PH! exkluzív: Acer - új formákat teremtve

Cicciii! Cicciii! – kiabálta a milánói étterem vezetője minden alkalommal, amikor elrobogott az asztalunk mellett. Muhahaha! – erre mi, hiszen olyan vicces ezt hallani távol a szeretett hazától, pláne egy ilyen mókás figura szájából. Ráadásul a tag tudta is, hogy miről beszél, hiszen kiabálás közben kéjesen simogatta a saját melleit. Amúgy a cicca (amit mi direkt helytelenül cicciként tettünk többesszámba rendeléskor) egy igazán remek olasz desszert, melyet a szintúgy egyedülálló olasz pizza után kanalaztunk be igen nagy élvezettel. Na igen, az olaszok két dologhoz értenek igazán: a kajához és a dizájnhoz.

Ciao Milano!

Mi elsősorban utóbbi végett tartózkodtunk az észak-olasz városban, a világ harmadik legnagyobb PC-gyártójaként jegyzett Acer vendégeként. A cég talán legerősebb bástyája, az EMEA (az európai, közel-keleti és afrikai piacokért felelős) régióközpont éppen itt, Milánóban található, bár a rendkívüli hatékonysági mutatóval működő irodaközpontot nem mutatták meg nekünk – lehet, hogy este takarékossági okokból már nem akarták felkapcsolni a villanyt.


Gianfranco Lanci, az olasz zseni

„Fedezd fel az ismeretlent!” – ezzel a titokzatos, csöppet klisészerű névvel látta el az Acer a rendezvényt, melyre a világsajtó képviselői mellett a legnagyobb értékesítési partnerek is meghívót kaptak. A meghívót és az előzetes kampányanyagot látva először azt gyanítottuk, hogy egy újabb exkluzív notebookról fogja lerántani a leplet széles vigyorral az arcán Gianfranco Lanci, az Acerből igazán sikeres céget kovácsoló zseniális olasz. Tulajdonképpen nem is tévedtünk sokat.

Hirdetés

A milánói East End Studios (nagyjából a helyi Millenáris park) számos divatbemutatónak, tévéshow-nak és hasonló rendezvénynek ad otthont, a helyválasztás így mondhatni tökéletesnek bizonyult egy dizájncentrikus leleplezéshez. Miután a csarnok megtelt kellő mennyiségű újságíróval, kereskedővel és helyi érdekű öltönyössel, a színpadra lépett Gianpiero Morbello, az Acer marketingvezetője, aki tört angolsággal némi betekintést nyújtott a cég távlati marketingterveibe. Ennek része többek közt, hogy a vállalatnál eztán markánsabban szétválasztják a konzumer (fogyasztói) és az üzleti termékköröket (noteszgépek esetében az Aspire és a TravelMate termékcsaládokat), ami némi céges átstrukturálással is együtt jár.

Ezután az toronymagas ír, Kevin O'Donoghue következett, aki az Acer EMEA PC-üzletágának vezetőjeként rövid pátoszos beszéd után végre elárulta nekünk jövetelünk célját, és leleplezte az Acer új noteszgépdizájn-koncepcióit.

Megy a dosszié, jön a drágakő

Az Acerről tudni kell, hogy évről-évre messze a legnagyobb növekedést éri el az eladott noteszgépek forgalmát illetően. A szinte teljes egészében európaiakból álló vezérkar tehát alapvetően jól teszi a dolgát – a siker mögött a jól átgondolt és hatékony cégműködés, illetve értékesítési forma mellett alighanem a markáns, semmivel össze nem téveszthető dizájn áll. Eddig az ún. „folio” dizájnról beszéltünk, amely lekerekített éleivel-sarkaival, esetenként íves kialakítású billentyűzetével többek tetszését elnyerte (mások meg nagyon utálták, de ez így természetes). Ennek a kialakításnak egyetlen szépséghibája volt: gyakran előfordult, hogy egy konzumer és egy lényegesen drágább üzleti notebook úgy hasonlított egymásra, mint két tojás, hiszen alapjaiban ugyanazt a külső borítást kapta.


Acer Aspire 5920: az első drágakő

Ennek a gyakorlatnak mondott búcsút Milánóban az Acer, amikor bemutatta az Aspire számítógépek „Gemstone” és a TravelMate noteszek „ProFile” fantázianévvel illetett dizájnkoncepcióit. Mint megtudtuk, hamarosan a teljes notebook-portfólió az új külsők alapján formálódik újra, kezdve a 12 hüvelykes kijelzővel ellátott szubnoteszektől a 20 hüvelykes TFT-kkel szerelt monstrumokig.

Az Acer három új notebookkal demózta az új formai elképzeléseket: az Aspire 5920, a TravelMate 5720 és a TravelMate 6292 szubnotesz egyaránt az Intel új, Santa Rosa kódnevű Centrinójára épül, ezért műszaki paramétereiket egyelőre titkolták előlünk, formavilágukat viszont többé már nem.


Gemstone részletek

A legmarkánsabb külső plasztikán átesett Aspire gépek a Gemstone koncepció keretén belül eztán fényes fekete fedlappal és porcelánfehér belsővel, illetve beviteli felülettel érkeznek majd. Az új modellek a régi gépeknél is elérhető, illetve a termékkínálatban újdonságnak számító multimédiás technológiák egész tárházát nyújtják majd a Dolby Home Theatertől a CrystalBrite kijelzőig.

A csillogó-villogó Gemstone dizájnkoncepció véleményünk szerint jól átgondolt, okos döntés volt az Acer részéről, az egyéni vásárlók ugyanis többnyire idegenkednek a komor, olykor fantáziátlan formáktól, és közülük többen keresik az olyan kütyüket, technológiákat, melyekkel az Aspire számítógépeket bőségesen megpakolják.


A kimért öltönyös: TravelMate 5720

Az üzleti világ szereplői ellenben épp a komoly látszatot keltő, minden porcikájában célszerűséget és megbízhatóságot sugárzó konstrukciókat részesítik előnyben, nekik szánta az Acer a ProFile dizájnra épülő TravelMate konfigurációkat. Az új, sötétszürke színű borítás továbbra is tartogat lekerekített éleket, a portok, bővítőhelyek és az optikai egység elhelyezése azonban valamivel átgondoltabbnak tűnik.

A ProFile dizájnnal készülő TravelMate számítógépek ráadásul az Acer választékában elsőként műanyag helyett magnéziumötvözet vázat kaptak, ami egyrészt nem törik, nem reped úgy, mint a plasztik, másrészt komolyabb védelmet nyújt az érzékeny komponenseknek. Az új TravelMate gépek – akárcsak az Aspire modellek – átörökítenek a régi konfigurációktól olyan extra funkciókat, mint a biztonságot szavatoló ujjlenyomat-azonosító vagy a merevlemezt védő rázkódásérzékelő rendszer.

Az Acernél saját bevallásuk szerint közel másfél éven keresztül agyaltak a Gemstone és ProFile koncepciókon, mire azok végül elnyerték mai formáikat. A noteszgépek formavilágának megítélését általában az olvasókra bízzuk, ez esetben azonban többről van szó egyszerű dizájnváltásnál. Úgy gondoljuk, hogy az Acer alapvetően jó irányba indult a noteszgépek külsőjének átgondolásával: ahogy arra cikkeinkben többször is felhívjuk a figyelmet, a notebookok mára a munkaeszköz mellett egyre inkább betöltik a szórakoztatóelektronikai készülék, sőt a divatcikk szerepet is – ezt ismerte fel jól az Acer, amikor a profiknak profibb látszatot keltő, az otthoni felhasználóknak pedig széleskörűbben használható noteszgépeket adott, illetve ad majd a kezébe.

Sajtófotók:


Aspire 5920


TravelMate 5720


TravelMate 6292

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés