2019. április 18., csütörtök

Útvonal

Hírek » Egyéb rovat

Átdolgozza a Windows vezeték nélküli képtovábbítását a Microsoft?

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Az aktuálisnál alacsonyabb késleltetésű rendszer jöhet, ami utat nyithat az önálló VR headsetek felé is.

A Microsoft az elmúlt időszakban komolyan erősítette a VR-piac szekerét, de nem sikerült áttörést elérniük, így PC-s szinten még most sem igazán teker a virtuális valóság. Pedig már vannak olcsóbb headsetek is, viszont az emberek leginkább az ultramobil eszközökhöz szánt, illetve az önálló VR headseteket vásárolják.

Hirdetés

Persze a redmondi óriáscéget nem olyan fából faragták, hogy könnyen feladnák, viszont be kell látniuk, hogy az emberek valamiért nem a PC-hez szánt eszközöket részesítik előnyben. Emiatt a háttérben elkezdődött a munka, hogy javítsák a Windows vezeték nélküli képtovábbítását, amelyen egyébként is van mit fejleszteni, hiszen igen vérszegény késleltetési értékekkel rendelkezik. Többek között az erre építő, Valve által fejlesztett Steam Link tipikusan 125 ezredmásodperces késleltetéssel dolgozik, ami még a virtuális valóságon kívül sem túl kellemes.

Szerencsére van hova fejlődni, mivel a Microsoft a rendszerét eredetileg filmezéshez fejlesztette, és akkor még nem nagyon volt a terítéken, hogy majd interaktív szórakozásra is fogják használni az egyes szoftverek. A hardverek ugyanakkor bőven többre képesek, mivel például az AMD megkerüli a Microsoft vezeték nélküli képtovábbítását, és a saját, Radeon Software-be épített megoldásuk 70 ezredmásodperces tipikus késleltetéssel működik. Eddig a szintig minimum le lehet menni, de valószínűleg még lehet találni további tartalékokat is.

Ha a Microsoftnak sikerülne ezt átdolgozni, és elfogadható késleltetésű szintre csökkenteni a működést, akkor be lehetne fogni a valóban terjedő, ultramobil eszközökhöz való, valamint önálló VR headseteket, így biztosítva egy szabványos, tehát minden gyártóval működő alapot a virtuális valóság jobb terjedése érdekében.

Úgy tudjuk, hogy az új futószalag egy-másfél év múlva érkezhet, ami nem kevés idő, de addig elkészülhet az OpenXR, amivel a VR-piac fragmentációját lehet egyszerűen kezelni. Utóbbi szintén nagyon fontos tényező ahhoz, hogy ebből az irányból tényleg legyen valami PC-n.

Hirdetés

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.