Szintet lépett az NVIDIA GRID játékosoknak szánt felhője

Hirdetés

Az NVIDIA március elején jelentette be a GRID felhő tényleges elérhetőségét, amelyet a vállalat a játékpiac jövőjének tart. A gyors terjedés érdekében a cég most bejelentette, hogy az éles próbák után végre csavarnak a minőségen, így mostantól a szerverek másodpercenként 60 darab Full HD-s képkockát küldenek vissza, azaz lényegében a felbontás HD-ről Full HD-s szintre váltott. Ez egyébként egy korábban beígért váltás volt, amit a bővülő adatközpontok tettek lehetővé.

A GRID felhő jelenleg hat darab adatközponttal dolgozik. Ezek közül a legújabb az Egyesült Államok délnyugati területeit szolgálja ki, illetve Közép-Európa is kapott egy vaskos GRID központot. Ez beleillik a hosszabb távú stratégiába, hiszen az NVIDIA számára az a cél, hogy a megcélzott területeken egyre több adatközpont legyen kiépítve, illetve bővítve, annak érdekében, hogy az Shield eszközzel rendelkező felhasználók a számítási kapacitást a felhőből nyerjék.

A rövidtávú cél természetesen Észak-Amerika, illetve Európa jobb lefedése, hiszen ezek számítanak a vállalat fő célpontjainak, és elsősorban itt kell meggyőzni a felhasználókat arról, hogy a drága kliensgépek ideje a GRID felhő elérhetősége mellett lassan lejár. A GRID játékkínálata egyébként az ígéreteknek híven folyamatosan bővül, és erre az NVIDIA a jövőben még jobban fog fókuszálni. Emellett komoly figyelmet kap még az egyes országokon belül a GRID szolgáltatások elérhetővé tétele. Ebben hazánk még nincs benne, de előbb-utóbb rákapcsolják Magyarországot is a közép-európai központra.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés