyok (turbó/egr/stb..) Szóval kifejezetten a D5 nyűgjei érdekelnének. Nyilván a szaki is meg fogja nézni, de szeretek több helyről tájékozódni.
Illetve más: létezik Volvohoz online VIN decoder, ami felszereltséget is képes mondani? Régebben könnyen találtam azokhoz a márkákhoz amikkel dolgom volt, de mára ezek az oldalak is teljesen eltűntek, és csak a méregdrága AutoDNA és társai vannak helyettük.
-
aneda
senior tag
Gratulálok, várjuk majd a tapasztalatokat!
Nem tudom itt a motortér mennyire más, a sima EU5 D5-ön a vízhűtő alsó sarka el szokta hagyni magát. Nem feltűnő, van egy kis víznyom, illetve néha után kell tölteni a kiegyenlítőbe. Szerencsére van utángyártott hűtő.
Az alu intercooler cső fülei letörnek, nem lehet hegeszteni és csak gyáriban létezik. Turbó gumicsövek szintén elfáradnak, ugyanez a szitu.
A hosszbordás szíj hajtás csak 60k km-t bír, sajnos a gyár nem ezt állítja, de a cserét érdemes elvégezni.
Nézd meg a hátsó üléstámlán a döntést szolgáló zárakat, nincs-e eltörve.
Féltengelyre figyelj, csak gyáriban létezik.[ Szerkesztve ]
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
Chal
addikt
Köszönöm! Mindenképpen beszámolok majd a tapasztalatokról
Az első utam abba a szervizbe fog vezetni ahol az átnézést is csinálják, és akkor a klíma átmosás (plug-ineknél típushiba) mellett megkérem őket az említett szíj cseréjére is (+ persze folyadékok és egyéb alapvető dolgok). Illetve az említett dolgokat is megnézetem (vízhűtő, csövek, stb..).
[ Szerkesztve ]
-
Weareus
addikt
Üdv.
Kinéztem magamnak egy S80 T6-ot.
Kilencedik Volvo-m lenne, most van váltócserén. 750k az ára, második tulajtól.Tudom, hogy ez a széria bajos, óva intettek tőle.
Kérdés: ha a váltó új lesz benne, akkor azzal még elhúzhatja magát egy jó darabig?
Volt/van valakinek ilyen autója?
Mire érdemes figyelni?
Ha jól tudom, ez dupla turbós. Hallottam olyat, hogy ez miatt gyakoriak a melegedési problémák.
Ezen hogy lehet segíteni? (Azon kívül, hogy nem nyomom a gázt ezerrel...).Tényleg nem érdemes megvenni, vagy ki lehet fogni belőle jófélét azért?
Most hétvégén megyünk megnézni + próbakörre...
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest