Az új GeForce-ok megjelenésével párhuzamosan volt egy tesztprogram, ahol a hardverek nem azt a teljesítményt hozták, ami várható lett volna. Konkrétan a PassMark kapcsán merült fel a hiba lehetősége, és a program fejlesztői most közölték, hogy rá is találtak a teljesítménygond okára.
Hirdetés
A PassMark Software az alábbi X bejegyzésben leírta, hogy az NVIDIA elfelejtett szólni arról, hogy a 32 bites CUDA mellett a 32 bites OpenCL implementáció is eltűnt a meghajtóból. Ez azért nem volt egyértelmű, mert a hivatalos weboldalon erről semmilyen adat nincs közölve, egyszerűen a zöldek csak úgy kivették a szóban forgó programok futtatásához szükséges kódot a meghajtóból, és ez érinti kellemetlenül a PassMark tesztprogramot.
Az egész csak azokat az alteszteket érinti, amelyeket a PassMark még nem írt át 64 bitre, mert szimplán nincs szükségük 64 bites címtérre. A megoldás ugyanakkor az lesz, hogy kényszerűen 64 bitre kell váltani a program oldalán, mivel csak így futnak majd ezek a kódok a GeForce RTX 50-es sorozatú VGA-kon.
A fentiek természetesen nem csak a PassMark Software-t érintik, gyakorlatilag minden alkalmazás, amelynek 32 bites OpenCL implementációra van szüksége futtathatatlan lesz az új GeForce RTX 50-es termékcsaládon.
A PassMark egyébként portolni fogja a tesztprogramját 64 bitre, így ez a gond egy későbbi frissítésben megoldódik. A vállalat ugyanakkor nem tudja, hogy a DirectX 9-es mérésekben miért teljesít rosszul a GeForce RTX 50-es sorozat, ez valószínűleg egy másik okra vezethető vissza, amelyet később fognak kivizsgálni.