A vállalati kommunikációra áldozott hívásköltségek csökkentését tűzte zászlajára a bő 400 millió felhasználóval büszkélkedő Skype. Az eBay vállalat tulajdonában álló cég Skype For SIP névre keresztelt új szolgáltatásának segítségével az üzleti élet szereplői érhetnek el jelentős megtakarításokat a hanghívások után fizetendő díjak leapasztásával.
A Skype For SIP program lényege, hogy a szolgáltatás nevében foglalt nyílt Session Initiation Protocolt kezelő, IP-alapú telefonközponton keresztül a már meglévő telekommunikációs infrastruktúrát felhasználva lehessen hívásokat kezelni a Skype rendszerén belül. Vagyis: minden egyes kezdeményezett és fogadott hívás a Skype hálózatán keresztül bonyolódhat le, az internetalapú beszélgetéseinket tehát az asztali készülékünkről végezhetjük, a headsetet pedig nyugodtan visszazárhatjuk a fiókba. Ennek folyománya, hogy a hívások költségei szemléletesen csökkenthetnek, hiszen a Skype mindössze 2,1 dollárcentet, vagyis hozzávetőlegesen 4 és fél forintot számol majd fel tarifaként vezetékes és mobil hálózatokba egyaránt.
A Skype adatai szerint az egyéni felhasználók bázisán túl legalább 30 százaléknyian üzleti célokra is használják a szoftvert, így az új szolgáltatásnak első olvasatra kiváló táptalajt biztosíthat a csomag vállalati alkalmazása – különösen most, amikor a gazdasági krízishelyzet egyre több céget kényszerít komoly kiadáscsökkentésre. A Skype For SIP bírálói azonban úgy vélik, a hanghívások néhol határozottan gyenge minősége nem teszi lehetővé a kimondottan üzleti célú felhasználást, illetőleg kérdéses az is, mennyire bíznak meg a vállalatok az interneten bonyolódó hívások biztonságosságában. A Skype bizakodóan tekint a jövőbe, szerintük a program biztonságos, az új szolgáltatás pedig sok új felhasználót fog hozni a cégnek.