Botrány lehet a Philips tévék smart rendszerében feltűnő reklámokból

A felhasználók tartalomfogyasztási szokásaik alapján kapják majd a hirdetéseket.

Tavaly elég nagy felzúdulást keltett, hogy a Samsung bejelentette, reklámokat helyez majd el az okostévé rendszerében. Rajtuk kívül azóta az LG is erre az útra lépett, és most nagyon úgy tűnik, hogy a Philips tévékre is ez a sors vár. A márkanév európai jogaival rendelkező TP Vision ugyanis közölte, hogy hamarosan érkezik ez a "szolgáltatás", köszönhetően az e téren szakértőnek számít Improve Digitallal történő együttműködésüknek köszönhetően.

Így fognak kinézni a reklámok a Philips okostévé rendszerén
Így fognak kinézni a reklámok a Philips okostévé rendszerén (forrás: Flatpanels HD) [+]

Magyarul a tévéműsortól független hirdetések fognak felbukkanni miközben az ember az elektronikus programmagazint nézegeti, vagy a beállítások, netes alkalmazások között turkál. A cégtől kapott információk értelmében egyébként nem csak úgy ömlesztik majd a reklámokat, hanem a felhasználók tartalomfogyasztási szokásait elemezve próbálnak személyre szabott hirdetéseket kínálni. Tehát, ha mondjuk valaki sokszor néz focit, vagy gyakran keres a labdarúgással kapcsolatos oldalakra, videókra, akkor várhatóan egy csomó ezzel kapcsolatos ajánlatot fog kapni. Ez lehet műsor- vagy programajánló, de akár konkrét termék, vagy megvásárolható szolgáltatás is. Egyelőre még nem világos, hogy ez csak a jövőben érkező vagy a régebbi készülékeket is érinti-e, az viszont igen, hogy védekezni nem nagyon lehet majd ellene. Az Improve Digital munkatársai ugyanis már most leszögezték, hogy a különféle adblockerek hatástalanok a rendszerük ellen. Az mindenesetre biztosnak látszik, hogy sokaknak nem fog tetszeni ez a húzás. A reklámok és az adatgyűjtés ellen is sokan fel fogják emelni a hangjukat, illetve a klaviatúrájukat.

Előzmények

Hirdetés