Több hónapos problémákat javít az új Intel driver

Az Intel elérhetővé tette a 15.36.21.4222-es verziójú drivercsomagot, amely a Windows 7, 8 és 8.1 operációs rendszerekhez telepíthető, és tartalmazza a HDMI-hez használható audio-, valamint a Turbo Boost modullal kiegészített HD Graphics drivert, a Media SDK futtatási környezetet, illetve az OpenCL eszközillesztőt. A WHQL aláírással rendelkező meghajtó a HD Graphics 4200, 4400, 4600, 5000, 5300, 5500, 6000, illetve az Iris Graphics 5100, 6100 és Iris Pro Graphics 5200, illetve 6200 IGP-vel rendelkező processzorokhoz telepíthető, azaz lényegében a Haswell és a Broadwell lapkákban található integrált grafikus vezérlőkkel kompatibilis. A mobil termékek esetében persze megjegyzendő, hogy nem mindegyik gyártó engedélyezte a gyári terméktámogatást, így ha az Intel által kiadott hivatalos meghajtók nem telepíthetők, akkor a notebook gyártójánál kell érdeklődni az esetleges frissítésekről.

Az új meghajtó egyik legfontosabb újítása a skálázási rendszer újraértelmezése. Eddig a felhasználók a kijelzőskálázást egy adott felbontáshoz köthették, és minden beállítás elveszett a felbontás átváltásával. Mostantól ez nem fog megtörténni, így a felbontás a skálázási beállítások megőrzése mellett is változtatható, illetve újítás még a beállított skálázási paraméter opcionális kényszerítése minden teljes képernyőn futó applikációra.

Az Intel friss meghajtójának másik fontos változása, hogy a vállalat korrigált egy régóta fennálló problémát. Ez alapvetően nem hiba volt, de számos, főleg régebbi, ugyanakkor népszerű játék normális futtatását akadályozta meg. Itt nevezetesen arról van szó, hogy bizonyos programokat nem készítettek fel az IGP-ken való működésre. Többek között az AMD és az NVIDIA korábbi IGP-in is csak azért működnek, mert a driver azt hazudta nekik, hogy márpedig az integrált grafikus vezérlő valójában dedikált, pedig ugye nem az. Az Intel által használt rendszer azonban erre nem képes és ennek alapvetően hardveres okai vannak.

Az Intel rendszere úgy működik, hogy a gép bekapcsolása után a memória ellenőrzésének pillanatában lefoglal az IGP egy kis memóriát. Korábban ez 128 MB volt, majd 64 MB, illetve pár hónapja már csak 32 MB lefoglalása történik meg. A probléma ott kezdődik, hogy azok az alkalmazások, amelyek direkten próbálják kiolvasni a lefoglalt videomemória méretét a 32 MB-os paramétert kapják meg, és ezért ma már vagy nem indulnak el, vagy nem működnek megfelelően. Az Intel próbálta megkeresni a fejlesztőket, de némelyik stúdió már feloszlott, illetve alapvetően nincs túl nagy hajlandóság több éve kiadott programokat javítani csak az újabb hardverek miatt.

Az Intel kidolgozott egy amolyan kerülőutat a probléma megoldására, ami abból áll, hogy az IGP fizikailag továbbra is 32 MB-os videomemóriával dolgozik, de a driver azt hazudja a problémás alkalmazásoknak, hogy ez 128 MB. Ezt olyan szinten teszi, hogy még a videomemória méretét kiolvasó programok is téves adatot fognak közölni, tehát ezen ne lepődjön meg senki. Miután az alkalmazás elindult a driver képes lesz nagyobb memóriaszeletet használni hozzá videomemóriaként.

A problémás programok közé tartozik például a Grand Theft Auto IV, számos Pro Evolution Soccer játék, pár régebbi Total War cím, a Star Wars: The Old Republic, a Roblox, a Disney: Infinity és az Evolve. Utóbbihoz elvileg készül egy javítás, vagy már el is készült. Ezek az alkalmazások a beolvasott, 128 MB-os fals információ alapján hoznak majd meg bizonyos döntéseket, így alapvetően limitálják a grafikát, így a beállítható maximális felbontást, illetve maximális textúrarészletességet, vagy még mást is. Ezzel az Intel nem tud mit kezdeni, de a most beépített kerülőúttal legalább a futtatás megoldott.

A játékokra vonatkozóan az Intel most is több grafikai hibát korrigált, amelyek a Call of Duty: Black Ops II, a Jo's Dream Organic Coffee 2, a Wolfenstein: The New Order, a Grand Theft Auto V és a Far Cry 4 képi megjelenítését torzították el. Megoldódtak a Dead Rising 3, a Need for Speed Rivals és a Galactic Civilization III játékokkal kapcsolatos váratlan lassulások és a hosszabb időre vonatkozó teljes leállásokat is a képkockák frissítésére vonatkozóan. Emellett az Intel korrigálta a Dragon Age: Inquisition indításával kapcsolatos, számos konfigurációt érintő gondjait is, ami miatt sokan máig képtelenek voltak játszani az elmúlt év végén megjelent programmal.

Az Intel új HD Graphics drivercsomagjának 32 és 64 bites futtatható verziója – Windows 7, 8 és 8.1 operációs rendszerre – az előbbi linkeken érhető el, és ezúttal a dokumentáció sem maradt le.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés