Több DRIVE platform alapja lesz az NVIDIA Xavier SoC

A rendkívül komplex rendszerchip számos lehetőséget kínál az autógyártóknak.

Az NVIDIA nagyjából egy és negyed éve leplezte le a Xavier kódnevű rendszerchipet, amelyről az alábbi hírben számoltunk be. Azóta voltak új bejelentések is, többek között az elmúlt év őszén, amikor kiderült, hogy a fejlesztés a tervekhez képest egy picit csúszik, de a vállalat azt ígérte, hogy az első mintákat már az idei év elején elkezdik szállítani.

A cég a CES-en bejelentette, hogy ezek a minták elkészültek, így tartani tudják a legfrissebb útitervüket. Első körben természetesen a kiemelt partnerek kapnak hardvert, míg az esztendő második felében a többi partner is sorra kerül. A nagy mennyiségű elérhetőség egy év múlva esedékes, ekkortól lényegében már bárki rendelheti valamelyik DRIVE Xavier platformot.

A Xavier SoC egyébként az eredeti bejelentéshez képest nem változott, így továbbra is nyolc darab egyedi tervezésű ARMv8-as processzormagot tartalmaz, ami mellé egy Volta architektúrára épülő, 512 darab shader processzort tartalmazó IGP került. Konkrét specifikációt még nem közölt a cég, így az órajelek ismeretlenek, de annyit lehet tudni, hogy 9 milliárd tranzisztorból épül fel a fejlesztés, számos fixfunkciós blokk van benne, és 30 DL TOPS-os teljesítményre lesz képes, miközben nagyjából 30 wattot fogyaszt.

A Xavier SoC több DRIVE variánsban lesz elérhető. A legfontosabbnak a Pegasus kódnevű robottaxi alapja, ami két Xavier rendszerchipet tartalmaz, amelyekhez egy-egy új generációs grafikus vezérlő kerül. Itt a konkrét specifikációk szintén nem ismertek, de a rendszer összteljesítménye 320 TOPS lesz. Persze ez viszonylag sokat is fog fogyasztani, viszont ebben a konfigurációban minden benne van, ami egy teljesen önvezető autó megépítéséhez szükséges.

A legjobb DRIVE Xavier variáns
A legjobb DRIVE Xavier variáns [+]

A kisebb variánsok közül a DRIVE IX egyfajta asszisztens funkciót lát el, amelynek az a különlegessége, hogy tisztában van az adott autó pontos állapotával, így tényleg teljes értékű digitális segédként funkcionál, vagyis képes betölteni egyfajta másodpilóta szerepet. A körülmények vizsgálatába pedig a személyi tényezők is beletartoznak, többek között tankolásnál automatikusan kinyitja a tanksapkát, de ennél is fontosabb, hogy figyeli a vezető szemmozgását, így az autó tudja, hogy a sofőr hova néz. A beépített kamera segítségével még a szájról való olvasás is megoldható, ami különösen hasznos, ha az autón belül nagy a zaj, mert ilyenkor a hangfelismerő rendszerek jellemzően csődöt mondanak. Az egyéni kérdés, hogy az autógyártók ezeket miképp használják fel, a lényeg itt a funkció biztosítása.


[+]

A harmadik opció a DRIVE AR, ami kiterjesztett valóságot tartja szem előtt. Ezzel az a cél, hogy a sofőrnek látható legyen az út egy kamerán keresztül is. Ez a kép megjelenik a kormány mögötti kijelzőn, a rendszer pedig kiegészíti olyan információkkal is, amelyek segítik a vezetést.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés