Hirdetés

2018. augusztus 20., hétfő

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

A Rostkatze lehet a portolható Vulkan konstrukció következő eleme

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Metal API-n már fut a rendszer, DirectX 12-re pedig zajlanak a fejlesztések.

A Khronos Group az elmúlt év nyarán jelentette be a portolható Vulkan konstrukciót, és a kirakós első eleme a saját kézbe vett MoltenVK 1.0 lett, aminek hála az Apple platformokon is elérhetővé vált a Vulkan API, méghozzá a Metal API-n futtatva. Maga a MoltenVK egyébként korábban zárt projekt volt, viszont felismerte a hasznosságát a konzorcium, és végül nyílt megoldássá tették.

A következő körben hasonló fog történni, csak az alapot ezúttal a DirectX 12 fogja szolgálni, ugyanis a Microsoft platformjain esetenként nem érhető el a Vulkan, így van értelme egy portolható rendszerrel kezelni ezt a problémát. Már zajlik is egy fejlesztés, ami a Rostkatze nevet viseli. Ehhez még a Khronos Groupnak nincs igazán köze, ugyanis egy bizonyos Msiglreith becenevű programozó végzi a munkálatokat, aki egyébként ismerős lehet, hiszen Mozilla GFX-RS projektjét vezeti. Utóbbi egy grafikához igazított, Rust nyelven írt, alacsony szintű absztrakciós könyvtár, ami a backend szintjén támogat Vulkan, DirectX 12, Metal és OpenGL/OpenGL ES API-t is.

Az alábbi GitHub oldalon fellelhető Rostkatze lényegében ennek a projektnek egy specifikus mellékszála. A rendszer jelenleg erősen fejlesztés alatt áll, tehát igen korlátozott még a támogatott hardverek sora. Ez főleg annak köszönhető, hogy a kvázi wrapperként funkcionáló konstrukció jelenleg megköveteli a Resource Heap Tier_2-es szintet, ami azt jelenti, hogy lényegében AMD GCN vagy Intel Gen9 architektúra szükséges a futtatásához. Az NVIDIA DirectX 12-es implementációja például csupán a Resource Heap Tier_1-es szintjét kezeli, így GeForce-on a rendszer ma még meg sem moccan. Hosszabb távon ez nem jelent majd problémát, mivel a Rostkatze később működni fog az erőforrások kezelése szempontjából korlátozott képességekkel rendelkező DirectX 12-es implementációkon is.

A Rostkatze a Khronos Group számára abból a szempontból értékes, hogy ez lehet az a rendszer, ami a Microsoft zárt platformjain biztosítja a hozzáférést a Vulkan API egy portolható szeletéhez, méghozzá a DirectX 12 API-ra és implementációkra építve. A portolható Vulkan konstrukció így tényleg képes lesz lefedni a legfontosabb piacokat.

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.