Az AMD még 2017-es esztendő nyarán jelentette be a Vulkan Memory Allocatort, amely egyszerűvé tette a memóriaallokációk és az erőforrások kreálását a Vulkan API alatt. A csomag azóta már a 3.0-s verziónál tart, és az említett, nyílt specifikációjú explicit API-ra írt játékok jó része használja is, hiszen több ezer sornyi kódot biztosít, amelyek által egyszerűbben kezelhetők az elérhető hardverek.
Mivel nagyrészt általános függvénykönyvtárról van szó, nem kötődnek az előnyei csak a Radeon grafikus vezérlőkhöz, vagyis működik más gyártó szabványos Vulkan implementációján is. Van persze pár funkciója, amely igényli AMD által kiadott VK_AMD_device_coherent_memory kiterjesztést, de ezt leginkább teljesítményoptimalizálásra szokás használni, így elfér gyártóspecifikus formában.
Tekintve a rendszer jelentős előnyeit a LunarG által fejlesztett Vulkan SDK is tesz egy lépést felé, és a 1.3.216.0-s verziótól kezdve gyárilag szállítják a VMA-t, amit hivatalosan AMD Memory Allocator névvel illettek, és opcionálisan telepíthető komponensként került beépítésre.