Az Alien: Isolation egyike lesz azon kevés játékoknak, amelyeknél a hangzásvilág igen sokat számít a játékélmény tekintetében. Ennek érdekében a Creative Assembly már a kezdetektől fogva úgy tervezte a játékot, hogy kihasználják az Xbox One és a PlayStation 4 konzolokban található dedikált hangprocesszort, aminek hála az új generációs hangzásvilág része lesz a konvolúciós reverb eljárás. Ezzel a Thief című játék esetében már találkozhattunk és valószínűleg hasonló működést kapunk az Alien: Isolation esetében is, hiszen mindkét program az Audiokinetic Wwise modulját alkalmazza. Utóbbi ráadásul direkten támogatja az Xbox One-ban található SHAPE, illetve a PlayStation 4-ben dolgozó TrueAudio blokkot.
Hirdetés
Információink szerint az Alien: Isolation alatt duruzsoló videojáték-motor két hangminőségi szintet különböztet meg. Ezek közül az egyik permanens, vagyis ad egy alapot, amire épül az Xbox 360-as, a PlayStation 3-as, illetve a PC-s hangélmény. Erre jön rá a konvolúciós reverb eljárás, ami biztosítja az új generációs hangélményt az első bekezdésben említett konzolokon. Mivel a program jelentős eleme a hangok általi ijesztgetés, így ebbe a rendszerbe a Creative Assembly rengeteg erőforrást fektetett.
A stúdiót megkérdeztük, hogy a konvolúciós reverb eljárást átmentik-e PC-re, hiszen a PlayStation 4-ben található TrueAudio bizonyos PC-s hardverekben is aktív, de egyelőre a cég nem akart nyilatkozni a nem szabványos PC-s technológiák alkalmazásáról. Az valamilyen szinten jó hír, hogy a konvolúciós reverb eljáráshoz szükséges rendszer benne van a médiának kiküldött PC-s tesztpéldányokban, de a menüben még nem aktiválható. Ez esetleg később megváltozhat, és akkor – pár hardver erejéig – a PC is megkapja az új generációs hangzást, de az sem kizárt, hogy utóbbi csak az Xbox One és a PlayStation 4 konzolokra lesz korlátozva.