A hónap elején írtunk arról, hogy megerősítette a SteamOS terjesztését a Valve, amely idén a legtöbb kézikonzolra telepíthető lesz. Ez azonban lényegében kimerül az AMD-s megoldásokban, igaz a PC-s kézikonzolok piacán a kiadott gépek döntő többsége eleve ilyen.
Hirdetés
A gyártóknál érdeklődtünk, hogy mikor várható változás, és megtudtuk, hogy a Valve erőteljesen dolgozik azon, hogy az Intel Lunar Lake platformjának támogatását megoldják. Ez azért lehet fontos, mert az említett dizájnra épít kézikonzolt az MSI, így beleillik a Valve terjeszkedési terveibe, ráadásul a Santa Clara-i óriáscég is nagyon támogatja a projektet. Konkrét dátum azonban még nincs arra vonatkozóan, hogy mikorra várható az operációs rendszer elfogadható szintű futtatásának lehetősége.
A kézikonzolokon túl is viszonylag jól muzsikál a SteamOS, de leginkább csak addig, amíg AMD-s CPU-val és GPU-val találkozik, viszont az Intel aktuális munkájának relatíve gyorsan meglesz a haszna ezeken a területeken. A jelenlegi állapotot tekintve az év végére elképzelhető, hogy a Intel CPU-val és GPU-val is elég jó élményt adhat az említett operációs rendszer.
Az NVIDIA GPU-k esetében a helyzet nehézkesebb, mivel a Valve elsődlegesen a nyílt forráskódú GPU kernel modulok fejlődésére koncentrál, amely projekt jól halad, de még nagyon sok munkára van szükség, hogy a kapott élmény is elég jó legyen. Erre idén nem biztos, hogy van reális esély a SteamOS-t tekintve.