Hirdetés

Végre a PC-sek is kihasználhatják Stadia gamepadjét

A Google eddig vezetékes összeköttetésre kényszerítette az érintett szegmensben az ügyfeleit, de mostantól elérhető az alacsony késleltetésű mód.

Hirdetés

A Google még az előző év márciusában leplezte le a Stadia játékszolgáltatás saját játékvezérlőjét, amely jó ideje hozzáférhető, de például a PC-vel rendelkező réteg nem használhatja ki igazán a képességeit.

Sajnos eddig a pillanatig kötelező volt az adott számítógéphez USB Type-C aljzaton hozzákötni az eszközt, vagyis effektíve vezetékes formában működött a rendszer, ami manapság nem szerencsés, de ilyen összeköttetéssel a fő előnynek számító, alacsony késleltetést lehetővé tevő mód sem volt üzemképes. Pedig nem véletlen van a gamepadben integrált Wi-Fi modul, így ugyanis közvetlenül tud kapcsolódni a Wi-Fi routerre, tehát nem a kliensen keresztül kell kommunikálnia a távoli szerverrel, hanem a beviteli adatok elküldésekor kvázi önálló kliensként üzemelhet. Ehhez a módhoz viszont kellett egy megfelelő szoftveres háttér, ugyanis nyilván a távoli szerver videostreamben érkező válaszával kijelző híján nem tudna mit kezdeni a játékvezérlő, tehát a Stadia rendszerében volt meghatározva, hogy az adott klienshez, melyik játékvezérlő bemeneti adatai alapján kell számolni a képkockákat. Csak ugye PC-s szinten eddig hiányzott az erre vonatkozó támogatás, de most már ilyen formában is linkelhetik az eszközeiket a felhasználók.

A procedúrát egyébként a Stadia hivatalos oldalán lehet elvégezni az adott regisztráción belül. Az talán sosem fog kiderülni, hogy a fenti probléma megoldása miért tartott ennyi ideig.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés