- Milyen notebookot vegyek?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Milyen monitort vegyek?
- Táp ventilátor csere
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
ph A 68,58 cm-es, pszeudó-10 bites páros megelégszik a 60 Hz-cel, de azt dinamikusan variálhatja, és a fedélzeti I/O-ja sem olyan rossz.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Anime adaptációt kap a Guilty Gear Strive
gp Részleteket egyelőre nem kaptunk, a teljes leleplezsére jövő hónap elején kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Elektrosokk
addikt
válasz hobizoli #6150 üzenetére
itt nem bonyolították túl a lóerő növelést. 3.0 V6-Swapped Alfa Romeo 156 Is A Curious Sleeper
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
hobizoli
nagyúr
igazabol a 120-130loero feletti FWD autokba siman kene minimum opcios extrakent arulni a sperdiffit, mert nagyon jot tesz a kezelhetosegnek esoben meg csuszos uton, es igazabol nem is egy nagy osszeg
220k-ert meg lehet venni utolag bele a Quaife-t, ami az egyik legjobb gyartoja ezeknek, akkor gondolhatod, hogy mennyi lehet az onkoltsegi ara, kb 30-40k-bol legyartjak sorozatban, kinaban meg 10-15k-bol is
vagy arulja gyar 150k-s extrakent es akkor mar o adta el bele es o keresett rajta, nem mas utólag
147 Q2-nel amugy sem csak a diffi volt benne a 300k-s opcios csomagban, hanem mas volt a felni is, meg csilivili cuccok is belekerultek, kuszobdiszlec is mas, meg ulesek masak, meg scudetto es a tukorhazak is szaténezüstök
4C-ben is 1.8 TBI motor RWD es nincs benne sperdiffi
es az miatt lesz hoki az is500 Abarth 595 Competizione Kakucsring-n, ha nem egyenesen all a kerek, akkor a ASR miatt bebutul az auto, mert kiporogne, de elveszi az ECU a motorerot
es konyorgom, 9millio forint volt az a kis foscsi igy is....tenyleg nem fer bele az araba ez?
a Focus RS-be meg gyarilag benne van 9M-ert es pont a Quaife a beszallitoja, meg helybol atugorja a kis 500-st amúgy is, nagyobb is, gyorsabb is erosebb is, kezelhetobb i, es olcsobbegyebkent a valtonak is jot tesz ha van benne, mert a gyari opendiff-k azert rogynak le, hogy amikor a lediferal az egyik kerekre a hajtas, akkor az dupla sebesseggel forog a kerek
viszont amikor hirtelen vhogy megtapad, akkor egy pillanat alatt atmegy a teljes motorero a diffin a masik kerek fele...
...es az azt nem szokta sokaig szeretnimeg eleve a sperdiffi-ben sokkal tobb fogaskerekpar van, mint a simaban, igy a fogfelulet is jóval nagyobb, ahol a hajtas atmegy
meg nem is lehet akkor sebessegdiffi a ket oldala kozott, mivel az a opendiffivel ellentétben ott az a kerek hajt, ami jobban tapadtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integrale #6159 üzenetére
hat azzal nem hiszem, mert az F40-st kozos ismi is elvitte vhova felujitattni
nekem a 147-n a ket feltengelyt is elvitte vmi erre a temara raspecializalodott szakihoz, nem o csinalta meg
leszedni-felrakni dolgot biztos megcsinalja vmikor….ha be tudsz erni hozza vmikorvagy DZ vhol Pesterzsebeten
de nekem a Jani az kb 1km-re van
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Elektrosokk #6153 üzenetére
en ezt a 147-be raktam volna 6-s váltóval es 330-s fékkel
szoval 1:1 at kene rakni egy 166-bol az egeszetcsak az a qrva CANbus miatt nem jo állítólag, mert nem megy a muszerfal
na erre kene vmi megoldas
több drón kell ;P
-
426os
őstag
válasz Integrale #6161 üzenetére
Félek, hogy nálam is lesz valami a váltó körül. Voltam a kocsival Erdélyben, cca 1500km ment bele, közben feltűnt, hogy hármasban laza gurulásnál, 1500-2000 körül van egy pici síró hangja a kocsinak. Ha nagyon akarom négyesben is bele tudom hallani. Ezen kívül még mikor szervizben jártam, akkor OZsolt mondta, hogy úgy érzni nem emel ki teljesen a kuplung (egyesbe téve mintha nekem is feltűnne picit néha - kottyanó hang), bár a fogáspontja mondhatni normális. Jól gondolom, hogy ezeken a hirdós kuplungokon nem lehet álltani, hanem valszeg már elkopott a tárcsa?
Ezen kívül elkeserítő a magyar úthálózat, konkrétan a határig oltári szar az egész (4-es, plusz pár alacsonyaybb rendű), annyira sajnáltam a kocsit. Román oldalon viszont álom volt minden városon kívüli útszakasz.
Lehet a lengőkarcseréket is előre kell majd emiatt hozniMég egy kérdés: A jobb első toronynál lévő motor billenésgátló lehet a ludas, ha úgy érzem, hogy terhelésváltáskor (alacsonaybb fokozatban gáz elvétel-ráadás) az indokoltnál jobban bólint/ránt a kocsi? Picit a váltókaron is érződik, bár én úgy tudom az bowdenes. Családban más autónál volt hasonló gond, igaz súlyosabb volt már, ott az azonos helyen lévő tartóbak csere megoldotta ezt a hibát.
.
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #6161 üzenetére
Nocsak, nekem is kb ezek a számok, a közelben lehetsz akkor.
Kár hogy nem sikerült valahogy a kivételezett kasztba kerülnöm a Vágóhíd utcában (lehet hogy kellett volna vinnem a rekesz RedBullt és/vagy sört? Nem szólt erről senki), ezért jó két év után letettem róla hogy oda hordjam.
Röstellem tudatlanságom, de ki/mi dolgozik/rendel a Lakatos utcában?Whatever.
-
aktív tag
Gondoltam megosztom...
Június végén visszajött a GT Zsoltéktól a motorgenerálról.
Eddig kb. 1500 km került bele, az olaj az első ezer után cserélve. Elsőre Selenia ment bele, most másodjára is, de szerintem ezt 5000 után megint cserélem.
A Liqui Moly 10w60 a papírforma alapján jobban 'tetszik' (?), ugyanakkor lehet, hogy télire az 5w50-et is megnézem; ezen az egészen még merengek egy sort...
Jön, megy, húz...még mindig bejön. Ja, és az olaj sem fogy eddig.
Az első 1000 km alatt nem igazán pörgettem 3000rpm fölé (talán háromszor 3-4k közé), most már 5000rpm-ig elforgatom időnként, bár általában 4k körül elváltogattok, még ha sietek is...
Plusz időközben rátaláltam a gyáli 'bontós-mekkára', és ott is guberáltam pár cuccot esztétika-fokozónak.
Ha találok időt, akkor összeírom az elmúlt 2 év kálváriáját a Logout-on.
Részben más:
Ezt a fejegységet néztem ki (technikailag szülinapomra kapom...): Pioneer MVH-S300BT
Kiderült, hogy az eDigitálban adnak hozzá hangszórót is, ilyet: Pioneer TS-G1710F
Gondoltam veszek még egy párat és akkor jut hátulra is. Maga a speaker egy filléres coax vacak, viszont a HU-hoz teljesítményben passzol, így adja magát a kérdés: érdemes beszereltetni a gyári (NEM Bose) helyett?
Tehát nem a jelenlegi picai felhozatalahoz képest xar-e esetleg (valószínű), hanem a mára 14 éves GT/156/147 gyári kompozit speaker-hez képest.
Egyébként kiegészítésnak egy ilyet gondoltam mellé: Blaupunkt Gtb 8200 A aktív mélysugárzó
PS: az vonatkozó Autós HiFi topikban nem vetem fel *többször* ezt kérdést, mivel számomra (laikusként) úgy tűnik, hogy ott főleg lvl9000 self-projection zajlik, és 'A Tuti' megmondásával nem vagyok kisegítve, amikor én csak szeretnék USB-n keresztül zenét hallgatni...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #6168 üzenetére
Lakatos úton ki/mi van?
Török Flóris és Virág Benedek között lakom. A Kén utca sincs messze, egyelőre itt gyűjtöm a pontokat a füzetkébe, hacsak nem mondok hogy a Lakatos út valamely spec. szakmunkára ajánlottabb (bár még mibdig nem tudom ki és mit szerel ott )
LZs: nocsak, a gyáli bontó egy aranybánya? Zsír, benézek majd, melóhelytől nincs olyan messze, és kell pár apróság.
Whatever.
-
gipsztigris
addikt
"Ezt a fejegységet néztem ki (technikailag szülinapomra kapom...): Pioneer MVH-S300BT"
Hétvégén vettem egy ilyet a Lányom Ypsilonjába. Szépen szól, árához képest elég jónak tűnik. Kihangosító parádés! ....mondjuk, a külső mikrofont nem volt egyszerű felvezetni a napellenzőhöz, de megérte a fáradozást.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
hobizoli
nagyúr
válasz CharlieDrop #6174 üzenetére
Dindi mar nem csinalja, eladta a "gyari" (kozeli) szurket is, vett helyette egy 147 Q2-t
ket honap alatt belerakott abba 10k km-t
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Pandagrale
több drón kell ;P
-
nyogo83
senior tag
Ha mar a bontok szoba kerultek. Tudom ajanlani az Ipacsfa utcai bontot(Ipacsfa u. 2), rengeteg cucc van Alfahoz/Lanciahoz.
Nekem az eletem mentettek meg, mikor turbofelujitas utan szembesultunk vele, hogy a legszurohazat es a turbot osszekoto speci gumicso repedt.
Integrtale: ezt a te figyelmedbe is ajanlom a Lybran (115 lovas Jtd a tied is, ugye?). A legszurohazrol a cso ami megy a turbora, az eloregedik igy tizenevesen es sunyi modon a harmonika flexi resznel, alig lathato modon reped meg, igy finoman szuretlen levegovel kezeli a turbot.Na ilyen csovet csak gyariban kapni, de azt is hetek mire valahonnan levadaszod nemetbol/olaszbol, raadasul horror arban.
Beestem a bontoba es egy szinte gyari allapotut turtak nekem a polcrol 5 ezerert, az allam leesett. (valami 16-20k korul van kintrol az uj, ha kapsz).Na ezt en cserelnem megelozes jelleggel, ha mar latsik hogy repedezett.
Annyi trukk van benne, hogy erdemes osszemerni a kettot ha veszel, mert a Multiplanak csont ugyanilyen szivocsove van, minden csonk, kialakitas milimeterre stimmel, csak kb 2 centivel rovidebb a turbora meno resze es pont nem megy ra (hogy honnan tudom, azt nem bolygatnam, de annyit elarulok aznap 2x jartam abban a bontoban )[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz Elektrosokk #6182 üzenetére
szedán.
De a motor már Győrben, a váltó Kecskeméten, a többi a padláson.
Felbasztam magam, mert szétnyíródott a csomagtér átvezetőkábel gumiharisnyája, és senkinek nem volt jó, ezen az volt, úgyhogy megvettem a komplett autót, és elmentem érte Kapuvárra. A belsejét most vitték el Szlovákiába a hétvégén.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
alázógyík
őstag
Faja.
-
Mr X
veterán
Urak, Alfa 156-nál van lehetőség arra, hogy az infocenter alapértelnezett lapját megváltoztassam másikra?
-
hoby36
senior tag
Sziasztok!Van egy
Fiat seicentonk.Az a hiba,hogy alapjáraton főleg ha meleg van világít az olajlámpa.Másik,hogy 110km órától villog a motorhiba jelző.Amúgy semmit nem lehet észrevenni hogy rángatna...Szerintetek hol keressem a hibát?Volt szerelőnél,de ő nem talált semmit.A logikában semmi sem véletlen!
-
nyogo83
senior tag
"Volt szerelőnél,de ő nem talált semmit."
Akkor keress egy tenyleges autoszerelot nem egy péket, mert annyira nem vicces a olajlampas problema.Olajnyomas gombat egyszeruen lehet ellonirzni, raadasul nem is veszes akar tesztre kicserelni egy ujra.
De altalaban ha melegen jon elo alapjaraton, akkor ott surgosen kellene egy olajnyomast merni, mert hamar motorgeneral lehet belole. Kopott olajpumpa, ami nem tud a felmelegedett "vekony" olajbol normalis nyomast eloallitani, vagy van mar kopas a fotengely/hajtokar csapagyaknal, ahol melegen elmegy az olajnyomas.
Mindket esetben ha hasznalod akkor kilometerekkel kozelebb kerulsz a motorgeneralhoz.Az egyik automon amikor ugyanez volt, megusztam egy csapagysor meg egy olajpumpa cserevel.
Olajnyomas meres, majd karter le es olajpumpat, hajtokarcsapagyakat megnezni.
A check engine-re meg kizart dolog, hogy ne tarolna be valami hibat...
-
Jakuskacsa
senior tag
Sziasztok! Adott egy 1.3jtd grande punto. 130e km van benne, mikor illik ezekben vezérműláncot cserélni? Ahova hordom azt mondta, hogy amint csörög, vigyem be, addig ne foglalkozzak vele. A munkahelyemen is van 2 doblo amiben ugyanez az 1.3 as van, ott már közel a 200 de még mindig nem cserélték, és nem is csörög.. ennyire ki lehet tolni? Szoktak ezek szakadni, vagy csak elkezd csörögni? Köszi a válaszokat!
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Jakuskacsa #6189 üzenetére
Milyen gyakran cserélsz, cserélik az olajat? Gyári periódus mellett már 100-150 körül kellhet a lánc (2013-as autók alapján). Csörgés árulkodó szokott lenni, általában átugranak. Parkolni csakis kézivel üresben, lefulladás és nagy hajtás kerülendő Lehetett előző tulajnál vezérlés cserélve?
[ Szerkesztve ]
-
Jakuskacsa
senior tag
válasz molnarpeter #6190 üzenetére
A munkahelyemen a doblo-k gyári periódusban voltak cserélve, azaz 30-e (mondjuk én már pár éve mondtam nekik, hogy ez egy nagy baromság... de mind1). A grande-mat 2 éve vettem, akkor volt benne 106 e, azótta beletapostam 24000 -et, megjártam vele 2 Olaszországot, meg 2 Horvátországot. Alföldön lakom, én nem szoktam kéziféket húzgálni, de olvastam a face-n is, hogy jobb a kézi, mintha sebességbe hagynám, de ez nem csak a kettőstömegűknél van?
Szóval a Grande az Olasz belpiacos volt, onnan hoztam. Ha hihetek a szervizkönyvének, akkor ott 10-12e-ként cserélték az olajat. Lánc viszont nem volt cserélve benne. Debrecenbe hordom az ezer éves cimbimhez szervizbe, neki már vagy 20 éve van Olasz autó szervize. Hiszek neki mindenben, mert még nem volt olyan, hogy ne tudná a választ, vagy rosszul. Csak azért az ember úgy nyugodt, ha minden rendben van a kocsiján, főleg, hogy ez egy tip top kis autó. Amióta megvettem volt 3 olajcsere, (szűrők stb), meg két első féktárcsa, fékbetét, és hibátlan.
Megmondom őszintén, én csak a nyomatékos tartományban használom, 1800-2500 kb ez az a tartomány amiben hajtom, hosszú úton 6. ban alig forog valamit. Ha jól emléxem óra szerint 110 a 2000 fordulat. Ha kicsit meg van kergetve, akkor megyek még egy kört h hűtsem a turbót, hidegen pedig sosem taposom, sőt még nyáron is várok 1-2 percet, hogy melegedjen úgy indulok el.
Akkor valamikor most már esedékel lehet a lánccsere?[ Szerkesztve ]
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Jakuskacsa #6191 üzenetére
Ha sebességben hagyod, átugorhat a lánc. Novoth mester 120 ezrenként cserét javall. Cikk vége: [link]
-
Arni9010
aktív tag
válasz .:Kristian:. #6193 üzenetére
Nagyon dögös
-
alázógyík
őstag
válasz .:Kristian:. #6193 üzenetére
B@szós!
-
hobizoli
nagyúr
-
Integrale
veterán
Érdemes követni ezt a csatornát. QV motoros 124 Spider. És még sokan mások.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
TheProb
veterán
válasz .:Kristian:. #6193 üzenetére
Szép ez a Bravo mindenhogy.
Első lökös alatti koptatóhoz nincs linked véletlen?"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
426os
őstag
válasz .:Kristian:. #6193 üzenetére
Szép így 400k km után is. Műszakilag is minden ok vele? Az lpg nálad nem vágta tönkre a vezérműtengely házat vagy bármi mást?
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
Jut eszembe. Váltóolaj cseréről mi a vélemény? Én hajlanék rá, hogy lecseréljem, mert valszeg még sosem volt (200k km vagy több). Zsolt viszont annyira nem támogatja, mert elképzelhető, hogy az új olaj azt is felkavarja a váltóban, amit nem kéne. Ti cseréltetek? Változott valami?
.